Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:44

Ik heb in ieder geval een te gek baantje bij de oudjes, lekker boenen! :j *\o/* Hi hi.

Humeur is inmiddels beter. Wil me niet de hele dag slachtoffer maken van die enorme teleurstelling. :j

Martine

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:53

Wat kloten BB! Hoop voor je dat het misschien toch nog goed komt. Vast wel!

Goed bezig Dimple. Kan me voorstellen dat je die baan met die studie afwijst. Lijkt me geen doen :n

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:36

Mag ik hier even binnen komen vallen?

Wil even graag tips namelijk...
Mijn contract loopt begin december af, ik zou in december nog 1 jaar contract mogen, dat is dan mijn 3e in dit bedrijf.
Echter moet je maand van te voren te horen krijgen of je contract verlengd wordt ja of nee. (Dus begin november dan)
Nu wil ik dat eerder weten, en was dus van plan om half oktober mail naar de administratie sturen van hoe het ermee staat, en of hij verlengd wordt ja of nee..

Nu sommige zeggen zou ik niet doen, geen slapende honden wakker maken, maar..... Ze zien toch wel in het systeem dat je contract afloopt.
En ik heb in mijn ogen liever dat ik het op tijd weet vanwege mijn paard ook, en zoek liever naar ander werk als ie niet verlengd word wanneer ik nog aan het werk ben zodat ik wellicht de WW niet in hoef...

Hoe kijken jullie hierna?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:16

Je kunt wel inlichtingen in winnen hoe er over gedacht word. Zit je in een branche die nu weer flink aantrekt dan kan het juist wel goed zijn. Want als je contract niet verlengt word dan kun je nu alvast gaan solliciteren, je bent niet verplicht om bij je huidige bedrijf te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:39

Pffff. Ik ben niet gemaakt voor 't maken van motivatiebrieven. |o

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:13

xx_Lyzet schreef:

Mijn contract loopt begin december af, ik zou in december nog 1 jaar contract mogen, dat is dan mijn 3e in dit bedrijf.
Echter moet je maand van te voren te horen krijgen of je contract verlengd wordt ja of nee. (Dus begin november dan)
Nu wil ik dat eerder weten, en was dus van plan om half oktober mail naar de administratie sturen van hoe het ermee staat, en of hij verlengd wordt ja of nee..

Nu sommige zeggen zou ik niet doen, geen slapende honden wakker maken, maar..... Ze zien toch wel in het systeem dat je contract afloopt.
En ik heb in mijn ogen liever dat ik het op tijd weet vanwege mijn paard ook, en zoek liever naar ander werk als ie niet verlengd word wanneer ik nog aan het werk ben zodat ik wellicht de WW niet in hoef...

Mij zeiden ze ook dat ik kon blijven en toch na bijna 4 ontslag gekregen..... Ik zou persoonlijk al verder kijken. Je weet het nooit ;)

Maar heb je zelf het idee dat je contract niet verlengd gaat worden dan?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:18

Renee1991 schreef:

Googleen op voorbeeld motivatiebrief + functie waarop je solliciteerd. Kun je vast wel een voorbeeld afhalen ;)

Of carrière tijger heeft ook goede voorbeelden in staan.

Het kopjes idee een paar pagina's terug kun je ook goed gebruiken.

Gisteren wederom 3 sollicitaties verzonden op een vacature en 2 Open sollicitaties voor HBO functies. Kom met IQ testen altijd boven dat niveau uit.... Niet geschoten is altijd mis Denk ik dan maar :o

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:53

Weer een afwijzing.... Ergens raak ik een beetje in paniek, zo weinig om op te reageren en zoveel reacties dat ik er niet uit spring.... :-(
Ik had deze afgegeven in de winkel om een goede indruk achter te laten. Er waren ruim 400 reacties en de afwijzing was redelijk standaard.
De moed zakt me dan wel echt in de schoenen ik denk dan ik wil ook graag werken :-(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:54

kaatje77 schreef:
xx_Lyzet schreef:

Mij zeiden ze ook dat ik kon blijven en toch na bijna 4 ontslag gekregen..... Ik zou persoonlijk al verder kijken. Je weet het nooit ;)

Maar heb je zelf het idee dat je contract niet verlengd gaat worden dan?

Nee nee maar je weet nooit natuurlijk...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:08

Pien1989 schreef:
Weer een afwijzing.... Ergens raak ik een beetje in paniek, zo weinig om op te reageren en zoveel reacties dat ik er niet uit spring.... :-(
Ik had deze afgegeven in de winkel om een goede indruk achter te laten. Er waren ruim 400 reacties en de afwijzing was redelijk standaard.
De moed zakt me dan wel echt in de schoenen ik denk dan ik wil ook graag werken :-(

Dat idee heb ik dus ook :=
Ik krijg nu het gevoel dat ik beter een plan B kan gaan bedenken.. een opleiding, of in ieder geval iets anders dan op zoek naar een baan die ik toch niet ga krijgen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:53

Echt een klucht dat bedrijf waar ik werk. Collega heeft al schriftelijk en mondeling door gekregen dat zijn contract niet verlengd word (aangetekende brief is gewoon zonder tekenen in de brievenbus gegooid). Zou nl. gaan om 3de contract in 1,5 jaar.

Planning heeft hem nog gewoon ingepland en volgens hun gewoon contract verlenging gekregen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:55

Marcella schreef:
Echt een klucht dat bedrijf waar ik werk. Collega heeft al schriftelijk en mondeling door gekregen dat zijn contract niet verlengd word (aangetekende brief is gewoon zonder tekenen in de brievenbus gegooid). Zou nl. gaan om 3de contract in 1,5 jaar.

Planning heeft hem nog gewoon ingepland en volgens hun gewoon contract verlenging gekregen.

Als die collega slim is gaat ze gewoon aan het werk, er is haar geen aangetekende brief bezorgt en op het moment dat ze maar één uur werkt nadat haar contract afloopt dan heeft haar werkgever een probleem. Misschien niet netjes maar ze kunnen niet aantonen dat haar contract is opgezegd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 13:23

Nou, een uur is tegenwoordig ook niet helemaal meer waar. Als ze vrij snel na de start van de dag komen (zeg de ochtend) en aangeven dat het totaal de bedoeling niet was en haar direct naar huis sturen, is er nog geen contract obt.
Maar dom is het zeker wel om het daar op aan te laten komen.

Lyzet, ik zou gewoon eens een balletje op gooien hoe het met je contract zit. Geen idee of dat bij 'administratie' is zoals jij dat zegt, maar ik neem aan dat je jouw leidinggevende daar prima een vraag over kan stellen.
Om je heen gaan kijken en solliciteren zou ik zeker mee beginnen. Wie weet op wat voor een prachtige plek met dito salaris je terecht komt. Mag ik vragen wat je nu doet?

Had ik al verteld dat ik voor module 1 van mijn studie een 7.8 heb behaald? *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:29

Wat goed Dimple! Gefeliciteerd!

Hier gaat het weer wat beter, morgen afscheid nemen van de hond van mijn zus, die wordt komende week ingeslapen. En vanaf morgen fulltime werken aan die boekvertaling, want die moet over drie weken af.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:38

Dimple schreef:
Nou, een uur is tegenwoordig ook niet helemaal meer waar. Als ze vrij snel na de start van de dag komen (zeg de ochtend) en aangeven dat het totaal de bedoeling niet was en haar direct naar huis sturen, is er nog geen contract obt.
Maar dom is het zeker wel om het daar op aan te laten komen.

Lyzet, ik zou gewoon eens een balletje op gooien hoe het met je contract zit. Geen idee of dat bij 'administratie' is zoals jij dat zegt, maar ik neem aan dat je jouw leidinggevende daar prima een vraag over kan stellen.
Om je heen gaan kijken en solliciteren zou ik zeker mee beginnen. Wie weet op wat voor een prachtige plek met dito salaris je terecht komt. Mag ik vragen wat je nu doet?

Had ik al verteld dat ik voor module 1 van mijn studie een 7.8 heb behaald? *\o/*

Dat mag. Ik doe orderpicken/ inpakken. Destijds via het UWV erin gekomen, en werk daar op het moment nu dus 1.5 jaar. Wel basis van 0 uren contract maar elke week gewoon 40 uur ingepland! :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 13:45

Zijn er banen op dit moment waar je op zou willen solliciteren? Wellicht studeren? Ik zou gewoon eens om je heen gaan kijken wat je kan doen. Beter dan afwachten toch?

Ik ben bang dat ze gezien de huidige wetgeving niet over de 2 jaar willen gaan vanwege de transitievergoeding die ze aan jou moeten betalen als je ze willen ontslaan (of je na je 3e contract geen OBT geven). Dus ik zou er ernstig rekening mee houden dat je wat anders moet zoeken. Niet om je bang te maken, maar tegenwoordig blijven de werkgevers graag onder de 24 maanden met hun contracten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:21

Wat zouden jullie aangeven bij een gesprek? Ik moet eigenlijk meer uren werken van het uwv omdat verzekeringsarts dit heeft vastgesteld maar wil ook wel overplaatsing hebben. Maar uwv zegt ook dat als ik niet weg wil ik dit ook aan mag geven...
Ik ben bang als ik het er woensdag over heb dat ze me dan ineens raar aan gaan kijken dat ik het niet naar mijn zin heb daar, maar dat heb ik juist wel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 15:50

Wat wil je zelf? Overplaatsing? Naar waar?
Vindt je zelf dat je ook meer uren kan werken?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:24

Wat goed Dimple!

Ik moet binnen geopereerd worden (niets boeiends) en zou eigenlijk vrijdag bij de anesthesist de datum krijgen, maar die hadden ze nog niet. Had hem graag gehad ivm gesprek donderdag. Ik ga morgen maar zelf even bellen, hopelijk kan het snel gebeuren! Vind het heel vervelend om, stel dat ik word aangenomen, me meteen ziek te moeten melden..

Amanda, sterkte met het afscheid van de hond van je zus, nooit leuk zoiets.

Purny, wil je ondanks dat je het er naar je zin hebt worden overgeplaatst? Ik snap het niet helemaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:25

Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd er gesproken over 12-20 uur. Het is dus uiteindelijk max 12 uur geworden. Een plek dichterbij huis zou ideaal zijn, maar ik wil eigenlijk ook niet weg.
Het is omdat ik meer zou moeten werken van het UWV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:30

kaatje77 schreef:
Renee1991 schreef:

Googleen op voorbeeld motivatiebrief + functie waarop je solliciteerd. Kun je vast wel een voorbeeld afhalen ;)

Of carrière tijger heeft ook goede voorbeelden in staan.

Het kopjes idee een paar pagina's terug kun je ook goed gebruiken.

I know, lukt ook wel, maar ik doel meer op het feit dat ik het triest vind dat iedere sollicitant zo'n brief moet schrijven om te laten weten dat hij het een leuke functie vindt en geschikt is. In elk geval wel dank voor de tip!

Veel succes met alles BB.... Niet fijn :n Hoop dat 't goed komt!

Pien, mijn vriend heeft ook een jaar werkloos thuis gezeten.... Uiteindelijk komt het echt goed!!!! Blijf hoop houden :j

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:45

Moet de ontslagbrief per se aangetekend verstuurd worden? Bij mij lag hij gewoon in mijn postvakje. Ik zou dus, als ik het goed begrijp, het erop aan kunnen laten komen en zeggen dat ik geen aangetekende brief heb gehad? Niet dat ik dat wil hoor, als ze me niet meer willen is het klaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:52

kippetje schreef:
Moet de ontslagbrief per se aangetekend verstuurd worden? Bij mij lag hij gewoon in mijn postvakje. Ik zou dus, als ik het goed begrijp, het erop aan kunnen laten komen en zeggen dat ik geen aangetekende brief heb gehad? Niet dat ik dat wil hoor, als ze me niet meer willen is het klaar.

Als je het er met niemand over gehad hebt en niemand heeft wat gezegd en de brief is je niet persoonlijk overhandigt dan zou je de gok kunnen nemen. Iedereen kan bij je postvak dus?? Maar of het de juiste manier is is een ander verhaal.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:38

Nee dat ben ik ook niet van plan maar vind het ook wel een beetje krom die regeltjes

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 10:18

Ik zou gewoon eens naar de brief vragen quasi onschuldig.........
Kijken hoe ze reageren.

De nervositeit herken ik uit duizenden. Ik raakte er soms echt van in paniek. Ondanks mijn huidige gesprekken en uitnodigingen bij grote bureaus heb ik nog soms nog wel.
Maar ook anders........dat ik bang ben dat ik zo graag aan het werk wil dat ik de eerste beste baan accepteer en daar eigenlijk helemaal niet op mijn plek ben.
Of dat ik inderdaad heel veel geld moet inleveren en nooit meer op het niveau kom waar ik op zat. Het voelt een beetje als een mislukking.
Klinkt wellicht raar maar zo voelt het wel. Ik had gewoon bij de bank een super gave en goede functie en nu lijk ik een stuk terug naar af te moeten en dat voelt niet altijd even fijn/makkelijk.

Nu pak ik alles aan wat enigszins op een leuke en goed betaalde baan lijkt. Waar ik donderdag het 2e gesprek heb lijkt mij dus echt super leuk...........dus ik richt mijn pijlen daar echt op. Goed voorbereiden en knallen.

Vanmiddag om 17.00 uur weer naar een bureau toe. Grote speler in interim, HR Profs etc. Ben benieuwd!