Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Wat een ontzettend bizar verhaal. Dit ligt inderdaad niet echt aan het onderwijs. Ok, het is superdruk. Maar als het je te druk is, is het een logischere stap om gewoon met je werk te stoppen. Niet met je leven.
Nado schreef:Zoals sommige van jullie weten ondersteun ik basisscholen bij het invoeren en onderhouden van vroeg Engels en geef ik nascholing vakdidactiek en Classroom English.
Nu hoor ik regelmatig van jonge leerkrachten en studenten die stage lopen dat ze op de PABO helemaal geen eigen Engels hebben gehad, hooguit een aantal lessen vakdidactiek, en dat ze daar in hun werk/stage best tegenaan lopen. Ze zijn dan heel blij met mijn lessen, maar balen er van dat deze niet op de PABO zelf hebben gehad. En dat snap ik heel goed, dus ik ben aan het nadenken of ik iets kan doen om hier verandering in te brengen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Hebben jullie op de PABO eigen Engels gehad gericht op het gebruik in de les? Zo nee, waar lopen jullie tegenaan in jullie werk/stage? En, als je jouw PABO een advies zou mogen geven over hoe Engels (zowel eigen Engels als vakdidactiek) opgenomen zou moeten worden in het lesprogramma, wat zou je dan adviseren?
berthe schreef:Nado schreef:Zoals sommige van jullie weten ondersteun ik basisscholen bij het invoeren en onderhouden van vroeg Engels en geef ik nascholing vakdidactiek en Classroom English.
Nu hoor ik regelmatig van jonge leerkrachten en studenten die stage lopen dat ze op de PABO helemaal geen eigen Engels hebben gehad, hooguit een aantal lessen vakdidactiek, en dat ze daar in hun werk/stage best tegenaan lopen. Ze zijn dan heel blij met mijn lessen, maar balen er van dat deze niet op de PABO zelf hebben gehad. En dat snap ik heel goed, dus ik ben aan het nadenken of ik iets kan doen om hier verandering in te brengen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Hebben jullie op de PABO eigen Engels gehad gericht op het gebruik in de les? Zo nee, waar lopen jullie tegenaan in jullie werk/stage? En, als je jouw PABO een advies zou mogen geven over hoe Engels (zowel eigen Engels als vakdidactiek) opgenomen zou moeten worden in het lesprogramma, wat zou je dan adviseren?
Studenten die vanaf dit jaar de pabo gaan doen, moeten een voldoende scoren op een landelijke toets. Aptis heet die en omvat allerlei aspecten zoals schrijven, spreken, lezen.
Anja_96 schreef:Ik heb ook niet gestaakt vandaag. Wij waren afgelopen twee dagen al dicht omdat we verhuisden naar ons nieuwe schoolgebouw. We vonden het dus zonde van de onderwijstijd om nu ook nog eens twee dagen te gaan staken. Dus wij hebben ons nieuwe gebouw vandaag in gebruik genomen! Flink wennen natuurlijk, maar wel heel fijn dat we eindelijk verhuisd zijn!
Wijslander schreef:Iedereen weer aan de slag?
En hoe gaan jullie scholen om met Corona? Bij ons is er gisteren een algemene brief uitgegaan over de landelijke en plaatselijke richtlijnen die gevolgd worden en hygiënetips.
Sheran schreef:Basis:
-aanleiding schrijven en waarom dat bedrijf/die school
-wie ben je en wat kun je
- wat hebben ze aan jou?
- nette afsluiting
Klaaaar
Oh ja, maak geen spel- of grammaticafouten. Echt niet doen.