Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:35

SdaphneS schreef:
Ik zit dan ook direct mij zorgen te maken om examenklassen. Die kunnen echt geen les uitval hebben eigenlijk. Maar goed hopelijk komen er maatregelen die duidelijk zijn en geen raar grijs gebied veroorzaken zoals nu het geval is.

Centrale examens kunnen prima 14 dagen later afgenomen worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:37

SdaphneS schreef:
Oh joh. Dat is wel echt heel weinig! Dat is hier in het noorden echt niet zo. Nauwelijks zieken en ook weinig collega's ziek. Niet meer dan anders.

On Brabant ook geen echte zieken maar hoesten, verkouden of koorts en dan mag je niet komen...
En eerlijk, er zijn heel veel mensen die hoesten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:38

Hier een ruim 1/5 van de leerlingen thuis en enkele leerkrachten. Wij zitten in Noord Brabant vlakbij Etten-Leur. Ik moest op school zijn om te helpen met een kleine excursie binnen eigen dorp. Ik hoorde toch nog best wat gehoest in de klassen. De andere school in ons dorp stuurt leerlingen bij een enkele kuch al naar huis. Bij ons zijn ze daar iets lakser in denk ik. Ik zie het nog wel gebeuren dat hier alles 2 weken dicht gaat. De sportwedstrijd, trainingen en feesten zijn hier allemaal afgelast.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:39

PSvanLot schreef:
SdaphneS schreef:
Oh joh. Dat is wel echt heel weinig! Dat is hier in het noorden echt niet zo. Nauwelijks zieken en ook weinig collega's ziek. Niet meer dan anders.

On Brabant ook geen echte zieken maar hoesten, verkouden of koorts en dan mag je niet komen...
En eerlijk, er zijn heel veel mensen die hoesten.

Klopt. Mijn dochter is ook thuis, omdat ze hoest. Ze voelt zich verder kiplekker en heeft geen koorts of griepverschijnselen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:40

Sheran schreef:
Ik neem aan thuisonderwijs ofzo? Is wel een mouw aan te passen.
Ik hoest nu ook sinds vanmiddag maar ik woon niet in Brabant, ik weet echt niet meer wat ik nou moet/kan/mag doen :')

Ben heel benieuwd hoe we dat thuis onderwijs gaan toe passen.

Ik had drie klassen vandaag, miste 2 x 10 leerlingen en 1 x 6.

Arabesk

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:10

Online lesgeven aan vmbo, trouwens ook havo vwo. Ja stil en luisteren graag :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:15

Dat ze eens opschieten met die conferentie. Zit al sinds 2 uur te wachten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:21

Arabesk schreef:
Online lesgeven aan vmbo, trouwens ook havo vwo. Ja stil en luisteren graag :+

Mijn leerlingen hebben niet eens allemaal ict voorzieningen thuis...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:22

Ik heb de persconferentie aan staan, ben benieuwd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:27

Belachelijk. Dus evenementen met 100 man wel verbieden maar scholen moeten open blijven. Want het besmettingsgevaar is niet zo groot. Flikker toch op. Niet dat ik perse vrij wil hoor maar dit gaat nergens over.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:28

Ik vind het heel bijzonder dat er niet meer dan honderd mensen bij elkaar mogen komen, maar dat scholen open blijven. Dan heb je toch honderden mensen op één plek bijeen :?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:28

Echt belachelijk, dit gaat echt nergens over. Het gaat niet alleen om de kinderen. Maar ook om de ouders van de kinderen en ook om ons. We zitten met bijna 1000 in een gebouw. Kom op.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:29

Er wordt toch heel duidelijk uitgelegd waarom ze de scholen niet willen sluiten?
Het lijkt me een heldere uitleg.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:31

Ja, ik begrijp de redenatie ook heel goed dat je dan de werkende ouders en daarmee onze maatschappij enorm raakt. Maar het gaat toch direct in tegen het advies om met niet meer dan honderd personen bijeen te komen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:41

SdaphneS schreef:
Ja, ik begrijp de redenatie ook heel goed dat je dan de werkende ouders en daarmee onze maatschappij enorm raakt. Maar het gaat toch direct in tegen het advies om met niet meer dan honderd personen bijeen te komen?

Dit idd. Dus wij zijn ondergeschikt aan al die ouders.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:46

Het voelt voor mij een beetje alsof het niet uitmaakt dat docenten en ondersteunend personeel besmet raakt met dit virus, omdat onze functie namelijk het opvangen van leerlingen belangrijker is. En tegen de rest van Nederland wordt gezegd joh blijf lekker thuis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:48

We leven toch al voor anderen. Past in de lijn der verwachtingen :')

Nee maar serieus, kinderen kunnen ook echt wel opgevangen worden, zeker een groot gedeelte. Ik maak me toch zorgen over mijn eigen omgeving. Kinderen kunnen het virus zeker wel doorgeven.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:28

Scholen als kinderopvang dus zodat ouders kunnen blijven werken... :+ Dit doet het imago van werken in het onderwijs wel goed zeg. |o

Hoop dat ze er geen spijt van krijgen. Als het virus serieus om zich heen gaat grijpen zitten we straks met dezelfde problemen als Italië en gaat alles alsnog plat, maar dat kunnen ze daar kennelijk niet bedenken...
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 12-03-20 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:31

Ik vind het open houden van de scholen echt onbegrijpelijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:41

Ik vind het ook onbegrijpelijk. Ierland heeft maar een fractie van de besmettingen die wij hebben en gooit alles dicht https://edition.cnn.com/interactive/202 ... and-cases/

Maar wel fijn dat de regering nu eindelijk eens keihard toegeeft zonder geklets dat ze onderwijs zien als veredelde kinderopvang met bezigheidstherapie :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:46

Arabesk schreef:
Maar wel fijn dat de regering nu eindelijk eens keihard toegeeft zonder geklets dat ze onderwijs zien als veredelde kinderopvang met bezigheidstherapie :+

Nou ja, ik word in ieder geval prima betaald voor mijn babysitten :+

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:37

Hoho! Het werd nog mooi verkocht als ‘van groot maatschappelijk en economisch belang’ :7 Daar gaan we ze flink aan helpen herinneren voor het opstellen van de volgende kabinetsbegroting! O:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:00

Menen jullie serieus dat het een ramp is als je de komende weken even opvang moet spelen?

Als ik door opvang te bieden aan leerlingen ervoor kan zorgen dat ouders kunnen gaan werken binnen beroepen waar ze niet gemist kunnen worden, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Dit is toch een noodsituatie?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:04

PSvanLot schreef:
Menen jullie serieus dat het een ramp is als je de komende weken even opvang moet spelen?

Als ik door opvang te bieden aan leerlingen ervoor kan zorgen dat ouders kunnen gaan werken binnen beroepen waar ze niet gemist kunnen worden, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

En zo is het, kinderen die hoesten of ook maar een beetje lopen te snotteren of keelpijn hebben mogen vanaf nu niet eens meer naar school, wacht maar tot de kids dit doorhebben. Ik denk dat er morgen heel veel lege klassen zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:07

bigone schreef:
PSvanLot schreef:

En zo is het, kinderen die hoesten of ook maar een beetje lopen te snotteren of keelpijn hebben mogen vanaf nu niet eens meer naar school, wacht maar tot de kids dit doorhebben. Ik denk dat er morgen heel veel lege klassen zijn.

Dat mochten ze in Brabant al vanaf maandag niet en dat merken wij hier wel degelijk. En ja ik heb wel moeite om als opvang gezien te worden. Ik ben docent geworden omdat ik kinderen iets wil leren, niet om de veredelde oma van pubers te spelen. Bovendien vind ik het schandelijk dat we evenementen boven de 100 man verbieden maar als het om het onderwijs gaat is het prima met 2000 man in een gebouw te zitten waar het virus 12 uur lang op metalen zoals deurklinken kan overleven en wij met zijn allen dus flink blootgesteld worden.