Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:41

Yucca, wat een leuk idee met dat boogschieten! Laat je tegen die tijd een voorbeeldje zien, of is dat prive? Het klinkt namelijk heel leuk en ik ben benieuwd hoe dat er uitgewerkt uit ziet.

Foxy, wat heb je dan een ontzettende rotdag gehad. Inmiddels alweer bijgekomen?
De schade al geinventariseerd? Ik hoop dat het allemaal mee valt. Het is inderdaad de nachtmerrie van iedere ondernemer.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:06

Ik ben zo moe. Een heel weekend spullen uitgepakt, afgedroogd, gewassen, in de droger, uit de droger, op het wasrek, OVERAL spullen opgehangen om te luchten (jullie zouden de garage eens moeten zien). Gelukkig droogt 80% gewoon uit (want dat was hoogstens vochtig maar ja, dat kan zo echt niet de stock in, dat gaat zo broeien en stinken). Vandaag weer gaan werken dus nu pas weer even tijd voor opruim.
Denk dat ik toch -300 euro mag gaan tellen. Voor sommigen is dat veel en voor sommigen weinig maar ik baal er iig wel van. En nu wilde ik een aantal producten die er wel nog goed uitzagen (flesjes shampoo) weer netjes prijzen... is mijn rolletje met etiketjes blijkbaar ook vochtig geworden -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:57

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:36

Jeetje foxy, dit is echt balen. Ik heb het ook 1 keer meegemaakt. Niet zo erg, maar wel dat de kramen omwaaide en toch aardig wat spullen nat. Gelukkig had ik vrijwel alleen dingen bij me die in een waterdichte verpakking zaten.
Heb toen ook nog het eea weg kunnen gooien, maar het meeste was te redden.

Hier aardig wat ontwikkelingen. Een deel kan ik nog niet openbaar maken, maar dat gaat niet lang meer duren.
Andere deel: Zaken gaat goed. Zo goed dat we weer gaan uitbreiden en weer 2 man fulltime personeel erbij aan moeten gaan nemen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:40

@Yucca dat kan inderdaad ook. Kan het ook gewoon met de auto rond rijden en dat ik het zelf in de brievenbussen gooi. Zo weet ik dat het goed aan komt. Mijn vader heeft een lease auto en me broer ook dus dan kost het geen benzine.

@11afotograaf de zeepjes zijn redelijk plat maar als ik ze per doos verstuur schrijf ik er altijd PAS OP BREEKBAAR op.
Ik denk dat ik het beste in een hard doosje kan sturen waar ook bubbeltjes in zitten.
Maar het zou wel een super idee zijn om gewoon B&B's in de buurt zo'n pakketje te sturen.

@Evelijn ja ik ga inderdaad kijken naar die kleine doosjes, ze zijn wel plat maar misschien lukt het wel.

@joyce2 ik bedoel inderdaad die postdoosjes en dan doe ik er ook bubbeltjes plastic overheen.

Ik bestel soms privé pakketjes en dan krijg ik zo'n mini doosje die niet door de brievenbus past, betaald zo'n bedrijf daar ook 6,75 verzendkosten aan?

@foxy het is wel echt een ravage zeg, gats vind het heel erg voor je -.-

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:46

Klinkt heel erg goed HorseTopShop! Spannend weer nieuw personeel erbij, maar wel erg fijn, zeker in deze tijden!

Wat een ravage Foxy! Iedere euro die je op deze manier moet verliezen is natuurlijk erg jammer.

Super goed idee wordt er geopperd van de zeepjes. Ik had nog even op je website gekeken en de 'I love you' hartjes zijn ook erg leuk voor hotels met bruidssuites. Misschien zitten er nog kleine boutique hotels bij je in de buurt met wat sfeervolle kamers. Mooi briefje erbij dat ze hand gemaakt zijn en uit de regio komen doet het altijd goed. De grotere hotels hebben vaak ook vitrines met spullen van lokale winkels, misschien mag je daar ook wel iets in zetten.

Alweer bijna 1 jaar Mallootje! Wow wat gaat de tijd snel he. Ben erg benieuwd naar het nieuwe logo.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:06

Yes!!! De deal is rond.
Vanaf medio volgend jaar beginnen met de eigen zaak in sportmassage, laser acupunctuur en warmtebeeld diagnose in samenwerking met syncthermology.co.uk die een team van warmtebeeld interpetatie experts hebben voor mens en dier. Wij zullen ons toeleggen op mens en paard met de warmtebeeld en tevens een medisch goedgekeurd systeem en software.

De enige uitbreiding die we voor die tijd nog rondwillen krijgen is myofascial release. En tot aan de verhuizing gewoon lekker aan de slag in Engeland.
Helemaal blij nu, en dus hard aan het werk voor de website en locatie in het centrum van nederland

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:22

Jeetje Foxy, wat een ellende... :(:) Van alleen water krijg je het meeste wel weer mooi als het goed is inderdaad, maar wat een werk en ongein heb je daarvan :(:)

Mallootje gefeliciteerd alvast!

Zeeptjes zijn wel leuk inderdaad, lijkt me best leuk om als gast bij een hotel te komen en dan een zeepje met een klein kaartje met info in de kamer te vinden, zodat je er bvb. een paar kunt bestellen :)

HTS: Jeetje, 2 man full-time personeel?? Dat is wel heel veel extra ineens dan :?

Gaan jullie zelf al rentenieren :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:43

Ik ben stiekem ook wel benieuwd vanwaar de keuze om 2 mensen ineens in dienst te nemen. Dat lijkt me inderdaad veel, maar is wel een goed teken natuurlijk!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:06

Foxy, daar zijn geen woorden voor. Wat een ellende.

HTS, zo zaken gaan goed dus. Mooi.

Lisa, dat van die zeepjes wat ze opperden vind ik een erg leuke.
Als je het in de buurt wilt gaan verspreiden zou ik er lekker een dagje op uit gaan en ze persoonlijk brengen.

Yucca, ja leuk met die appel. DOEN.

Onze vakantie zit er weer op. Tussendoor wel nog van alles gedaan en bedacht. Nu bezig met een advertentie voor in het magazine van een grote bruidswinkel hier in de regio. Ze hebben 3 fotografen geselecteerd en die mochten er in adverteren. Voel me best vereerd.
Donderdag interview over met name de Loveshoots en Trash your Dress die ik doe. Werd ik zomaar voor benaderd in de vakantie door de provinciale radio.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:17

Door de drukte in de winkel moesten we sowieso 1 man personeel aan gaan nemen. Wij staan nu met 2 man fulltime en 1 man parttime, maar dat is toch te weinig. We moeten nu met minimaal 3 man fulltime staan.

Die tweede die we aan gaan nemen komt door iets waar ik nu nog niks over kan zeggen.
Ik kom er snel op terug :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:07

Heb ook nog even een vraag!

Ik heb de zadeldekjes nu over hindernissen hangen, wat op zich wel fijn is. Alleen staat 1 hindernis langs het raam en daardoor kleuren de zadeldekken te snel af, dus voor die zijde wil ik een andere oplossing. Het moet betaalbaar blijven (ik investeer liever in extra stock dan in duur meubilair op dit moment) dus dacht ik ofwel aan stapelen in rekken, of ophangen aan kapstokken en zo naast elkaar in een kast hangen. Wat vinden jullie handiger?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:18

Ik vind het altijd wel mooi als dingen hangen, kan je het makkelijker even naar je toe trekken om te voelen en goed te bekijken. Met stapelen trek je dingen snel om en het is vaak erg onhandig met pakken.

@HTS: Wat goed zeg, dat je er 2 man bij aan kan gaan nemen, gefeliciteerd!

Hier weer een vraagje... Ik heb afgelopen 2 weken, 2 aanvragen gehad voor beeldmateriaal voor in tijdschriften. Super gaaf natuurlijk, alleen vragen ze uiteraard allemaal hoge resolutie bestanden. Veel van mijn leveranciers hebben dat niet (of zeggen dat ze het niet hebben, of ze reageren pas lange tijd na de deadline) en wanneer ik naar het merk zelf schrijf, krijg ik daar echt nooit antwoord op. Is er een manier om een plaatje bijvoorbeeld in InDesign te zetten en het dan als HR bestand op te slaan, of is dat niet mogelijk? Ik zoek namelijk een manier om mijn grote internetafbeeldingen om te kunnen zetten naar HR bestanden, zodat ik niet meer afhankelijk ben van anderen wanneer er snel geschakeld moet worden...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:20

Wij hebben ze in kasten liggen Mallootje. Zo kan je er veel kwijt op een kleine ruimte en zijn ze goed te zien. Omtrekken van de kasten luk niet. Deze zitten aan de muur vast. Wel kan ik ze een paar keer per dag opnieuw goed leggen, want mensen maken er echt een zooitje van :+ Inderdaad stapels die helemaal scheef liggen enz.

Als je hier naar beneden scrolt, zie je ze. Wat mij herinnert dat ik nieuwe foto's moet maken, want inmiddels hebben we een stuk meer.

http://www.horsetopshop.com/over-ons

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:24

Zo'n kasten heb ik ook voor verzorgingsproducten ed. Denk toch dat ik het voor dekjes niet handig en snel genoeg vind, de klanten willen toch snel wat kunnen pakken, kijken en eventueel terugleggen.

Heb dus net rekken en kapstokjes besteld om ze op te hangen, onder het motto 'laat er geen gras over groeien' :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:33

Voor bepaalde dingen moet je gewoon in andere winkels kijken. Het brengt je op ideeën waar je zelf nooit op was gekomen.

Sorry joyce2, ik wil je niet negeren, maar weet geen antwoord :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:35

Ik ken ook weinig van fotoprogramma's en dergelijke, aajm verrie sorrie!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:40

joyce2 schreef:
Hier weer een vraagje... Ik heb afgelopen 2 weken, 2 aanvragen gehad voor beeldmateriaal voor in tijdschriften. Super gaaf natuurlijk, alleen vragen ze uiteraard allemaal hoge resolutie bestanden. Veel van mijn leveranciers hebben dat niet (of zeggen dat ze het niet hebben, of ze reageren pas lange tijd na de deadline) en wanneer ik naar het merk zelf schrijf, krijg ik daar echt nooit antwoord op. Is er een manier om een plaatje bijvoorbeeld in InDesign te zetten en het dan als HR bestand op te slaan, of is dat niet mogelijk? Ik zoek namelijk een manier om mijn grote internetafbeeldingen om te kunnen zetten naar HR bestanden, zodat ik niet meer afhankelijk ben van anderen wanneer er snel geschakeld moet worden...

Ik weet niet of dat werkt... Je plaatje heeft immers een bepaalde (beperkte) kwaliteit/resolutie, en ik kan me haast niet voorstellen dat je die met dezelfde kwaliteit in resolutie kan vergroten?
Maar wellicht weten de fotografen hier daar meer van :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:52

Ja dat denk ik dus ook, het is gewoon zoals het is. Maarja, voor hetzelfde geld is er wel iets mogelijk en dan zou ik heeeeel blij zijn, haha.

@HTS: Joh, je kan toch niet overal een antwoord op hebben. Je mag me gerust negeren hoor :D

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:40

Zo even lekker op vakantie geweest! Gaat even lang duren voor ik alle berichten heb gelezen.. Zo te zien is iedereen lekker productief bezig :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:43

K sta even op de meeleesmodus :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:08

Poe, verzendprobleempje: heb een grote lamp verkocht en die moet met de post mee...
Alleen dat ding heeft een kap van 1 meter hoog, hoe krijg ik die heel naar Amsterdam?
Iemand tips?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:47

Wat us t voor kap ? Breekbaar ?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:54

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:09

Och...monsterlijke dingen zijn dat, mijn oma heeft ook nog zoiets staan en die voeten zijn serieus zwaar :=

Ik heb zelf altijd wel grote dozen, bubbeltjesplastic en schuimvellen liggen om in te pakken.

Maar heb je dat niet dan zou ik kijken of je een grote doos kan vinden, de voet zwevend in kunt pakken met behulp van karton, krantenpapier, eventueel zakjes die je opblaast....dat soort dingen. En dan goed de voet van de kap scheiden inderdaad zodat de kap niet geplet / vervormd wordt.