Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:52

Kriel schreef:
Anoniem schreef:
Komt wel. :Y)

Kom op [naam]......in hoogezand wil je dood niet gevonden worden......

Ik wil ook absoluut niet in Hoogezand blijven. Het is een grote achterbuurt. Maar als ik niet aan het werk ben ga ik naar Vries om te rijden. :P De omgeving is daar wel enorm mooi.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:57

Ik kom me ook melden hier. Helaas werkloos sinds 1 oktober. Ik ben een opleiding gaan volgen maar dit is toch niet helemaal wat ik wil gaan doen + dat ik nu geen inkomsten heb en dat toch echt niet gaat werken met 3 paarden en een eigen huis. Ik zoek in de regio Zoetermeer..max zo'n 25 km enkele reis. En eigenlijk solliciteer ik overal op. Ik heb een diploma MBO secretarieel medewerker maar werkervaring in de zorg (geen diploma helaas).. Ik solliciteer nu al een paar weken zonder resultaat helaas. Krijg vaak geen mail terug, dat vind ik echt balen!

Takkie_muis, goed dat je de brief verstuurd hebt! Hoop voor je dat je word uitgenodigd voor een gesprek.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:28

Anoniem schreef:
Kriel schreef:

Kom op Maarten......in hoogezand wil je dood niet gevonden worden......

Ik wil ook absoluut niet in Hoogezand blijven. Het is een grote achterbuurt. Maar als ik niet aan het werk ben ga ik naar Vries om te rijden. :P De omgeving is daar wel enorm mooi.

Maarten jij werkt ook in HGZ?

Ik hou t maar gewoon bij Grunn-stad. Ook al ga ik liever weg. Moet alleen nog ff met vriend-lief ruziemaken waar we dan gaan wonen.

Joah. het managen op zn grunnings hangt ook bij ons op kantoor.

Fiebie, ik ben het een keer met je eens :j :')
Popiejopietaal idd ;)

Anoniem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:29

Ik werk vanuit huis. :+ Zolang ik een internet verbinding heb maakt het niet zo uit waar ik woon. Enige wat ik wil is stilte op mijn werkplek en zo min mogelijk gestoord worden terwijl ik werk. :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:30

JastieHorse schreef:
Ik kom me ook melden hier. Helaas werkloos sinds 1 oktober. Ik ben een opleiding gaan volgen maar dit is toch niet helemaal wat ik wil gaan doen + dat ik nu geen inkomsten heb en dat toch echt niet gaat werken met 3 paarden en een eigen huis. Ik zoek in de regio Zoetermeer..max zo'n 25 km enkele reis. En eigenlijk solliciteer ik overal op. Ik heb een diploma MBO secretarieel medewerker maar werkervaring in de zorg (geen diploma helaas).. Ik solliciteer nu al een paar weken zonder resultaat helaas. Krijg vaak geen mail terug, dat vind ik echt balen!

Takkie_muis, goed dat je de brief verstuurd hebt! Hoop voor je dat je word uitgenodigd voor een gesprek.

N paar week valt mee hoor :) Volhouden! Je kunt na 2 of 3 week ook even nabellen/mailen!

Anoniem schreef:
Ik werk vanuit huis. :+ Zolang ik een internet verbinding heb maakt het niet zo uit waar ik woon. Enige wat ik wil is stilte op mijn werkplek en zo min mogelijk gestoord worden terwijl ik werk. :)

Uh? jij werkt voor jezelf? of voor een bedrijf? ? :)

Ik krijg net een afwijzing:

Zonder afbreuk te willen doen aan jouw capaciteiten en kwaliteiten hebben wij ervoor gekozen de procedure voort te zetten met andere kandidaten die beter aansluiten bij het door ons opgestelde functieprofiel.

Die had ik nog niet voorbij zien komen. Zonder afbreuk te doen aan jouw capaciteiten :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:33

Wel een nette afwijzing zeg.

Ja een paar weken valt mee idd..het kan erger ;) Na bellen/mailen is een goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:33

In opdracht van een bedrijf. :)

EDIT: Als ik me niet kan concentreren kan ik uit mijn raam kijken en zie ik wat bomen en struiken, wat wil ik nog meer van een werkplek? :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:34

Ja idd netjes, maar is gewoon een standaardmail geloof ik die ze kopieert en plakt. Een specifieke reden wordt er niet gegeven :)

Maar ik voldeed niet volledig, dus het verbaasd me niet. Ik vind het wel jammer :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:35

Bijna alle afwijzingen zijn standaard, maar dit klinkt tenminste nog vriendelijk :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:35

Anoniem schreef:
In opdracht van een bedrijf. :)

EDIT: Als ik me niet kan concentreren kan ik uit mijn raam kijken en zie ik wat bomen en struiken, wat wil ik nog meer van een werkplek? :)

Sorry, thuis werken lijkt me verschrikkelijk :) ik vind t juist wel lekker om uit huis te gaan en lekker trhuis te komen na het werk.

Splashislief ; das wel weer waar :) v

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:39

Irine; wat een prachtige afwijzing! Als je dan toch een afwijzing krijgt, is het wel zo prettig dat je het in die vorm krijgt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:39

Het is heerlijk, ik doe creatief werk en ik wil absoluut niet gestoord worden door anderen als ik echt aan het werk ben. Vanwege ADHD raak ik nog wel eens snel afgeleid en door mijn eigen werkplek te hebben is dat veel minder lastig.

In een kantoor zitten programmeurs meestal in cubicles (een vormloos hokje) of open plan office (vormloos hokje, met als extra nadeel dat iedereen kan zien wat je doet). Dan veel liever thuis werken. :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:41

Ik heb ADD met hele heftige concentratieproblemen en een enorme hyperfocus, ik kan me heel goed afsluiten voor andere mensen. Maar goed, misschien is dat een leerproces. Ik kan er heel goed mee omgaan, zolang ik mn eigen werk heb en ik weet wat ik moet doen.
Ik heb het nooit als nadeel gzien. :)

Was erg netjes. Wil het bedrijf er wel bijzetten; Het was voor een vacature voor accountmanager binnendienst voor Van Hoeckel/ Sligro. En mn naam stond er tenminste boven. Beter als; geachte sollicitant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:43

Ja maar op kantoor kan ik niet eventjes muziek keihard doen als ik even een periode heb waar ik mijn frustraties kwijt moet. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:44

Ik had laatst zelfs een keurige brief gekregen met daarin de afwijzing, keurig met mij naam en netjes een verhaaltje. Dat vond ik ook echt stijlvol!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:46

Ik heb ook meerdere keren een net antwoord gekregen toen ik vroeg om de reden van afwijzing. Bij deze voldeed ik idd niet in ervaring, dus het verbaasd me niet.

Mn eerste afwijzing, die was echt schandalig. Verkeerde vacaturenaam erin, geen reden van afwijzing, en als klap op de vuurpijl kreeg ik een interne mail toegezonden moehahaha

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:49

Anoniem schreef:
Ja maar op kantoor kan ik niet eventjes muziek keihard doen als ik even een periode heb waar ik mijn frustraties kwijt moet. :P

Ok :) ik slik gelukkig medicatie die erg goed voor mij werkt. Ik zie het echt als pluspunt, heb er hard voor moeten werken om het zo ver te krijgen :) Maar ieder wat ie prettig vindt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:53

Oh heb ik ook, ik heb voor alles in mijn leven hard moeten werken en het is geen recht pad geweest. Maar ik ben nu eindelijk op een punt waar ik er redelijk tevreden mee ben. De medicijnen werken wel, maar geven toch wat bijwerkingen waardoor ik blij ben als het uitgewerkt raakt wanneer ik het niet meer nodig ben. :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:58

Anoniem schreef:
Oh heb ik ook, ik heb voor alles in mijn leven hard moeten werken en het is geen recht pad geweest. Maar ik ben nu eindelijk op een punt waar ik er redelijk tevreden mee ben. De medicijnen werken wel, maar geven toch wat bijwerkingen waardoor ik blij ben als het uitgewerkt raakt wanneer ik het niet meer nodig ben. :)

Dat geloof ik ook wel :) Maar dat geldt voor iedereen denk ik op hun eigen manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:03

Tja ik doe nu werk wat ik niet eens kan uitleggen aan anderen omdat het gewoon te ingewikkeld is. En dat heb ik mezelf zo'n beetje aangeleerd zonder daarvoor een opleiding te volgen. Enige wat heeft geholpen aan de universiteit daarvoor waren de exacte vakken voor logisch redeneren en om de wiskundige taal te begrijpen, maar ik ben programmeur (en nog een paar andere verantwoordelijkheden). :')

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:15

Ik vind het heerlijk om thuis te werken!!
Ik ben namelijk naast jurist ook psycholoog......denkt men......dus mijn kantoor zit altijd vol met mensen die hun verhaal willen doen.
Thuis kan ik tenminste een beetje doorwerken :o

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:34

Hahaha daar klaagt mijn manager ook altijd over. Die noemt zichzelf bij tijden kleuterleider :roll: :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:23

Anoniem schreef:

Bij mij gelukkig wel. En dat is vaak niet eens nodig zo hard hebben ze boven al de muziek aan staan.
Daarnaast is het zo dat waar ik ook naartoe kijk ik overal uitzicht heb op landerijen (we zitten in een soort van boerderij, met overal glas, erg open dus).
En wat een rust straalt dat uit zeg!
Ik kan met recht zeggen dat ik blij ben dat ik een half jaar geleden hier aan de slag heb mogen gaan.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:32

Dat klinkt idd heerlijk :) Feerwerd?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:22

Ik had gisteren een sollicitatiegesprek bij een school die me eigenlijk haast nog leuker leek dan degene waar ik twee weken terug ben aangenomen en gek genoeg vond ik het helemaal niks := Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld tijdens een gesprek :') Nu maar hopen dat zij mij ook niks vonden _O- dan hoef ik ze niet zelf te vertellen dat ik die baan niet wil :n Ze waren wel heel positief en enthousiast over me, maar ik voelde me helemaal niet op mijn gemak. Was echt zo'n gesprek waarbij er telkens stiltes vallen en je maar zenuwachtig begint te giechelen om de stiltes er uit te halen :')...

Wel ander goed nieuws :D In plaats van na de kerstvakantie kan ik op 18 november al beginnen! Wel voor 3,5 uur les per week (ook nog verspreid over twee dagen :') ) maaar... dan kan ik er in elk geval wel rustig in komen en de school goed leren kennen :):)

Over het hele thuis of op locatie werken: ik vind op een school zijn heerlijk, maar lessen voorbereiden en dergelijke doe ik liever thuis. Zodra er anders een collega of leerling bij me komt ben ik daar minstens een half uur mee bezig, dan schiet het net niet op!