Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:05

elnienjo schreef:
Ik zal ns opletten dan. Heb wel nooit een proefperiode gratis gedaan omdat ik niet op wil moeten zeggen. Dus misschien heb ik t al wel gemist?

Die proefperiode van 2 weken heb ik zelf ook nog nooit gedaan, dus ik ga er niet vanuit dat het daar aan zou liggen. :)

elnienjo

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:43

Okee das goed om te weten!

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:04

De langste streak die ik gehad heb is 50 maar heb toch al zo’n 4 a 5 keer drie dagen gratis plus gehad

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:29

Hier een streak van bijna 800 en nog nooit gratis plus gehad... tenminste niet dat ik me kan herinneren :') Wel een keer 2 weken proef gedaan, maar direct van genezen nadat opzeggen bijna onmogelijk was.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 11:01

Kijk nou toch.

Heb ik toch nog wat goeds gedaan.
Mensen hersteld...

Je zou denken dat ik plastisch chirurg was of zo :') :')

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:33

Ah jij ook al. Goed gedaan, een nieuw beroep gevonden kan vanaf huis ook nog, Alleen die breuk in dat ei blijf ik raar vinden

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:55

Is hier iemand die Duits leert en interesse heeft in e-mail correspondentie met een Duitse vriendin die met Nederlands bezig is?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:35

Bokt zal bokt niet zijn of er is een topic over.
Ik ben vandaag begonnen met Hindi vanuit het Engels.
Wat deze taal extra lastig maakt is de andere letters die ze gebruiken, dat is echt heel veel oefenen. Ik wil het ook graag kunnen lezen omdat ik in India wil reizen en dan is het wel zo handig als je kan lezen welke bus of trein je moet hebben.

Het systeem met streaks etc snap ik nog niet zo maar dat komt vast gaande weg.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 06:15

In India spreekt men prima Engels. Zelfs kleuters leren al Engels op school.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:34

Een streak is niks anders dan opvolgende dagen een les doen. Je krijgt er wat bonuspunten voor maar het is vooral het idee :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:03

elnienjo schreef:
In India spreekt men prima Engels. Zelfs kleuters leren al Engels op school.

Helaas is mijn ervaring in India anders, zeker buiten de grote steden. Veel kinderen in India krijgen geen of heel weinig onderwijs.
Ik wil met iedereen kunnen communiceren, niet alleen met de welgestelden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 09:34

Leuk dat je met Duolingo begonnen bent, en leuke motivatie ook om het serieus op te pakken.

Streak is inderdaad simpel, het aantal dagen opeenvolgend dat je geoefend hebt.
Mensen proberen hun strak zo lang mogelijk te maken, en Duolingo motiveert ook om dat te doen.

Verder: als je hartjes hebt kun je nieuwe lessen doen.
Je krijgt hartjes door te wachten, of door eerdere lessen of fouten te oefenen.

Ik kies graag voor oefenen, levert hartjes maar vooral ook dat het steeds beter blijft hangen.

Ik ben 68/69 dagen geleden begonnen met Spaans, en begin echt effect te merken nu.
Als in dat mijn oefenzinnen langer worden en dat ik die begrijp, maar óók, en dat vind ik echt leuk, dat ik in Spaanse Social media posts stukjes begin te begrijpen.
Echt nog niet volledig, maar voldoende woorden om soms ineens een zin te kunnen volgen. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 09:36

Deze oefeningen kreeg ik vandeweek, en vond ik niet eens echt lastig.

Dat was 70 dagen geleden ondenkbaar :D

Afbeelding

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:45

He dat soort opdrachten krijg ik niet! Jammer, lijkt me nuttig!

Hier een streak van 800 inmiddels :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:05

Oh maar die kan ik zelfs soort van een beetje begrijpen. Zonder de meerkeuze zou het nog niet lukken maar hee het begin is er dan hier ook.

Maar als ze het uitspreken daar en tegen :+ :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:25

Die opdrachten heb ik inderdaad ook al gehad.
Met dat uitspreken ga ik ook vaak de fout in. Dat gaat zo snel. Dan klinkt het woord net iets anders of mis ik tussenwoordjes. Laat het eigenlijk altijd ook even langzaam uitspreken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:35

Afbeelding

Ik heb deze net gehad. :D

Die verhaaltjes. Pfff soms zitten daar woorden in waar ik niks van kan maken, wel leerzaam

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 10:49

Soms zijn ze echt grappig.

Voor de mensen die geen Spaans doen;

Mijn zus Valeria woont in een stadje met mijn familie, ze is medicus en heeft een kat. Hij heet Einstein, en werkt met haar in het ziekenhuis.

Antwoordopties:
Einstein
-werkt niet
-is een hond
-werkt met Valeria

__

Ik kan dus echt lachen om dit soort oefeningen :D

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:55

Ik merk dat bij mij het leren via duolingo toch erg slecht blijft hangen. Merk vooral bij mezelf dat ik erg goed in gokken word als in o dit woord hebben we nog niet gehad in deze les dus dat moet deze wel zijn :') dus ik heb er toch zelf wat studieboeken bij gepakt. Probeer duolingo er wel bij te houden voor het dagelijks wat doen maar voor het echte onthouden en kunnen zal ik toch de boeken er bij moeten pakken

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 11:12

savieralover schreef:
Ik merk dat bij mij het leren via duolingo toch erg slecht blijft hangen. Merk vooral bij mezelf dat ik erg goed in gokken word als in o dit woord hebben we nog niet gehad in deze les dus dat moet deze wel zijn :') dus ik heb er toch zelf wat studieboeken bij gepakt. Probeer duolingo er wel bij te houden voor het dagelijks wat doen maar voor het echte onthouden en kunnen zal ik toch de boeken er bij moeten pakken

Klopt, veel antwoorden zijn te gokken.
Maar dat accepteer ik niet van mezelf, ik vertaal alles.
En dat is een leuke oefening, want naast Spaans haal ik zelfs Engels iets op :')

En ik oefen véél.
Ik doe iedere les/level tm paars, en ik oefen dus heel bewust ook vaak nog eerdere lessen.
Is ietwat saai, je gaat daardoor iets trager, maar het begint eel echt goed te blijven hangen bij mij, het begint te 'automatiseren'. Ook de vervoegingen van werkwoorden en (bijvoeglijk??) naamwoorden gaat steeds makkelijker.

Maar ik dwing mezelf dus echt tot oefenen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:25

Ik probeer eerst het juiste antwoord zelf te vormen om daarna naar de antwoord mogelijkheden te kijken,

Daarnaast heb je bij de geschreven tekst als het goed is streepjes eronder staan en kun je op dat woord drukken zodat je de vertaling kunt zien ervan. Dat doe ik bij twijfel.

Daarnaast spreek ik in principe alles hardop of in mijn hoofd uit. Maar dan nog blijft pas bij level 2 iets hangen. Door de herhalingen merk ik pas bij reparatie van een level dat er ongemerkt veel meer is blijven plakken dan ik dacht. :j

En door zelf een klaslokaal aan te maken heb ik onbeperkte levens. Dat scheelt.

Een ding verbaasd me wel, soms maak ik stomme tikfouten en worden die fout gerekend een andere keer maar ik echt een schrijffout en wordt dat goed gerekend. Soms niet logisch :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:46

Ik ben ook met Duolingo begonnen. Eerste doel is de Duitse grammatica weer beter onder de knie te krijgen.
Twee vragen
Zitten de verhaaltjes ook in de gratis versie? Ik zie ze nl. niet.
En kun je met een gratis account wel het hele programma door? Het lijkt me dat je niet genoeg juwelen krijgt om alle 'kroonjuwelen' te behalen om verder te komen in hoofdstuk 2.
Dank en succes!

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:49

Zelf het antwoord bedenken en ipv gokken wat het beste past maakt inderdaad veel verschil. Sinds ik ben overgeschakeld op Oekraïens toetsenbord kwam ik er dus achter dat ik haast niks kon spellen -- maar dat trekt nu gelukkig langzaam een beetje bij.

karuna schreef:
Een ding verbaasd me wel, soms maak ik stomme tikfouten en worden die fout gerekend een andere keer maar ik echt een schrijffout en wordt dat goed gerekend. Soms niet logisch :')

Ik heb het idee dat ze onderscheid proberen te maken tussen slordigheidsfouten (die mogen) en denkfouten (grammaticafoutje, verkeerde naamval, etc). Al lukt dat niet altijd.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:01

senna21 schreef:
Ik ben ook met Duolingo begonnen. Eerste doel is de Duitse grammatica weer beter onder de knie te krijgen.
Twee vragen
Zitten de verhaaltjes ook in de gratis versie? Ik zie ze nl. niet.
En kun je met een gratis account wel het hele programma door? Het lijkt me dat je niet genoeg juwelen krijgt om alle 'kroonjuwelen' te behalen om verder te komen in hoofdstuk 2.
Dank en succes!

Verhaaltjes zitten niet bij alle talen. Ik doe Grieks vanuit het Engels en daar zitten ook geen verhaaltjes bij.
Verder kun je de hele cursus doen vanuit de gratis versie. De betaalde versie biedt wel extra mogelijkheden om te oefenen en een voortgangstest. En je hartjes/diamantjes raken niet snel op waardoor je steeds door kunt gaan. In de gratis versie moet je steeds oude lesjes herhalen of advertenties kijken om diamantjes en hartjes te verdienen.

Doe je Duits vanuit Nederlands of vanuit het Engels? De cursussen vanuit het Engels zijn uitgebreider!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:04

Ik doe het nu vanuit het Nederlands. Vanuit Engels was zeker beter geweest, maar om nu helemaal weer opnieuw te beginnen is wel jammer.
Bedankt voor de tips.