Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:09

@Zap: In welke regio zit jij?

mbt die tijdelijke contracten: Zolang het fase A zit ben je gewoon sowieso de banketstaaf schijnt... En laat ik nou net in fase A zitten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:58

Ik zit een beetje in een tweestrijd. Ik doe nu een tijdelijke job om toch bezig te zijn en centjes te verdienen in afwachting van een vaste job. Maar ik maak nu zoveel uren dat ik merk dat het me tegenhoudt in mijn ontwikkeling. Zo wil ik mijn rijbewijs halen omdat je daar zonder praktisch geen job meer kunt vinden. Ook wil ik een opfriscursus Frans doen omdat dat de jobmogelijkheden ook ineens vergroot. Maar dat kan ik dus allemaal niet want naast mijn paard en mijn tijdelijke baan heb ik daar dus maar heel weinig tijd meer voor, waardoor het allemaal trager verloopt dan ik zou willen.
Maar om die tijdelijke baan op te geven vind ik ook zo een stap. Het is absoluut niet ideaal nu, maar het feit dat er iedere maand weer centjes op mijn rekening staan, is toch wel een enorm voordeel. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:00

Gini, hoeveel uur maak je dan? en kun je niet in overleg minder gaan werken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:00

Kun je misschien je rijlessen in het weekend nemen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:27

Gini schreef:
Ik zit een beetje in een tweestrijd. Ik doe nu een tijdelijke job om toch bezig te zijn en centjes te verdienen in afwachting van een vaste job. Maar ik maak nu zoveel uren dat ik merk dat het me tegenhoudt in mijn ontwikkeling. Zo wil ik mijn rijbewijs halen omdat je daar zonder praktisch geen job meer kunt vinden. Ook wil ik een opfriscursus Frans doen omdat dat de jobmogelijkheden ook ineens vergroot. Maar dat kan ik dus allemaal niet want naast mijn paard en mijn tijdelijke baan heb ik daar dus maar heel weinig tijd meer voor, waardoor het allemaal trager verloopt dan ik zou willen.
Maar om die tijdelijke baan op te geven vind ik ook zo een stap. Het is absoluut niet ideaal nu, maar het feit dat er iedere maand weer centjes op mijn rekening staan, is toch wel een enorm voordeel. ;)

Waar een wil is......
Volgens mij een kwestie can strak plannen. Ik heb zowel mijn tweede als mijn derde studie naast een volledige baan gedaan

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:44

Dat vind ik erg knap. Ik zou het niet kunnen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:47

Het is mij zelfs gelukt om een vaste baan (24 uur) te combineren met een stage van zo'n 26 uur in de week ongeveer. En dan ook nog met een werkgever die nergens rekening mee hield. Met de stage hielden ze super veel rekening en heb in 3,5 maand meer dan 350 uur stage gelopen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:47

Ik werk 46 uur per week. Minder werken gaat niet. Ik kreeg het toen zo in mijn schoot geworpen, te nemen of te laten. Ik vond het verwend om dat aanbod niet te nemen en thuis op mijn luie kont te zitten.
En tuurlijk is er een wil en een zeer strakke planning. Geloof me dat deze maand en de eerste helft van volgende maand ieder uur al praktisch gepland staat. Maar het gaat gewoon traag. Ach ja, het zal inderdaad wel goed komen, maar af en toe weet ik het gewoon niet meer zo goed. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat er vacatures voorbijkomen die echt ideaal aansluiten bij mijn wensen en profiel, maar waar rijbewijs B en/of zeer goede kennis Frans een vereiste is. Het duurt in mijn ogen te lang om aan die vereisten te kunnen voldoen. Zonder de tijdelijke baan kon ik vier dagen per week twee uur per dag rijles nemen en kon ik binnen 2,5 weken zelfstandig met de auto rijden. Met mijn planning doe ik er nu 12 weken over voordat ik aan mijn 20 rij-uren kom.

Maar goed, dit zijn de normale twijfels en verzuchtingen van een werkzoekende zeker. ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:49

Het went ;)
je tijdsindeling veranderd.

nu sport ik bv 2 keer per week. Als ik daarmee stop heb ik de eerste periode tijd over, maar daarna weer een nieuwe invulling gevonden voor de tijd die ik normaal aan het sporten was.
zelfde met studie naast het werk. Het is pittig, maar de tijd maak je er vanzelf voor vrij. En als je klaar bent? Dan vult die tijd zich met wat anders en denk je "hoe heb ik dat toen in vredesnaam voor elkaar gekregen!?!"

ik werkte tussen de 24 en 40 uur naast mijn (voltijd) studie.
uiteindelijk ook daar afgestudeerd, maar scriptie kwam bovenop m'n werk zeg maar.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:52

Mri schreef:
Het went ;)
je tijdsindeling veranderd.

nu sport ik bv 2 keer per week. Als ik daarmee stop heb ik de eerste periode tijd over, maar daarna weer een nieuwe invulling gevonden voor de tijd die ik normaal aan het sporten was.
zelfde met studie naast het werk. Het is pittig, maar de tijd maak je er vanzelf voor vrij. En als je klaar bent? Dan vult die tijd zich met wat anders en denk je "hoe heb ik dat toen in vredesnaam voor elkaar gekregen!?!"

Compleet waar....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:52

Gini schreef:
Ik werk 46 uur per week. Minder werken gaat niet. Ik kreeg het toen zo in mijn schoot geworpen, te nemen of te laten. Ik vond het verwend om dat aanbod niet te nemen en thuis op mijn luie kont te zitten.
En tuurlijk is er een wil en een zeer strakke planning. Geloof me dat deze maand en de eerste helft van volgende maand ieder uur al praktisch gepland staat. Maar het gaat gewoon traag. Ach ja, het zal inderdaad wel goed komen, maar af en toe weet ik het gewoon niet meer zo goed. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat er vacatures voorbijkomen die echt ideaal aansluiten bij mijn wensen en profiel, maar waar rijbewijs B en/of zeer goede kennis Frans een vereiste is. Het duurt in mijn ogen te lang om aan die vereisten te kunnen voldoen. Zonder de tijdelijke baan kon ik vier dagen per week twee uur per dag rijles nemen en kon ik binnen 2,5 weken zelfstandig met de auto rijden. Met mijn planning doe ik er nu 12 weken over voordat ik aan mijn 20 rij-uren kom.

Maar goed, dit zijn de normale twijfels en verzuchtingen van een werkzoekende zeker. ;)

En als je een paar zaterdagen rijles hebt? Hier in het noorden is dat mogelijk namelijk. (en dan 2x 2 blokken van 2 uur bijvoorbeeld.)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 06:56

Met een noodgang je rijbewijs halen op de zaterdagen en daarna een luistercursus Frans in de auto doen :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:01

Ir1ne schreef:

Dank je.
Overigens studeer ik officieel nog steeds maar staat het even op een laag pitje omdat toch ook ik wel vind dat het wat veel is naast een dubbele baan, twee paarden, een man, een sociaal leven, een huishouden en een dierentuin thuis :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:07

Gini, kun je geen weekje vakantie opnemen en een spoedcursus doen? Die heb je hier in 3, 5 of 7 dagen geloof ik. Moet je alleen je theorie al wel hebben gehaald.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:54

Ik zou ut niet kunnen omdat ik nu al moeite heb om alles te balanceren. Ook nog een studie erbij en als ik dan hoor hoeveel jij werkt Kriel, vind ik dat echt heel knap :)

Ik sport 4 a 5 keer per week, 1 keer per week menles, hondje, vriendje, social life. :) toch best druk ;) Wil nog wel supergraag een cursus Spaans erbij doen, maar vind die luistercursus wel een supergoed idee :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:05

Dat gaat ook niet vanzelf en het betekent dus inderdaad strak plannen en goede afspraken maken.
Zowel met jezelf als met partner en vrienden. En af en toe een balansdag....gewoon lekker met een dekentje op de bank slechte films kijken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:21

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:35

Die luistercursus had ik ook nog helemaal niet aan gedacht. Ik was ook wel aan het kijken voor thuiscursussen, maar misschien dat zo een luistercursus een nog beter idee is.
Rijbewijs is wel prioriteit nummer 1 nu inderdaad. Een weekje vrij zal ik niet zo snel krijgen, maar misschien dat ik toch twee zaterdagen vrij kan vragen, dat is toch ook meteen weer een paar vlieguren erbij. :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:00

Ir1ne schreef:
Die luistercursus neem ik in serieuze overweging :)

Er waren hier dacht ik 2 mensen met een journalistiek opleiding oid?

Is dit iets?

http://www.vangorcum.nl/NL_Vacatures.asp

Ik!
Helaas beetje te ver als Belgje, haha :P

Een luistercursus Frans is goed maar in mijn ervaring, een taal leer je maar door ermee bezig te zijn en ze te spreken.
Mijn feeling naar Engels toe is heel wat verbeterd sinds ik Engelse boeken lees.
Mijn Frans is vlot geworden door 3 maand stage te lopen in Brussel en een week op 'buitenlandrepo' te zitten in Straatsburg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:51

3 met journalistieke achtergrond geloof ik zelfs :)) Opti in België, ik in het noorden en Zap. Maar ik weet niet waar Zap zoekt? En geloof ook nog dat capopjekop ook iets in die richting zoekt.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:57

Kriel schreef:
Ir1ne schreef:

Dank je.
Overigens studeer ik officieel nog steeds maar staat het even op een laag pitje omdat toch ook ik wel vind dat het wat veel is naast een dubbele baan, twee paarden, een man, een sociaal leven, een huishouden en een dierentuin thuis :+

Wat voor studie doe je?

Volgens mijn manager kan ik een studie gaan volgen voor ''Chef koffiezetapparaat'' of ''Hoofd bijzaken'' :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:35

:')

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:43

Ik blijf het briljant vinden, bureau's die bellen voor een functie die ten eerste niet aansluit bij wat ik wil/zoek. Ten tweede ruim 500 bruto minder bieden dan mijn huidige salaris :') Ga toch fietsen stelen man....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:13

Fiebie schreef:
Wat voor studie doe je?

Volgens mijn manager kan ik een studie gaan volgen voor ''Chef koffiezetapparaat'' of ''Hoofd bijzaken'' :Y)

Denk dat je daar best goed in zal zijn ja :D

Rentmeester

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:17

Fiebie schreef:
Ik blijf het briljant vinden, bureau's die bellen voor een functie die ten eerste niet aansluit bij wat ik wil/zoek. Ten tweede ruim 500 bruto minder bieden dan mijn huidige salaris :') Ga toch fietsen stelen man....

Same here. En dan beledigd zijn als je zegt dat je dat niet wilt...

Heremetiet wat waait t hard. Dr is hier net een dak van een combi-truck gewaaid.... :/ Ik denk dat ik mijn hondje straks gewichtjes onder moet binden.

Die vacature bij de uitgever was in Assen!