Belastingaangifte 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:00

Nou dan juist Karuna!

assie

Re: Belastingaangifte 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:33

Een te betalen Va is wel aan te passen (naar het juiste bedrag), maar niet stop te zetten.

Karuna: bel een boekhouder en vraag hen wat het kost als ze dit voor je uitzoeken. Denk dat je dat een hele hoop stress, tijd en onjuiste info gaat schelen. "Wij boekhouders" hebben een achterdeur bij de belastingtelefoon waardoor vanalles een stuk sneller kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:56

Inmiddels ben ik alvast wat wijzer en heb officiele excuses voor de puinhoop die het is en de eerste medewerker aan de telefoon de vorige keer in ieder geval. :j hang nog welweer in de wacht, maar zij moeten zelf ook in de wacht als er iets moet worden uitgezocht.

In ieder geval voor 2021 heb ik iuitstel van betaling en een haalbare regeling. Ook weet ik nu dat 4 juni de gecorrigeerde 2022 eraan komt (dat was fout gegaan en nu rechtgetrokken, het bedrag klopt dan weer met wat het moet zijn ) en heb ik lucht tot alles goed is uitgezocht, en mijn bezwaar is behandeld ook. Die is kennelijk half behandeld en halfniet behandeld. Waarom gaan ze nog achteraan omdat dat niet gebruikelijk is. Of alles of niets en niet half.

Nu zijn ze ook aan het achterhalen waarom ze mij ook geen overzicht van hun voorlopige 2022aanslag kunnen geven ondanks toezegging komen zij er kennelijk ook niet achter hoe deze is opgebouwd en waar dat vandaan komt. Want zij krijgen de foutmelding ook. En wie er opdracht voor heeft gegeven. :? Ik ben inmiddels 2 afdelingen verder en een flink stuk hoger in de boom.

Kortom het is een behoorlijke puinhoop en intern hebben ze een hoop te achterhalen.

Voor nu kan ik dadelijk het juiste vooruit bedrag wel betalen, en 2021 betalen eerst nog even in porties daarna de rest als alles is rechtgezet weer.

Pffff 8)7 %) *\o/*

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:59

Aanhouder wint :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:27

Ruim drie uur aan de telefoon gezeten ervoor. :roll: Te zot voor woorden eigenlijk. En nu hopen en duimen dat wat zou moeten ook daadwerkelijk gaat gebeuren. En moet ik nog twee of drie keer gebeld worden door hun om duidelijkheid te krijgen over een aantal zaken. En moeten ze uitzoeken waarom die foutmelding er is. Ik kreeg wel te horen dat het vaker nu voorkwam en dan ook bij mensen die niet de papieren brieven van de voorlopige aanslag 2022 hebben gehad. Die ze ook niet verwacht hadden. Eigenlijk eenzelfde situatie als waar ik in zit dus. Foutje in hun systemen?

Makkelijker en sneller kunnen ze het niet maken :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:54

Hier 26 april de aangifte ingediend en het geld is al binnen :) het maakt dus niks uit of je het vroeg of laat indient :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:19

Hier 2 maart gedaan, en nog niets gehoord -O-
Krijg best nog leuk bedragje terug …

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:18

Nou ik hoop dat het er snel is

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:19

Wij ook vroeg ingediend en sinds vandaag op de rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:05

Babsiej schreef:
Hier 2 maart gedaan, en nog niets gehoord -O-
Krijg best nog leuk bedragje terug …

Kan natuurlijk prima dat je er aftrekbare kosten in hebt zitten die nader bekeken worden?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:38

Nee helaas :D

Alles was vooraf ingevuld, hebben alleen hypotheekrenteaftrek en loonbelasting, verder niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:16

Ook dat kan bekeken worden :) het gaat verder niet op volgorde van indienen ofzo.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:20

Nog max 5 weken wachten…

Het kan erger.
We wachten op 10,5 mnd tot de aangifte erfbelasting van mijn schoonouders (die zijn beide vlak na elkaar overleden begin 2021) en dus op het deel van de erfenis van mijn man. Dat schijnt max 18 mnd te kunnen duren.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:06

Eind april ingediend, nog net voor 1 mei :=
En net bericht gehad dat het geld er aan komt. Nog eerder dan wanneer ik het braaf voor 1 april indiende :))

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:42

Hier nog steeds niets, we zijn ondertussen al 2 maanden verder..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:02

Ik ben inmiddels alweer een paar keer gebeld door een heel vriendelijke en doortastende belastinginspecteur die van maatwerk houdt. Die zo bij ongeveer alles wat hij van me bekijkt wat bij hun in het systeem zit tot de conclusie komt dat er wat mis is of mis is gegaan:oo het bezwaarschrift is gewoon verdwenen voor de helft kennelijk. Er missen twee heel belangrijke paginas waar nu juist het bezwaar stuk opstond.

Die moet ik dus opnieuw schrijven en insturen voor de zekerheid (hallo portokosten alweer). :evaw:

Ook kan hij van de eerdere documenten die per post toegezonden zouden zijn zien dat die nooit verstuurd zijn omdat die dus niet te openen zijn door een systeemfout, ook de beloofde aangepaste 2022 zou al per post hier moeten zijn aangekomen maar ook die lijken foetsie te zijn. Maar wel zichtbaar in hun systeem niet bij mij 8)7 Die heeft hij vandaag dus maar zelf uitgeprint en is daarmee naar een brievenbus gelopen om ze te posten. Die heb ik nodig voor weer het bezwaar en weer uitstel.

Kortom het is toch nog niet klaar kennelijk. :roll:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:41

|( 8)7 _-:( %) de belastinginsecteur doet zijn best eea recht te trekken. Maar ik kreeg gister 5 ! Brieven die nog onderweg waren. En nu ben ik helemaal verbijsterd.

Dagtekening 2 juni alle 5. En

Een toekenning uitstel 2021 met betalingsregeling

Een afwijzing uitstel 2021 met als reden dat ik opzij had kunnen zetten. Klopt ook

Een afwijzing uitstel 2022 voor het verkeerde te hoge bedrag met als reden dat ik opzij had kunen zetten(hoe dan? Hoe kan ik opzij zetten wat ik nog niet gehad heb?)

Een toekenning uitstel 2022 voor het verkeerde te hoge bedrag

En een van de twee gecorrigeerde 2022 zonder een nieuw aanslagnummer.

O ja alle brieven duidelijk vermeld dat bezwaar maken niet kan

Wat moet ik hier nu mee? -O- de vraag is bedoeld in de zin van hoe verzinnen ze dit nu weer. 8)7 Krijg ik vrijwillig de keuze een van de brieven te kiezen als zo wil ik het doen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:54

Een aangetekende brief sturen naar de inspecteur met welke brieven je accepteert en je daar aan houden. Laat hun het maar recht breien.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:35

Grote kans dat een aantal brieven elkaar gekruisd hebben. Heb je een direct nummer van de inspecteur?
Ik zou hem even bellen en vragen hoe het zit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:01

De inspecteur heb ik al gemaild met fotos van de brieven. :j

Aangetekende brief kan ik pas morgen hopelijk wegsturen als er een supermarkt open is. Maar die komt er ook. Een handgeschreven exemplaar.

Ik krijg bijna de neiging om ergens geld te lenen (geen idee waar maar dat is dan weer een volgend probleem), zowel 2022 en 2021 in een keer te betalen en dan het leenbedrag netjes terug te betalen de komende maanden, dan begin ik 2023 tenminste in januari probleemloos. anders zit ik de eerste 5 maanden met en 2021 betalen nog, 2022 betalen nog en begint het circus van 2023 ook in januari. Dat maakt de sjit dan nog erger. -O- ik blijf gewoon steeds die rottige 5 maanden achter de feiten aanlopen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:45

Iemand wel eens ervaring gehad met dat de belastingdienst later dan 1 juli antwoord heeft gegeven? Terwijl je eigenlijk direct aangifte hebt gedaan, lees: rond 4 maart. We zijn nu meer dan 3 maanden verder en heb nog steeds niets gehoord. Begin me een beetje zorgen te maken -O-

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:53

Ja hoor. Op zich niks om je zorgen over te maken. Het is ook nog geen 1 juli, dus ze hebben nog alle tijd.

Langste wat ik heb meegemaakt is 10 maanden voor er een reactie kwam. Daar is toen overigens ook niet afgeweken van de aangifte die was gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:03

Justme_Lisaa schreef:
Iemand wel eens ervaring gehad met dat de belastingdienst later dan 1 juli antwoord heeft gegeven? Terwijl je eigenlijk direct aangifte hebt gedaan, lees: rond 4 maart. We zijn nu meer dan 3 maanden verder en heb nog steeds niets gehoord. Begin me een beetje zorgen te maken -O-

Zoals al vele malen eerder is aangegeven, dat je gelijk aangifte doet geeft geen garantie dat je snel reactie krijgt.
Ze zeggen niet voor niks dat je voor 1 juli bericht krijgt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:04

purny schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Zoals al vele malen eerder is aangegeven, dat je gelijk aangifte doet geeft geen garantie dat je snel reactie krijgt.
Ze zeggen niet voor niks dat je voor 1 juli bericht krijgt

Dat weet ik, ik vraag alleen naar ervaringen. Thats it.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:14

[/quote]

Dat weet ik, ik vraag alleen naar ervaringen. Thats it.[/quote]

Hier een ervaring. Ik heb 2 maart aangifte gedaan en nog niets gehoord.