Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:27

Ennnnn verder geen tips behalve dat het oppervlakkig is? Lekker weer...

En ik heb gewoon een deadline en een verplichting van "elke dag even kijken behalve in het weekend", maar goed, ik heb een verleden met perfectionisme, mezelf de lat te hoog leggen en vervolgens al van te voren niet kunnen starten omdat het te groot is geworden in mijn brein.

Ik ben er sindsdien achter dat ik wat ruime deadlines moet zetten, dat ik het al tof vind als ik IETS gedaan heb, en dat ik zeker niet te gedetailleerd moet plannen omdat ik toch enigszins een soort van vrijheid moet hebben in mijn werkwijze.

Sindsdien gaat het goed. :')

Dus ja mijn methode moet je alleen volgen als je ook zo'n setje hersens hebt denk ik.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:35

Ik had best een gedetailleerde planning gemaakt en me daar voor het eerst in mijn leven een keer aan kunnen houden. Ik ben begonnen met opschrijven wat deadlines zijn en van daaruit terug gerekend hoeveel tijd ik overal voor nodig dacht te gaan hebben.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:38

Op dit moment zit ik echt op een roze wolk. Afgelopen week heb ik even geregeld dat ik voor 4 dagen werk heb na mijn afstuderen, bij de praktijken waar ik graag wilde! Het is voor mij echt de perfecte combinatie met heel veel groeimogelijkheden!
Wat ik nu wel krijg is afstudeerstress omdat ik dus wel ECHT in juli af moet studeren. Of dat wil ik in ieder geval, ik verwacht dat deze praktijken wel op mij wachten mocht het een maandje langer duren.

Ik ga proberen vooral hiervan te genieten want het is natuurlijk een ontzettend compliment. Bij beide praktijken heb ik stage gelopen dus super fijn dat ze mij terug willen als werknemer, geeft heel veel vertrouwen :Y)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:57

Oooh gefeliciteerd!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:50

Ik heb mail contact gehad met mijn scriptiebegeleider. Omdat ik haar donderdagochtend heb gemaild, over oa het tempo van het traject. Blijkt nu, dat ze twee ingrijpende privé dingen heeft gehad waardoor ze niet kon ze niet reageren en ze was mij vergeten in te seinen dat er van haar kant vertraging was.
Ze gaat dit weekend mijn stuk reviewen en mij mailen. Nou, weer afwachten dus :\

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:18

Pff als dat gebeurt heb ik altijd wel liever dat docenten het even laten weten inderdaad. Dat moest ik ook doen toch...?

Dan moet een docent dat ook! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:48

Irritant dat ze jou daar niet van op de hoogte heeft gebracht. Kweekt ook net even wat begrip vanaf jou kant. Of dan had er direct overlegd kunnen worden of een vervanger een optie was. Hopelijk mailt ze dan ook echt dit weekend/maandag!

Jojoleine, gefeliciteerd!

Planning maken was ook nooit mijn sterkste kant. Niet voor niks standaard elke opleiding wel studievertraging opgelopen :') Terwijl ik op werk wel altijd heel goed kan plannen..

Ik heb 25 april diplomageneuzel. Hopelijk niet teveel afstudeerders, des te eerder kunnen we gratis borrelen _O-

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:06

Ik kan dus echt niet plannen :+ Maar wel vriendinnen die dat wel kunnen, dus die helpen me er dan mee :j

Fijn dat ze gereageerd heeft Morris, snap ook wel dat ze niet meteen hun leven open en bloot gooien, maar voor jou wel vervelend. Hopelijk komt ze haar afspraken wel na nu.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:09

Ja, dat hoop ik ook dat ze ook echt reageert dit weekend.
Ze had ook begrip voor mijn mail, dat ik zo reageerde. Ik had er ook een zin in gezet, als het overmacht zou zijn, dat ik dit ook graag hoor.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:29

Idinn jij kijkt ook erg uit naar je diploma ophaal datum zie ik... :')
Ik hou ook nooit zo van dat gedoe en dat in de aandacht staan, blegh.

Yvanka dat probleem had ik ook, maar dan planden de vriendinnen die dat wel kunnen dus te strak. Ik moet blijkbaar echt niet op de "standaard" manier plannen zoals je bv op opleidingen leert. _O- :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:28

Ik heb verder wel feedback gekregen waar ik wat mee kan, maar ook dat ik nu nog (in twee weken) een bepaalde doelgroep moet interviewen omdat het anders geen goed onderzoek is ;(

Dus ik zit er even helemaal doorheen.
Ik lig al de hele dat te Netflixen, er is ook even niks meer dat me kan motiveren om de feedback te verwerken.

We zijn nu alles op alles aan het zetten om nog 1 a 2 respondenten te vinden, maar het is een moeilijke doelgroep.
Dus als iemand nog ouders kent wiens kinderen op de entree zitten (mbo 1). Please let me know -O-

Ook irritant zeg Morris :(:) lijkt me toch dat je als docentzijnde je studenten daarvan op de hoogte houdt.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:47

Fireheart, ik herken je gevoel maar al te goed :(:)
Kun je nog uitstel aanvragen? Dat de tijdsdruk er even afgehaald wordt.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:00

Jawel, dit is ook ‘pas’ de eerste kans en we hebben er 3 (maar bij de 3e red je het niet meer om dit schooljaar af te studeren).
Maar ik heb me zó ingezet om deze deadline te halen en het zag er uit alsof dat precies ging lukken ;(.
Als dit gedoe met de respondenten er niet was, was dit ook echt gelukt. Baal hier zo van.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:58

Ik heb net een mail ontvangen van mijn scriptiebegeleider ontvangen, en ze is positief over mijn stuk en ik had vooruitgang geboekt. Dat is toch wel heel erg fijn om te lezen en een opluchting ook.
Maandag gaan we bellen, hoe ik de vervolghoofdstukken het beste kan doen.
Dit had ik zoooooo nodig .......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:17

Fijn nieuws Morris!

Fireheart, balen. Even weekendje lekker niks doen en maandag weer een nieuwe week om ermee bezig te zijn! Hopelijk vind je op tijd respondenten. Ik ken helaas niemand in die doelgroep.

Nummus, ik ga puur heen voor mn ouders. Die vinden dat soort dingen wel leuk. Ok en de borrel erna is ook niet verkeerd. Duurt een uur, maar beetje sport om je zo wappie mogelijk te drinken op kosten van de uni :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:14

Same Idinn, same... :') Weet alleen niet of er een borrel achteraan zit bij ons. Bij de bachelor was dat wel zo, maar ik ken echt niemand meer van de mensen die nu afstudeert, dus dan is er voor mij ook niet veel aan.

Fireheart af en toe mag zo'n dag he! Dikke knuf!!!
Ik geloof dat mijn kleine nichtje naar de entree moet/gaat maar 't kan ook zijn dat ze dat niveau niet eens haalt, en dat is natuurlijk pas september.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:22

Super fijn Morris!! Kan me echt voorstellen dat dat een enorme opluchting is.

Bedankt allemaal <3
Ik heb het hele weekend niks uitgevoerd en voel me nu al wel ietsjes beter.
Heb een ouder geïnterviewd van iemand op de praktijkschool. Is natuurlijk geen entree, maar wel een doelgroep die eventueel door kan stromen naar de entree.
Dus daar neem ik maar genoegen mee. We trekken op dit moment echt álles uit de kast om zulke ouders te vinden, dus de docenten kunnen niet zeggen dat we het niet geprobeerd hebben.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:28

:j Goed bezig hoor! En knap dat je 't nog doet, ik snap dat er misschien weinig keus is maar alsnog.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:33

Ja is natuurlijk eigenlijk gekkenwerk om dit nog binnen 2 weken te doen :')
Heb ook echt het hele weekend gezocht en genetwerkt en via Facebook oproepen gedaan etc etc.
Daar kwam uiteindelijk dit uit en deze vrouw mailde zo snel en uitgebreid terug <3 had me geen betere respondent kunnen wensen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik nog iemand kan vinden, maar dat gaat krap worden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:43

Maar als je niet nog iemand kunt vinden is er niets verloren?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:45

Als ik dat goed beargumenteer in de kritische reflectie dan gelukkig niet :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:46

Yesssss!
Ik ben intussen weer lekker door wetten aan het spitten. :') Echt dat laatste verslagje duurt langer dan ik had gewild.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:47

Oh dat klinkt ook weer onwijs leuk om te doen op de maandagmiddag :+

Arme wij

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:50

Ik zit te netflixen |o Ik heb wel wat te doen, maar het lukt me niet om me er thuis toe te zetten. Morgen even op school bezig met een klasgenootje! Heb wel 4 gesprekken gepland staan deze week, de eerste vanochtend gehad.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:59

Ik snap geen flikker van die formulering af en toe. Ik ben echt zeer goed in begrijpend lezen, maar moet toch echt elke zin minstens twee keer lezen. _O-