Hbo 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:40

Wat fijn Femke!

Hier druk aan de studie, morgen de eerste. Op zich goed voorbereid gelukkig. Ben benieuwd wat het gaat worden maar denk dat ik het wel haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:42

Emma ik heb er zeker vertrouwen in. Wij zijn als een van de weinigen op tijd begonnen met de verslagen. Een klasgenoot die zeg maar gisteren is begonnen die zei vol trots nou volgens mij heb ik het af, en vroeg of ik mee wilde kijken. Bij deel 2 van de 6 moest ik haar al teleurstellen dat ze een deel mistte. En zo ging dat wel even verder. Sommige klasgenoten hebben zich zo hard verkeken op het werk :=
Dus dat geeft wel vertrouwen.

Wel herkenbaar Daphne. Ik kan mezelf ook helemaal de grond in trappen dat ik het fout doe. Maar ondertussen gaat het hartstikke goed en ben ik een beetje de vraagbaak van de klas geworden haha.
Gedrag en gedachte zijn ok, maar mn gevoel is echt een klootzak soms.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:09

Ooh als ik al jullie goede ervaringen lees dan is dat van mij wel heel slecht Haha! Wel heel fijn voor jullie :D

Mijn tentamen cultuurgeschiedenis net gehad en dat was echt bagger. Ik wist alle namen en tijdvakken en getallen, maar toen werd gevraagd naar verbanden tussen bepaalde mensen en tijdperken. Toen raakte ik ik paniek.. dus ben bang dat mijn eerste herkansing is.. en ik had nog zo hard geleerd :(

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:14

Precies hetzelfde hier Jolien! Ik ben al vanaf het begin de vraagbaak van de klas. Ik begreep al snel hoe alles werkt en wat er verwacht werd/wordt. Maar toch ben ik bang dat ik tijdens de toetsen ga falen en niet kan laten zien wat ik in huis heb.
Heb jij jouw tentamens al gehad?
Ik heb de eerste overmorgen dus ben echt doodzenuwachtig hahah :+

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:23

Ik heb van medische kennis en verpleegkunde de tentamens gehaald! Vruijdag heb ik nog individu en maatschappij en morgen moet ik anamnese gesprek met een acteur voor een cijfer doen.

Onze tentamens bestaan uit 60 meerkeuze vragen op de computer. ABC. Als je klaar bent met de toets zie je gelijk je voorlopige cijfer.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:12

Dat herken ik ook wel Daphne en Jolien. Ik zit in een klas met veel mensen die makkelijk 10 jaar ouder (en 10 jaar minder handig met leren/technologie) zijn. Dus alle vragen worden naar mij doorgesluisd. Niet echt een chille positie, want ik heb soms wel het gevoel dat ik geen fouten mag maken. Maar dat is natuurlijk onzin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:35

Daphne succes, ik heb zelf geen tentamens dit kwartiel, alleen maar 4 verslagen inleveren, waarvan 1 in een journal club gepresenteerd moet worden. Veel werk, maar wel heel leuk om te doen allemaal.
Aleen laten ze ons in het 3e jaar wel heel veel zwemmen. We moeten zoveel uitzoeken, dat is gewoon soms niet leuk meer want dan ben je al 1,5 uur bezig om te zoeken waar een bepaald format staat en hoe je dat moet doen :P Dan heb je nog gen woord getypt :P Frustrerend maar als je dat dan aangeeft bij de docent zegt ze gewoon 'tja zo werkt het in het echte leven ook'. :') Dus daar heb ik niet zoveel aan _O-

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:29

Emma: precies erg lastig inderdaad! Ik reageer inmiddels alleen op vragen inhoudelijk. Dus over de stof zelf, daar leer ik zelf namelijk ook nog wat van :+ Voor de rest vind ik dat ze het zelf moeten doen want ze zijn allemaal jonger dan ik en ik moet het ook gewoon uitzoeken. Dus succes :j

Jolien: Ohh dat is inderdaad best wel wat en niet echt helpend ja. Zo zijn ze bij mij ook. 'Heb je het al gevraagd aan medestudenten?' ALS IK HET GEVOEL HEB DAT IK DIE VRAAG AAN ZE KAN STELLEN DAN HAD IK DAT AL WEL GEDAAN OF NIET DAN? |o :') They're just not helpful.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:50

daphne_xxx schreef:
Emma: precies erg lastig inderdaad! Ik reageer inmiddels alleen op vragen inhoudelijk. Dus over de stof zelf, daar leer ik zelf namelijk ook nog wat van :+ Voor de rest vind ik dat ze het zelf moeten doen want ze zijn allemaal jonger dan ik en ik moet het ook gewoon uitzoeken. Dus succes :j

Jolien: Ohh dat is inderdaad best wel wat en niet echt helpend ja. Zo zijn ze bij mij ook. 'Heb je het al gevraagd aan medestudenten?' ALS IK HET GEVOEL HEB DAT IK DIE VRAAG AAN ZE KAN STELLEN DAN HAD IK DAT AL WEL GEDAAN OF NIET DAN? |o :') They're just not helpful.

HAhahaha ja zo herkenbaar _O- Irritant :P

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:07

Blij dat ik er niet alleen in sta. Voelt goed _O-

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:11

Hahaha heel herkenbaar hierboven!

Pff vandaag eerste toets gehad was een casustoets. Echt vragen in voor die wij nooit behandeld hadden in de lessen.. weird.
Nja hopen maar dat het een voldoende is.
Woensdag 2de toets

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:26

In mijn klas wordt ook heel veel aan mij gevraagd. Ik ben de oudste (Nederlandse) en ik wil precies weten hoe en wat betreft de opleiding. Ik check altijd projecten ver van te voren, kijk naar de mock exams, pluis alles zelf uit zeg maar. Er zijn heel veel in mijn klas die echt nog in de middelbare school instelling zijn blijven hangen en dan een dag voor het examen nog de meest basic dingen gaan vragen.

Of zoals gisteren; er was verwarring over waar en hoe laat ons wiskunde examen van vandaag is. Er werden twee tijden aangegeven. Van alle 30 leerlingen ben ik de enige die actie heeft ondernomen en is gaan rond mailen/bellen. :+ Dan vraag ik me echt af waarom anderen dat niet doen. Boeit het je niet wanneer je je examen hebt ofzo?

Oh en ook een ergenis; van die lui die nooit lessen bijwonen en dan alles gaan vragen via de groepsapp.. Allemaal vragen die je sowieso had geweten als je gewoon bij de les was geweest.

Oh en nu we toch bezig zijn: klasgenoten die niks "kunnen" vinden in Blackboard en dan steeds vragen of iemand het document wil mailen/foto van wil maken/whatever. Uhh ja hallo, kijk even 3 cm verder dan je neus lang is, krijg wat common sense in je en druk gewoon op wat folders en kijk even wat erin staat. Zo moeilijk is het niet.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:02

Ohhhsame Sanne!! Of dat de docent een mailtje stuurt met dat een les uitvalt en ik dus een paar keer mensen heb gewaarschuwd van jongens later op school morgen. En dat nog 3 van de 12 op school zitten 2 uur te vroeg. Nou, dat heb ik ook afgeleerd. Joe zoek het maar uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:15

Oh wat irritant Sanne. Dat heb im gelukkig niet meer zo erg in mijn klas.
Net gesprek gehad, dat ging geloof ik wel goed! Ik zou er dolgraag stage willen lopen dus ik ben heel benieuwd! Vanmiddag hoor ik het al :oo

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:28

Spannend Jolien!

Ik ben inmiddels klaar met leren van het vak voor morgen volgens mij. Begin nu iets vertrouwen te krijgen in mijzelf dus ik hoop dat het goed uitpakt!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:55

Heel spannend Jolien! Waar wil je graag stage lopen?
En goed bezig daphne, gaat vast helemaal goedkomen.
Ik heb morgen stagegesprek en donderdag tentamen. Ik ben heel erg blij als het weekend is _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:06

Zo dit was een topdag. Stage ben ik voor aangenomen *\%/*
Is stage bij Kadera, een organisatie die zich hard maakt tegen huiselijk geweld.

Edit: en ik heb al mn opdrachten ingeleverd. Lekker hoor.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:10

Nou, dat was een geweldige eerste toets van de opleiding...
Heb een leeg papiertje ingeleverd en ben weg gegaan 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:16

taartjee schreef:
Nou, dat was een geweldige eerste toets van de opleiding...
Heb een leeg papiertje ingeleverd en ben weg gegaan 8)7

Oh kak, hoezo? Wist je het echt niet?

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:23

Wauw gefeliciteerd Jolien! Klinkt heel interessant.
Oei taartjee, dat zijn de minder leuke dagen.. inderdaad, was t allemaal onbekende stof?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:10

Wiskunde is nou niet echt mijn favoriete bezigheid :P

Ik krijg op de opleiding wiskunde wat gelijk staat aan wiskunde B/D meer richting VWO dan HAVO. Ik heb in 2014 mijn HAVO gehaald met wiskunde A, daarna nooit meer wat met wiskunde hoeven doen. Alleen wordt er nu dus verwacht dat je wiskunde B/D in 8 weken leert en dan vervolgens een voldoende kunt halen voor een wiskunde toets.

Ik begrijp de stof, maar ik begrijp de stof nog niet goed genoeg dat ik het toe kan passen. Zodra ik uitleg zie en hoor klinkt alles heel logisch en kan ik de verbanden leggen tussen verschillende stappen. Zodra ik het zelf moet gaan doen heb ik net het idee dat ik naar Chinees zit te kijken.
Ik heb simpelweg meer tijd nodig om de stof zo te kunnen begrijpen dat ik het toe kan passen, maar die tijd heb ik niet gekregen. Dus het was al wel verwacht, maar had niet verwacht dat ik helemaal niets in zou vullen.
Keek naar m'n opgaven en had echt al direct dat het niets zou worden. Ik wist gewoon helemaal niets meer dus ervoor gekozen om er ook niet meer moeite in te stoppen en mezelf over de zeik te helpen en gewoon te gaan. Heb de mogelijkheid om wiskunde volgend jaar alsnog te halen en dan kan ik de rest van het jaar bijlessen gaan volgen om te zorgen dat ik volgend jaar glansrijk wiskunde haal.

Edit: mijn opleiding stelt wiskunde B niet verplicht, je komt binnen met wiskunde A in je profiel

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:04

Wat naar Taartjee! Hopelijk lukt het de volgende keer wel.

Ik heb straks mijn eerste tentamen en heb letterlijk, van de zenuwen, maar 2 uur geslapen. Voor de rest van de tijd spookte er begrippen, anatomische zooi door mijn hoofd alsof er een tv'tje aan stond die alles influistert -O-

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:20

daphne_xxx schreef:
Wat naar Taartjee! Hopelijk lukt het de volgende keer wel.

Ik heb straks mijn eerste tentamen en heb letterlijk, van de zenuwen, maar 2 uur geslapen. Voor de rest van de tijd spookte er begrippen, anatomische zooi door mijn hoofd alsof er een tv'tje aan stond die alles influistert -O-

Heel veel succes! Komt vast goed. Ik ben ook best wel zenuwachtig hoor, is toch de eerste toets van het jaar, en er wordt van mij wel verwacht dat ik hem gewoon haal omdat ik de stof al eens gehad heb.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:39

Joolien schreef:
Zo, ik kom me hier ook nog even melden.
Is er een lijstje om te zien wie wat doet? Lijkt me leuk om te zien :)

Zelf ben ik 32 en voltijd student toegepaste psychologie 3e jaar. Ik ben in 2014 begonnen maar vanege omstandigheden 2 jaar pause gehad. Ik ben nu aan het einde van kwartiel 1 van de hoofdstroom gezondheidspsychologie. Best ff pittig, want in de tussentijd is de opleiding helemaal veranderd en heb ik dus ook een aantal vakken gemist. Maar het gaat verder erg goed :D

Hierna nog 1 kwartiel en dan ga ik stage lopen, afstuderen en daarna ipv een minor wil ik de pre-master gaan doen om basispsychologie aan de UT.

Ik heb nu 3 sollicitatiebrieven verstuurd en 2 daarvan hebben me uitgenodigd voor een gesprek. Ik vind het wel spannend hoor zo'n gesprek :=

Jeej ik ben niet de enige oude HBO student met mijn 33 _/-\o_

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:47

Succes met alle tentamens vandaag!

Hier gisteren wiskunde tentamen gehad, gok dat ik die wel gehaald heb. Heb er een goed gevoel over.

Straks tentamen financial accounting. Moet helemaal goed komen. :)