Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:58

Toch vind ik sommige regelingen wel bijzonder. Want ook als flexmedewerker heb je rechten zoals ziektegeld. Zoals al aan gegeven heb ik in de ziektewet gezeten als flexmedewerker en ik kreeg gewoon betaald.. (Evt meer details via Pb)

Ik snap je keuze helemaal hoor Dimple, zeker met een gezin is het een te groot risico. Maar ik denk dat het voor iedereen wel goed is om te beseffen dat je ook als flexmedewerker rechten hebt. :-)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:01

Ik snap je keuze ook heel goed Dimple!
Je wil zekerheid en verder bouwen aan de toekomst zonder studieovereenkomsten/schulden etc. Je wordt de laatste week zoveel gevonden dat het inderdaad beter lijkt te gaan en ik begrijp dat je niet kieskeurig wil zijn maar het moet wel haalbaar zijn (qua auto, studie, gezin). Als dat het niet is dan wordt je er uiteindelijk alsnog niet gelukkig van. Dus ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt. En belangrijk: Je moet er wel gelukkig van worden.

Welkom IloveIswan, je zit in een moeilijk pakket met een paardenhouderij diploma (en ik kan het weten ;)) maar het is goed dat je overal op solliciteert waar je ook maar iets kans op maakt. Dat doe ik ook alleen merk ik dat er heeeeeel veel mensen zijn die dat ook doen. Veel succes in ieder geval en geef de moed niet op!
Ik heb me opnieuw ergens ingeschreven en ben benieuwd wat daaruit komt. Verder zit er iets in de kweek maar ik kan (nouja durf) daar hier niets over te zeggen aangezien het UWV me bang heeft gemaakt dat werkgevers en uwv alles kunnen vinden over je en het is allemaal nog zo klein. Toch wil ik het graag delen :S nouja even geduld dan maar...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 11:03

Weet ik hoor Milatje. Het is maar net hoe het bedrijf het insteekt.

Thx Pien!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:05

Als je je enthousiasme kwijt wil mag je me ook pben Pien! :-)

Ik word de laatste week weer veel benaderd via LinkedIn. Maar ik heb al een baan... :') er is nu een meneer die beweerd dat hij de voorwaarden van mijn huidige baan kan overtreffen :+ ik geloof t niet

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:08

Soms ook wel ff goed :P jezelf googlen.
Even kijken wat er komt te staan als ik mijn eigen naam intik en eventuele steekwoorden. Niks koppelt terug op bokt dus dat is wel weer fijn aan gezien dit allemaal toch vrij openbaar is.

Thnx Mila, ik stuur je straks een PB ga nu eerst even mn oude werkkleding inleveren bij m'n exwerk...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 11:13

Laat hem maar met een voorstel komen Milatje }>

Pien, ik denk dat ze je inderdaad een beetje bang zitten te maken. Als jij je FB afgeschermd hebt kunnen ze daar niks zien. Ze kunnen je naam googlen, maar meer mogen dat soort instellingen gewoon niet doen.

Ik weet zeker dat als je er een goede hacker op los laat er van iedereen allerlei oliebol komt boven drijven, maar als werkgever mag je dat gewoon niet.

Toen ik bij de bank werkte en we nog in de tijd van Hyves zaten :') deden we ook uitgebreid onderzoek naar bepaalde kandidaten. Daarvoor schakelde ik een bepaald bureau in. Dingen als hypotheek, schulden etc staan in die verslagen. Nu zal daar bijv vondst van Google worden toegevoegd, maar veel zal het niet zijn als jij niet goed oplet wat je plaatst.

Ik weet dat sommige mensen (voorheen vrienden te noemen) meelezen op Bokt, maar ik zou niet weten hoe werkgevers mijn profiel weten te koppelen aan dingen op Bokt. (maar wellicht ben ik vreselijk naief :+ )

Google je zelf even van tijd tot tijd........kijk wat er boven komt en verwijder dat indien nodig.

Ben wel benieuwd waar je mee bezig bent hoor!!

Ben nu ook druk met mijn webshop. In 1 shop ga ik dikke uitverkoop houden en daarna ws er mee stoppen. Levert te weinig op. De andere shop gaat goed, net weer een nieuwe voorraad besteld en wat acquisitie doen.

Als je nog leuke dingen zoekt voor in huis, zowel kids als voor jezelf............ :D

Belsje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:15

Wat verkoop jij in die webshops eigenlijk? :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:18

Oh wanneer start die uitverkoop? Heb laatst al zitten kijken op je webshop! Super leuke spulletjes hihi.

Hij wil dus niet met een voorstel komen. Eerst een kop koffie drinken. Voor mij niet bepaald interessant dus.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:20

haha idd.. zelfde vraag als Belsje :D

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:23

Bwaaa, waarom is een kop koffie niet interessant. De kans dat iemand je een concreet voorstel doet zonder je gezien te hebben is wel erg klein natuurlijk .... Die willen ook een goeie inschatting maken, een profiel op linkedin is 1 ding, maar die persoon bepaalt ook wel hoeveel daar tegenover staat ....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 11:24

Via PB hebben jullie reactie. ;)

Kop koffie kan geen kwaad, maar dan moet hij wel met iets goeds komen als het klikt }>

Wat doe jij ook alweer Milatje?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:35

okeeee. belde net voor een vacature. Mag om 14.00 uur gelijk op gesprek. Maar ff snel paardjes doen en douchen en dan onderweg!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:37

Dat is snel! Heel veel succes!

Ik heb volgende week donderdag een gesprek voor een vrijwillige functie vanuit huis, voor een paar uurtjes per week. Maargoed alles wat ik kan toevoegen op mn cv is prettig natuurlijk!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 11:41

Sure, goed bezig!!

Git, top! Altijd goed om te doen!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:23

Dimple schreef:
Via PB hebben jullie reactie. ;)

Kop koffie kan geen kwaad, maar dan moet hij wel met iets goeds komen als het klikt }>

Wat doe jij ook alweer Milatje?

Ik werk als WMO consulent met als achtergrond ergotherapeut. De aanbiedingen vliegen mij om m'n oren.
@belsje ik ben net gestart met een nieuwe baan met super mooie voorwaarden dus ik geloof niet dat hij dat kan overtreffen. Hij benaderde mij via LinkedIn. Zodra hij die voorwaarden niet kan overtreffen is het niet interessant voor mij en kost het mij alleen maar tijd en benzine geld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:24

Dimple, ik vind het heel logisch dat je niet voor die functie met opleiding gaat, iets doen waar je nu al tegen op ziet werkt niet. Een stuk betere voorwaarden, zoals auto en laptop, Phone en doorbetaling bij ziekte is toch wel een vereiste voor werk in deze functie.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:08

bigone schreef:
Dimple, ik vind het heel logisch dat je niet voor die functie met opleiding gaat, iets doen waar je nu al tegen op ziet werkt niet. Een stuk betere voorwaarden, zoals auto en laptop, Phone en doorbetaling bij ziekte is toch wel een vereiste voor werk in deze functie.

Ook mijn gedachte hoor :j

Welkom nieuwkomers!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:42

Gisteren was er trouwens ook "grappig" nieuws op de radio. Onderzoekers van de universiteit in Gent hadden onderzocht dat een vakantiebaan niet altijd een positieve invloed heeft om het zoeken naar werk. Veel werknemers kijken er niet naar. Er zouden zelfs sectoren zijn waar het hebben van een vakantiebaan op je cv je juist negatief beïnvloed, zelfs al heb je je vakantiebaan in dezelfde sector gedaan. Er zouden namelijk werkgevers zijn die het hebben van een vakantiebaan associëren met weinig interesse in je studies, en het vallen onder "een lagere economisch-sociale klasse".
Echt eh :?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:46

Kwanyin schreef:
Gisteren was er trouwens ook "grappig" nieuws op de radio. Onderzoekers van de universiteit in Gent hadden onderzocht dat een vakantiebaan niet altijd een positieve invloed heeft om het zoeken naar werk. Veel werknemers kijken er niet naar. Er zouden zelfs sectoren zijn waar het hebben van een vakantiebaan op je cv je juist negatief beïnvloed, zelfs al heb je je vakantiebaan in dezelfde sector gedaan. Er zouden namelijk werkgevers zijn die het hebben van een vakantiebaan associëren met weinig interesse in je studies, en het vallen onder "een lagere economisch-sociale klasse".
Echt eh :?

Bizar he?

Wat ik me wel afvraag (heb het onderzoek niet gelezen). Stuurden ze enkel een CV of ook een motivatiebrief? Misschien maakt het nog verschil hoe je je vakantiebaan motiveert in je brief...

Hier enkel positieve reacties op mijn vakantie/vrijwilligerswerk...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:51

Echt?? wat erg :=
Kan het me ook gewoon niet voorstellen.. maar goed, de bewijzen zullen er vast wel liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:01

Hallo,

Ik heb nog steeds een super leuk bij baantje bij de post nl. Het zijn niet veel uren. Z'n 3,5 gemiddeld per week. Als ik gewoon volledig naar school en stage ga is dat geen probleem. Maar nu heb ik vakantie en wil ik toch graag wat meer werken. Ik heb dat aangegeven en een paar dagen meer gekregen, maar qua uren is het nog niet echt meer. Zoals deze week heb ik 1,5 uur extra en volgende week heb ik weer 3,5 uur maar verdeeld over 3 dagen.
Maar wat ik mij nu afvraag. Ik heb vorige week gemaild voor extra uur. Nu wil ik graag nog meer werken, is het dan raar om alweer te mailen? Komt dat niet zeurderig over?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 14:37

Ik heb ze netjes gemaild.........nog geen reactie. Geen idee of ze nog gaan reageren. Een bevestiging dat ze het gelezen hebben zou op zijn plaats zijn.

Maar..........wel een 2e gesprek bij dat ene leuke bedrijf! Yeah! Daar mag ik donderdag heen. Ze heeft me veel tips mee gegeven om me zo goed mogelijk voor te bereiden aangezien ik met de eigenaar van het bedrijf ga praten en een andere man. Spannend!! *\o/*

Kwayin, apart zeg! Het is toch fijn om bezig te zijn? Ook in de vakantie?
Ik weet wel dat een bureau tegen mij ook wel eens heeft gezegd dat ze niet kijken naar mijn vrijwilligerswerk. Niet interessant }:0

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:16

oehh spannend Dimple. Maar wel goed nieuws!
Dat gesprek was een beetje zonde van mijn tijd. Ging om minimumloon. Ik denk dat ik voortaan eerst maar een salarisindicatie vraag :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:18

Minimumloon is beter dan niks toch? Of moet je een bepaald salaris verdienen om huis/rekeningen etc te betalen?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:20

Ik heb nog tot juni 2016 ww... Ik heb een opknap boerderij en 4 paarden dus dat kan ik inderdaad niet betalen van minimumloon :o