1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:16

Ilzjuh schreef:
Jildau schreef:
Heb niet alle 21 pagina's gelezen maar ik vind het zeer terecht dat scholen staken!

Het is niet eens zozeer dát de scholen staken, maar meer hóe iedereen staakt. Het is bij een staking gewoon niet de bedoeling dat er van alles door de lucht vliegt en gesloopt wordt en dergelijke.

Ooh nee dat klopt ben ik het ook mee eens. De boel vernielen slaat echt nergens op. Maar dat hebben wij hier in Hoogezand niet gehad..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:17

ik heb gelijk gezegd daarnet dat ik niet ga staken omdat ik dat belachelijk vind.
dus snap niet hoe daarop komt.
ik doe op school mijn best in de gewone lessen maar dan gaat het huiswerk niet meer na 7 of 8 uur op school.
heb niet zo'n lang concentratie boogje. en dat is echt zo dat heb ik al mijn hele leven.
daar kan ik niks aan doen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:17

Justine_Mo schreef:
Emilia schreef:
haha
Ik heb de leerlingen die niet willen al in alle hoeken van mijn lokaal gehad. Denk je dat dat indruk maakt? No way! Wat mij betreft sturen we al die vervelende, niet gemotiveerde, brutale leerlingen met z'n allen naar de minister. Kan hij ze vermaken. Ben geen babysitter!

Pff waarom ga je dan in het onderwijs?
Als jij in het onderwijs gaat,hoor je een klas aan te kunnen.
Dan hóef je ook geen babysit te spelen.

Kan me prima redden met een klas! Maar schijbaar begrijp je niet dat er ook leerlingen zijn die echt echt echt niet willen. En, tja die kan ik moeilijk weigeren in mijn les en dan komt het er wel op neer dat ik op zo'n moment een babysitter ben..

(zo'n reactie geven die leerlingen ook die ik hierboven beschrijf Haha!)
Laatst bijgewerkt door Emilia op 23-11-07 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:17

Ilzjuh schreef:
Jildau schreef:
Heb niet alle 21 pagina's gelezen maar ik vind het zeer terecht dat scholen staken!

Het is niet eens zozeer dát de scholen staken, maar meer hóe iedereen staakt. Het is bij een staking gewoon niet de bedoeling dat er van alles door de lucht vliegt en gesloopt wordt en dergelijke.

Hier ben ik het mee eens. Het is ook dom, want ze bereiken er niks mee. In tegendeel, ik denk juist dat ze dan niet serieus meer worden genomen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:18

Marieke_1 schreef:
Hier ben ik het mee eens. Het is ook dom, want ze bereiken er niks mee. In tegendeel, ik denk juist dat ze dan niet serieus meer worden genomen.

Je bereikt veel meer door je hoofd koel te houden en een serieuze goed voorbereide staking, dan door deze hysterische onzin. Nu worden ze inderdaad niet meer serieus genomen, en weet je wat? Eigen schuld. En het wordt nog verklööt voor anderen ook.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:19

pharagirlke schreef:
Justine_Mo schreef:

Dan hóef je ook geen babysit te spelen.

om mensen wat te leren?
op voeden is toch geen leerkrachten taak. Die moeten vormen. Niet opvoeden.

Vormen is ook een deel van je opvoeding Lachen Ouders kunnen hun kinderen alleen duidelijk maken hoe ze zichzelf moeten gedragen, wat er gebeurd op school zijn zij niet direct bij en al geven ze nog zo'n goede opvoeding, kinderen(oww wat klinkt dit stom om zo te zeggen Clown ) zullen altijd uitproberen enz. Aan de leraren om op het moment dat het gebeurd duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is Lachen

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:19

Dan hóef je ook geen babysit te spelen.[/quote]

Kan me prima redden met een klas! Maar schijbaar begrijp je niet dat er ook leerlingen zijn die echt echt echt niet willen. En, tja die kan ik moeilijk weigeren in mijn les en dan komt het er wel op neer dat ik op zo'n moment een babysitter ben..[/quote]

Ik begrijp dat heel goed Lachen,ik zit namelijk in zo'n verschrikkelijke klas,of teminste zo noemen de leraren het.Er zijn een paar leraren die iedereen aan het werk krijgen.Degene die het dan niet willen,die worden idd gewijgerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:20

gekvanfleur schreef:
ik heb gelijk gezegd daarnet dat ik niet ga staken omdat ik dat belachelijk vind.
ik doe op school mijn best in de gewone lessen maar dan gaat het huiswerk niet meer na 7 of 8 uur op school.
heb niet zo'n lang concentratie boogje. en dat is echt zo dat heb ik al mijn hele leven.

Aan jou om dat concentratie boogje te verhogen. En anders ga je na school eerst naar het paard en daarna je huiswerk. Dan heb je even een ''pauze'' gehad en kan je met verse moed weer beginnen. Zo moet iik het ook doen op zware dagen. (sowieso in de winter is het eerst paarden en dan huiswerk maken) maar dan moet je natuurlijk wel genoeg zelfdiscipline hebben.

vormen en opvoeden zijn twee verschillende dingen colorado. Knipoog Een leerkracht heeft geen opvoedende functie. In theorie is het niet aan de leerkacht om je te leren wat wel en niet goed is. Enkel om informatie over te brengen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:20

Colorado schreef:
Vormen is ook een deel van je opvoeding Lachen Ouders kunnen hun kinderen alleen duidelijk maken hoe ze zichzelf moeten gedragen, wat er gebeurd op school zijn zij niet direct bij en al geven ze nog zo'n goede opvoeding, kinderen(oww wat klinkt dit stom om zo te zeggen Clown ) zullen altijd uitproberen enz. Aan de leraren om op het moment dat het gebeurd duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is Lachen

Uitproberen is nog één ding. Sommigen gaan veel en veel verder dan een beetje uitproberen. Ik merk zelf ook dat in mijn klas, leraren nauwelijks aan lesgeven toekomen, want ze zijn continu aan het babysitten. Natuurlijk moet een leraar de grenzen stellen, maar de leerling moet wel zorgen dat hij die grenzen dan ook niet ver overstapt. En dat gebeurt toch wel vaak hoor. Knipoog

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:21

[

Kan me prima redden met een klas! Maar schijbaar begrijp je niet dat er ook leerlingen zijn die echt echt echt niet willen. En, tja die kan ik moeilijk weigeren in mijn les en dan komt het er wel op neer dat ik op zo'n moment een babysitter ben..

(zo'n reactie geven die leerlingen ook die ik hierboven beschrijf Haha!)[/quote]
bij ons op school wordt je als je zo dwars bent gewoon uit de les gehaald en mag je niet meer die les in en moet je in die uren gewoon bij de teamleider schrijven. hoe je je so en rep maakt is dan jouw probleem.
misschien een idee.
werkt meestal goed.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:22

En dat vertik ik dus...Ga de leerlingen niet die plezier geven om dan lekker niet in de les te komen. Ik hoop elke keer nog dat ze zo verstandig worden om wat aan hun houding/ gedrag te gaan doen. En als ze dat veranderen, dan heb ik ze toch nog wat bijgebracht.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:23

pharagirlke schreef:
gekvanfleur schreef:

Aan jou om dat concentratie boogje te verhogen. En anders ga je na school eerst naar het paard en daarna je huiswerk. Dan heb je even een ''pauze'' gehad en kan je met verse moed weer beginnen. Zo moet iik het ook doen op zware dagen. (sowieso in de winter is het eerst paarden en dan huiswerk maken) maar dan moet je natuurlijk wel genoeg zelfdiscipline hebben.

vormen en opvoeden zijn twee verschillende dingen colorado. Knipoog Een leerkracht heeft geen opvoedende functie. In theorie is het niet aan de leerkacht om je te leren wat wel en niet goed is. Enkel om informatie over te brengen.

maar wat moet ik dan als ik om 5 uur thuis ben uit school en om kwart over 5 eet altijd?
huiswerk moet gewoon ook.
dit doe ik altijd als ik vroeg uitben, maar dat gaat tegenwoordig niet meer.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:23

pharagirlke schreef:

Tuurlijk is de algemene opvoeding voor de ouders, alleen aan sommige dingen kunnen leraren meer doen/hebben ze meer invloed op dan ouders, dingen onder school bijvoorbeeld. Ouders kunnen wel zeggen dat het fout is en straffen, maar omdat die er niet direct bijzijn trekken veel kinderen zich daar niets van aan en is er dus ook een klein deel van de opvoeding(door orde te houden in de klas en voor duidelijkheid te zorgen) ook voor de leraren, voor elke volwassene die met kinderen te maken hebben trouwens...

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:24

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:24

gekvanfleur schreef:
[

(zo'n reactie geven die leerlingen ook die ik hierboven beschrijf Haha!)

bij ons op school wordt je als je zo dwars bent gewoon uit de les gehaald en mag je niet meer die les in en moet je in die uren gewoon bij de teamleider schrijven. hoe je je so en rep maakt is dan jouw probleem.
misschien een idee.
werkt meestal goed.[/quote]

Bedankt dat je meedenkt maar de ECHTE leerling met zo'n houding trekt zich ook daar niks van aan. Het enige wat werkt is om ze naar een school te sturen waar ze beter op hun plek zijn. Alleen dat gaat zomaar niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:24

Emilia schreef:
En dat vertik ik dus...Ga de leerlingen niet die plezier geven om dan lekker niet in de les te komen. Ik hoop elke keer nog dat ze zo verstandig worden om wat aan hun houding/ gedrag te gaan doen. En als ze dat veranderen, dan heb ik ze toch nog wat bijgebracht.

is geen lolletje hoor elke les bij een teamleider schrijven en alles zelf moeten uitzoeken. Haha!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:25

gekvanfleur schreef:
Emilia schreef:

is geen lolletje hoor elke les bij een teamleider schrijven en alles zelf moeten uitzoeken. Haha!

Nee, geloof ik best. Maar het is echt zo...Er zijn leerlingen die daar niet gevoelig voor zijn.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:25

Ilzjuh schreef:
Colorado schreef:

Uitproberen is nog één ding. Sommigen gaan veel en veel verder dan een beetje uitproberen. Ik merk zelf ook dat in mijn klas, leraren nauwelijks aan lesgeven toekomen, want ze zijn continu aan het babysitten. Natuurlijk moet een leraar de grenzen stellen, maar de leerling moet wel zorgen dat hij die grenzen dan ook niet ver overstapt. En dat gebeurt toch wel vaak hoor. Knipoog

Mee eens, en die leerlingen kan je dan het beste de klas uitzetten, ze zorgen dan zelf maar dat ze aan de stof komen die ze nodig hebben voor het proefwerk, eigen schuld als ze die dus niet kunnen vinden, worden ze vanzelf wel minder puberig Clown Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:26

Emilia schreef:
haha
Ik heb de leerlingen die niet willen al in alle hoeken van mijn lokaal gehad. Denk je dat dat indruk maakt? No way! Wat mij betreft sturen we al die vervelende, niet gemotiveerde, brutale leerlingen met z'n allen naar de minister. Kan hij ze vermaken. Ben geen babysitter!

Je moet ze ook niet apart zetten, maar lekker bij elkaar en ze lekker negeren. Gewoon de lak aan ze hebben. Jij moet je niks van hun aantrekken, ze hebben zich er uiteindelijk maar mee.
Ik merk dit zelf ook wel hoor. Wij hebben een nieuwe voor Sociale wetenschappen, haar eerste jaar. In het begin deden we lekker wat we wouden en vooral niet opletten, maar tegenwoordig zijn er steeds meer die opletten Lachen

Justine_Mo schreef:
Ik heb wel een rooster van elke dag tot 10 voor 4 zonder tussenuren.
Op die dagen ben ik half 5 thuis,heeft voor mij geen zin om naar mijn verzorgpaarden te gaan.

Ik heb van 8.25 tot 4.30 les. Ben tussen 17.30 en 18.00 thuis. Als ik nog een paardje zou hebben, zou ik daar ook nog heen gaan.
En tja, geen zin? Stop dan met je verzorgpaarden. Paarden zijn niet alleen voor als je zin hebt hoor..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:27

Emilia schreef:
gekvanfleur schreef:
[

Bedankt dat je meedenkt maar de ECHTE leerling met zo'n houding trekt zich ook daar niks van aan. Het enige wat werkt is om ze naar een school te sturen waar ze beter op hun plek zijn. Alleen dat gaat zomaar niet.

je, had net ook al gezegd dat ik niet zo'n leuke klas had wat gedrag enzo betreft.
koppige houd je altijd.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:28

Emilia schreef:
gekvanfleur schreef:

Nee, geloof ik best. Maar het is echt zo...Er zijn leerlingen die daar niet gevoelig voor zijn.

Tjah, dat zijn andere gevallen, maar dan zou ik er als leraar persoonlijk alsnog voor zorgen dat ze niet in mijn klas zitten te irriteren, de school mag dan uitzoeken waar die leerling naartoe gestuurd wordt of wat er met hem/haar gedaan wordt Lachen

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:29

ben ik half 5 thuis,heeft voor mij geen zin om naar mijn verzorgpaarden te gaan.
[/quote]

Ik heb van 8.25 tot 4.30 les. Ben tussen 17.30 en 18.00 thuis. Als ik nog een paardje zou hebben, zou ik daar ook nog heen gaan.
En tja, geen zin? Stop dan met je verzorgpaarden. Paarden zijn niet alleen voor als je zin hebt hoor..[/quote]

Ehm,huiswerk?
Paarden staan in het donker,en is een kwatier fietsen.
In het donker kom ik het huis niet uit.
En wij beschikken ook alleen maar over een buiten bak en weide.
Dus niet zo kort door de bocht. Lips are sealed

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:30

Die tussenuren dat vind ik ook onzin. Maar op deze manier staken slaat helemaal nergens op, je hebt alleen jezelf ermee. Ik zou me dood schamen als ik mezelf op tv zou zien als één of andere debiele relschopper. Waar ben je dan mee bezig, echt leerlingen van tegenwoordig krijgen véél te veel het naar het zin. En ja ik zit ook gewoon in Havo 5. Hier een meisje uit de klas, schold leraar uit, sloeg met de deuren dus werd ze eruit gestuurd onder een tentamen. Gaat ze naar een leerkracht een verhaal ophangen dat ze het lokaal niet kon vinden, mag ze haar tentamen alsnog maken en er word níks van gezegd. En dat gebeurt bij haar regelmatig, maar dat kan ze natuurlijk altijd maken..

Op het 9e nog les vind ik ook belachelijk als je 3 tussenuren op een dag hebt. Gelukkig heb ik er maar 4 in een week, heel goed geregeld hier. Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:32

Ik ben niet kort door de bocht. Huiswerk kan toch NA de paarden? Sorry hoor, maar geen zin vind ik echt geen slecht excuses ROFL

Tussen uren zijn zo slecht nog niet. Wij maken dan altijd taken ofzo. Je bent dan eerder geneigd om iets van je huiswerk te maken. Als ik hoor wat jullie doen als jullie een uur niet hebben, denk ik echt van; Ik zou mijn tijd beter besparen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:32

De stakingen snap ik niet, zoveel is 28 uur les nou ook al weer niet. Wees inderdaad blij dat je iets geleerd krijgt en dat je de kans krijgt om te leren.

Maar wat ik nog gekker vind is dat het ministerie deze regel gaat uitvoeren op een moment waarop duidelijk is dat er een tekort aan competente leraren is. Zo staan leraren in opleiding en niet alleen 4e jaars alleen voor de klas, en zijn er zijinstromers aangesteld om lessen te geven waar ze niks vanaf weten. Als ze nu de uren verhogen, komt er dan niet een nog groter tekort.