Amanda...... Weet zo goed hoe je je voelt. Dikke knuf!
Malissaa1
Geplaatst: 09-07-15 18:09
Dimple, ten eerste weet ik niet of ik nog verder wil studeren, maar ook al zou ik het wel willen lukt het eerst niet vanwege financiën.
Ik lees dat het bij jou nu iets beter gaat wat betreft werk? Hopen dat je snel iets defenitiefs hebt!
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 18:14
Djeenie, succes!! Knallen in die nieuwe baan he!!
Malissa, ik ben idd al geruime tijd werkloos en er lijkt wat schot in de zaak te komen. Eindelijk! Zal wel heel opgelucht zijn als er binnen nu en een maand wat uit komt. Wordt een beetje spannend zo zonder WW.
Amanda, altijd zo ontzettend balen die afwijzingen..
Dimple, het moet er nu echt aan zitten komen voor jou! Al die gesprekken, lijkt inderdaad echt op een ommezwaai!
Kimberly, helaas te ver weg voor mij die vacature
Malissa, kun je ook niet in de begeleiding (GGZ, gehandicaptenzorg) met die opleiding? Ik zie dat je in Friesland woont, jammer, ik zie regelmatig leuke vacatures voorbij komen voor helpenden, maar dat is allemaal in Brabant..
Silvericathy, je mag je CV best naar me opsturen. Ik zag toevallig een vacature voor onderwijsassistent bij Beroepscollege parkstad Limburg.. die is wel verlopen, maar niet geschoten is altijd mis toch! Boekhouder van mijn vriend wees me op de vacature, is voor mij te weinig betaald en te ver rijden
Bouncebabe, klinkt goed!
Renee, welkom. Ik zie dat je uit de buurt komt, als ik iets tegenkom zal ik het plaatsen! Dit zijn wel vooral vacatures als gedragswetenschapper en daar kom je niet voor in aanmerking, maar ik zoek in dezelfde richting, dus wie weet
Welkom aan alle nieuwkomers! En gefeliciteerd voor allen die inmiddels een baan hebben
Ik heb vandaag vrijwillig mijn ontslagbrief ingediend, na 7,5jr trouwe dienst. Doet me ergens wel verdriet want zo'n fantastische baas krijg ik nooit meer, maar ik was er gewoon niet meer op mijn plek en wil al jaren iets anders. Nu manlief zijn salaris vrij riant blijkt te zijn dus maar besloten dat ik voorlopig thuis blijf voor onze kinderen en even ga genieten van alle rust. Ondertusssn wel kijken naar een leuke bijbaan in de regio rotterdam... tis een gok, maar het voelt zo goed... valt echt een last van mn schouders!
Sterkte Amanda. Hou je taai. Wat fijn pindadipje dat het zo oplucht. Dan heb je de goede keus gemaakt
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 09:41
Dat moet goed voelen Pinda! Even een pas op de plaats. Voor mannen ligt het werk toch wat anders.
En niet om ons moeders op de borst te kloppen. Wij doen naast onze baan gewoon nog ontzettend veel andere dingen met kinderen en om het huishouden draaiende te houden. Dat is gewoon druk! Dus .......lekker genieten!
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 09:44
Hier slaat twijfel toe. Ik ben net uitgenodigd voor het 2e gesprek bij die toko waar ik de opleiding moet doen en landelijk moet werken. Mijn vriend zegt 'gewoon gaan, wie weet wat er van komt'. Ik zie het gewoon niet zitten. Een gesprek voeren waarvan ik weet dat het niet haalbaar is om daar te werken. Ik kan niet landelijk werken (zullen ze dat in landen als Australie of USA ook van hun kandidaten vragen? ) Mijn auto is te oud en zuipt te veel, die moet vervangen worden. Studieovereenkomst achter je broek.............Het voelt gewoon niet goed, waarom een gesprek aan gaan waarvan ik weet dat het van beide kanten niet gaat matchen in de dagelijkse praktijk?
Wat zouden jullie doen? Wel het gesprek aan gaan? Te meer omdat ik gewoon nog niks heb? Maar er wel duidelijk beweging in de arbeidsmarkt zit? Straks zit ik vast waar ik niet vast wil zitten. Maar ja......nu heb ik niks.........
yeentll
Geplaatst: 10-07-15 09:45
Gefeliciteerd Djeenie!
Ik heb ook het gevoel dat er voor jou (Dimple) ook wat aan zit te komen nu, ik zou het je zo ontzettend gunnen.
Jullie hebben mij ook aan het denken gezet en ik ga inderdaad lekker rustig opzoek naar iets anders. Een baan waar ik helemaal mn ei in kwijt kan.
Iloveiswan
Geplaatst: 10-07-15 09:46
Heey kan ik me ook hier melden ?
krijg als het goed is in augustus me 2de mbo diploma paardenhouderij. Heb al een diploma Junior Accountmanager en 1 jaar Bank en verzekeringen gedaan en 1 jaar Hippische bedrijfskunde.
Heb nu dus helemaal geen inkomen meer alleen zorgtoeslag wat dus weer verdwijnt voor zorgverzekering. Probleem is heb een huurhuis en alle rekeningen moeten ook betaald worden.
Ben op dit moment dus druk aan het solliciteren op alles eigenlijk in de noordoostpolder. Maar helaas zoeken ze alleen maar vrachtwagenchauffeurs of technische mensen
Zit er even helemaal doorheen helaas.
marionnnn
Geplaatst: 10-07-15 09:49
pfff ik snap dat je in tweestrijd zit Dimple...
Maar als het zo niet goed voelt.. ja oliebol, zou het ook niet weten. Met een 2e gesprek staat er nog geen handtekening natuurlijk.. Misschien zit er nog wat nuance in het 'landelijk werken' verhaal..?
Maar als je het echt niet ziet zitten, zou ik zeggen; zonde om jouw en hun tijd te verspillen
Ik zou gewoon gaan als ik jou was Dimple. Gewoon kijken wat ze dit keer te zeggen hebben. En zoals Marion zegt; Je hoeft niet gelijk een handtekening te zetten.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 10:08
Nee dat is ook wel weer zo. Maar het is een gesprek van 1.5 a 2 uur. En daarna krijg je meteen te horen of je bent aangenomen......... Dan moet ik dus zeggen, bedankt maar jullie horen nog van mij
Zij willen jou aannemen, jij mag toch wel tijd nemen om het te laten bezinken dan Gewoon zeggen dat je er gedegen over na wil denken en dat ze in de loop van volgende week wat van je horen .... Dat zou ik doen
Lastig Dimple. Bij mij is vaak wel de regel: Als het niet goed voelt moet je het niet doen. Maar ja als je het niet doet en uit de rest komt ook nikst dan krijg je misschien spijt. Voor wanneer is het gesprek? En zou je daarvan de datum nog iets kunnen rekken zodat je meer duidelijkheid van die andere dingen die lopen?
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 10:28
Ze willen volgende week dinsdag of donderdag. Ik hoor vandaag meer over de recruitersfunctie. Maandag een gesprek bij een enorm groot detacheringsbureau!
Ik zou gaan. Als het jou niet bevalt kan je altijd nog nee zeggen (mits je niet getekend hebt) dus wat heb je te verliezen? Wellicht is een lease auto bespreken nog wel een optie? Jij kan ook je eisen stellen.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 10:49
Het is geen groot bedrijf, er valt niks te eisen helaas. Het is een eenmanszaak en meer niet. Zij wordt veel gevraagd en heeft bedacht dat ze zich moet 'vermenigvuldigen' en wil daar voor mensen aannemen.
Payroll wordt gedaan door UZB. Je wordt gewoon een flexmedewerker. Weinig zekerheid voor veel inzet en reizen. Ook bij ziekte geen doorbetaling etc. Pas na een half jaar pensioen opbouwen. Je moet met eigen auto rijden. Ik heb een 11 jaar oude auto en die zal niet oneindig mee gaan. Moet ik een andere auto kopen voor deze baan wat totaal geen optie is omdat ik geen poen heb.
Heb een mailtje klaar staan, heb mijn keuze gemaakt. Wellicht sla ik mezelf vreselijk voor de kop, maar ik kan deze onzekerheid nu niet aan. Ik wil een vaste baan en niet nog meer onzekerheden dan ik de afgelopen 2 jaar al heb gehad. Ik trek me terug.
Ik snap je keuze heel goed. Ik ga heeeeel hard voor je duimen dat het goed uitpakt!
Amandavd
Geplaatst: 10-07-15 10:51
Bedankt iedereen voor alle steun, gaat een zware week worden emotioneel gezien, zeker voor mijn zus.
Dimple, wat dat betreft zou jouw situatie hier kunnen afspelen. Als ik het idee heb dat iets niet goed voelt dan hoeft zo'n gesprek voor mij ook niet meer, terwijl mijn vriend altijd zegt, gewoon gaan. Ik zou het ook niet doen, en met name vanwege dat studie gebeuren. Ik heb nu ook een weekend baantje maar ik krijg alleen gewerkte uren betaald, en nu werk ik sowieso de hele maand augustus al niet, omdat er niks is. Maar daar mee kan ik stoppen wanneer ik wil. En dat kan met zo'n studie overeenkomst niet.
Kwanyin
Geplaatst: 10-07-15 10:52
Goh Dimple moeilijke keuze. Je hebt wel zoiets van, ik moét werken en werk is werk, maar eerlijk? Ik zou ook niet staan springen voor een studieschuld te krijgen van zo'n gigantisch bedrag. Zet toch ook een beetje een strop aan je keel. Zelfde verhaal als je je eigen auto moet gaan gebruiken voor lange ritten terwijl je weet dat hij het niet lang gaat aankunnen. Strak ben je meer geld kwijt door te gaan werken dan je hebt als je thuis zit zonder uitkering...nee ik begrijp je heel goed dat je het niet ziet zitten. Ik denk als ik in jouw schoenen stond, ik stond dan toch nog liever die kip daar te bakken dan met zoveel onzekerheid zitten.
Maar gaan naar het gesprek zou ik wel. Al is het voor de ervaring. Als ze beslissen dat jij het word, is er niets mis mee je twijfel uit te spreken en te vragen of je heel even een paar dagen bedenktijd mag.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 10:57
Kwanyin, inderdaad, ik zou liever nog de kip gaan bakken. Misschien die dame toch maar even bellen
Net besloten het gesprek niet te doen, maar ik snap je beredenering!
Amanda, precies! Zo voelt het voor mij ook. Maar ook omdat ik onzekerder ben geworden door het hele sollicitatie gebeuren dat een extra gesprek waar ik niet 100% achter sta toch niks gaat worden. Het kost me al met al best veel energie dit hele gebeuren en vermijd ik liever een gesprek waar ik niet 100% achter sta. Nogmaals, ik was super enthousiast en als het niet landelijk zou zijn geweest had ik het een heel ander verhaal gevonden, maar ik moet aan mijn eigen gezondheid denken en die gedijt het beste bij enige rust en regelmaat.