Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:55

@ier een bedrijf zou ik sowieso niet weten. Weet wel dat ze gewild zijn op bokt en marktplaats.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:07

Als je googled op 'tweedehands ruiterspullen' vindt je aardig wat winkels die 2de hands spullen inkopen. Misschien zit daar iets voor je tussen?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:50

Yucca schreef:
Dit was gewoon een particuliere verkoop, dus denk niet dat ze nog eens iets bij me koop :+
Maar toch, dit lijkt me de beste oplossing!

Vandaag flink aan het werk: moet foto's klaarmaken voor aflevering bij bruidspaar. Net hun album binnen gekregen dus wil het zo snel mogelijk langsbrengen.

Vind ik eigenlijk niet :+ net als je opmerking "maar een dagje a'dam van maken ".zij kopen toch bij jou ? DSM moet ze t dus zelf.komen halen. Heeft ze zelf niet aangegeven dat ze t verzekerd wilde verzenden ? Vind t heel lief van je dat je t terug betaalt,maar had naar mijn mening niet zozeer gehoeven. Of dan iig maar een deel. Risico koper als je iets laat versturen toch ?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 00:04

Uhm niet om het een of het ander maar je ben wel goed van vertrouwen. Genoeg die zeggen het is kapot, niet aangekomen of verzin maar en dan geld terug + wat ze gekocht hebben.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:51

Ze heeft een foto meegestuurd van de lamp nog in de doos: aan stukken.
Deze lamp is echt voor een liefhebber, niet voor een oplichter, dat kan je ook lezen in haar mails.

Ik had opzich de kosten kunnen delen of zoiets, maarja, heb geen zin in getouwtrek, kost teveel energie.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:21

Om die reden kan ik t dan wel weer begrijpen :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:19

Het bloed kruipt wel waar het niet gaan kan.. :') :
Vanmorgen weer langs de kringloop geweest en ik zag een erg leuke schommelstoel staan voor 6,50 euro.
Wel een opknappertje, maar erg leuk model. Op marktplaats gezet ( volgens de afspraken met mijn vriend, mag niet alles meer zelf houden, haha :Y) ) en binnen een uur verkocht.

Gelukkig komen ze hem ophalen :') :=

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:21

Nou, wonderbaarlijk genoeg heb ik de laarzen binnen een paar uur via Marktplaats verkocht, haha. Ze worden als het goed is zomenteen opgehaald! Bedankt voor de tips! :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:36

Nou, jij ook lekker bezig dus Ier! Mijn oude Petri's staan bij een plaatselijke ruitershop ter verkoop....al meer dan een jaar geloof ik... :')

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:41

Goed bezig Yucca, dat zijn leuke projectjes. Doe je ook nog opknappen?

Mijn petries heb ik ook via Marktplaats verkocht, ook nog geen dag opgestaan. Werkt perfect.

Wij hebben deze week weer ons assortiment uitgebreid met een winterproduct. Om zo wat meer stabiliteit te krijgen in de verkopen een jaar rond. We hebben strooizout aan ons assortiment toegevoegd, zowel volle pallets / big bags als ‘kleine 25kg’ zakken. Ben erg benieuwd wat dat gaat doen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:55

Nee, opknappen kost teveel werk/tijd. Dat krijg je dan niet terug verdient... Niet dat ik er nu heel veel aan verdien (paar tientjes) maar als ik het ook nog moet opknappen, nee ik heb al tijd tekort soms.

Ik koop gewoon dingen die ik leuk vind, als het dan niet verkocht wordt is het leuk om zelf te houden. Wel moet het aankoopbedrag laag genoeg zijn om minimaal x2 te gaan voor de verkoop, anders is het de moeite ook niet :+

Strooizout dat moet wel een populair product zijn met de winters van tegenwoordig! Kan je meteen (goede!) sneeuwscheppen verkopen :brr:

Ik ben trouwens bezig met het herschrijven van mijn algemene voorwaarden voor bruidsfotografie/fotografie. Ik vind de 'standaard' algemene voorwaarden veel te deftig geschreven en ik mis ook veel dingen die ik wel graag zou willen vastleggen. Ik zag bij een andere fotograaf heel erg begrijpelijke en bondig omschreven algemene voorwaarden. Nu wil ik het ook op die manier aanpakken. Dan kan ik daar meteen veel vragen van bruidsparen in verwerken m.b.t. aanbetalingen, wat als ze moeten afzeggen, auteursrecht, portretrecht ect.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:20

Staat dar normaal.niet in de voorwaarden dan ? Dat zijn toch juist dingen die er in moeten ?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:17

Jawel, maar als ik de algemene voorwaarden neem die door de fotografenfederatie (of een dergelijke andere organisatie) zijn opgesteld zijn die vaak meer gericht op zakelijke klanten. Voor bruidsparen kan ik me voorstellen dat er nog een boel niet duidelijk is. Voorbeeldje:

Dit stond er:

Citaat:
13.5 In geval van annulering van een opdrachtovereenkomst door de Wederpartij op welk moment dan ook en om welke reden dan ook, heeft de Fotograaf recht op de overeengekomen vergoeding, verminderd met de nog niet gemaakte kosten.

En dit wordt het (ongeveer):

Citaat:
Een overeenkomst komt mondeling of schriftelijk tot stand door het vastleggen van een datum/tijd/afspraak in de agenda van ** Bruidsfotografie. Bruidsparen gaan dan akkoord met een aanbetaling van € ***,-. In geval van een annulering op welk moment dan ook en welke reden dan ook, heeft ** Bruidsfotografie het recht om deze aanbetaling te houden ter vergoeding van de gemaakte kosten en het vrij houden van de datum.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:42

Heb je geen contract daarvoor dan, Yucca?
Alle dingen voor de bruiloft en zo heb ik in een contract staan wat getekend wordt door het bruidspaar en mijzelf. Daarnaast gelden nog mijn algemene voorwaarden (gemaakt door charlotteslaw.nl), maar daar staat dan niets speciaals meer in voor het bruidspaar. Voor zakelijke klanten geldt altijd mijn algemene voorwaarden, moet ik ze alleen wel meesturen :(

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:41

Yucca, schappelijke vrolijke zinnen worden vaker en makkelijker ondermijnd dan de zakelijke.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:24

Dat klopt ook!

Hier beginnen langzaam de spanningen weer op te bouwen. Morgen weer een bruiloft fotograferen! Wel met de meest relaxte planning ooit! Heb zo'n 2,5 uur MINIMAAL voor de fotoshoot! Waren ze zo allemaal maar!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:34

Jeetje, dat is wel heel erg ruim, wat heerlijk! Ik ben soms blij als ik een uurtje heb! Veel succes, ook met je zenuwen, ik ken het! Ik mag volgende week weer, vanavond naar een voorgesprek.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:05

11AFotograaf schreef:
Dat klopt ook!

Hier beginnen langzaam de spanningen weer op te bouwen. Morgen weer een bruiloft fotograferen! Wel met de meest relaxte planning ooit! Heb zo'n 2,5 uur MINIMAAL voor de fotoshoot! Waren ze zo allemaal maar!

Ja dat is ideaal!!! Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan haastwerk... daar pak je toch 'je punten op' op zo'n shoot vind ik.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:33

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:42

Yucca schreef:
Jeetje, dat is wel heel erg ruim, wat heerlijk! Ik ben soms blij als ik een uurtje heb! Veel succes, ook met je zenuwen, ik ken het! Ik mag volgende week weer, vanavond naar een voorgesprek.

Klopt! En de ceremonie op locatie, dus mocht er ergens iets uitlopen, is dat geen probleem en start de ceremonie gewoon later! Zal nog wel een blogje maken over het indelen van je dag met deze dag als voorbeeld, echt een heerlijke planning en dat willen ze zelf ook!
Maar klopt, ik ben vaak ook al blij als ze er een uur voor uit willen trekken!

@Hamont: Klopt, het is wel het moment om de mooie foto's te kunnen maken, maar veel stellen willen het niet.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:45

Ik zou, als ik ooit ga trouwen, de ceremonie wel in de avond willen, met alle avondgasten erbij. Zou geen officiële BABS willen, dus dat kan dan ook gemakkelijk. Vaak wordt de dag zo bepaald door de tijd van de ceremonie, vind ik zo jammer.

Gesprek gisteren was erg leuk, ik ging pas 2,5 uur later naar huis, echt zo raar! Ze hebben al een heel aantal fotografen laten komen maar of ze waren te duur, of de fotografie/albums spraken hun niet aan. Ik ben dus heel benieuwd....was nog wel hilarisch toen ik binnenkwam want ze hadden allebei verwacht dat er een andere fotograaf zou komen, maar bleek dat hun gewoon de verkeerde naam in het hoofd hadden zitten. Ik dacht al: owje staan we dadelijk met twee fotografen voor de deur :+ De andere fotografe die nog moet komen is trouwens echt heel erg goed....ben dus benieuwd!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:49

Ik had er laatst eentje die officieel BABS was en de ceremonie was gewoon 's avonds. Was echt heel erg leuk. Ze trouwden op het terras aan het water met een lage zon. Zucht...

Dilemma. Ik heb voor bij verloskundigen en zo posters gemaakt op a4 nu zag ik een aanbieding voor posters a3. Maak ik hem op dat formaat opnieuw of maak ik er ook eentje voor trouwen en zet ik die er bij op en snij ik ze zelf terug naar a4?
Wat zouden jullie doen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:15

Dat ligt eraan hoeveel tijd je hebt om ze te maken en hoeveel werk het snijden is.

Zo dan, volgens mij heb ik eindelijk een nieuw theme voor mijn website gevonden. Ik kan natuurlijk weer niet kiezen wat ik wil en vind van allerlei fotografen hun sites prachtig, maar die allemaal heel erg verschillend zijn.

Maar nu ben ik tegen een template aangelopen met lekker wat kleur, maar wel lekker strak (van die romantische sites vind ik ook super mooi, maar past niet helemaal bij mij) dus ik hoop dat deze misschien wat is, even overleggen met de bouwer!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:20

@Yucca: Dat moet toch kunnen! Het wordt dan jouw dag en die buitengewoon ambtenaren van nu doen wel vaker iets anders! Maar klopt, de dag wordt wel bepaald door de tijd van de ceremonie.
Fijn dat je gesprek goed was gegaan en dat je een template gevonden hebt! Veel succes ermee!

@Hilda: terugsnijden lijkt me heel veel werk, zeker als het over een flink aantal posters gaat! Weet je ook tot hoe groot je ze daar mag ophangen? Als ze namelijk maar ruimte hebben voor A4 en dat zijn ook de afspraken, kun je beter niet met A3 aankomen! En als je ze zelf gaat snijden ga je dat wel zien aan de snijranden.

Zo, volgens mij ben ik weer bij na een dag zonder computer. Wel een hele leuke bruiloft gefotografeerd gisteren en met veel mensen gesproken! Nu toch maar snel een sneakpeek uitzoeken!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:50

En ja, weer een bruiloft erbij in 2014 *\o/* Gesprek is zo goed geweest dat ik meteen twee dagen later bericht kreeg, super leuk.

Na aanleiding van jullie reacties ga ik toch voor een reserveringscontract. Daarbij moeten denk ik dan wel nog de Algemene voorwaarden. Ik ga alles even voorleggen aan een juriste, dan weet ik zeker of het allemaal volgens het boekje gaat.