Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:En als je weinig inkomen hebt is meteen de juiste toeslag vaak hard nodig en niet pas een jaar later
Elin_ schreef:Ik moet heel veel geld terugbetalen. Ik heb de toeslagen uit staan, hoe kan dit nou..
Volgens chatgpt gaat het dan om dat er te weinig belasting ingehouden is door mijn werkgever, maar kan ik dit ergens nog bij hen verhalen of achterhalen? Denk je het goed te doen door in ieder geval alles uit te zetten, doet een ander het fout..
Elin_ schreef:Ik moet heel veel geld terugbetalen. Ik heb de toeslagen uit staan, hoe kan dit nou..
Volgens chatgpt gaat het dan om dat er te weinig belasting ingehouden is door mijn werkgever, maar kan ik dit ergens nog bij hen verhalen of achterhalen? Denk je het goed te doen door in ieder geval alles uit te zetten, doet een ander het fout..
Yonker schreef:Elin_ schreef:Ik moet heel veel geld terugbetalen. Ik heb de toeslagen uit staan, hoe kan dit nou..
Ben je heel 2024 in loondienst geweest van 1 werkgever? Of heb je er meer gehad?
Heb je een huis?
Heb je al een voorlopige aanslag gehad?
Heb je andere aftrekposten?
ryukapple schreef:Hier vorig jaar moeten terugbetalen doordat ik door een loonsverhoging halverwege het jaar in een hogere belasting schaal kwam.
Yv_ schreef:Elin, ik lees in het bericht hierboven dat je een nieuwe baan hebt. Uitgaande dat je er niet op bent achteruit gegaan, betekent dat dus meer inkomsten. Als je dat bedrag niet zelf bij aanvang van je nieuwe werkt heb aangepast, loopt het verdere jaar dus door op de berekening van je oude salaris. Dan is het logisch dat er na een correcte berekening (oud + nieuw salaris) betaald moet worden. Ander verhaal is het als je er met je nieuwe baan financieel op achteruit gegaan bent.
Edit: even heel simpel Jip & Janneke voorbeeld:
Bij je oude werk verdiende je 10€ per maand, is 120€ per jaar, vakantie/overwerk/bonusen hier even buiten gelaten. Je startte 1 juli met je nieuwe baan, waar je 15€ per maand verdient. Dat is 6 maanden x 10€ en 6 maanden x €15 = jaartotaal van €150.
Zonder dat je zelf iets hebt aangepast, is jouw teruggave dus gebaseerd op die 120€ per jaar, terwijl je €30 per jaar meer verdient. Dat moet rechtgetrokken worden en dus moet je bijbetalen.
lovelyfiefy schreef:Ik dacht ga weer eens kijken op de website.
omdat ik 2 verschillende had ingestuurd.
Nu staat de laatste in ene weer open, dat deze niet verstuurd is.
Mooi Bale, want nu is die pas nu verstuurd.
Snap er niks van, want ik heb dat toen meteen gedaan..
Ik heb dit al eens eerder gezien met oudere aangiftes dat er in ene stond dat hij niet verzonden was
Terwijl ik daarvan wel allang het geld gehad had.
beetje jammer. want nu ben ik dus ruim een maand later met insturen
purny schreef:lovelyfiefy schreef:Ik dacht ga weer eens kijken op de website.
omdat ik 2 verschillende had ingestuurd.
Nu staat de laatste in ene weer open, dat deze niet verstuurd is.
Mooi Bale, want nu is die pas nu verstuurd.
Snap er niks van, want ik heb dat toen meteen gedaan..
Ik heb dit al eens eerder gezien met oudere aangiftes dat er in ene stond dat hij niet verzonden was
Terwijl ik daarvan wel allang het geld gehad had.
beetje jammer. want nu ben ik dus ruim een maand later met insturen
Dat je het een maand later in hebt gestuurd heeft geen invloed op dat je nu een maand langer moet wachten.