Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:50

@amandavd dat zeg ik toch niet... ik werk op het vo en wij hebben 1500 leerlingen. Wij moeten ook (daar vind ik wat van) maar dat is beleid van de overheid.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:56

Volgens mij is het ook omdat een mbo vaak een minder internationaal karakter heeft dat het gevaar minder aanwezig is één van de redenen dat mbo scholen wel open blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:58

SdaphneS schreef:
Volgens mij is het ook omdat een mbo vaak een minder internationaal karakter heeft dat het gevaar minder aanwezig is één van de redenen dat mbo scholen wel open blijven.

Inderdaad ook. Al gaat hier die vlieger niet helemaal op. De helft is Duits op de mbo’s in de omgeving van mijn school.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:58

Zag dat er op social media veel kritiek is op leraren en anderen die vinden dat scholen moeten sluiten. We zouden een voorbeeld moeten nemen aan mensen die in de zorg werken en het land draaiende houden (wat we vooralsnog doen natuurlijk)...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:04

Wijslander schreef:
Zag dat er op social media veel kritiek is op leraren en anderen die vinden dat scholen moeten sluiten. We zouden een voorbeeld moeten nemen aan mensen die in de zorg werken en het land draaiende houden (wat we vooralsnog doen natuurlijk)...

Ik denk dat je het in een perspectief moet plaatsen.

Gekeken naar de feiten:
- Niet meer dan 100 personen bij elkaar vind ik: scholen sluiten.
- Het zo min mogelijk belasten van belangrijke beroepen vind ik: scholen openhouden om ervoor te zorgen dat deze mensen kunnen blijven werken of ervoor zorgen dat deze kinderen opgevangen worden.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:33

Ik word altijd zo moe van het standpunt ‘onderwijs moet niet klagen, want in de zorg is het (ook) heel zwaar’. Wat een stierenpoep, het één sluit het ander toch niet uit?

Ik werk in het PO en werd gisteren door mijn directeur gebeld dat ik vandaag thuis moet blijven. Ze had van een collega gehoord dat ik keelpijn heb en wil de richtlijnen goed naleven. Ik moest lachen en vond het onzin, maar heb toch ingestemd. Ik verwacht een gewone jaarlijkse onderwijsverkoudheid te hebben, maar mijn directeur heeft natuurlijk hartstikke gelijk. Gelukkig heb ik vandaag de plusgroep, dus hoeven er geen lln naar huis. Maar raar is het wel, niet ziek thuis zijn...

En een aanvulling: waarom zou scholen sluiten zo zwart-wit moeten? We kunnen de kinderen van zorgpersoneel, etc. wel kunnen blijven opvangen? Dat zijn er slechts een paar per school. Zo verlaag je de infectiedruk, maar levert het geen problemen op voor de ouders die we hard nodig hebben.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:40

Ik ben nu al thuis. Had een lesuur waarin wel vier leerlingen waren en mijn nl doet actiedag met een klas is afgelast.
Daarnaast ontzettend veel ziekmeldingen, de telefoon stond roodgloeiend.
Ook toch nog leerlingen die moeten van ouders, terwijl ze verkouden of grieperig zijn. Dat vond ik jammer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:51

SdaphneS schreef:
Ik ben nu al thuis. Had een lesuur waarin wel vier leerlingen waren en mijn nl doet actiedag met een klas is afgelast.
Ook toch nog leerlingen die moeten van ouders, terwijl ze verkouden of grieperig zijn. Dat vond ik jammer.

Hier waren ook veel ziekmeldingen. 250 kinderen ziek gemeld. In mijn klassen merkte ik er niet veel van. Wel afwezigen maar dan 2 van de 27. Dus niks geks. Onder collega’s ook niet.
Ook weinig echt hoestende kinderen, wel nep hoestende kinderen, die dat grappig vinden maar dat was met de corona groet ook. Moet ook nog tot 16:05.
Hier wel een beetje keelpijn maar dat komt door mijn astma en slecht geventileerde ruimte waar ik gister 10 minuten gesprekken had. Daar had ik wel een aantal afmeldingen. Andere ouderavonden zijn logischer wijs natuurlijk geschapt. Maar keelpijn dus door te veel gepraat en te veel van mijn stem gevraagd dus. In combinatie met mijn medicatie krijg ik daar vaker keelpijn van.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:15

Baarn/Soest gaan vanaf maandag 3 scholen dicht.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:11

lenaa_tje schreef:
SdaphneS schreef:

Hier waren ook veel ziekmeldingen. 250 kinderen ziek gemeld. In mijn klassen merkte ik er niet veel van. Wel afwezigen maar dan 2 van de 27. Dus niks geks. Onder collega’s ook niet.
Ook weinig echt hoestende kinderen, wel nep hoestende kinderen, die dat grappig vinden maar dat was met de corona groet ook. Moet ook nog tot 16:05.
Hier wel een beetje keelpijn maar dat komt door mijn astma en slecht geventileerde ruimte waar ik gister 10 minuten gesprekken had. Daar had ik wel een aantal afmeldingen. Andere ouderavonden zijn logischer wijs natuurlijk geschapt. Maar keelpijn dus door te veel gepraat en te veel van mijn stem gevraagd dus. In combinatie met mijn medicatie krijg ik daar vaker keelpijn van.

Hier ook wel leerlingen die een nep hoestje deden. Balen dat je zo'n last van je astma hebt.

Ik zag net dit artikel en dat verwoord het mooi:
https://www.coronakrant.nl/2020/03/13/i ... -of-trots/

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:36

SdaphneS schreef:

Bizar, wij hadden 1 leerling die uit voorzorg thuis bleef, verder was iedereen gewoon aanwezig.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:27

Vandaag hadden mijn examenleerlingen een PTA. Ik had ongeveer een derde aan afwezigen, en eentje is weggestuurd omdat hij zo idioot aan het hoesten was dat het echt niet kon.

Toevallig wel degene die mijn gisteren ook mailde dat hij niet geleerd had := bijzonder hè, prompt ziek geworden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:04

Ik lees net dat maandag de scholen open blijven....
Ergens fijn, want dan valt mijn toets met mavo 4 niet uit, maar ik snap het echt niet....

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:16

shirleyp schreef:
Ik word altijd zo moe van het standpunt ‘onderwijs moet niet klagen, want in de zorg is het (ook) heel zwaar’. Wat een stierenpoep, het één sluit het ander toch niet uit?

Ik werk in het PO en werd gisteren door mijn directeur gebeld dat ik vandaag thuis moet blijven. Ze had van een collega gehoord dat ik keelpijn heb en wil de richtlijnen goed naleven. Ik moest lachen en vond het onzin, maar heb toch ingestemd. Ik verwacht een gewone jaarlijkse onderwijsverkoudheid te hebben, maar mijn directeur heeft natuurlijk hartstikke gelijk. Gelukkig heb ik vandaag de plusgroep, dus hoeven er geen lln naar huis. Maar raar is het wel, niet ziek thuis zijn...

En een aanvulling: waarom zou scholen sluiten zo zwart-wit moeten? We kunnen de kinderen van zorgpersoneel, etc. wel kunnen blijven opvangen? Dat zijn er slechts een paar per school. Zo verlaag je de infectiedruk, maar levert het geen problemen op voor de ouders die we hard nodig hebben.

Zooooo mee eens!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:37

Krijgen net een mail dat een collega coronavirus heeft. Deze persoon was deze week nog op school.
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 13-03-20 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:40

Oh wow, en sluit jullie school of gaan jullie ook door?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:49

Amandavd schreef:
Krijgen net een mail dat een collega coronavirus heeft. Deze persoon was deze week nog op school.

Wij hadden gister een mail dat de partner van een collega besmet is en zij dus ook als besmet wordt beschouwd.
Wordt verder niets mee gedaan vanuit school.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:49

PSvanLot schreef:
Amandavd schreef:

Wij hadden gister een mail dat de partner van een collega besmet is en zij dus ook als besmet wordt beschouwd.

Bij ons ook niet. Vooralsnog geen reden om niet door te gaan.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:18

Aleeneh schreef:
Vandaag hadden mijn examenleerlingen een PTA. Ik had ongeveer een derde aan afwezigen, en eentje is weggestuurd omdat hij zo idioot aan het hoesten was dat het echt niet kon.

Toevallig wel degene die mijn gisteren ook mailde dat hij niet geleerd had := bijzonder hè, prompt ziek geworden.

:')
PSvanLot schreef:
Amandavd schreef:

Wat zijn daar de richtlijnen voor eigenlijk? Zijn die er überhaupt? Ik heb ook meerdere collega's die in de vakantie zijn wezen skiën in de dolomieten en nu ziek zijn.
Ik ben er niet gerust op.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:11

Geen idee of daar richtlijnen voor zijn.

Ik merk dat ik langzamerhand de mensen in de zorg v.s. leraren fittie moe begin te worden. Onder elk artikel waarin wordt gepleit om de scholen te sluiten heb je binnen 5 minuten iemand die begint over de zorg en over hoe mensen in de zorg het zoveel zwaarder hebben dan mensen in het onderwijs. Er is niemand die zegt dat mensen in de zorg het makkelijk hebben maar om dan altijd maar weer de leraren die ook betere omstandigheden willen af te zeiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:46

Ik denk dat we op het punt staan, of heel kort naderen dat het onderwijs hulp moet bieden aan de zorg door ervoor te zorgen dat kinderen opgevangen worden.

Ik heb 2 vriendinnen die niet en parttime werken omdat het niet meer hoeft.
Mochten we als school op gaan vangen dan gaan ze beide (mits fit uiteraard) mee om ons te helpen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:34

theadora99 schreef:
Baarn/Soest gaan vanaf maandag 3 scholen dicht.

Ja middelbare scholen. De basisscholen blijven voor alsnog open.
Ben benieuwd hoeveel kinderen er maandag op school zijn. Afgelopen vrijdag had ik ze alle 28 nog.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:55

Ik praat hier nooit mee maar wilde dit toch even delen.

https://www.gynzy.com/nl/nieuws/onderwi ... met-gynzy/

Wij moeten nu uit voorzorg gaan regelen dat we onderwijs op afstand kunnen gaan aanbieden voor het geval dat, kregen dit als tip doorgestuurd. Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:56

Weten jullie al meer over de scholen? Hoorde al dat een vo-school in Winterswijk de deuren sluit morgen. Onze school wacht kennelijk het landelijke besluit af.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:00

dejavu schreef:
Weten jullie al meer over de scholen? Hoorde al dat een vo-school in Winterswijk de deuren sluit morgen. Onze school wacht kennelijk het landelijke besluit af.

Ik en zelf ook de persconferentie aan het afwachten, maar dat kan goed nog lang duren..