Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:03

Jeetje wat slecht van de kip Dimple. Achteraf wel grappig, maar toch slecht geregeld haha.

Ik zit een beetje met een 'probleem'.
Ik werk nu in een winkel als zwangerschapsvervanging/oproepkracht(waarbij mijn dagen tot en met september al bekend zijn). En ik kan vanaf augustus aan de slag bij de Jumbo voor in de weekenduren.
Nu moet ik dit de andere winkel nog vertellen, zodat hun weten dat ik die dagen dus niet/minder inzetbaar ben.
Hoe laat ik dit weten zonder niet heel bot of iets over te komen?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:11

Hier hou je jammer genoeg niet meer over hoor Kwanyin .... Loon van 3000 brut geeft zelfs maar niks een netto loon van 2000 als je geluk hebt ....
Des te minder je verdient, des te minder je afgeeft. Soms is het zelfs interessanter om aan een loon van 1700 ipv 1900 te gaan werken ;)

Ben heel blij dat ik een deel sowieso in "nettovergoeding" uitbetaald krijg, dan is dat zgn voor je caswash te betalen, kledij en vaktijdschriften. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:14

kelliiee1993 schreef:
Jeetje wat slecht van de kip Dimple. Achteraf wel grappig, maar toch slecht geregeld haha.

Ik zit een beetje met een 'probleem'.
Ik werk nu in een winkel als zwangerschapsvervanging/oproepkracht(waarbij mijn dagen tot en met september al bekend zijn). En ik kan vanaf augustus aan de slag bij de Jumbo voor in de weekenduren.
Nu moet ik dit de andere winkel nog vertellen, zodat hun weten dat ik die dagen dus niet/minder inzetbaar ben.
Hoe laat ik dit weten zonder niet heel bot of iets over te komen?

Als de vervanging van de zwangerschapsuren niet tegelijk lopen met de Jumbo dan kun je volgens mij gewoon aangeven bij je huidige baan dat je voor invallen op zaterdag/zondag niet meer beschikbaar bent. Wel gewoon de ingeplande uren nakomen.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:20

Solliciteren vanuit het ziekenhuis; ik vind het top. Als iemand het verdient ben jij het wel.
Vandaag weer alles afgezocht naar een vacature die aansluit op m'n wensen (en die zijn echt niet heel beroerd!!) maar niks, helaas. Mijn wensen zijn: doordeweeks werken; parttime (vanaf 20-24)is prima fulltime ook; weekenden dus niet voorkeur in overleg kan dat wel als het roulerend gebeurd; telefoniste/receptioniste/winkel/klantenservice etc maakt me allemaal niet zoveel uit (geen callcenter abb aansmeren) Bij m'n vorige werkgever verdiende ik al net iets meer dan het minimum dus extreem kieskeurig ben ik daar niet in.
Het lijkt niet heel moeilijk en er komen wel vacatures langs maar daar wordt ik vervolgens voor afgewezen tot nu toe elke keer met dezelfde reden ; hoeveelheid sollicitanten.

Kellie; het is voor jou toekomst en zo zou ik het ook brengen. Geen idee hoe je werkgever is en hiermee om zal gaan maar als je uitlegt dat je het belangrijk vindt om na september ook nog aan het werk te zijn heb je kans dat ze dit goed oppakken. Sta je waar je nu werkt en je dagen al bekend zijn ook de weekenden ingedeeld? Moeten zij daar dan vervanging voor regelen? Dan kan het inderdaad wat rouw op hun dak vallen..

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:21

Nee, dat was in eerste instantie voor doordeweeks. Gemiddeld 1 dag per week.
Kan daar na de zomer ook volledige dagen gaan werken.
Maar dan dus niet in het weekend aangezien ik dan dus bij de ander werk.

Ik sta nu verschillende weekenden ingedeeld, maar de weekenden die ik ingepland sta, ben ik vrij van de jumbo.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:44

Dan is het waarschijnlijk geen probleem lijkt me :) gewoon zelf ook positief brengen en zeggen dat je de geplande dagen/weekenden gewoon voor ze werkt :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:03

Belsje schreef:
Hier hou je jammer genoeg niet meer over hoor Kwanyin .... Loon van 3000 brut geeft zelfs maar niks een netto loon van 2000 als je geluk hebt ....
Des te minder je verdient, des te minder je afgeeft. Soms is het zelfs interessanter om aan een loon van 1700 ipv 1900 te gaan werken ;)

Ben heel blij dat ik een deel sowieso in "nettovergoeding" uitbetaald krijg, dan is dat zgn voor je caswash te betalen, kledij en vaktijdschriften. :+

van 3000 euro hou je inderdaad echt bedroevend weinig over, maar van 2000 euro hou je toch iets meer over dan 1330 euro.
edit: en als je kinderen ten laste hebt zelfs nog een stukje meer

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:41

Ok dit is gewoon te debiel voor woorden ... Grote telecomfirma die mij ook wilde aannemen belt net, herstructurering bladieda ... OF een contract van bepaalde duur OF een contract als freelancer ... Say whut? :+

Dit gaan nog lastige dagen worden ... hele lastige dagen ...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:06

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:11

Is er iemand die zometeen mijn mailtje naar mijn bazin wilt lezen om te kijken of dit een goede mail is?
mbt de tweede baan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:45

Mag ik me hier ook melden?
Ben zojuist afgestudeerd als Hbo psycholoog. Ik heb wel een prima betaalde bijbaan, maar het is natuurlijk de bedoeling dat ik iets ga vinden in mijn vakgebied en dat blijkt nog niet makkelijk te zijn :+

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:26

Je mag mij een pb doen kellie. Wil er wel ff naar kijken.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:07

Dimple wat een bak zeg. Wat een ontmoeting is dat nou weer! Ik snap dat je er niet over te spreken was.

Hier alles oke. Heb gisteren dan eindelijk mijn eerste werkdag gehad. De dag ervoor zou ik al beginnen, maar de client was mij vergeten. Het was zeer ontspannen, voelde niet als werk en ik heb er ineens een stuk of wat opa's en oma's bij! :j

Heel leuk om mee te maken. Zin in mijn tweede dag!!! :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:22

Fijn dat het je goed bevalt!!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:01

Leuk Bb dat je nu wel aan de slag kan!
Ze zijn meestal zo dankbaar he die oude mensjes, geweldig.
Veel plezier :-)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:25

Hallo,

Zou ik hier mogen komen deelnemen aan het topic?

ben sinds anderhalve maand werkloos.
Ben vorig jaar afgestudeerd aan mbo 4 onderwijsassistent.
Heb toen mijn zaterdagsbaantje in een bloemenwinkel met enkele dagen kunnen uitbreiden. Echter door omstandigheden (bij interesse pb) naar lang wikken en wegen toch ontslag genomen in mei dit jaar. Heb afgelopen jaar wel een aantal sollicitaties de deur uit gedaan maar steeds de standaard mail teruggekregen van bedankt voor je sollicitatie maar onze voorkeur gaat uit naar mensen die beter in het profiel passen.

Heb na mijn ontslag samen met mijn vriend mijn cv netjes op orde gemaakt, en heb nu ook al meerdere sollicitaties de deur uit gedaan. Vorige week zaterdag een gesprek gehad bij een speelgoedwinkel, hier zou ik nog over gebeld worden maar niks meer gehoord. Moet daar wel vandaag even langs want mijn vriend wil iets kopen en moet een kortingsbon halen alvast, dan kan ik meteen even vragen hoe en wat.
ook bij de blokker een sollicitatie de deur uit gedaan, zou dan een werkenleer project worden waarbij je werkt in de winkel en ondertussen een door hun betaalde studie krijgt met een officieel diploma.
en gisteren nog een sollicitatie uit laten gaan voor sorteer en inpakwerk.

mocht er iemand zijn die nog eens een keertje extra naar mijn cv zou willen kijken voor eventuele tips dan zou ik dat fijn vinden. (pbtje)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:03

Welkom!!
Goed dat je al uitgenodigd bent. :)

Ik kreeg net telefoon van een bedrijf. Jaja voor het eerst in maanden.
Ze hadden mijn cv zien staan op nvb (bedankt voor de tip Dimple). Het was alleen, buitenhuis verkopen (aan de deur bij mensen energie maatschappij abb). Ik ben daar gewoon echt niet geschikt voor net zoals callcenter outbound. Veel mensen kunnen dat "aansmeren" echt niet waarderen. Ik wil geen werk weigeren maar dit is echt niets voor mij. Heb ook uitgelegd wat ik wel zoek en klantenservice etc geen probleem is.

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:31

Zou ik mij ook mogen voorstellen? :o

Ik zal even wat kort over mijzelf vertellen. Ik heb gelukkig wel een baan en ik mag dan ook zeker niet zeuren, maar ik werk nu in een fabriek als productiemedewerker en dit is niet echt een baan voor mij..

Ik heb een diploma voor helpende en medewerker maatschappelijke zorg, maar de vacatures die ik tegen kom zijn voor functies voor verzorgende ig of verpleegkundige en daarnaast is het vaak op oproepbasis of tussen de 8,16,24 uur per week en ik ben eigenlijk op zoek naar een baan waarbij ik minimaal 32 uur in de week kan werken en 2 banen combineren is ook niet altijd even gemakkelijk.

Dus ik ben wat aan het zoeken naar een andere sector. Winkel ben ik te oud en ik solliciteer ook wel op functies als receptioniste telefoniste of call center maar dan wel inbound niet outbound wil niet zelf mensen bellen.. Ik heb nu net een sollicitatie de deur uit gedaan dus maar weer afwachten!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:36

Is er iemand die in de buurt van stadskanaal woont en op zoek is naar een tijdelijke job (3 maand), begeleiden van asielzoekers? Zo ja, stuur me even een PB, ik kreeg die spoedvacature net als tip van het uwv binnen! Vandaag bellen en beslissen!

Ik ben helaas te onflexibel -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 11:56

Over mijn netto-bruto berekening. Ik stel hem laag in! Dan valt het altijd mee en raak ik niet teleurgesteld. En inderdaad, soms houdt je netto meer over als je 1700 verdiend dan wanneer je 2000 verdiend. Lekker systeem hier in NL.........kan ik nog emigreren? }:0

Belsje, heb je al een eigen website? Of is dat niet nodig in dit vakgebied?

Renee, welkom hier!

Bounce, wat fijn dat het zo goed is gegaan joh! Ben echt blij voor je!

Silver, je mag je CV wel naar mij sturen hoor, kijk er graag naar. En uiteraard welkom hier!
Wil je nog verder gaan studeren of het hier bij laten?

Pien, outbound bellen is ook niet mijn ding. Zoals toen bij Orange hadden we ook een callcenter, maar daar belden mensen heen met vragen, klachten of verlengingen van abo's. Dat zou ik al weer anders vinden. Hangt ook erg af van het product.

Malissa, ook welkom hier!
Wil je nog verder gaan studeren of het hier bij laten? De functies die je noemt zijn veelal inderdaad op oproepbasis helaas. Bezuinigingen..........

Kimberly, ik woon er niet in de buurt helaas.

Ik heb maandag een gesprek bij een ander bureau. Grote speler in en rondom Amsterdam. Ik was getagd via LinkedIn door een oud collega en heb die dame meteen benaderd. Ze zochten zelf iemand voor op de vestiging, maar ook HR profs dus maandag 17.00 uur.

De dame waar ik dinsdag mee sprak voor de recruiters functie gaf ook aan dat er een onwijs grote ommezwaai gaande is. Ik merk het ook bij mijn eigen sollicitaties. Moet je eens kijken hoe vaak ik al uitgenodigd ben bij bureaus die eerst hun neus voor me ophaalde :P

Nu nog iets definitiefs en ik ben de gelukkigste vrouw op aarde {:}

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 15:28

http://www.wetalent.nl/bescheidenheid-b ... of-slecht/

Leuk stuk om te lezen hoe je je kunt profileren in een gesprek.

Elevator Pitch: http://www.wetalent.nl/de-perfecte-elevator-pitch/
Overval niet iedereen er mee! Als ze er naar vragen of gaande het gesprek wat je met iemand hebt kom je er achter dat je wellicht iets voor elkaar kunt betekenen dan dien je je EP wel klaar te hebben.

Wat is jouw talent? http://www.wetalent.nl/hoe-start-jij-de ... uw-talent/

Laatste 2 linkjes staan ook in het 1e artikel.

Veel lees plezier!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:17

Fijn Dimple, hoop dat er iets voor je bijzit.

Hier nog geen ommezwaai te zien, afwijzing na afwijzing, zelfs vrijwilligerswerk hoor ik niks meer van, school de niet goed gaat. Bah, ga even in een hoekje zitten huilen en zwelgen in zelfmedelijden.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:33

Ik lees nog steeds stiekem mee :o
Al wat positieve dingen gelezen dat afgelopen weken en hoop nog steeds voor iedereen dat ze een baan vinden!

Inmiddels is mijn proeftijd voorbij en bevalt het super goed :)
Krijg mooie kansen en complimenten, al is het werk soms wel even heftig (erger dan op mijn vorig werk schat ik in).

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:42

Ik zie weer wat nieuwen voorbij komen, welkom!!

Dimple leuk leesvoer :j En hoop écht voor je dat er nu iets definitiefs voor je uit komt rollen!

En een hele dikke knuffel voor Amandavd :(:) mag best even sippen... niet te lang!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:00

Aah, niet fijn Amanda :(:)

Zo, mijn krabbeltje is gezet, ik begin op 17 augustus, bijna exact een jaar nadat ik gestart ben met zoeken :) Mijn baas reageerde heel fijn eigenlijk, een deel van de opleiding die ik nu volg kan ik gewoon meenemen dus dat is ook fijn. Ik ben heel erg opgelucht en blij, ga begin augustus nog even van mijn vakantie genieten en dan wil ik knallen!

Ik schiet weer in de meeleesmodus, ik wil iedereen die werkt zoekt veel moed wensen en geef niet op!!! Er komt eens een functie aanwandelen waar jij voor uitverkoren bent! En Dimple, ik bewonder jouw doorzettingsvermogen, weldra ben jij ook weer aan de bak, veel succes!!