Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:05

Belsje, leuke naam voor jouw bedrijf! Ik zou die aanhouden hoor!
En over dat salaris, ik verdiende niet heel veel in mijn vorige functie hoor, gewoon marktconform vind ik. Alleen het marktconform van nu is totaal anders dan een aantal jaren geleden. :D
Bij de bank verdiende ik goed, maar heb ik ook behoorlijk wat stappen kunnen maken en dan gaat het hard. In de kinderopvang klein stapje terug gedaan, maar nu nog meer inleveren.........poeh zeg.....dat hakt er wel in. Maar goed, pakken wat ik pakken kan!

Droomster, beetje late reactie op je vraag, maar ik bel alleen als ik echt wat te vragen heb. Wat ik nog wel eens doe is een mailtje er achter aan sturen om aan te geven hoe enthousiast ik ben over de functie.
Maar niet bellen om het bellen zeg maar ;)
Heb je een goede CV? Steekt je brief goed in elkaar? Moderne maar niet te hippe foto erbij?

Kippetje, ik zou voor het werk gaan in de invalpool!

Marion, heb jij al meer gehoord over je baan?

Ik heb alle tijd, zit in het ziekenhuisbed dus wie houdt me gezelschap? :+

Bounce, veel plezier vandaag joh!!! You go!

Belsje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:09

Mja marktconform, daar moet je soms ook gewoon aan willen toegeven. Heb hier collega's zitten van 1600 euro per dag, daar kan ik alleen maar van dromen .... Die gouden tijden zijn jammer genoeg voorbij. Later als ik groot ben misschien haha :)

Vandaag mijn eerste gesprekken met de tussenmarkt gehad. Spannend wel!

Ziekenhuis is niet leuk ....

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:14

Ik heb nog een boek te koop voor de geïnteresseerden: ''Welke kleur heeft jouw parachute?''

Bron schreef:
Voor wie alles in één boek bij elkaar wil hebben, van luchtige sollicitatietips tot diepgravende opdrachten om jezelf te ontdekken, is dit een fijne bron. Richard laat je zelf kiezen. Met zijn boek in de hand kun je ‘gewoon’ op zoek naar een baan, maar je kunt ook je leven radicaal omgooien.

Hier gaat het niet zo goed :\ Weinig vacatures..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:16

Sterkte Dimple, zo'n dag kan lang duren!

Heb gisteren naar mn referenten gemaild, gelukkig direct antwoord gehad, dus dat zit wel goed :)

Moet ook een digitale kopie van mn diploma opsturen.. dat heb ik echt nog nooit eerder hoeven doen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:18

Toevallig net drie sollicitaties gedaan, twee voor verkoopmedewerkster en een voor management potential.

dimple, waarom was je ook alweer in het ziekenhuis als ik vragen mag?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:19

Fijn dat je zoveel gesprekken had Dimple! Het kip verhaal is stiekem wel echt heel grappig. :D

Hier komt het afstuderen steeds dichterbij.. Vind het toch wel heel spannend, ga ik een baan vinden in mn werkveld..

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:20

Psychologie eh ..... Ik hoop het voor je Gittekit! Maar als dat niets is, consulting kan je ook steeds in :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:48

Amanda, ze gaan testen hoe allergisch ik ben voor melk. Veel maag en slokdarmklachten. Ze begonnen vanmorgen met 1 druppel en dat bouwen ze op om te zien hoe en wanneer ik reageer bij welke dosis.

Afwijzing voor Schiphol ontvangen, UZB belde mij. Ze vonden me te zwaar. Waren bang dat ik snel uitgekeken was. Heb tegen uzb wel gezegd dat met die eisen die zij stellen ik het een belachelijk laag salaris vind.
Zij beaamde dat. Ze dacht dat ze een typfout hadden gemaakt. _O-
Maar ja, als uzb heb je maar te volgen he!
Ik bedoel, complete administratie opzetten incl HRIS inrichten etc, meewerken aan (grote) projecten. Voor dát geld!! En die 2 weken vakantie in het hoogseizoen ga ik ook niet redden. Jammer maar helaas.

Gesprek 2 werd ik net over gemaild. Ze heeft referenten opgevraagd en mijn recente CV. Vooralsnog loopt dat nog...........

Ik ga maar weer wat brieven sturen want nu gok ik op 1 paard en dat is me te weinig.

Oh ja, de kip heeft gemaild met excuses, maar meer niet. Vacature is vervuld. Ze houden me in porto. 8)7

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:05

Oke! Hoop dat er iets uit komt om je van je klachten af te helpen!

Te zwaar als in te hoog gekwalificeerd of? Belachelijk hoeveel eisen bedrijven tegenwoordig stellen voor een hongerloontje.

Duimen voor gesprek 2 dus, heel goed!

Pff, dat ze stikken in hun kip :P

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:10

Ah, jammer dat ze je toch afwijzen Dimple, ook al zag je het zelf niet zitten door het salaris... Welk salaris was het dan, als ik vragen mag? :) Je maakt me nieuwsgierig... :D
Sterkte met de testen voor je allergie, lijkt me geen makkie pfoe... Moest stiekem lachen om het Kip-verhaal :D Ik duim dat er meer uitkomt wbt gesprek 2!!

Succes met afstuderen Gittekit! En daarna met het zoeken naar een baan!

Succes vandaag Belsje! 1600 euro per dag, waar mag ik tekenen? :P :Y)

Ik ben een schijterd, wou het daarstraks vertellen hier, maar baas was er niet en nu ben ik plots weer opgezadeld met vanalle klusjes... En nu heb ik een heel groot "bad-timing" gevoel... Misschien vertel ik het straks, en anders is het voor morgenvroeg... -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 11:20

Hoppa vertellen meid! Dan ben je er vanaf en sleep jij dat niet meer met je mee. :j

Djeenie, ze boden een salaris van net onder de 2000 euro bruto. En als je het takenpakket zag. Dit is een mooi salaris voor een puur uitvoerend administratieve functie. Niet voor een functie waarin je alles moet opzetten en mee moet werken aan projecten. Daarbij de eisen over vakantie en 5 dagen in de week van 7 - 16.30 uur werken............. Ze vragen nog al wat vind ik dan.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:29

Momenteel nergens meer Djeenie ;). Tenzij je nog een paar neanderthaler dingen kan, zijn de dagtarieven vandaag eerder tussen de 300 en 700 euro. Voor "normale" exemplaren. De gouden tijden zijn voorbij ... jammer helaas! Vergeet niet dat wij

Haha Dimple, wat een **** Zonde dat het al ingevuld is! Hopelijk komt er snel iets uit de bus!

Gut 2000 brut??????? Ik dacht altijd dat ze in .nl sowieso al meer betaalde :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:32

Wat vinden jullie dan een normaal brutoloon? Voor mij komt het helemaal niet zo idioot over. Ik verdien straks wel meer hoor, maar met 2000 bruto valt ook te leven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:36

Het meeste wat ik ooit verdiend heb was 36 uur voor 1300,- dus 2000 klinkt mij ook niet zo vreemd maar ik kom dan ook uit het MBO.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:38

Als ik nu fulltime zou gaan werken dan zou ik 1800 bruto verdienen, ben nu wel op zoek naar wat anders en dan wil ik er financieel ook wel wat op vooruit gaan. Minimaal 2000 bruto per maand eigenlijk.
Edit: tenzijjjjj het een functie is die me onwijs aanspreekt en ik mn ei in kwijt kan, maar minder dan 1800 ook weer niet want moet wel rondkomen natuurlijk.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 11:52

Ik heb al ingeleverd toen ik bij de bank weg ging. Toen zat ik tegen de 3500. En dan nu aan de bak voor 2000?
Ik wil wel aan de bak voor 2000, maar dan wel met bijhorende taken. Ik wil niet uitgemolken worden snap je?

Ze weten precies dat mensen voor weinig aan de bak gaan. Maar de omslag is gaande, let maar op! Bedrijven moeten straks weer dik gaan betalen hoor!
De recruiter die ik sprak zie dat gister ook nog.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:54

Belsje schreef:
Momenteel nergens meer Djeenie ;). Tenzij je nog een paar neanderthaler dingen kan, zijn de dagtarieven vandaag eerder tussen de 300 en 700 euro. Voor "normale" exemplaren. De gouden tijden zijn voorbij ... jammer helaas! Vergeet niet dat wij

Haha Dimple, wat een **** Zonde dat het al ingevuld is! Hopelijk komt er snel iets uit de bus!

Gut 2000 brut??????? Ik dacht altijd dat ze in .nl sowieso al meer betaalde :)

Mankeert er nog een deeltje van je zin? :D Maar 300€/dag, bruto? En maand van 21 werkdagen? Dan teken ik ook wel hoor :P

Hm, Dimple, geen idee hoeveel je daar dan nog netto van overhoudt, en ik ben niet zo goed met Bruto bedragen, reken alles standaard om naar Netto... Maar het lijkt niet zo heel veel...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 12:10

Ik pak altijd bruto salaris, delen door 3 en dan maal 2. Dat geeft een aardige indicatie.

2000:3x2 = 1333,33

En als je af komt van een dikke 2000 netto dan valt er wel een behoorlijk gat :+

Ik ben wel heel productief. Heb een hotspot gemaakt met mijn mobiel aan mijn laptop, top verbinding :D
3 sollicitaties verstuurd en 1x gereageerd via LinkedIn met het verzoek mijn profiel te bekijken wat het bureau heeft van mij (waar ik vorige week ben geweest)

Ze zijn gestopt met geven van allergenen. Ik begon met een normale bloeddruk maar die was net 150/99. Ik begon allergisch te reageren met slokdarm en maag. Mag zo naar de arts en dan hopelijk naar huis.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:19

Die bedragen zijn voor FREELANCERS! Vergeet dat niet eh ;)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:20

Dat je nog zo actief bezig bent met solliciteren terwijl je in het ziekenhuis zit, knap hoor!
Ik heb nog geen idee wat ik aan loon moet gaan verwachten, ook nog geen idee van wat een beetje normaal is daarin. }:0

Op Facebook gaat er momenteel een filmpje van een man bij mij thuis uit het dorp viraal, waarin hij een liedje zingt op "mag ik dan bij jou", maar dan "mag ik dan bij jou werken". :D Vond hem erg leuk verzonnen!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:24

Geniaal Gittekit!

Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt Dimple!
Lekker bezig dus in het ziekenhuis.

Ik heb de afgelopen week iets van 10 sollicitaties verstuurd. ik hoop dat ik ergens op gesprek mag komen!

Mag ik hier mijn topic spammen? :o
[RIJ-ITP] Fantastische week met bokkers en paardjes!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:45

Belsje schreef:
Die bedragen zijn voor FREELANCERS! Vergeet dat niet eh ;)

Goed dat je dat zegt want ik snapte'm al niet helemaal ;)

Dimple, ooh, ok, snap dat dat een heel pak is dat je moet inleveren en dat je daar inderdaad niet voor staat te springen :) Ken er alles van eigenlijk, want ik ga er nu ook een stuk op vooruit, dat was toch ook een drijfveer moet ik eerlijk toegeven :)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:22

Haha Dimple mooi verhaal van dat kippetje!
Die bloeddruk die bij jou hoog is, is bij mij normaal :+ Maar volgens huisarts was ik 'typisch zo'n meisje dat zich druk maakt door zo'n apparaat'... whahaha!! Net als dat ie mij 3x naar huis heeft gestuurd met een kriebel in m'n keel, terwijl ik kinkhoest had :x
Maar dit geheel terzijde :')

En Djeenie ik zou vooral niet wachten tot morgen... Kan maar beter van je af zijn!

Hier nog niks gehoord...

Salaris vind ik ook zo lastig.. ik heb me ook wel uit laten buiten hoor. En dat is in het begin niet zo erg, maar het gaat je opbreken als jij idd alles maar moet zien als 'investering in jezelf', kapot gaat van de enorm lange dagen en er niet meer tegenover staat dan een mager horeca loontje...

Vriendlief werkt in de haven... Maar die verdient (krijg :P ) toch een flink pakkie beter dan ik
Beetje jammer dat ze daar geen vrouwen voor aannemen :+

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:38

Jeetje Dimple wat een toestand bij die kip zeg! Zou ik ook niet echt grappig vinden. Dan hebben ze inderdaad niet echt je cv gelezen waarschijnlijk. Hoop dat je zo lekker weer naar huis mag!

Hier vindt ik persoonlijk een bruto salaris van 2000 euro voor een HBO'er niet heel raar hoor. Nu werk ik zelf in het onderwijs met vaste salarisschalen (en weinig onderhandeling), en dan kom ik daar toch ook wel aan. Ik heb nu zelf 5 jaar ervaring voor de klas (exclusief stages dus wat ook 3 dagen in de week was), en ga nu bruto naar de 3000 toe. Mijn partner heeft een eigen bedrijf en een zeer onzeker inkomen, dus in principe ben ik hoofdkostwinner. Vanaf 1 augustus wel 4 dagen ipv fulltime, maar goed. Je hebt toch bepaalde inkomsten nodig om te kunnen leven denk ik, zeker met een kind erbij. Maar goed, als ik nu geen werk had gevonden had ik desnoods ook in een winkel aan het werk gewild of bij de kip bakkers :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:40

Dimple schreef:
Ik pak altijd bruto salaris, delen door 3 en dan maal 2. Dat geeft een aardige indicatie.

2000:3x2 = 1333,33

Houden jullie zo weinig over netto van een bruto? Hier krijg je voor 2000 bruto toch op zijn minst rond de 1440 à 1450 euro. En dan hangt er ook nog vanaf in welke loonschaal je valt. Iemand die bv maar 1900 euro verdient moet veel minder belasting betalen dan iemand die 2000 verdient, daarom is het verschil ook niet zo groot in netto.