VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:56

Ik heb net het Engels examen van 2016 tijdvak 1 gemaakt en ik had een 8,8 *\o/*

Heb er ook maar iets meer dan een uur over gedaan :')

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:57

xnaomivdh schreef:
Het examen Nederlands is trouwens officieel tot horror-examen benoemd :') Als de normering niet hoog wordt...

Haha ja :') Nu is ook het record verbroken van meest over geklaagde examen ooit :Y)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:20

xnaomivdh schreef:
Die memes, echt geweldig _O-
Het examen Nederlands is trouwens officieel tot horror-examen benoemd :') Als de normering niet hoog wordt...

Dan gaan we aan de poorten van cito rammelen en apocalyptisch schreeuwen, dan moeten ze er wel wat aan doen :')

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:17

Merelll schreef:
xnaomivdh schreef:
Die memes, echt geweldig _O-

Dan gaan we aan de poorten van cito rammelen en apocalyptisch schreeuwen, dan moeten ze er wel wat aan doen :')

Waarbij we spandoeken maken met: disproportioneel! Repressie!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:41

xnaomivdh schreef:
Waarbij we spandoeken maken met: disproportioneel! Repressie!

Hahahaha afgesproken hoor, moeten we echt doen nu als de N-term niet hoger is dan 1 :')

xnaomivdh

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:09

Ik had niet naar het antwoordmodel van kunst moeten kijken _O- ik raakte half in paniek omdat ik bij de meeste vragen hele andere dingen heb opgeschreven, dus ik heb me nu in m'n hoofd gehaald dat ik een 4 heb of zo :( ik hoop zo dat het mee valt...

Maar nu proberen die knop om te zetten en morgen weer te knallen :D

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:28

https://www.facebook.com/NRC/posts/1139186279526591

Wel mooi om de reacties van de auteurs te lezen, Van Saarloos moet niet zo zeuren, als ze nou gwn apocalyptisch met ons mee gaat schreeuwen naar cito. Maar vond het wel gek dat ze een tektst dus gwn veranderen en woorden toevoegen, had die man geprobeerd t makkelijk te houden maakt cito het alsnog moeilijk... poedersuiker cito _-:(

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:30

Hahaha, die reactie. Is toch raar dat ze niet de antwoorden op hun eigen teksten weten :') hoe kunnen wij het dan weten :+
Ben benieuwd naar het correctiemodel....

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:59

mignonne2403 schreef:
Hahaha, die reactie. Is toch raar dat ze niet de antwoorden op hun eigen teksten weten :') hoe kunnen wij het dan weten :+
Ben benieuwd naar het correctiemodel....

Haha echt hoor, als zij al niet weten hoe ze hun eigen geschreven tekst moeten interpreteren, hoe moeten wij dat dan weten? :?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:16

Geschiedenis ging voor mijn gevoel wel redelijk goed, hij was alleen best wel lang, ik had nog 5 minuten over.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 12:21

Merula123 schreef:
Geschiedenis ging voor mijn gevoel wel redelijk goed, hij was alleen best wel lang, ik had nog 5 minuten over.

Ik deel je mening! Hij was vrij goed te doen maar wel erg strak op de tijd. Heb uiteindelijk 2 vragen overgeslagen en helaas dus geen tijd meer voor gehad.

Edit,
Ik heb 11 kantjes volgeschreven :+ jullie?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:43

KirstenHorse schreef:
Merula123 schreef:

Ik deel je mening! Hij was vrij goed te doen maar wel erg strak op de tijd. Heb uiteindelijk 2 vragen overgeslagen en helaas dus geen tijd meer voor gehad.

Edit,
Ik heb 11 kantjes volgeschreven :+ jullie?

Elf? :oo

Ik heb twee hele blaadjes gebruikt, dus 8 kantjes.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:47

Geschiedenis ging bij mij best goed! 12 kantjes geschreven :') Gelukkig niet zoveel KA's.
Straks weer naar school voor Engels

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:52

Weet iemand hoeveel meerkeuze vragen er dadelijk zijn bij Engels? Wordt het iets als Nederlands of gewoon een fatsoenlijk examen?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:29

Hoe ging Engels bij jullie? Heb er wel een goed gevoel over. Na 1 uur al klaar en nog even rustig alles nagekeken.

Hooikoorts seizoen is nu echt begonnen en net nu heeft mijn moeder perongeluk mijn mondkapje opgezogen :') dus maar even 1 naar iemand in Amerika laten bezorgen en dan nu even naar Antwerpen rijden om er een op te halen.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:41

Engels ging goed bij mij, ik was ook snel klaar.

In het Engels examen zat ook disproportioneel _O-

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:04

Nou ik doe tweetalig onderwijs maar vond het Engels examen echt behoorlijk pittig. Zeker moeilijker ten opzichte van voorgaande jaren! :\

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:07

Ik vond hem makkelijker dan het examen van vorig jaar. Zat meer diversiteit in en makkelijkere teksten.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:25

Ging denk ik wel goed, ik vond hem ook wel iets moeilijker dan vorig(e) jaren, en meer van mijn school met mij. Maar alsnog wel te doen denk ik... zo lastig inschatten. Was wel ruim optijd klaar haha

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:37

Ik had eigenlijk te weinig tijd, maar ik weet van mezelf dat ik dat bijna altijd heb. Ik kan alleen niet sneller werken omdat ik dan bang ben het verkeerde antwoord te kiezen omdat ik niet precies genoeg lees (en ik twijfel altijd teveel). Heb de laatste paar teksten dus een beetje in de stress gemaakt en als ik er niet uitkwam maar gegokt en naar de volgende opgave gegaan. Het einde zal ik dus niet zo goed gemaakt hebben (nog even een tekst maken aan het einde met allemaal scheikundige termen gaat niet samen met een kunst/maatschappijleerling :') en wat was in hemelsnaam die tekst over die mannelijke zoogdieren of zo?? ) maar het grootste deel van het examen vond ik goed te doen.

Ik ga de rest van de dag gewoon lekker rust nemen want ik ben echt op van de laatste dagen. De rest van het weekend wiskunde examens maken.

Welke examens hebben jullie nog aankomende week? Ik heb nu de helft gehad, dus ik moet er nog 4. Maar 3 daarvan (wis-a, frans en eco) heb ik echt het meeste angst voor :=

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:49

Ik heb Nederlands en Engels gehad en maandag wiskunde A en Duits. Deze vier vakken zijn voor mij het best te doen. Daarna gaat de ellende voor mij van start met natuurkunde, scheikunde, biologie en economie :Y)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:50

xnaomivdh schreef:
Ik had eigenlijk te weinig tijd, maar ik weet van mezelf dat ik dat bijna altijd heb. Ik kan alleen niet sneller werken omdat ik dan bang ben het verkeerde antwoord te kiezen omdat ik niet precies genoeg lees (en ik twijfel altijd teveel). Heb de laatste paar teksten dus een beetje in de stress gemaakt en als ik er niet uitkwam maar gegokt en naar de volgende opgave gegaan. Het einde zal ik dus niet zo goed gemaakt hebben (nog even een tekst maken aan het einde met allemaal scheikundige termen gaat niet samen met een kunst/maatschappijleerling :') en wat was in hemelsnaam die tekst over die mannelijke zoogdieren of zo?? ) maar het grootste deel van het examen vond ik goed te doen.

Ik ga de rest van de dag gewoon lekker rust nemen want ik ben echt op van de laatste dagen. De rest van het weekend wiskunde examens maken.

Welke examens hebben jullie nog aankomende week? Ik heb nu de helft gehad, dus ik moet er nog 4. Maar 3 daarvan (wis-a, frans en eco) heb ik echt het meeste angst voor :=

Ja die over die alpha en beta mannetjes en stress? Die vond ik ook vreemd maar had wel t zelfde antwoord als vele andere haha

Wel jammer dat je wat tijd tekort had

Ik heb nog wisk-a, duits, natuurkunde, scheikunde en biologie ik heb nu dus 2/7 gehad haha

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:27

Geschiedenis heb ik volgens mij finaal verkloot... En maar 2 KA's terwijl ik ze zo goed wist -O-

Engels daarentegen ging wel goed, heb mn antwoorden overgeschreven en kom uit op 27 punten, dat is met de n-term van vorig jaar een 6.5 :)

Ik ga vandaag ook niets doen hoor, heel misschien maak ik een Duits opdracht, maar weet nog niet zeker. Maandag heb ik wiskunde en duits, dinsdag aardrijkskunde en dan pas een week later eco, gelukkig _/-\o_

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:29

Ik heb voor engels met n-term 0 een 6.9 minimaal dus, had nog wat twijfelpuntjes die ik niet heb meegerekend, hopen op een 7.6 :):)

Ik heb nu nog een scheikunde bijlesje en dan SLAPEN :z <3

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:31

Merelll schreef:
Ik heb voor engels met n-term 0 een 6.9 minimaal dus, had nog wat twijfelpuntjes die ik niet heb meegerekend, hopen op een 7.6 :):)

Ik heb nu nog een scheikunde bijlesje en dan SLAPEN :z <3

Netjes! Met de n-term van vorig jaar heb je dan een 8.3, super nice!