sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:46

Ik heb zo een sollicitatie en ik ben echt stik zenuwachtig!!!!
In Maart wil ik verpleegkunde gaan studeren, alleen heb ik nog een leerplek nodig.
Nu moet ik zo solliciteren in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis...
Ben alleen enorm bang dat ik dicht klap, heb ik snel last van.
Terwijl ik normaal echt niet op m'n mondje ben gevallen, uhh eigelijk alles behalve! Knipoog
Nou ik hoop dat het goed gaat! Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:18

ik kreeg bij randstad bruto ongeveer 1650 per maand
voor een 22 jarige zonder opleiding en zonder ervaring vond ik dat best veel

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:58

Ik ga zometeen weer een sollicitatie formulier inleveren. Dit keer bij een ander tankstation haha! Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:01

Ik denk dat dat misschien ook per afdeling, plaats en per persoon verschilt. Ik kreeg bij randstad namelijk minder dan bij anderen, zelfs bruto fulltime minder dan dat ik nu netto parttime verdien Clown

Gewoon overal informeren en vergelijken.

Ik vind wel dat er veelal voor administratief werk wordt gekeken. Mijn broertje is nu op zoek naar een baan als DTPer, en dat is toch wat lastiger. Dus als iemand daar tips voor heeft Lachen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:39

Er zijn bij mij in de buurt echt veel uitzendbureau's en weet nu echt niet meer naar welke ik moet gaan. Ik was er bij eentje naar binnen gelopen, maar dan sta je daar en iedereen is bezig. Ik weet dan nooit wat ik moet doen. Uiteindelijk kreeg ik alleen een kaartje en ik moest mijn cv maar mailen.

Ik zit er ook over te denken om bij een callcenter te gaan werken. Iemand ervaring mee?

edit: iemand ervaring met manpower?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:34

Hey Sanne super veel succes!!!

Over 24 uur heb ik mijn sollicitatiegesprek alweer gehad. Ben erg benieuwt hoe ze reageren op mijn verschijning(arm in slingconstructie bij een sollicitaie voor sportdocent Bloos ). Ook ik hoop niet dicht te klappen en ben daarom wel blij als ik het gehad heb. Maar ga er met een goed gevoel heen Knipoog (nu hopen dat ik dat gevoel nog even 24 uur vast kan houden)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:05

YES!!! Ik ben door naar de volgende ronde!!! Go jij! Go jij!'

@ Corien: Succes!!!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:46

Kylyco: heel veel succes vanmiddag! Ik mag volgende week donderdag weer aan de bak. Maandag krijg ik twee artikelen opgestuurd met de opdracht er commentaar op te schrijven. Dat moet ik woensdag weer inleveren. Heb maar even vrije tijd ingepland in mijn agenda, ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat Ja

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:37

@sanne:super, weer iets verder Knipoog
@soda: Wat fijn. Hopen dat het bevalt.

Ik heb mijn sollicitaie weer gehad. Het bging best aardig. Ben niet geheel ontevreden. Paar dingen die ik misschien iets anders had willen zeggen. Denk alleen dat ik misschien te weinig ervaring heb en wat jong ben. Maar ik hoor het woensdag. En het is in iedergeval een goede ervaring erbij.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:43

Ik heb nu gesolliciteerd bij: AH Putten, Plus Putten, Selekt vracht, Van Straaten postbezorging, De Boer Diervoeders Naarden en Hypo Putten.
AH en Plus vonden mij niet geschikt? (hadden waarschijnlijk al genoeg aanmeldingen en ik kreeg zo'n standaard brief als afkeuring). Selekt Vracht en van Straaten hadden momenteel geen wijk in mijn buurt (dit zou ik dan naast mijn huidige baan willen doen).
De Boer had net de vacature ingevuld en moesten de vacature op de website nog verwijderen...
Hypo Putten heb ik een Open Sollicitatie naar gestuurd maar tot op heden (nog) nks van gehooord..

Nou ja...ik zoek gewoon verder!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:48

Ik ben boos en heb de werkelozen blues.
Even klagen:
Alle dagen duren veeeeel te lang en ik krijg mijzelf niet meer gemotiveerd om ook maar iets te doen. Vooral de motivatie om te gaan solliciteren is destraseus, het voelt als zo'n gebedel om werk.
Bah voor de wereld, bah voor de arbeidsmarrkt, Bah voor de werkgevers die me ontslagen hebben en Bah voor mijzelf want ik zal mijzelf toch even een flinke schup onder kont moeten geven.
Zucht...... Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:13

@ mrie: Ach gut Akelig he, ik ken je gevoel helemaal. De dagen duren eindeloos lang soms, ik weet dan niet hoe ik ze door moet komen. En iedereen om je heen doet leuke en nuttige dingen en ik zit maar dagen te strepen. Een rotgevoel! Ik hoop voor je dat je snel een leuke en passende baan vindt. Het gaat een keer lukken, echt!

Bij mij regent het opeens kansen, ongelooflijk. Maandag een arbeidsvoorwaardengesprek bij mijn oude werkgever (ik krijg daar een 0-urencontract en zij hebben me eindeloos aan het lijntje gehouden, dus ik ben daar zó weer weg als ik een andere baan krijg), donderdag een tweede gesprek en ik kreeg net ook nog een uitnodiging voor een sollicitatie de week erna. Had het absoluut niet verwacht, ik paste niet eens goed in het profiel, wat betreft vooropleiding. Ik heb blijkbaar opeens hele rake zinnen in mijn brief gezet, heel merkwaardig. Maar het geeft de burger moed, hoewel ik nog wel moet gaan bedenken hoe ik dit allemaal netjes ga afhandelen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:20

@ Mrie: Kl*te is dat hè Ach gut Heel herkenbaar, zelfs al loop je nog stage ernaast dan nóg voel je je vaak zo. Bluh! Maar alles wat je doet om een baan te vinden is óók nuttig, vergeet dat niet....en uiteindelijk vind je echt wel wat Lachen

Gisteren weer een paar brieven de deur uit gedaan, zal mij benieuwen allemaal Lachen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:23

Ik sta mijzelf niet toe om eens flink te janken. Kon ik dat maar....
Ik ben blij jullie gevonden te hebben...
Mijn eerste opdracht aan mijzelf: Toch maar weer eens op een rijte zetten waar ik gesolliciteerd heb en van wie ik te lang niets meer gehoord heb. Dan ga ik die morgen bellen....
Ik laat jullie morgen weten of dat me gelukt is. Dan zijn jullie mijn stok achter de deur. Goed?

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:53

Ik heb net ook op de enige vacature die ik de laatste tijd vond en bij mijn opleiding past een afwijzing gekregen. Heb om uitleg gevraagd (was het een stomme brief of iets anders?) Ze hadden het heel moeilijk gevonden maar er waren mensen bij met meer passende werkervaring.... vreesde ik al....
Ben nu ook een beetje in een dip. Heb nog wel even werk tot februari maar het is geen leuk werk. En er zijn gewoon géén vacatures die ook maar een beetje in de richting komen..

Nog een vraagje trouwens, weten jullie of je wanneer je een phd (aio) positie krijgt, je dan altijd terugvalt naar het aio salaris (begint met 1900 euro) of dat ze verplicht zijn je minstens je huidige salaris te betalen? (dat vertelde iemand me maar ik geloof het eigenlijk niet zo)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:25

Reken er maar op dat je 1900 euro krijgt.... Zij zijn groot en ik is klein!

Vervelend dat je geen baan kan vinden, erg frustrerend.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:57

20 November heb ik een sollicitatie gesprek bij een tankstation. Lachen

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:05

Tja mijn sollicitatie is ook op niks uitgelopen. Ze hadden iemand met meer ervaring bij hety VMBO. Was te verwachten. Maar ben er niet echt rouwig om. Probeer als er wat is gewoon weer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:16

Ach gut

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:17

Ik ben druk bezig sollicitatiebrief te typen. Ze vragen natuurlijk wel meerdere jaren ervaring, moet nog even wat vinden om het gebrek daaraan niet zo erg te maken.
Noemen jullie dat trouwens in jullie brieven, als je niet voldoet aan een functie-eis waarom je toch denkt dat je wel geschikt bent?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:17

Je kunt dat doen maar soms is die ervaring gewoon echt nodig hoor.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:22

dus poes, jij zou niet reageren op een vacature als één van de functie-eisen "meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie" is en je dat op dat moment niet hebt?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:52

Ik heb het in mijn brieven nooit over de funktie eisen die gesteld worden. Daar kun je het altijd in een gesprek nog over hebben. Ik heb het in mijn brieven wel over waarom ik mijzelf kandidaat wil stellen, waarom ik denk dé kandidaat te zijn en hoe de funktie past in mijn loopbaan.
Maar goed ik kan dat ook doen want ik ben al weer sinds 1992 aan het werk en dan heb je ook al een beeld van je loopbaan en wat je wilt.
Toen ik net van school kwam vond ik solliciteren veeel moeilijker. Ze hebben het liefste iemand van 15 met veel ervaring en geen loonwensen. Als je maar iemand treft die je een kans wil geven....Dat was et na de jaren 80 en toen was de werkloosheid torenhoog. (800.000 werklozen toen nog geen 100.000 nu) Dus toen was het ook echt heel erg.

Maar goed wat dat betreft is het nu niet veel anders. Hoewel er veel leidingevenden gevraagd worden in de administratie of op callcentra krijg ik hele vreemde afwijzigen. Bijvoorbeeld dat de funktie al vervuld is terwijl hij een week later gewoon opnieuw op de internet geplaatst wordt.Ik snap er soms niets van.
Als ik nou het gevoel kreeg dat men eerlijk tegen me was als ik een afwijzing ontvang dan was het niet zo frustrerend.

Als leidingevende heb ik zelf vaak genoeg mensen afgewezen met redenen als: Pastte niet in het team (lees persoon stond me gewoon niet aan) Te weinig ervaring. (lees snapt volgens mij geen fluit van de funktie)
Daar stond wel tegenover dat er ook sollicitanten bij waren waarvan ik echt niet begreep dat ze op deze funktie, op deze manier of werkelijk volkomen ongeintresseerd waren. En soms is het gewoon ook echt heel moeilijk. Dan heb je twee gelijkwaardige kandidaten en dan kun je niet anders dan op je gevoel af gaan. Dat valt niet goed uit te leggen aan de afgewezen kandidaat. Dan is een frase als: Paste niet zo goed in het team een snelle uitvlucht die geen afbreuk doet aan de kandidaat zelf.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:11

Ik probeer wel een beetje op het profiel wat ze zoeken, in te springen.. ik noem juist die dingen van mezelf die passen bij de functie.
Maar goed ik ben maar een beginner op het sollicitatie vlak, twee keer na een vacature gebeld die al vervuld was en dit is m'n eerste echte brief. Heb gelukkig wel een baan, dus solliciteer nu niet vanuit echte nood (dat begint pas januari Knipoog maar het lijkt me gewoon een leuke functie en in Groningen Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:17

Ik moest een kopie van mijn ID kaart meenemen dus mijn moeder zei dat ik waarschijnlijk wel aangenomen was. *LOL*

(mijn moeder beoordeelt ook altijd mensen die bij haar willen komen werken).