Humeur is inmiddels beter. Wil me niet de hele dag slachtoffer maken van die enorme teleurstelling.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xx_Lyzet schreef:Mag ik hier even binnen komen vallen?
Wil even graag tips namelijk...
Mijn contract loopt begin december af, ik zou in december nog 1 jaar contract mogen, dat is dan mijn 3e in dit bedrijf.
Echter moet je maand van te voren te horen krijgen of je contract verlengd wordt ja of nee. (Dus begin november dan)
Nu wil ik dat eerder weten, en was dus van plan om half oktober mail naar de administratie sturen van hoe het ermee staat, en of hij verlengd wordt ja of nee..
Nu sommige zeggen zou ik niet doen, geen slapende honden wakker maken, maar..... Ze zien toch wel in het systeem dat je contract afloopt.
En ik heb in mijn ogen liever dat ik het op tijd weet vanwege mijn paard ook, en zoek liever naar ander werk als ie niet verlengd word wanneer ik nog aan het werk ben zodat ik wellicht de WW niet in hoef...
Hoe kijken jullie hierna?
Renee1991 schreef:Pffff. Ik ben niet gemaakt voor 't maken van motivatiebrieven.
kaatje77 schreef:xx_Lyzet schreef:Mag ik hier even binnen komen vallen?
Wil even graag tips namelijk...
Mijn contract loopt begin december af, ik zou in december nog 1 jaar contract mogen, dat is dan mijn 3e in dit bedrijf.
Echter moet je maand van te voren te horen krijgen of je contract verlengd wordt ja of nee. (Dus begin november dan)
Nu wil ik dat eerder weten, en was dus van plan om half oktober mail naar de administratie sturen van hoe het ermee staat, en of hij verlengd wordt ja of nee..
Nu sommige zeggen zou ik niet doen, geen slapende honden wakker maken, maar..... Ze zien toch wel in het systeem dat je contract afloopt.
En ik heb in mijn ogen liever dat ik het op tijd weet vanwege mijn paard ook, en zoek liever naar ander werk als ie niet verlengd word wanneer ik nog aan het werk ben zodat ik wellicht de WW niet in hoef...
Hoe kijken jullie hierna?
Mij zeiden ze ook dat ik kon blijven en toch na bijna 4 ontslag gekregen..... Ik zou persoonlijk al verder kijken. Je weet het nooit
Maar heb je zelf het idee dat je contract niet verlengd gaat worden dan?
Pien1989 schreef:Weer een afwijzing.... Ergens raak ik een beetje in paniek, zo weinig om op te reageren en zoveel reacties dat ik er niet uit spring.... :-(
Ik had deze afgegeven in de winkel om een goede indruk achter te laten. Er waren ruim 400 reacties en de afwijzing was redelijk standaard.
De moed zakt me dan wel echt in de schoenen ik denk dan ik wil ook graag werken :-(
Marcella schreef:Echt een klucht dat bedrijf waar ik werk. Collega heeft al schriftelijk en mondeling door gekregen dat zijn contract niet verlengd word (aangetekende brief is gewoon zonder tekenen in de brievenbus gegooid). Zou nl. gaan om 3de contract in 1,5 jaar.
Planning heeft hem nog gewoon ingepland en volgens hun gewoon contract verlenging gekregen.
Dimple schreef:Nou, een uur is tegenwoordig ook niet helemaal meer waar. Als ze vrij snel na de start van de dag komen (zeg de ochtend) en aangeven dat het totaal de bedoeling niet was en haar direct naar huis sturen, is er nog geen contract obt.
Maar dom is het zeker wel om het daar op aan te laten komen.
Lyzet, ik zou gewoon eens een balletje op gooien hoe het met je contract zit. Geen idee of dat bij 'administratie' is zoals jij dat zegt, maar ik neem aan dat je jouw leidinggevende daar prima een vraag over kan stellen.
Om je heen gaan kijken en solliciteren zou ik zeker mee beginnen. Wie weet op wat voor een prachtige plek met dito salaris je terecht komt. Mag ik vragen wat je nu doet?
Had ik al verteld dat ik voor module 1 van mijn studie een 7.8 heb behaald?
kaatje77 schreef:Renee1991 schreef:Pffff. Ik ben niet gemaakt voor 't maken van motivatiebrieven.
Googleen op voorbeeld motivatiebrief + functie waarop je solliciteerd. Kun je vast wel een voorbeeld afhalen
Of carrière tijger heeft ook goede voorbeelden in staan.
Het kopjes idee een paar pagina's terug kun je ook goed gebruiken.
kippetje schreef:Moet de ontslagbrief per se aangetekend verstuurd worden? Bij mij lag hij gewoon in mijn postvakje. Ik zou dus, als ik het goed begrijp, het erop aan kunnen laten komen en zeggen dat ik geen aangetekende brief heb gehad? Niet dat ik dat wil hoor, als ze me niet meer willen is het klaar.