Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:09

Ik ga helemaal mee met bovenstaande reactie. Ik wil best mijn rol vervullen om deze crisis zo goed mogelijk te doorstaan, maar de manier waarop stoort mij een beetje. Dat heeft ook met trots te maken.

Maar goed ik denk dat ouders nu al snel kinderen thuis laten, maar hier in het Noorden zijn het veelal nuchtere mensen en denk ik dat het mee zal vallen. Ik werk in ieder geval gewoon morgen. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:17

bigone schreef:
PSvanLot schreef:
Menen jullie serieus dat het een ramp is als je de komende weken even opvang moet spelen?

Als ik door opvang te bieden aan leerlingen ervoor kan zorgen dat ouders kunnen gaan werken binnen beroepen waar ze niet gemist kunnen worden, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Dit is toch een noodsituatie?

En zo is het, kinderen die hoesten of ook maar een beetje lopen te snotteren of keelpijn hebben mogen vanaf nu niet eens meer naar school, wacht maar tot de kids dit doorhebben. Ik denk dat er morgen heel veel lege klassen zijn.

Daar hebben wij in Brabant al heel de week last van. Daar geldt dit al sinds maandag.

Ik ben ook geen docent geworden om op te passen maar ten tijden als deze is het even niet anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:20

En dan zijn jullie als meesters en juffen tijdelijk veredelde oppassen, wat is daar mis mee. Leren wekt toch al bijna niet met halve klassen want de uitvallende kinderen moeten veel inhalen. Feit is dat in Nederland heel veel mensen met z’n tweeen (moeten) werken om het hoofd boven water te houden en daar komt bij dat stellen vaak samen in medische beroepen zitten. Stel je eens voor wat er gebeurt wanneer ziekenhuizen/brandweer/politie op halve kracht moeten gaan werken doordat personeel geen opvang voor kinderen heeft. Bij opa en oma dumpen is nu ook niet goed. Misschien kunnen er op hbo of uni studenten gevraagd worden om op te passen, desnoods voor studiepunten maar tot die tijd zijn is het onderwijzend personeel samen met de gezondheidszorg het vangnet van ziek Nederland en dat is misschien niet leuk maar wel noodzakelijk . En ik heb er zelf ook twee kinderen in het onderwijs zitten en die vinden het ook niet leuk maar wel noodzakelijk .

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:30

Het oppassen vind ik ook niet erg, maar wel dat je zo de verspreiding weer in de hand werkt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:54

En in Ierland is geen oppas nodig en Denemarken en en en

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:55

Arabesk schreef:
En in Ierland is geen oppas nodig en Denemarken en en en

Vast wel, maar hoe regelen ze het daar? Zijn bijna alle ouders daar ook tweeverdieners? Zijn er plekken waar kinderen naar toe kunnen? Of zijn er daar ook gewoon grote problemen waar wij (nog) geen weet van hebben?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:11

Minder besmettingen en minder doden dan hier.

Sluit scholen en organiseer opvang voor wie echt niet op z'n eigen kind kan passen. Dat is iets anders dan scholen gewoon openhouden en de leerplicht handhaven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:51

Arabesk schreef:

Sluit scholen en organiseer opvang voor wie echt niet op z'n eigen kind kan passen. Dat is iets anders dan scholen gewoon openhouden en de leerplicht handhaven.

Wanneer je iets beweert moet je wel je huiswerk doen. Denemarken heeft 1000 besmettingen op 6 miljoen inwoners dus dat is % flink meer dan hier.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:59

Hbo’s en universiteiten gaan al dicht!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:01

Flying_Angel schreef:
Hbo’s en universiteiten gaan al dicht!

Nee ze geven geen klassikaal onderwijs meer, dus vermijden van groepen dus ook geen examens. Gaat zometeen allemaal via internet . Maar geef ze volkomen gelijk, alle beetjes helpen denk ik dan maar.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:04

Ik bedoel ook fysiek dicht! Idd onderwijsactiviteiten online.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:04

Ik heb net nog een email van mijn hbo studie gehad. Alle evenementen zijn afschaft, maar de lessen met minder dan honderd personen gaan gewoon door. Schoolgebouwen zijn gewoon open.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:05

Hmm, dat verschilt dan per school denk ik. Maar prima maatregel lijkt me.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:08

Ja, geen idee.
Ik ben vandaag niet naar de studie gegaan. Wilde toch geen risico lopen. Veel uitwisseling studenten en veel mensen op één plek die echt overal vandaan komen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:10

Flying_Angel schreef:
Hmm, dat verschilt dan per school denk ik. Maar prima maatregel lijkt me.

Het is een advies, iedere school mag er zijn eigen draai aan geven.
Maar zoals ik het nu overal zie gaan de meeste voor onderwijs op afstand.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:17

Ik ben benieuwd of VO gaat volgen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:19

Nee want dat mogen ze niet. HBO/WO is gevraagd om zoveel mogelijk op afstand onderwijs te geven en grote groepen in collegezalen te vermijden.

PO/VO/MBO blijven open.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:33

Als het advies komt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:33

bigone schreef:
Arabesk schreef:

Wanneer je iets beweert moet je wel je huiswerk doen. Denemarken heeft 1000 besmettingen op 6 miljoen inwoners dus dat is % flink meer dan hier.

binnen een paar dagen zitten we daar hier ook op, maak je geen illusie, misschien moeten wij VOORdat het zo ver is, al maatregelen nemen. Bovendien is ons land veel dichter bevolkt, ook een puntje.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:05

Het argument dat scholen open moeten als opvang van kinderen zodat ouders kunnen gaan werken, kan ik nog wel deels begrijpen.

Maar opvang voor mbo-studenten? Kom op zeg...:=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:06

Westernfreak schreef:
Het argument dat scholen open moeten als opvang van kinderen zodat ouders kunnen gaan werken, kan ik nog wel deels begrijpen.

Maar opvang voor mbo-studenten? Kom op zeg...:=

De reden dan die niet gesloten worden is omdat de groepen vaak minder groot en minder internationaal zijn.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:56

Op mijn hbo school krijg ik tot 31 maart geen lessen meer, hoe ze dat verder allemaal gaan aanpassen krijgen we nog te horen.

Wat ik echt niet snap is waarom mbo scholen wel open blijven. Ik heb hiervoor mbo gedaan en ik vind dit eigenlijk een belediging. Er zijn genoeg mbo'ers die 20+ zijn. Het grootste verschil met hbo en mbo is dat mbo praktijk gericht is en hbo theoretisch gericht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:31

Movement schreef:
Op mijn hbo school krijg ik tot 31 maart geen lessen meer, hoe ze dat verder allemaal gaan aanpassen krijgen we nog te horen.

Wat ik echt niet snap is waarom mbo scholen wel open blijven. Ik heb hiervoor mbo gedaan en ik vind dit eigenlijk een belediging. Er zijn genoeg mbo'ers die 20+ zijn. Het grootste verschil met hbo en mbo is dat mbo praktijk gericht is en hbo theoretisch gericht.

Niet helemaal. Mbo scholen hebben (over het algemeen wat ik weet van de scholen hier) geen enorme colleges.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:34

lenaa_tje schreef:
Movement schreef:

Niet helemaal. Mbo scholen hebben (over het algemeen wat ik weet van de scholen hier) geen enorme colleges.

Dus ze hebben geen colleges en dan boeit het niet? Daar lopen alsnog honderden mensen rond.... It makes no sense.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:44

De scholen van de stichting waar ik werk blijven open, met scherpe regels. Geen klasdoorbroken evenementen, ouders zoveel mogelijk op het plein blijven, bij verkoudheid en dergelijke klachten kind thuis houden.
Voor collega's, alleen bij koorts of vermoeden corona thuis blijven.

Voorlopig heerst onder mijn collega's buikgriep, vandaag een klas thuis blijven.