Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SdaphneS schreef:Volgens mij is het ook omdat een mbo vaak een minder internationaal karakter heeft dat het gevaar minder aanwezig is één van de redenen dat mbo scholen wel open blijven.
Wijslander schreef:Zag dat er op social media veel kritiek is op leraren en anderen die vinden dat scholen moeten sluiten. We zouden een voorbeeld moeten nemen aan mensen die in de zorg werken en het land draaiende houden (wat we vooralsnog doen natuurlijk)...
SdaphneS schreef:Ik ben nu al thuis. Had een lesuur waarin wel vier leerlingen waren en mijn nl doet actiedag met een klas is afgelast.
Daarnaast ontzettend veel ziekmeldingen, de telefoon stond roodgloeiend.
Ook toch nog leerlingen die moeten van ouders, terwijl ze verkouden of grieperig zijn. Dat vond ik jammer.
lenaa_tje schreef:SdaphneS schreef:Ik ben nu al thuis. Had een lesuur waarin wel vier leerlingen waren en mijn nl doet actiedag met een klas is afgelast.
Ook toch nog leerlingen die moeten van ouders, terwijl ze verkouden of grieperig zijn. Dat vond ik jammer.
Hier waren ook veel ziekmeldingen. 250 kinderen ziek gemeld. In mijn klassen merkte ik er niet veel van. Wel afwezigen maar dan 2 van de 27. Dus niks geks. Onder collega’s ook niet.
Ook weinig echt hoestende kinderen, wel nep hoestende kinderen, die dat grappig vinden maar dat was met de corona groet ook. Moet ook nog tot 16:05.
Hier wel een beetje keelpijn maar dat komt door mijn astma en slecht geventileerde ruimte waar ik gister 10 minuten gesprekken had. Daar had ik wel een aantal afmeldingen. Andere ouderavonden zijn logischer wijs natuurlijk geschapt. Maar keelpijn dus door te veel gepraat en te veel van mijn stem gevraagd dus. In combinatie met mijn medicatie krijg ik daar vaker keelpijn van.
SdaphneS schreef:Ik ben nu al thuis. Had een lesuur waarin wel vier leerlingen waren en mijn nl doet actiedag met een klas is afgelast.
shirleyp schreef:Ik word altijd zo moe van het standpunt ‘onderwijs moet niet klagen, want in de zorg is het (ook) heel zwaar’. Wat een stierenpoep, het één sluit het ander toch niet uit?
Ik werk in het PO en werd gisteren door mijn directeur gebeld dat ik vandaag thuis moet blijven. Ze had van een collega gehoord dat ik keelpijn heb en wil de richtlijnen goed naleven. Ik moest lachen en vond het onzin, maar heb toch ingestemd. Ik verwacht een gewone jaarlijkse onderwijsverkoudheid te hebben, maar mijn directeur heeft natuurlijk hartstikke gelijk. Gelukkig heb ik vandaag de plusgroep, dus hoeven er geen lln naar huis. Maar raar is het wel, niet ziek thuis zijn...
En een aanvulling: waarom zou scholen sluiten zo zwart-wit moeten? We kunnen de kinderen van zorgpersoneel, etc. wel kunnen blijven opvangen? Dat zijn er slechts een paar per school. Zo verlaag je de infectiedruk, maar levert het geen problemen op voor de ouders die we hard nodig hebben.
PSvanLot schreef:Amandavd schreef:Krijgen net een mail dat een collega coronavirus heeft. Deze persoon was deze week nog op school.
Wij hadden gister een mail dat de partner van een collega besmet is en zij dus ook als besmet wordt beschouwd.
Wordt verder niets mee gedaan vanuit school.
Aleeneh schreef:Vandaag hadden mijn examenleerlingen een PTA. Ik had ongeveer een derde aan afwezigen, en eentje is weggestuurd omdat hij zo idioot aan het hoesten was dat het echt niet kon.
Toevallig wel degene die mijn gisteren ook mailde dat hij niet geleerd hadbijzonder hè, prompt ziek geworden.
PSvanLot schreef:Amandavd schreef:Krijgen net een mail dat een collega coronavirus heeft. Deze persoon was deze week nog op school.
Wij hadden gister een mail dat de partner van een collega besmet is en zij dus ook als besmet wordt beschouwd.
Wordt verder niets mee gedaan vanuit school.