Amalarab schreef:Heftig Mindim! Gecondoleerd..
Wat ga je nu anders/meer doen dan eerst? Meer vakantie/minder werken?
Ik wil ook meer nu leven en tot aow/pensioen zo weinig mogelijk werken en zoveel mogelijk genieten. In die twintig jaar kan nog zoveel gebeuren.
Dank!
wat heb ik veranderd, ik was altijd aan het sparen, mijn spaarrekening was super belangrijk. Ik leefde heel erg zuinig en ontzei mezelf daarmee wel een hoop plezier. Budget vakanties of helemaal niet, alles ging op de spaarrekening. Kringloop en de lidl en verder kocht ik niets. Niet even ergens koffie drinken, gewoon de thermoskan mee en een rugzak vol eten. Mijn zus deed dat ook altijd, zij hadden een goed lopend bedrijf en het meeste werd aan de kant gezet, zodat mijn zwager eerder met het bedrijf kon stoppen en ook werd er een rekening aangelegd voor hun droomreis om een jaar te gaan trekken door noord en zuid amerika. Nou het werd uiteindelijk Ameland en mijn zwager heeft nu maar een restaurant erbij gekocht op zijn 55e, omdat hij liever nu niet stopt met werken, want dan komen de muren op hem af.
Dus we gaan nu op heerlijke vakanties (Ik ben na de crematie gelijk naar Bali gevlogen om mee te beginnen), eten vaker buiten de deur, kopen wat we leuk vinden en op de spaarrekening staat genoeg om calamiteiten op te vangen, maar niet meer genoeg om te stoppen met werken. We genieten nu van het leven. Ik doe niet meer zuinig. We hebben een koophuis en anders verkopen we dat tegen de tijd dat we met pensioen gaan. Het staat aan het bos in Drenthe, dus dat is zo verkocht. En we hebben een erg goed pensioen, dat scheelt natuurlijk wel.
Het is een giga eye opener geweest. Zo zonde als je zo met de toekomst bezig bent, dat je in het hier en nu niet volop leeft.