Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:36

Wat een ontzettend bizar verhaal. Dit ligt inderdaad niet echt aan het onderwijs. Ok, het is superdruk. Maar als het je te druk is, is het een logischere stap om gewoon met je werk te stoppen. Niet met je leven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:39

Wat een triest verhaal. Ik krijg ook een naar gevoel bij de gemoedstoestand van Stephanie.
Moeilijk te interpreteren vanaf een verhaal maar het voelt voor mij alsof ze het hele onderwijs in haar eentje wilde dragen en aanpassen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:44

Sheran schreef:
Wat een ontzettend bizar verhaal. Dit ligt inderdaad niet echt aan het onderwijs. Ok, het is superdruk. Maar als het je te druk is, is het een logischere stap om gewoon met je werk te stoppen. Niet met je leven.

Heel erg verdrietig.
Alleen het stuk waarin zij hulp vraagt aan het schoolbestuur ivm een moeilijke klas dat vind ik wel kwalijk. Dat zie ik wel als een schreeuw om hulp maar het is inderdaad eenzijdig en het hele verhaal valt moeilijk boven water te halen.
Verder denk ik wel, als zij zulke dagen maakte op de werkvloer.. , dat er iemand van boven af had moeten ingrijpen. Je draait de school niet alleen al heeft deze mevrouw dat misschien wel zo gevoeld. Genoeg is genoeg. Maar dit verhaal laat niet de andere kant zien.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:49

Wat een bizar verhaal. Ik vind het kwalijk dat ze haar werkgever de schuld geeft. Tuurlijk hoor je je personeel te steunen, echter lezen we nu maar een kant.
Heel triest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:24

marleen_88 schreef:
Wat een bizar verhaal. Ik vind het kwalijk dat ze haar werkgever de schuld geeft. Tuurlijk hoor je je personeel te steunen, echter lezen we nu maar een kant.
Heel triest.

Sowieso bij zelfmoord een schuldige aanwijzen.. hele verdrietige kwestie.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:43

Ja, ik vond het ook een bizar verhaal.

Wij hebben vandaag de open dag.
Maar helaas zit ik thuis te leren voor mijn tentamens die ik morgen heb.
Vond het wel echt super fijn dat ik vrij mocht om te leren, maar toch voelt het gek. :+

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:05

Nado schreef:
Zoals sommige van jullie weten ondersteun ik basisscholen bij het invoeren en onderhouden van vroeg Engels en geef ik nascholing vakdidactiek en Classroom English.

Nu hoor ik regelmatig van jonge leerkrachten en studenten die stage lopen dat ze op de PABO helemaal geen eigen Engels hebben gehad, hooguit een aantal lessen vakdidactiek, en dat ze daar in hun werk/stage best tegenaan lopen. Ze zijn dan heel blij met mijn lessen, maar balen er van dat deze niet op de PABO zelf hebben gehad. En dat snap ik heel goed, dus ik ben aan het nadenken of ik iets kan doen om hier verandering in te brengen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Hebben jullie op de PABO eigen Engels gehad gericht op het gebruik in de les? Zo nee, waar lopen jullie tegenaan in jullie werk/stage? En, als je jouw PABO een advies zou mogen geven over hoe Engels (zowel eigen Engels als vakdidactiek) opgenomen zou moeten worden in het lesprogramma, wat zou je dan adviseren?

Studenten die vanaf dit jaar de pabo gaan doen, moeten een voldoende scoren op een landelijke toets. Aptis heet die en omvat allerlei aspecten zoals schrijven, spreken, lezen.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:04

berthe schreef:
Nado schreef:
Zoals sommige van jullie weten ondersteun ik basisscholen bij het invoeren en onderhouden van vroeg Engels en geef ik nascholing vakdidactiek en Classroom English.

Nu hoor ik regelmatig van jonge leerkrachten en studenten die stage lopen dat ze op de PABO helemaal geen eigen Engels hebben gehad, hooguit een aantal lessen vakdidactiek, en dat ze daar in hun werk/stage best tegenaan lopen. Ze zijn dan heel blij met mijn lessen, maar balen er van dat deze niet op de PABO zelf hebben gehad. En dat snap ik heel goed, dus ik ben aan het nadenken of ik iets kan doen om hier verandering in te brengen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Hebben jullie op de PABO eigen Engels gehad gericht op het gebruik in de les? Zo nee, waar lopen jullie tegenaan in jullie werk/stage? En, als je jouw PABO een advies zou mogen geven over hoe Engels (zowel eigen Engels als vakdidactiek) opgenomen zou moeten worden in het lesprogramma, wat zou je dan adviseren?

Studenten die vanaf dit jaar de pabo gaan doen, moeten een voldoende scoren op een landelijke toets. Aptis heet die en omvat allerlei aspecten zoals schrijven, spreken, lezen.

Klopt! Deze heb ik dit jaar gedaan in het tweede jaar van de pabo. In het eerste jaar heb ik vakdidactiek Engels gehad.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 06:41

Hallo Juffen en Meesters! Ik kom weer even binnenvallen vanuit Vancouver, BC, Canada (jaja!).

Voor onze Nederlandse school in Vancouver zijn we op zoek naar een Pabo gecertificeerde leerkracht. Ken jij iemand met Pabo die geinteresseerd is om in Canada te werken en te wonen (of hier al woont en bereid is naar Vancouver te verhuizen)? Laat het me dan alsjeblieft weten!

Het is een unieke kans om met zo'n diploma in het buitenland je vak uit te kunnen oefenen, in de mooiste stad ter wereld! Stuur je een pbtje als je iemand kent die dat zou willen?

Ik weet het, het is vergezocht, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt (en het zal niet de eerste sollicitant zijn die via-via bij ons aan de bak komt).
Groetjes, Sandra

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:22

Zijn er hier nog juffen/meesters die staken vandaag? Ik ga zo naar Amsterdam met een aantal collega's.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:24

_kimm schreef:
Zijn er hier nog juffen/meesters die staken vandaag? Ik ga zo naar Amsterdam met een aantal collega's.

Wij hebben een studie tweedaagse, schoolplan 2020-2024 maken.
Helaas ben ik gister met buikgriep naar huis gegaan, dus ik hang ziek op de bank.

Succes allemaal!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:42

Ik ben gewoon aan het werk vandaag.
Succes allemaal.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:51

Ik staak ook niet.
Ik werk nooit op donderdag, maar ben dan aan de studie.
Tevens werd bij ons niet doorbetaald, dus ik was niet gaan staken.
Maar succes een ieder die wil is gaan staken! :)

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:25

Ik heb ook niet gestaakt vandaag. Wij waren afgelopen twee dagen al dicht omdat we verhuisden naar ons nieuwe schoolgebouw. We vonden het dus zonde van de onderwijstijd om nu ook nog eens twee dagen te gaan staken. Dus wij hebben ons nieuwe gebouw vandaag in gebruik genomen! Flink wennen natuurlijk, maar wel heel fijn dat we eindelijk verhuisd zijn!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:23

Anja_96 schreef:
Ik heb ook niet gestaakt vandaag. Wij waren afgelopen twee dagen al dicht omdat we verhuisden naar ons nieuwe schoolgebouw. We vonden het dus zonde van de onderwijstijd om nu ook nog eens twee dagen te gaan staken. Dus wij hebben ons nieuwe gebouw vandaag in gebruik genomen! Flink wennen natuurlijk, maar wel heel fijn dat we eindelijk verhuisd zijn!

Ik snap het heel goed, maar dit is nu net de reden om wél te gaan staken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 07:00

Iedereen weer aan de slag?

En hoe gaan jullie scholen om met Corona? Bij ons is er gisteren een algemene brief uitgegaan over de landelijke en plaatselijke richtlijnen die gevolgd worden en hygiënetips.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 07:31

Wij zijn gisteren begonnen met een studiedag dus vandaag komen de kinderen voor het eerst. Bij ons is er zondag al een brief uit gegaan naar de ouders. Normaal beginnen en eindige wij de dag met het schudden van handen. Dit doen wij nu even niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 07:41

Bij ons ook allemaal maatregelen maar ik vind het echt van de zotte.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 07:47

Wijslander schreef:
Iedereen weer aan de slag?

En hoe gaan jullie scholen om met Corona? Bij ons is er gisteren een algemene brief uitgegaan over de landelijke en plaatselijke richtlijnen die gevolgd worden en hygiënetips.

Hier hetzelfde. Verder worden mensen die op bezoek komen genoteerd(naam +adres) bij de receptie.
Verder zijn alle reizen (tot half april) geannuleerd.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:36

Even een hele andere vraag :=
Ik ben momenteel bezig met een sollicitatie maar ik vind het heel lastig wat er in een brief moet (is mijn eerste sollicitatie voor een “grote-mensenbaan”). Zou iemand me hier mee willen helpen? :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:37

Ik wil best met je mee kijken hoor!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:41

Basis:

-aanleiding schrijven en waarom dat bedrijf/die school
-wie ben je en wat kun je
- wat hebben ze aan jou?
- nette afsluiting

Klaaaar

Oh ja, maak geen spel- of grammaticafouten. Echt niet doen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:45

Sheran schreef:
Basis:

-aanleiding schrijven en waarom dat bedrijf/die school
-wie ben je en wat kun je
- wat hebben ze aan jou?
- nette afsluiting

Klaaaar

Oh ja, maak geen spel- of grammaticafouten. Echt niet doen.

Het is een sollicitatie voor onder andere docent Nederlands dus mag hopen dat dat goed komt :=
Ik vind vooral de middelste 2 punten lastig, ik vind het heel snel overkomen als opscheppen of arrogant en dat is helemaal niet hoe ik wil zijn of overkomen haha.

Ik PB je Goof!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:19

Hoe gaat het op jullie scholen mbt het coronavirus? Met name in Brabant.
Bij ons op school zo'n 1/3 van de leerlingen afwezig. Morgen zijn dit er nog meer (ivm leerkrachten die ziek/verkouden zijn).

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:27

Hier is er echt niets van te merken. Hoog in Groningen. Niet meer leerlingen dan anders ziek en ook weinig tot geen collega's ziek.