Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:12

Kun je in t slechtste geval niet twee dozen op elkaar plaatsen? Één met de voet erin & één met de kap erin? Waarin je er uiteraard voor zorgt dat die met de kap erin vol zit met troep om de kap te beschermen.. Dan plak je ze gewoon aan elkaar met een rol grote plakbandtape en kun je 't als één pakket verzenden? :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:25

Voet is ongeveer 3-4 kilo denk ik, valt opzich mee. Heb hier wel een heel aantal dozen, maar die kap is denk ik voor vele net te breed. Heb ook nog wat vulspul gevonden en kartonnen scheidingsstukken die ik wel kan gebruiken om het onderste stuk op de plaats te houden. Maarja, er moet natuurlijk ook vulspul om de onderkant heen, anders breekt dat misschien nog. Sticker breekbaar erop is dan ook wel handig :)*

Gaan postpakketten alleen in kilo's en niet op afmeting? Doos kan dus zo groot zijn als je wil als je maar onder de 10 kg blijft?

Edit: heb het al gevonden!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:32

Ik zou kijken of je twee dozen in 1 grote buitendoos kan doen. Op die manier kan de voet de kap haast niet beschadigen lijkt me en blijft het wel 1 pakket. Succes!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:35

Is t al gelukt met de lamp ?

Ben vandaag aan t witten geweest. Wat een rot klus is dat toch.. plafond...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:38

Ooh wat gaan jullie snel! Ik ga eerst proberen met de mail voor de B&B's en hotels die wat verder weg zitten. Dan ga ik testen of het zeepje niet stuk gaat in een doosje via de post. Over het langs brengen ga ik nog even over brainstormen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:59

Ooowh wat leuk Harmont! Mijn moeder is laatst van het paard afgevallen en nu heeft ze heel veel angst. Zelf leest ze erg veel dus misschien is dit wat voor haar. Ik wil je wel meehelpen!

Ik ben trouwens met de e-mail bezig geweest voor de zeepjes, wil iemand het misschien nalezen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:00

Hamont, ik denk niet dat het handig is als je hier online traceerbaar zulke bedragen en regelingen neerzet.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:20

Ok, excuus! Ik zal mezelf even aangeven bij de moderator.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:52

Heeft niet zozeer te maken met wel of niet mogen in dit topic, maar meer dat alles wat je plaatst openbaar is en dus door iedereen ( ook je klanten ) gelezen kan worden. Dat is denk ik wat Foxy bedoeld ?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:53

Ik ga vanavond naar een workshop over succesvol ondernemen. Heb er zin in, maar heb vaak last van vermoeidheid, zeker als ik ver moet rijden en het een luister avond is. Zie er dus ook wel beetje tegen op...

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:57

Ah, dat is niet zozeer een probleem, deze informatie heb ik straks allemaal online staan. Het staat zelfs achterin mijn boek : verdien je investering terug! Als een manegeruiter die het boek uit heeft affiliate wordt en hij tipt een collega ruiter (bijvoorbeeld via facebook) ontvangt hij hiervoor een vergoeding. Iedereen kan zich aanmelden.

Ik vind het wel heel spannend, wat gaan mensen er van vinden? Maar ik sta 100% achter de informatie en heb een niet goed geld terug garantie, dus voor de koper ook wat zekerheid ;)

Van het coachingsprogramma heb ik een cursus gemaakt, ik bedacht mij ineens: 'Wat als 100 ruiters per dag mij gaan mailen '! Dat lukt op dit moment, zonder klantenservice nog niet. Maar wie weet in de toekomst ;)
Laatst bijgewerkt door Hamont op 01-08-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:57

SuperSmurf schreef:
Ik ga vanavond naar een workshop over succesvol ondernemen. Heb er zin in, maar heb vaak last van vermoeidheid, zeker als ik ver moet rijden en het een luister avond is. Zie er dus ook wel beetje tegen op...

Leuk, waar is het? Gewoon gaan, meestal kom je supergemotiveerd van dat soort bijeenkomsten terug.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:20

Was super leuk ! Ben idd enorm geïnspireerd , puur al door t feit dar er allemaal ondernemers waren. Heb me direct ingeschreven voor Twee andere dagen :') erg leuk ook om alleen heen te gaan.
Ik ga wat verkoop van zelfmejaakt fleece speelgoed en snuffelkleden erbij doen op de hondenschool. Dacht ik al tijdje over, maar ga t nu gewoon doen !

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:28

Haha, goed bezig!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:34

Ik herken dat wel SuperSmurf. Ik heb ook nooit zin en als ik dan ben geweest was het vaak juist erg leuk en inspirerend.

Volgens mij had ik jullie nog geen linkje gegeven waar het interview terug te luisteren is. Dit is hem, vanaf ongeveer 10 over 10 kom ik. Na een liedje met coffee.
http://www.rtvdrenthe.nl/audio/brink-825

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:38

In het begin dacht ik, daar ga ik niets van verstaan, maar het valt hartstikke mee! haha Leuk interview, heeft het je veel opgeleverd?

Fuzzylicious staat deze week in Max Magazine, met de Whack Attack, jeeej!

Afbeelding

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:46

Drents valt wel mee. Ik schrok eerst ook hoor. Dacht oh jee hij gaat toch niet verwachten dat ik ook in het Drents ga. Dat kan ik namelijk echt niet. Net als alle 3 de andere Noordelijke dialecten/talen. Verstaan en lezen gaat goed maar de rest waag ik me niet aan.

Had die dag meer bezoekers op de site maar voor de rest is er nog niets uitgekomen. De beurs deze winter dacht ik ook dat het voor niets was maar nu kreeg ik ineens een mail van een mede standhouder die zakelijk foto's door mij wilde laten maken.

Gaaf Joyce, doe je daar nu ook wat mee met al dit soort publicaties?

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:00

Leuk zeg Joyce

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:10

Ja zo zie je maar, het kan altijd in de toekomst nog wat opleveren! Soms zijn dat soort dingen ook gewoon heel slecht te meten, tenzij je letterlijk hoort dat iemand via een bepaald advertentie oid bij jou terecht is gekomen.

Wat betreft de publicaties, daar doe ik zeker wat mee! Ik gooi het online via Social Media (heb het nu nog niet overal gedaan, maar wil even een betere foto maken), soms zet ik het in mijn nieuwsbrief en ik heb een "In de media" pagina bij de webshop, waar ik al dit soort dingen neerzet. Ik hoop op die manier ook mijn betrouwbaarheid richtingen de klanten te vergroten. Het is toch leuk als ze kunnen zien waar ik allemaal in heb gestaan!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:33

Helemaal top. Zo zou ik dat ook doen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:14

Goed interview Hilda! En wat heb jij een mooie heldere stem!!!
De loveshoot lijkt me waanzinnig leuk eigenlijk om eens privé te doen, alleen woon je weer veel te ver.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:05

Mallootje schreef:
Heb ook nog even een vraag!

Ik heb de zadeldekjes nu over hindernissen hangen, wat op zich wel fijn is. Alleen staat 1 hindernis langs het raam en daardoor kleuren de zadeldekken te snel af, dus voor die zijde wil ik een andere oplossing. Het moet betaalbaar blijven (ik investeer liever in extra stock dan in duur meubilair op dit moment) dus dacht ik ofwel aan stapelen in rekken, of ophangen aan kapstokken en zo naast elkaar in een kast hangen. Wat vinden jullie handiger?

Mocht je ze graag op dezelfde locatie houden dan zou zoiets ook kunnen helpen

http://raamfolies.nl/raamfolie/uv/

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:15

Thanks Foxy. Mijn schoonvader vroeg nog of ze me een baan hadden aangeboden. Hij deelde jouw mening.

Vraagje. Ik heb nu tegen het raam van de studio een printje met mijn logo ingesealed of hoe dat ook heet. Nu zie ik bij leegstaande winkelpanden van die mooie reclame op de ruiten geplakt. Kent iemand dat en zou dat wat zijn om op het raam bij mij te plakken?
Je ziet het raam pas als je voor ons huis staat en er komt weinig langzaam verkeer langs. Heb ook wel aan een bord gedacht maar meen dat daar dan weer een vergunning voor moet worden aangevraagd.
Moet wel iets meer herkenning hebben want de navi kent 91b niet en zelfs google zet mij/ons bij de buren van de buren neer.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:30

En zoiets Hilda? Dat zie je dan net van wat verder weg....vind ik zelf erg mooi staan! (zijn er ook in kleinere modellen)

Afbeelding

Voor de plakfoliestickers moet je denk ik even informeren bij een plaatselijk reclame bedrijf.
Hier mag ik trouwens wel een bordje in de tuin zetten met reclame, maar dat kan natuurlijk per gemeente verschillende zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:12

Even navragen bij de gemeente of het zomaar mag. Hier moet je namelijk voor alles een (omgevings)vergunning aanvragen.