Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:47

arabella2000 schreef:
geen idee. Ikzal daar morgen eens naar kijken.
Doe jij poetsen als thuishulp?

@pimaude: ik woon in het uiterste zuiden van het land. Al die vestigingen zijn dus een beetje erg ver weg voor mij.

breda? :P ah er zijn veel meer callcenters toch?:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:47

Gefeliciteerd, ik dacht dat je man die verandering zo eng vond. neon.

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:49

Ja vond hij ook, maar hij wende aan het idee en kan niet wachten om te trouwen haha, dus aanzoek kwam onverwachts nog :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:50

hihi, gefeliciteerd Vn :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:50

gefeliciteerd vuurneon ;)

breda is nog steeds 3 uur rijden ofzo voor mij:P

Bij ons heb je de vodafone callecenters. Lekker inbound :) Al verdien je daar wel maa rtussen de 8 en 9 euro per uur. Maar iets is beter dan niets

pfff net mijn moeder aan de lijn en begon die te zeuren dat ik vandaag alleen naar dat ene bedrijf wat had gestuurd :(
Ik ben gewoon bang dat ik dalijk helemaal niet meer in mijn vakgebied aan de bak kom. Daarom stel ik het solliciteren buiten mijn vakgebied de hele tijd uit..
Maarja morgen ga ik echt buiten mijn vakgebied solliciteren. Nu snel even omkleden en dan naar mijn oma

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:53

Ik solliciteer waarop ik kan solliciteren bij wijze van (want heeft geen zin om op technische, ICT en medische functies te solliciteren haha); zat al vlot buiten mijn vakgebied :+ ik zag al snel in dat ik mij echt breder moest oriënteren.
Anders kom ik echt nergens... Want juist in de hr wordt enorm bezuinigd en samengevoegd. Tel daarbij koos ervaringloos op en dan wijk ik graag uit en in andermans vaarwateren zitten :D

(En bedankt mensen :D )

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:55

Gefeliciteerd VN!

Ik heb vandaag weer een afwijzing binnen. Ook weer een sollicitatie verstuurd! Probeer positief te blijven..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:58

Ja uieindelijk moet ik me nu wel breder orienteren, but I don't like it.
Maar vanavond of morgen maar eens verder kijken.

Er staan ook een drietal functies in een fabriek waar ik eerder als laborant gewerkt heb. Ik weet dus wat het werk inhoud, maar ik weet niet of ik geschikt ben voor het werk. Uiteindelijk zal ik daar veel technische kennis op moeten doen. Ik denk dat ik het maar gewoon probeer daar (volgens mij wordt ik dan de 2e vrouw op de werkvloer daar :P mocht dat wat worden natuurlijk)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:00

Yes! Hehe, mag voor het eerst sinds begin augustus weer eens ergens op gesprek komen!

Gefeliciteerd VN!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:01

Tja, iedereen wil het liefste doen waarvoor ze opgeleid zijn, maar de markt is nu eenmaal anders. Als je niet meer afhankelijk wil zijn qua geld lenen dan zou ik niet zo moeilijk doen en niet zeggen 'uiteindelijk' maar er nu al mee beginnen.

Shiloh; super!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:05

mee eens vuurneon. Ik doe momenteel echt het verschrikkelijkst saaiste werk ever, voor 1800 bruto. Het is zo verschrikkelijk eentonig! Maar goed, tot ik iets beter vind, gewoon niet klagen en handen uit de mouwen en geld verdienen. Het is even niet anders. De motivatie om door te solliciteren is er in ieder geval wel.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:05

nu hoef ik gelukkig nog geen geld te lenen, maar dat moemnt komt er wel snel aan.
Dalijk als ik terug kom ga ik in ieder geval dat callcenter een bricht sturen. Dan heb ik er vandaag in ieder geval al 1 gedaan.

Voor die fabriek moet ik nog een goede brief gaan verzinnen :P
En er zijn vacatures bij iets met wassen. alleen heb ik bv absoluut geen ervaring met strijken en vouwen (ik vind het echt niet leuk en mijn moeder vind het super leuk, dus zij doet het altijd voor mij, dat heeft trouwens ook nog wel andere redenen. Al moet ik het nu wel zelf doen sinds ik geen werk meer heb)...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:07

Shiloh schreef:
mee eens vuurneon. Ik doe momenteel echt het verschrikkelijkst saaiste werk ever, voor 1800 bruto. Het is zo verschrikkelijk eentonig! Maar goed, tot ik iets beter vind, gewoon niet klagen en handen uit de mouwen en geld verdienen. Het is even niet anders. De motivatie om door te solliciteren is er in ieder geval wel.

Ik heb de saaiste baan al dus dat kan niet :Y) , wel voor minder geld helaas :')

Morgen iig op gesprek bij een van de leidinggevenden of diegene een stage plek kan regelen of een ander idee heeft om mij verder te helpen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:09

Mijn werk bestaat uit: Pak een bak, pak een rekje. Pak een potje uit de bak, scan het potje, maak hem open, doe 0,3 gram in een reageer buisje, doe het buisje in het rekje, potje in de bak... repeat... tot het rekje vol is (dan breng je die weg en pak je nieuw rekje) of tot de bak klaar is, en dan pak je de volgende bak... en dan gewoon weer repeat. En dat 8 uur per dag, 5 dagen in de week ^^
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-10-13 18:11, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:11

Shiloh schreef:
Mijn werk bestaat uit: Pak een bak, pak een rekje. Pak een potje uit de bak, scan het potje, maak hem open, doe 0,3 gram in een reageer buisje, doe het buisje in het rekje, potje in de bak... repeat... tot het rekje vol is (dan breng je die weg en pak je nieuw rekje) of tot de bak klaar is, en dan pak je de volgende bak... en dan gewoon weer repeat. En dat 8 uur per dag, 5 dagen in de week ^^

Jij wint :(:)

Ik kan nog zelf bepalen of ik wat anders tussendoor doe haha

O jij werk ook meer, dan scheelt het niet veel bruto :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:11

Het ergste is daar nog bij dat het echt totaaaaaaal geen denkvermogen vereist, en dat het volledig op automatische piloot gaat en dat ik dus 40 uur in de week de tijd heb om te malen over de toekomst en plannen, en geld, en sollicitaties, en frustraties, en brieven en en en.... aaaaargh. Zou willen dat er een uitknop voor je hoofd bestond.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:13

Daar heb ik de radio voor :D
Alleen zit er soms in het weekend iemand aan de zenders en hoor ik maandag verdorie de alleen maar 100 nl ellende :') en ik heb daar een slecht bereik dus ben ik weer 5 minuten kwijt aan de goede zender opzoeken. Ja, ja zwaar bestaan haha

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:15

mjah, mag wel muziek luisteren gelukkig op mijn telefoon. Dus probeer af te wisselen met muziek, luister boeken. Vandaag me heerlijk vermaakt met de 10th anniversary opvoering van les miserables. Maar goed, soms wil ik geen dopjes in mijn oren, en dan gaat mijn hoofd alle kanten op.

Met namen toekomstige wensen in de vorm van auto, macbook en puppie, blijven spoken :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:17

Toepasselijke keuze muziek bij dat werk: t is wel erg miserabel :Y)

Ach, we hebben werk en geen UWV gezeur!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:21

Nou, ik heb toch ook maar gereageerd op een vacature voor een callcenter. Deze vacature heb ik al heel vaak langs zien komen en blijft steeds maar weer opnieuw online gezet, maar ik wilde er niet aan geloven. Ondertussen heb ik wel het punt bereikt dat ik mij besef dat het een heeele kleine kans is dat ik nu ergens terecht kom wat bij mijn opleiding past. Dus daarom ook maar 'lagere' jobs toelaten. Zolang het maar (iets) boven de WW uitkering is die ik nu krijg, anders vind ik het wel erg zonde.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:22

vuurneon schreef:

Amen 2 that :)

Woehaha.

Gefeliciteeerd!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:35

vuurneon schreef:

Haha, dat is waar. Ach, het heet dan misschien wel les miserables, maar ik vind de muziek prachtig en word er super vrolijk van :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:48

Pimaude en Vuurneon, gefeliciteerd.

Ik verdien nu ook echt belachelijk weinig, maar op dit moment is iets beter dan niets. :D

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:05

Pffft, zou eerst vanmiddag via uitzendbureau invaldienst draaien, is er gezeik over mijn VOG (wat later onterecht blijkt, dus geen probleem meer), en vervolgens gaat de dienst niet door.
Daarna nog van een sollicitatie waar ik al meer dan een maand geen contact mee kan krijgen de volgende mail:
Citaat:
Beste Sanne,

Allereerst excuses dat ik zo laat van me laat horen naar aanleiding van jouw sollicitatiegesprek.
Zoals afgesproken heb ik met de managers van de BSO ’s in Utrecht besproken of we jou een passende plek konden bieden. Er moest voldoende goede begeleiding voor je zijn.
Helaas hebben we moeten constateren dat de situatie op meerdere plaatsen te onrustig is om deze begeleiding te kunnen bieden.
We hebben dan ook gekozen voor meer ervaren pedagogisch medewerkers. Om deze reden zie ik ook geen mogelijkheid je in onze oproeppoule een plek te bieden.
Ik heb overigens geen referentie ingewonnen bij de door jou doorgegeven referent.

Ik had je graag een kans geboden maar de situatie vraagt om een andere beslissing.

Ik wens je succes met andere sollicitaties en bedank je voor je belangstelling voor *.

Met vriendelijke groet,

Bah. Heb nu nog 1 sollicitatie open staan, vacature is vandaag gesloten, gaat om functie op het decanaat van een middelbare school hier in de buurt. Nu maar hopen dat dat wat wordt. Even afwachten, en anders (inmiddels al wat minder vrolijk) weer verder zoeken.

Iemand nog een idee waar in omgeving Utrecht iemand met een pedagogische achtergrond gezocht wordt?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:40

pfff net een sollicitatie als wasserijmedewerker gedaan, maar zelfs daarvoor ben ik niet goed genoeg -O-
binnen 5 minuten had ik een afwijzing