Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:50

Foxy wat erg !! Is er een verzekering die dit dekt ? Getver zeg wat naar....

Joyce, jammer dat t vroeg eindigde, maar evengoed een leuke verassing begrijp ik :D

Wij zijn in huis bezig.. nog steeds druk bezig met de verbouwing. Mag van mij nu wel weer klaar zijn... :(

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:59

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:22

Wow, balen, Foxy! Heb je al een idee hoe groot de schade is?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:00

Gatver Foxy, wat erg voor je. Hopelijk kun je de schade wat beperken maar als ik het zo lees.......

Welkom Sprintje. Misschien leuk om ons te vertellen wat je doet.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:47

Jee dat is echt niet leuk Elke! Ik hoop dat de schade alsnog meevalt.. Kan de organisatie niets verhalen op hun verzekering?

Het topic had ik idd al gezien, ik hanteerde die regels al correct dus voor mij geen 'probleem' :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:10

Ik weet nu weer het verschil tussen goedkoop en duur... De halsters van B-kwaliteit beginnen al te roesten... Aan de merkhalsters zie je niets.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:29

Dsorry sprintje, helemaal vergeten te reageren. Welkom :D wat doe je voor de kost ?

Getver Foxy wat een pech... Enig idee hoeveel de schade is ?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:53

Balen Foxy dat dit niet gedekt wordt door een verzekering.

Ik zal wat meer vertellen over wat ik doe :D Allereerst ben ik gewoon 35 uur in de week in loondienst, en daar leef ik van.
Daarnaast ben ik sinds kort een bedrijf gestart wat zich voornamelijk zal bezig houden met het verhuren van draagmerries aan fokkers die gebruik maken van EmbryoTransplantatie. Dit idee is ontstaan doordat mijn eigen merrie met vervroegd pensioen ging door allerlei blessureleed. Na 1,5 jaar op de wei nooit meer wat gemankeerd te hebben ben ik op zoek gegaan naar iets waardoor ze toch nog wat nut zou hebben. Op die manier ben ik in aanraking gekomen met het draagmerrie gebeuren. Aangezien we het super leuk vinden om onze merrie op deze manier in te zetten willen we nog 2 merries erbij kopen voor volgend seizoen. Onze huidige merrie heeft vanmorgen een Embryo gekregen, dus nu is het even duimen of alles netjes aanslaat. Als dat zo is gaat ze naar de fokker toe en komt ze pas in december 2014 weer naar huis. Als we dan volgend jaar 2 merries kunnen inzetten zijn die als het goed is verhuurd aan een fokker als onze merrie weer terug komt. Zo willen we zorgen dat we ieder jaar 2 a 3 merries beschikbaar hebben voor het draagmerrieschap. En wie weet worden het er wel meer :D Er is in ieder geval zeker wel vraag naar! Maar we willen het wel kleinschalig houden en op die manier vooral kwaliteit bieden.

Naast de draagmerries geef ik ook instructie op ons eigen paard en voor mensen met hun eigen paard. Ook ben ik beschikbaar voor advies en begeleiding voor mensen die een nieuw paard gaan kopen, wedstrijdbegeleiding willen of advies vragen rond de huisvesting van paarden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:27

Interessant zeg, welkom!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:30

Wat onwijs zuur Foxy! Hopelijk vallen er nog wat spulletjes te redden.

Welkom Sprintje.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:47

Welkom Sprintje, jij bent waar ik naar op zoek was! :-)
Ik wil over twee jaar een veulen fokken, maar afhankelijk van de ontwikkeling van mijn merrie laat uk haar zelf mama zijn of wil ik embryo spoelen.

Fox, wat vreselijk,

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:05

Zooist schreef:
Welkom Sprintje, jij bent waar ik naar op zoek was! :-)
Ik wil over twee jaar een veulen fokken, maar afhankelijk van de ontwikkeling van mijn merrie laat uk haar zelf mama zijn of wil ik embryo spoelen.

Fox, wat vreselijk,

Ow gaaf Zooist dat je dan een veulen wilt fokken van je merrie. Als je meer wilt weten over het hele proces en alles wat erbij komt kijken kan je op onze website veel informatie vinden. Ik probeer daar zoveel mogelijk artikelen te verzamelen om meer informatie op 1 plek aan te bieden. Het is nog zeker niet compleet, maar een aantal leuke stukken uit de IdS en van de faculteit Utrecht staan er al op. Als je vragen hebt over voor en nadelen van de verschillende keuzes die je kan maken mag je gerust contact opnemen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:14

Ik had het gelijk gelezen! :)

Het is afhanklijk of dat ze HET gaat doen of dat ze LT paard gaat blijven.
Als ze het gaat doen dan wil ik door en haar niet laten moederen.
Gaat ze het niet doen, dan mag ze wel mama worden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:05

Wat een narigheid Foxy, zonde ook om zoveel spullen te moeten weggooien. Misschien is het nog een tip om de dingen die je niet meer kan verkopen door roest of kleine waterschade weg te geven aan bijv. een gehandicapten manege of iets dergelijks? Is het nog een beetje nuttig....

Sprintje: welkom! Bijzondere onderneming die veel specifieke kennis vraag, leuk! Ik wens je heel veel succes.

Vandaag na een week ziek zijn en een weekend nog wel rustig aan doen vandaag weer lekker aan de slag.
En dan ook eens doorpakken met een aantal zaken: dus eerst dingen afmaken voordat ik daadwerkelijk in een cupido pakje ga rond huppelen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:09

Ik wil wel een cupidofoto! :D

Shanna: hoe gaat het bij jou?

Welkom Sprintje!

Wij hebben over een kleine 2 maandjes onze 1ste verjaardag alweer, en voor die gelegenheid heb ik aan Karen gevraagd om een mooi logo te maken. Kijk er erg naar uit!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:49

@Supersmurf: ja ik moest een fles met lactose drank drinken en toen na twee uur blazen.

@Holly: ik vind het inderdaad super fijn dat ik er nu wat aan kan doen!

@foxy80: wat naar zeg, het was echt rot weer ja. Verschrikkelijk dat al die spullen door de lucht vloog.

Ik ben bezig om bedrijven zoals hotels een winkels via mail mijn zeepjes bekend te maken en misschien dat ze wel interesse hebben, ben aan het brainstormen hoe ik die mail kan gaan opmaken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:11

Leuk idee Lisa. Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld voor een B&B leuk is om hun eigen zeepjes te hebben. Kan jij dit ook maken? Ik zou vooral een mail maken met plaatjes en linkjes naar je website. Afbeeldingen spreken denk ik meer dan tekst en doormiddel van linkjes lok je mensen sneller naar je site.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:33

Dankje Yucca dat zijn inderdaad hele goede tips ik ga even kijken hoe ik het in elkaar kan zetten.
Inderdaad wel wat uitleg er bij maar meer plaatjes die linken naar mijn webshop.

Helaas zijn het alleen de zeepjes van me website en niet echt zeepjes met een naam er op.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:58

En wat nu als je alle B&B's in jouw buurt een zeepje stuurt? Gaat dat teveel kosten?
Dan hebben ze het meteen in handen, kunnen ze het voelen/ruiken/beleven.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:16

Yucca schreef:
En wat nu als je alle B&B's in jouw buurt een zeepje stuurt? Gaat dat teveel kosten?
Dan hebben ze het meteen in handen, kunnen ze het voelen/ruiken/beleven.

Dat vind ik wel een hele goede! Dat maakt zeker indruk als het betaalbaar is!
En geef gelijk aan wat de mogelijkheden allemaal zijn!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:55

Het is echt een super idee.

Ik denk niet dat het gaat werken, de verzendkosten zijn namelijk erg hoog (6,75) ik laat het versturen via een pakket omdat het breekbaar is.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:07

Dan zou ik overwegen om langs te gaan met de auto. Gewoon een hele dag rondrijden.
Je kan ze dan persoonlijk afgegeven. Hebben ze meteen een gezicht bij je en dat is misschien ook wel goed!

Over cupido gesproken: krijg net een bruidsfotografie aanvraag en de bruidegom doet aan boogschieten. Hij had meteen al visioenen met appels en bomen, en ik nu ook! Lijkt me geweldig om een foto te maken met een appel op het hoofd van de bruid, haha!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:46

*mist de vind ik leuk knop, dus dan zo maar* Gaaf, Yucca! Daar zijn veel leuke dingen mee te maken!

@Lisa: Hoe groot zijn de zeepjes? Misschien dat in een bubbeltjesenvelop opsturen ook kan? Moeten ze wel heel zacht zijn willen ze dan breken...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:05

@Lisa, als de zeepjes niet zo groot zijn... kan je misschien in een doosje doen die wel met de post mag... ik heb doosjes die juist met de brief post mee kunnen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:56

Ja precies, zo'n speciaal postdoosje en eventueel nog extra inpakken met bubbeltjesplastic.

@Yucca: Misschien kan hij je een mini cupido cursus geven ;)