Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:35

Gefeliciteerd met je opening, Juud! Is inderdaad heel gaaf!

@Hilda/FlyAway: Ik zou inderdaad ook voor beter gaan... Zo'n SSD schijf is zeker interessant, misschien wel groter, omdat 16 gb vrij weinig is voor windows met Photoshop... Ik heb een proef gedraaid met een 250 gb SDD (voor al mijn programma) en dan een grote HDD voor alle werkbestanden, dat werkt wel heel lekker vlot. Heb een laptop (naast mijn vaste computer) met een i7 2.3 GHz processor, 8 gb geheugen en een videokaart met 2 gb en dat is wel heel erg snel... Mijn vaste computer heeft een oude i5 3.2 GHz processor met 12 gb werkgeheugen (videokaart weet ik zo niet), maar dat heeft ie met Lightroom en Photoshop af en toe wel nodig. Ik zou dus minimaal voor 8 gb werkgeheugen gaan en een goede processor en videokaart, de rest maakt niet heel veel uit. Oh, en kijk even wat voor een scherm er op zit... Alles in 1 is wel leuk, maar als er geen degelijk scherm bij zit of een super glanzende, dan heb je er niets aan.
Als je een computermonteur kent, dan kun je hem er 1 in elkaar laten zetten. Alles los kopen is goedkoper en waarschijnlijk kun je dan ook Windows 7 installeren ipv dat vervelende windows 8!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:05

Leuk Juud, gefeliciteerd met de opening!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:01

hoi hoi,

ik wil ook hier even melden dat ik een groot deel aan het uitverkopen ben.
ik was al een tijdje over een ander project aan het nadenken en ga dus nu een andere richting uit die beter aanleunt bij wat mij op dit moment interesseert. festivals en dergelijke zijn voor mij een opgave geworden (lange dagen, mensen zonder geld :+ ,...).
Voor je eigen zaak moet je iets leuk, origineel en waar je zelf door gebeten bent doen; dus DAT gaan we nu enkel nog maar doen!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:25

Dank voor alle felicitaties :)
Vanaf nu probeer ik ook meer op jullie te reageren, mits ik iets toe te voegen heb uiteraard.
Heeft een van jullie trouwens ervaring met Payleven? Is een mobiel pinbetalingssysteem zonder vaste maandelijkse kosten. Je betaald alleen 2,75% per transactie. Omdat ik natuurlijk nog niet een volledig lopend bedrijf heb zijn die maandelijkse kosten voor mij nog erg hoog in verhouding met wat het mij oplevert (niet meer contant geld in huis, storten, etc.).
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik het moet doen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:32

Ik geloof dat het tijd wordt een een andere boekhouder...hij vroeg hoeveel uren ik gemaakt heb in 2012.
Ongeveer 1550 uur, en hij reageerde terug dat dat dan best wel veel was. Maar als je 4/5 dagen in de week 8 uur maakt kom je daar toch gewoon aan, vond het een beetje rare reactie.

Hij wimpelde mijn vraag over 6% op trouwalbums ook al af met ' nou, volgens mij niet hoor' >;) :roll:

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:51

Altijd leuk om zo serieus genomen te worden Yucca... hij heeft misschien meer het idee dat je een grappig hobbyvrouwtje bent... brr..

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:53

Yucca schreef:
Ik geloof dat het tijd wordt een een andere boekhouder...hij vroeg hoeveel uren ik gemaakt heb in 2012.
Ongeveer 1550 uur, en hij reageerde terug dat dat dan best wel veel was. Maar als je 4/5 dagen in de week 8 uur maakt kom je daar toch gewoon aan, vond het een beetje rare reactie.

Hij wimpelde mijn vraag over 6% op trouwalbums ook al af met ' nou, volgens mij niet hoor' >;) :roll:

tijd voor een andere en (hopelijk) een betere :-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:49

Evelijn schreef:
Altijd leuk om zo serieus genomen te worden Yucca... hij heeft misschien meer het idee dat je een grappig hobbyvrouwtje bent... brr..

Vind het echt heel raar want hij weet dat ik 100% voor mezelf werk en ik kan gewoon mezelf een 'salaris' uitkeren iedere maand. Ik maak nog niet super hoge omzetten, maar kan mezelf nu aardig bedruipen. Dan kan hij me toch niet aanzien voor een hobbyist? Ik had er al geen goed gevoel meer bij, en nu al helemaal niet.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:16

Wat een aparte boekhouder! Idd tijd voor een nieuwe! Enne, als antwoord op je vraag: "Echt wel dus!" http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken/boeken Zie 1 na onderste!

En 1550 uur is niet eens zo heel veel... Ik zit al aan de 1350 uur dit jaar en dan hebben we nog 4 maanden te gaan! 40 uur per week en dat voor 45 weken is al 1800 uur :s
Veel succes met een nieuwe vinden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:18

Gatver wat vervelend zo'n boekhouder. Snel een andere zoeken inderdaad!

Pippaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:49

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen natuurgeneeskundige praktijk, Dier en Advies.
Helaas lukt het me niet om klanten te vinden. Heb al van alles gedaan, op wedstrijden gratis
massages aangeboden, gratis consulten aangeboden en leuke gratis workshops.

Helaas is er niemand die reageert. Heeft er iemand tips voor mij om klanten binnen te halen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:16

Hoi Cynthia.
Ten eerste hoe zijn de reacties op al die gratis dingen? Gratis wil iedereen wel ;) maar zou er dan wel een soort tegenactie willen... wat je dan weer kan gebruiken of adressen om aan te schrijven.. of reacties om op je website of voor jezelf om je marketing aan te passen etc.

Ten tweede heb ik even naar je website gekeken. Er staat in de eerste regel al een typfout "natuurgeeskundig" Daarnaast kan ik niet zo goed vinden welke HBO opleiding je gedaan hebt.
Vind het stukje over jezelf wat kinderachtig... foto's niet professioneel... niet werk foto's ..beetje hobby.
De tekst... is vooral veel (en heb ik dus ook niet gelezen)... en je hebt ook niet echt één doelgroep gekozen.. misschien helpt dat voor het beginnen. Dat je duidelijker doelgroep hebt... en je eerst bijvoorbeeld alleen op paardeneigenaren richt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:26

Aan mij heb je al niks Cynthia. Ik krijg de kriebels van al dat natuurlijke gedoe. :n

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:03

Cynthia: wat ik al niet duidelijk vind, is WAT je nou precies doet als je bij mensen komt. Ja natuurgeneeskunde of massage, maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat houdt mensen wel tegen denk ik.
Verder inderdaad hier en daar spelfouten en zinsbouw die niet helemaal goed zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:39

Ik denk dat ik er als ik in jouw schoenen stond, voor zou kiezen om alle schrijffouten uit de site te halen en meteen direct op de homepage een leuke aanbieding te doen waar iedereen iets aan heeft en waarmee je klanten-contacten opbouwt :)

Iets in de trant van een goede massage voor het paard tegen een leuk transparant tarief, waarbij je dan meteen (indien gewenst) een soort intake doet om de algehele conditie van het dier te beoordelen, waarvandaan mensen dan weer verder kunnen overwegen of ze nog verdere behandeling van je willen.

Dan is het laagdrempelig want een massage is altijd een keer fijn voor het dier, en je zit niet meteen vast aan een wellicht al te zweverig iemand die je vanalles aan wil smeren maar kunt er zo "veilig" kennis mee maken want het is niet raar als je na de massage niks meer wilt :)

Zo spreek je denk ik een grotere doelgroep aan van ook de mensen die meteen een ieks-reactie hebben op natuurgeneeskunde.

En als je er dan eenmaal bent dan kun je tijdens het masseren het vertrouwen winnen en wordt het allemaal een beetje normaler en vrijblijvender om eventueel verder te gaan :) Wil men niet verder gaan dan is dat ook prima: je bent ergens geweest, mensen hebben ervaren dat je niks raars doet / fijn werk hebt geleverd en je hebt geïnvesteerd in je naamsbekendheid.

Je zou daarbij dan ook bvb. je regio zonder extra reiskosten kunnen vergroten, of reiskosten laten vervallen wanneer er bvb. meerdere paarden in 1 regio in 1 keer aangemeld worden.

Reiskosten zijn vaak toch ook een drempel voor zo'n eerste afspraak, mensen zien liever een duidelijk bedrag waarvoor ze gewoon direct een afspraak kunnen maken, dan dat ze eerst moeten gaan vragen hoeveel het totaal gaat kosten :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:44

Ik had wat via marktplaats gekocht voor de paarden. Het is net bezorgt.
In een krokettendoos gemaakt van paardenvlees :') :') :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:10

Haha, lekker!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:13

De bezorger maakte er vast geen flauwe geintjes over :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:42

Toch best apart inderdaad!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:17

Haha! Erg leuk!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:24

Ik meld me ook weer even.. Alles gaat hier z'n gewone gangetje :)

Gisteren was onze site exact een jaar in de lucht en we hebben iets meer dan 15.000 unieke bezoekers gehad. Geen flauw idee hoe goed of slecht dat is, maar ik vind het toch best een mooi cijfer :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:25

Gefeliciteerd! Lijkt me geen gek aantal. :-)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:27

Het aantal bezoeken op zich ligt wel ergens tegen de 30.000, dat scheelt ook wel weer :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:00

Ik had op de website elke week iets van minimaal 500 nieuwe unieke bezoekers volgens mij, de nieuwe weet ik eigenlijk niet :)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:59

Ik maandelijks ongeveer duizend . vind dat enorm veel :+ maar waar ze allemaal blijven ?