Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:42

waarschijnlijk ben je er te goed voor arabella ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:42

Dat is mooi oliebol :(

Ik heb vandaag 2 open sollicitaties de deur uit gedaan, zal wel niks worden, maar wie niet waagt wie niet wint :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:44

Was is een vak apart :)
Zelfs daar heb je ervaring voor nodig. Dus ik vrees echt gebrek aan ervaring. Als ik zie in welke tijdsspanne ze moeten werken bij echt de 'wasfabrieken', is er voor echt inwerken amper tijd terwijl het wel erg nauw steekt dat werk.

Maar ja, je ziet zelfs dat je voor het poetsen vaak nog ervaring nodig hebt en daarmee bedoelen ze niet: ik maak mijn eigen huis goed schoon :D (maar vaak rol je daar nog wel in zonder ervaring)

Keus genoeg immers... Aan mensen die willen werken geen gebrek.

Maar Arabella, wat een snelle afwijzing zeg! jeetje := Jammer!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-10-13 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:50

naja ik heb het in ieder geval geprobeerd. Op dit moment ben ik niet meer helder, dus morgen gaan andere sollicitaties gestuurd worden.

inwerken is bij mij nauwelijks tijd voor nodig :P
ik heb gewerkt als inpakker bij een snackfabriek en bij de tweede dag kwamen ze vragen van welke ploeg ik kwam :P Ik was blijkbaar al sneller dan sommige die er 2 maanden werkten haha.
Maarja. Morgen een nieuwe kans ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 07:43

Nieuwe ronde nieuwe kansen...

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:52

Merileth schreef:
Iemand nog een idee waar in omgeving Utrecht iemand met een pedagogische achtergrond gezocht wordt?

Ik heb nog wel een vacature in Gouda gezien, met zeer slechthorende kinderen, die sluit morgen. Weet alleen de naam even niet meer precies. Iets van Daria of zoiets? Werd SPH of Pedagogiek voor gevraagd.
Ik ben naar iets soortgelijks op zoek, ik heb SPH gedaan. Alleen zelf niet gesolliciteerd op de functie. Ook geen idee hoe het met reiskostenvergoeding zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:41

Merlieth balen! :(

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:02

Heb net nog even de vacature opgezocht waar ik het over had. Geen idee hoe ik op 'Daria' kom, het is bij Auris Zorg of zoiets.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:40

De zon schijnt.. kom maar met die vacatures!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:43

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:45

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:54

Dan zaten ze te ver weg voor mij O:)

Heb wel moeite met m'n motivatiebrief.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:55

Hhaha!

Die moeite ken ik. Moet echt ergens beginnen en dan wil het wel weer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:07

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:28

RiannaB schreef:
Heb net nog even de vacature opgezocht waar ik het over had. Geen idee hoe ik op 'Daria' kom, het is bij Auris Zorg of zoiets.

Ik heb hem gevonden ja! Klinkt heel interessant, helaas gaat het voornamelijk om werkzaamheden vanaf Gouda naar beneden, en Rotterdam/Dordrecht is voor mij toch teveel uit de richting. Ken Auris wel vanuit een stage, heb toen nog bij een ontzettend boeiende informatiemiddag gezeten op mijn stage.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:45

Gini schreef:
Optiwolk schreef:
Voor de journo's onder ons... wel in België
http://www.focus-wtv.be/acties-focus-wt ... 528900.htm

Deze functie klinkt echt ideaal. Jammer genoeg is het niet het juiste deel in België.

Waar zoek jij iets dan?
Mediarte is trouwens een heel goede site voor journalistieke jobs, en daar kan je selecteren per provincie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:56

Vlaams-Brabant, Limburg, Antwerpen.
Ik heb bedrijfscommunicatie gestudeerd en zoek iets in die richting. Al sta ik momenteel open voor iedere commerciële of administratieve functie.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:17

Hoi ik zou me hier graag willen melden als dat mag :)

Zit door (medische) omstandigheden in een 'gedwongen' tussenjaar van mn studie (HBO, kunstacademie). Kan nu wel weer gaan werken en wil dat ook graag gaan doen, want thuiszitten is ook niks. Maar nu natuurlijk waarom ik in dit topic mee zou willen praten; een baan! Jongens dat is lastig zeg #) mn hoogste diploma is op dit moment een VWO diploma, en verder ervaring met bijbaantjes zoals werken bij de bakker, horeca en krantenwijk. Niet echt relevante werkervaring dus. Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik doorgaans 'te oud' ben voor de eenvoudigere banen (winkelwerk e.d.) of dat het allemaal maar voor 16 uur of minder is, en zou toch wel graag zo'n 32-36-40 uur aan de slag willen.
Ben natuurlijk al druk aan het zoeken op internet, maar wellicht hebben jullie nog handige tips? Waar kan ik op letten, en misschien ben ik te voorzichtig dat ik al afhaak als ik zie "ervaring in deze branche is een vereiste''. Door mijn VWO diploma ben ik in principe MBO niveau, maar heb natuurlijk niks afgerond in een bepaalde richting nog. En veel vacatures die ik tegenkom hebben dat toch als een vereiste. Een callcenter oid zie ik mezelf eerlijk gezegd niet zo snel doen, maar ook bij dingen als klantenservice zie ik vaak staan dat je minimaal 1 jaar werkervaring erin moet hebben...

Heb het gevoel een beetje tussen de wal en het schip in te zitten. Wil graag (bijna) fulltime werken, maar technisch gezien ben ik nog een 'studentje' qua werkervaring en diploma's waardoor er heel veel dingen gewoon afvallen. Of denk ik nu gewoon te moeilijk?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:27

Leuke functie idd! Maar helaas te ver weg.

Zelfs voor poetsen heb je idd ervaring nodig. Dat vind ik toch echt wel maf hoor. Als je 2 dagen ingewerkt wordt kun je toch poetsen? Alsof dat hogere schoolwerk is (niet denigrerend bedoelt, poets zelf ook zo nu en dan in een studentenhuis).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:28

doe een poging bij een klantenservice van een zorgverzekeraar, die zitten de komende maanden waarschijnlijk weer te springen om personeel , is wel callcenter, maar ze bellen jou, ipv jij hen.
ken verschillende mensen die aangenomen zijn zonder relevante ervaring , maar wel jouw opleiding of vergelijkebaar. dus tis een poging waard

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:29

capopjecop, het zal je verbazen := heb in de tijd dat ik in de thuiszorg zat echt bedroevende dingen gezien bij de mensen waar ik kwam , en dan serieus huizen waar al een hele tijd wekelijks iemand kwam poetsen

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:38

Sonja_vR schreef:
capopjecop, het zal je verbazen := heb in de tijd dat ik in de thuiszorg zat echt bedroevende dingen gezien bij de mensen waar ik kwam , en dan serieus huizen waar al een hele tijd wekelijks iemand kwam poetsen

Klopt indd. Sommige mensen hebben echt de gave om het niet goed te kunnen. :) uhm? ja.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:39

Bij een klantenservice werken lijkt me geen enkel probleem, heb 3 jaar in een bakkerswinkel gewerkt in de grootste kakbuurt van Nederland :+ Wat dat aan gaat heb ik wel ervaring met (ontevreden) klanten. Maar de vacatures die ik tot nu toe in die richting tegenkwam willen echt minimaal 1,2,3 jaar ervaring in die branche. Ja die heb ik dus niet.. -O- maar aan de andere kant denk ik dan, nou hoe moeilijk kan het nou zijn :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:40

En als je te veel ervaring hebt willen ze je niet aannemen. :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:45

Eliine schreef:
Bij een klantenservice werken lijkt me geen enkel probleem, heb 3 jaar in een bakkerswinkel gewerkt in de grootste kakbuurt van Nederland :+ Wat dat aan gaat heb ik wel ervaring met (ontevreden) klanten. Maar de vacatures die ik tot nu toe in die richting tegenkwam willen echt minimaal 1,2,3 jaar ervaring in die branche. Ja die heb ik dus niet.. -O- maar aan de andere kant denk ik dan, nou hoe moeilijk kan het nou zijn :?

Ik zou het toch proberen!

Ik heb een tijd bij de klantenservice gewerkt en daar vroegen ze ook enkele jaren ervaring. Dat had ik niet want ik had daarvoor alleen nog maar in een winkel gewerkt, maar ik heb toen in mijn motivatie gegooid dat ik daar inderdaad al ervaring had opgedaan met klachten, dienstverlening etc.