Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 15:21

Min loon is wel erg weinig, zeker als je meer gewend bent. Als je nog in de fase zit waarin je wat te eisen hebt zou ik dat zeker doen.

Ze belde net op van het bedrijf wat ik heb afgewezen. Omdat ze zo enthousiast zijn (ook leuk om te horen en goed voor mijn ego) wilde ze me toch proberen om te praten. Ik heb gezegd dat ik bij mijn standpunt bleef met name gezien het landelijk gaan en mogelijke aanschaf nieuwe auto.
Ze vroeg of ze me evt mocht benaderen voor andere projecten, interim oid en ze heeft meteen mijn gegevens in hun systeem gezet. Wie weet wat daar uit voort komt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:22

Sure_lee schreef:
Ik heb nog tot juni 2016 ww... Ik heb een opknap boerderij en 4 paarden dus dat kan ik inderdaad niet betalen van minimumloon :o

Ah zo, nee dan snap ik je situatie. Ik zou allang blij zijn met minimumloon, maar ik hoef daar dan ook geen huis, grote rekeningen, paard etc van te betalen, dus snap dat je voor meer gaat, zeker als je nog tot 2016 ww hebt.

marionnnn

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:29

Wat goed Dimple en ook heel goed dat je gewoon eerlijk bent geweest...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:34

Sure_lee, begrijpelijk dat je het dan niet hebt gedaan nee. En Dimple, goed dat je de keuze hebt gemaakt om het niet te doen als het niet goed voelt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:06

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:12

Ik ben helaas te laat geweest met mijn aanmelding voor de BOL opleiding Verzorgende IG.
Deze zit helemaal vol en er is voor mij geen enkele plek meer. Ik heb het afgelopen uur de ogen uit mijn kop gejankt. |( BBL wil niet, BOL wil niet.... hopen op een zegen dat ik via de instelling waar ik nu werk de BBL nog kan gaan doen met eerste mogelijkheid februari gok ik, of ik moet middels een wonder nog een BBL plek vinden in september.

Ik moet alles nu even laten bezinken en kijken wat ik ga doen. Voor wie mijn verhaal heeft gevolgd, zouden jullie een beetje met me willen sparren over wat ik zou kunnen doen, zonder voor mijn gevoel weer stil te staan?

Wat kan ik allemaal nog doen op sollicitatiegebied????

Man, het lijkt wel alsof ik gedumpt ben of zo. Rode kop, dikke doppen en een 'gebroken' hart... :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:20

Sure_lee schreef:
Ik heb nog tot juni 2016 ww... Ik heb een opknap boerderij en 4 paarden dus dat kan ik inderdaad niet betalen van minimumloon :o

Als je land en eventueel twee stallen hebt zou je ook nog twee pensionpaarden, desnoods revaliderende dieren of oudjes erbij kunnen nemen(geen eigenaren elke dag op de dam bij de laatste twee) levert na aftrek kosten toch 200 per maand op.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:28

Ik heb helemaal geen stallen. Alleen een inloopstal en die is net groot genoeg voor 4. Ook mijn hectare grond vind ik net groot genoeg voor 4.
Stallen zijn wel te realiseren hoor maar dat kost ook geld. We willen wel een b&b beginnen maar om die verbouwing te doen is ook geld nodig haha.
Maar bedankt voor het meedenken. Mocht er onverhoopt een paardje het loodje leggen dan komt daar zeker een pensionpaardje voor in de plaats.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:34

net een belletje van het uzb
Volgende week nog een gesprek! Super interessante functie, geen gespreid bedje.. uitdaging, maar leuk! 2 cv's in de race :P

Het andere bedrijf heeft nog niet laten weten wie ze kiezen. Maar ik wist al wel dat de man waar ik het gesprek mee had (directeur) een weekje op vakantie ging.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:58

BounceBabe schreef:
Ik ben helaas te laat geweest met mijn aanmelding voor de BOL opleiding Verzorgende IG.
Deze zit helemaal vol en er is voor mij geen enkele plek meer. Ik heb het afgelopen uur de ogen uit mijn kop gejankt. |( BBL wil niet, BOL wil niet.... hopen op een zegen dat ik via de instelling waar ik nu werk de BBL nog kan gaan doen met eerste mogelijkheid februari gok ik, of ik moet middels een wonder nog een BBL plek vinden in september.

Ik moet alles nu even laten bezinken en kijken wat ik ga doen. Voor wie mijn verhaal heeft gevolgd, zouden jullie een beetje met me willen sparren over wat ik zou kunnen doen, zonder voor mijn gevoel weer stil te staan?

Wat kan ik allemaal nog doen op sollicitatiegebied????

Man, het lijkt wel alsof ik gedumpt ben of zo. Rode kop, dikke doppen en een 'gebroken' hart... :roll:

Ik weet niet of je aan een huis gebonden zit? Anders overwegen om verder weg te kijken en intern te zitten. Dat is op aardig wat plekken mogelijk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:36

Klinkt goed marionnn! Succes alvast!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:46

Balen BB... Heb je een keus gemaakt lukt het niet, dat is wel echt heel zuur. Inderdaad misschien verder van huis? En anders een hele andere kant op denken, ik noem maar wat, misschien voor jezelf? Kinderen etc? Niet direct zorg maar wel kleine mensjes....

Dimple top van dat tweede gesprek bij het leuke bedrijf.

Ik kan helaas niks vinden om op te solliciteren :-(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:54

Ik geef je een tientje als je mijn proefwerken nakijkt :+

Nee serieus, dat is supervervelend :(:)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:10

Ha ha Sheran, ik weet niet of jouw grap voor mij bedoelt was, maar ik moest er wel even om grinniken! :')

Ja, opties bekijken nu. Ik keek al ver van huis, maar om nou 1,5 uur ver te kijken? Nu kids? Eerst mijn eigen leventje op de rit, zo denk ik vooralsnog! :j

Vandaag even een dikke kater, maar goed, ik heb al zo machtig veel tegenslagen meegemaakt. Ik weet altijd hoe ik het weer van me af kan schudden. Ik ben getraind haha! :D

Alles heeft een reden (het kan maar beter een goede reden zijn! :+ )....

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:28

Is die 1.5 uur met ov of met de auto? Je blik breder trekken qua doelgroepen? Uhmmm.. Of maak een liedje en neem t op. Ik hoorde gister iemand op de radio die dat had gedaan :')

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:46

Auto. Zit liever een eeuwigheid in de trein dan in de auto. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:18

BB, is er ook een februari instroom voor de Bol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:48

Hier ook al weken geen vacatures te vinden. Ok nu zoek ik momenteel niet super goed, erg druk met helpen op stal. Maar hoop toch komende weken keer wat te vinden. Zou graag verder willen in de melkveehouderij (incl. klauwbekappen, insemineren uiteindelijk). Nog veel te leren, maar hoop dat er toch iemand interesse zal hebben in iemand met bachelor diergeneeskunde. Heb in NL waarschijnlijk wel kennissen via m'n ouders waar ik evt kan helpen en wat leren.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:26

Bb ik bedoelde niet zelf kinderen nemen... Haha ;-) ik bedoelde meer iets qua gastouder iets in die richting. Is hier in deze buurt veel vraag naar. Geen idee hoe dat daar is. Of iets voor jezelf beginnen ergens in?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:33

Idinn. Kijk eens op ABOost.nl misschien staat daar iets?

Heb er 5 jaar lang met plezier gewerkt :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 11:25

BB wat k lote zeg........ik vind het echt waardeloos voor je.
Heb er te weinig verstand van om je te adviseren, maar hoop dat er wat op je pad komt.

Net een nieuwe broek gescoord voor mij solli. Heel mooi, zit netjes en voelt als een joggingbroek. Precies wat ik zoek want ik hou niet van opgeprikte en strakke broeken :P

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:54

@Bouncebabe, is niveau 4 niet haalbaar? Anders eventueel VIG starten via iets als nhi ofzo en later overschakelen naar gewoon BOL/BBL? Ik roep maar wat hoor, maar misschien zitten daar mogelijkheden in?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:48

Een familielid van mij werkt binnen deze school en heeft voor mij even rond zitten bellen.
Over enkele dagen weet ik meer, wellicht is er nog hoop.

Maar op dit moment heb ik er een hard hoofd in. Ik heb gisteren zo ontzettend veel gehuild, en vandaag voel ik de enorme kater ervan. En dan heb ik vanavond ook nog eens een feestje (mijn eigen) en moet ik gezellig gaan zitten doen. -O- Gaat op den duur wel lukken, er zit zoveel humor in mijn groep, maar toch, laten we het maar niet over deze enorme domper hebben.

Duimen maar.... :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:02

BB :(:) dikke virtuele knuffel

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:56

Aawh BounceBabe :(:) Ik hoop dat alles voor je op z'n pootjes terechtkomt.