Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:55

Kong in de vriezer is hier favoriet <3 Ben alleen nog op zoek naar een goedkoper alternatief om erin te stoppen. Doe nu vaak de zakjes vlees van FarmFood maar die losten 1,30€ per stuk. Als je dat voor drie honden doet kost dat bijna 4€. Toch een beetje duur voor elke dag.

Vind bevroren vers vlees niet handig omdat ik dat dan eerst moet ontdooien en dan weer invriezen. Beetje veel werk :=

Valt het jullie ook op dat honden zulke creatieve namen hebben _O- Ik krijg nu mn derde Kaya en had vorige week mn tweede Kiera. :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:59

Blikvoer stop ik erin.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 12:08

Kaus schreef:
Kong in de vriezer is hier favoriet <3 Ben alleen nog op zoek naar een goedkoper alternatief om erin te stoppen. Doe nu vaak de zakjes vlees van FarmFood maar die losten 1,30€ per stuk. Als je dat voor drie honden doet kost dat bijna 4€. Toch een beetje duur voor elke dag.

Vind bevroren vers vlees niet handig omdat ik dat dan eerst moet ontdooien en dan weer invriezen. Beetje veel werk :=

Valt het jullie ook op dat honden zulke creatieve namen hebben _O- Ik krijg nu mn derde Kaya en had vorige week mn tweede Kiera. :=

Hahaha ja die namen soms :')
Mijn hond heet, zoals een echte hond betaamd, Boris.
Heb ook al eens een Bailey gehad, dat vond ik persoonlijk wat minder :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:11

Smeerworst?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:12

Ik heb hier een Trui en Barky.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:25

Barky _O-

Max en Boris zie ik hier ook veel inderdaad. Moet soms ook echt even nadenken over de namen. Of dan word ik s ochtends wakker en moet ik even in het gesprek met baasje terugzoeken hoe hun hond ook alweer heet die ik nu heb :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:27

Je hebt ook van die mouse die je erin kan spuiten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:33

Die mouse is echte rotzooi...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:34

Ik doe er gewoon pindakaas in, maar dat hebben ze best snel op.

Het stikt hier van de beagles, zie ze overal :').

Ik heb bijna alleen nog maar super bijzondere namen tot nu toe, bv raïza.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:40

Vind pindakaas voor een keertje wel oké maar daar kan je geen hele Kong mee vullen. Of je moet een hele kleine Kong hebben natuurlijk.

Die mouse is inderdaad de grootste troep ooit.

Blikvoer is wel een slimme. Moet ik even kleine blikken hebben want die dingen zijn vaak maar paar dagen houdbaar en kan maar vijf Kongs tegelijk vullen. Plus vind zo'n open blik in de koelkast beetje vies :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:43

Je hebt van die deksels voor op blikken. Alle kongs vullen, in de vriezer leggen en blik met deksel in de koelkast.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:57

Oh die ken ik niet! Ga ik eens opzoeken.

Merk namelijk dat veel oppassenhonden die Kongs ook geweldig vinden. Maar heb nu al twee keer gehad dat ik baasje vraag of ze hun Kong mee willen nemen en dat ik m dan ook wel mag houden want zij doen er niks mee _O-

Heb hier dus nu zo'n 70€ aan Kongs liggen :))

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:00

Ik ga oppashonden niet zomaar blikvoer geven, die van mij raken er nog wel eens van in de schijterij en wie weet de oppashonden ook _-:( .
Mijn baasjes hebben tot nu toe nog nooit van een Kong gehoord :').

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:06

Als je goeie kwaliteit geeft is daar niks mee aan de hand hoor. Denk dat pindakaas een groter risico is.

Je moet natuurlijk niet van die blikjes uit de supermarkt halen maar echt met vlees.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:08

Ligt er echt aan welk blikvoer je geeft. Pindakaas zit namelijk ook vol suikers en als ik bedenk hoe vaak ik een kong geef aan mijn honden...

Ik heb het geluk dat mijn liefste akita ontzettend allergisch bleek te zijn voor alles behalve zalm... net na een lading van 24 nieuwe blikken. Die gebruik ik nu dus voor de kongs van oppas honden en mijn andere honden. Olivia krijgt kattensnoepjes met lactosevrije slagroom of lactosevrije kwark in haar kong. Of wat glutenvrije pasta met verse zalm.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:13

Zo vaak geef ik geen Kong, dus dan vind ik pindakaas prima. Mijne hebben meer met botjes en trekspeeltjes, vooral de jongste is snel afgeleid van de kong. Ik zal toch eens in de dierenwinkel kijken voor wat beter blikvoer, dat uit de supermarkt is inderdaad troep.

Wow Romy, jij hebt het wel moeilijk. Hoor ik wel vaker over Akita's ook.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:18

Verder zijn akita’s een gezond ras. Tja, allergieën is het enige wat ze echt hebben.

Als ze snel afgeleid zijn van de kong, dan heb je de kong niet goed aangeleerd of is de beloning niet groot genoeg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:07

Toen de beagels werden gebracht stond de buurvrouw in de voortuin, nou jullie hadden haar blik moeten zien. Als ik ze ga uit laten dan ga ik via de achtertuin naar buiten, jammer dat het zo mis gund wordt door mensen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:58

We hebben nu Charlie in huis. Een Bulgaarse kruising. Ze is heel erg op zichzelf en heel rustig. Maar dat doet ze thuis ook zeiden haar baasjes. Ze ligt het liefst op haar eigen matrasje en is verder wel heel alert. Ze wordt het liefst met rust gelaten dus dat respecteren we zo veel mogelijk. Ze houdt van wandelen meer dan van spelen met hondjes. Alleen heeft ze last van haar knie dus we kunnen nu niet ver. Ze heeft hier medicijnen voor. Ze blijft 2 weken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:38

Naar is dat Marleen :n Gelukkig mag je gewoon een oppas zijn dus kan ze niks maken :D

Capopjekop, wel lekker rustig zo'n hondje. Toen wij hier die beagle hadden lag die het liefst ook de hele dag naast je op de bank te slapen heerlijk makkelijk <3

Zouden jullie een hoger tarief vragen voor dagopvang van een hele jonge pup? Ik vraag daar nu 15€ per dag voor. Ik twijfel zelf een beetje omdat je met een pup natuurlijk wel echt elk uur bezig bent. Met een volwassen hond is dat eerder zo eens in de 3 à 4 uur uitlaten en verder knuffelen en spelen. Maar dan hoef je niet elk moment op scherp te staan om te letten op ongelukjes...

Ik werk namelijk ook nog vanuit huis dus daar moet ik me ook op kunnen concentreren.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 12:39

capopjekop schreef:
We hebben nu Charlie in huis. Een Bulgaarse kruising. Ze is heel erg op zichzelf en heel rustig. Maar dat doet ze thuis ook zeiden haar baasjes. Ze ligt het liefst op haar eigen matrasje en is verder wel heel alert. Ze wordt het liefst met rust gelaten dus dat respecteren we zo veel mogelijk. Ze houdt van wandelen meer dan van spelen met hondjes. Alleen heeft ze last van haar knie dus we kunnen nu niet ver. Ze heeft hier medicijnen voor. Ze blijft 2 weken.

Leuk! Een rustig hondje is ook wel fijn toch? En misschien komt ze nog wel wat losser!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:41

Hier een beagle met spuitpoep dus
vanmorgen gelijk darmreiniger
gegeven.Daar net ook krom zitten dus meteen mee naar buiten genomen en daar spoot het er uit.Hopen dat het snel over is want hij slaapt in een bench s,nachts.

Ik vind de buitenlandse honden altijd erg rustig.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:06

Mijn beagletje is er ook, ligt super rustig een botje te kauwen :)ddd . Eigenaren hebben nog een kleedje en een voerton meegegeven, super handig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:24

Het is een schat van een hondje en we willen ook alleen rustige honden ivm onderburen. Maar ik vind het ergens ook een beetje sneu dat ze de hele dag op haar matje ligt. Het lijkt dat ze wel wil maar nog niet durft om een beetje rond te snuffelen. Maar wie weet komt ze los als ze wat langer hier is. De ene heeft wat meer moeite met wennen dan de ander natuurlijk

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:29

Is ze gemotiveerd voor haar voer? Anders haar brokken niet aanbieden in een voerbak, maar over de grond verspreiden. Dan moet ze wel gaan snuffelen en rondlopen.

Zo doe ik het met de meeste Griekse honden die ik in opvang krijg en ook met de honden die in pension komen, maar een beetje achter een glazen wand blijven toekijken.