VWO 5 ~ 2016/2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:18

Kimmie25501 schreef:
Hoi, we moeten bij Duits een presentatie van 1 minuut geven over een onderwerp die je zelf mag verzinnen. (als het maar geen voetbal is haha, maar wel zo origineel mogelijk). Jullie misschien een idee?

Ik en een vriendin hebben het een keer over tandpasta gedaan :o

Ik praat en lees echt weinig meer mee de laatste tijd, het is zoooo druk met school en de paardjes #)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:48

Wij moeten iedere 2 weken in het Duits een stukje voorbereiden over een bepaald thema. Het is echt een verschrikking, je moet het voorbereiden anders krijg je een heleboel strafwerk, maar het kan ook zijn dat je niet aan de beurt komt. Er worden er namelijk maar 2 per keer gekozen. Dit keer moest het een actueel thema zijn, en ik heb gekozen voor de Paralympische Spelen.

Kimmie25501

Re: VWO 5 ~ 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:47

enamorada, oh ja, dat is echt supergrappig! Misschien kan ik dat ook wel doen haha
Reusje (weer je naam vergeten :o :o ), die is ook leuk inderdaad. Maar die is voor mij misschien een beetje lang voor 1 minuut. Wel raar dat je het steeds voorbereid moet hebben. Alsof je nog niet genoeg te doen hebt...

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:21

Oeps ik ben al heel lang niet online geweest op bokt, terwijl ik toch best vaak op de site zit :+

Ik heb me nog niet gemeld in dit topic, dus zal even kort iets zeggen over mezelf. Ik ben Sylvia en zit nu dus ook in V5 ik heb N&T met nederlands/engels/frans/ckv/economie/natuurkunde/scheikunde/biologie/wiskunde B en wiskunde A als extra vak (ik weet ook niet precies waarom, maar t gaat me tot nu toe goed af :') )

Eerste toets heb ik ook al gehad een natuurkunde toets met hoofdrekenen en significantie, heb voor t hoofdrekendeel een 9,5 *\o/* (meeste cijfers waren rond de 2 en t laagste was een 0,5 := )
T hoofdrekenen moet dus uit je hoofd en zonder berekening,voor de nieuwsgierigen, dit was een zo'n vraag: schrijf als macht: 0,34 x (0,51^2) x 0,85 /90
Spoiler:
het antwoord is dus 0,17^4

Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan studeren dus ben blij dat ik nog een jaar heb om te beslissen :') ik hoop dat ik het topic een beetje bij kan houden, want het loopt al best hard volgens mij :+

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:51

Sylvia_S schreef:
Oeps ik ben al heel lang niet online geweest op bokt, terwijl ik toch best vaak op de site zit :+

Ik heb me nog niet gemeld in dit topic, dus zal even kort iets zeggen over mezelf. Ik ben Sylvia en zit nu dus ook in V5 ik heb N&T met nederlands/engels/frans/ckv/economie/natuurkunde/scheikunde/biologie/wiskunde B en wiskunde A als extra vak (ik weet ook niet precies waarom, maar t gaat me tot nu toe goed af :') )

Eerste toets heb ik ook al gehad een natuurkunde toets met hoofdrekenen en significantie, heb voor t hoofdrekendeel een 9,5 *\o/* (meeste cijfers waren rond de 2 en t laagste was een 0,5 := )
T hoofdrekenen moet dus uit je hoofd en zonder berekening,voor de nieuwsgierigen, dit was een zo'n vraag: schrijf als macht: 0,34 x (0,51^2) x 0,85 /90
Spoiler:
het antwoord is dus 0,17^4

Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan studeren dus ben blij dat ik nog een jaar heb om te beslissen :') ik hoop dat ik het topic een beetje bij kan houden, want het loopt al best hard volgens mij :+

8)7 hoe kansloos, dat hoofdrekenen. Heel knap als je dat kan, en je mag er oprecht trots op zijn hoor, maar wat heb je daar nu aan (later) :=
Laatst bijgewerkt door Pacific op 22-09-16 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:07

Die hoofdreken vraag! Ik zou gillend weg rennen...

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:08

Jaa klopt vroegen wij ons ookal af, maar heb wel met meer vakken dat ik denk van wanneer heb je dit nodig? :=

Achja herfstvakantie is alweer in zicht dat scheelt _/-\o_

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:08

Welkom terug Sylvia! Wat goed! Ik kan echt helemaal niet hoofdrekenen haha.
IK heb trouwens ook al twee toetsen gehad. Een so van Latijn, waar ik alle grammatica behalve ww voor moest kennen. Een 4.4, lekker begin van het schooljaar haha.
En ook een so woordjes van Engels, daar had ik gelukkig wel een 6.2 voor.
En vandaag heb ik ook nog een so Latijn met alle woorden van de even lessen. Ik ben benieuwd, want dat was echt superveel leerwerk. Maar gelukkig heb ik nog wel een tussenuur voor Latijn, dan kan ik het nog even doorkijken.
Voor mijn gevoel duurt de herfstvakantie nog heel lang. Ik heb eerst nog lekker toetsweek.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:46

Balen van die 4.4 Kim! Ik ben best blij dat ik geen Latijn heb gekozen :=
Ik heb alleen nog maar een scheikunde proefwerk gehad, en die ging niet heel slecht dus hopelijk een voldoende! Ik heb met 4 anderen gewed dat als ik precies een 6.3 heb ik van iedereen een snicker krijg hihi. Zij hebben ook hun eigen cijfers geschat en als die het precies goed hebben krijgen ze ook een mars/snicker/twix van iedereen, ben beniewd :P

Vandaag staat in het teken van het PWS, we moeten onze top 3 vakken opgeven en met wie we het samen willen doen. Je moet het dit jaar dus oer se met z'n tweeën doen. Alleen wil niemand dit eigenlijk.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:27

Tja, altijd beter dan Grieks haha.
Ik hoop voor je! Hopelijk krijg je je snicker :')
Wij moeten nu nog helemaal niks met pws doen, dat komt volgens mij pas in november ofzo.

Latijn so vandaag ging best goed. Ik heb wel wat foutjes gemaakt. Dus ik ben benieuwd wat mijn cijfer is.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:06

Vandaag ga ik naar een nieuw paard kijken.
2 uur rijden, helemaal naar het topje van Noord-Holland.
Ik heb er heel veel zin in, maar ik ben ook wel zenuwachtig.
Dat moest ik even met jullie delen haha

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:25

Kimmie25501 schreef:
Vandaag ga ik naar een nieuw paard kijken.
2 uur rijden, helemaal naar het topje van Noord-Holland.
Ik heb er heel veel zin in, maar ik ben ook wel zenuwachtig.
Dat moest ik even met jullie delen haha

Wat voor paard is het?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:57

super veel plezier Kim!

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:16

Veel plezier!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:33

Een Kwpn ruin van 170, een allrounder en braaf (maar dat zijn ze allemaal in de advertentie :') )
Vannacht had ik zelfs buikpijn van de spanning haha. Ik hoop echt heel erg dat hij braaf en leuk is!
Dankjewel verder!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:56

Veel plezier en succes Kim!

Pff sorry dat ik me nog helemaal niet heb gemeld hier. Ik was zo druk de afgelopen tijd, met werk, school en de paarden natuurlijk.

Maar ja, ik zal me niet veel laten zien gok ik. Zeker de komende tijd niet. Mede doordat ik op werkweek naar Engeland ga en ik Prince (Boulonnais verzorgknollie) en later misschien Lord (Fries) officieel bij ga rijden (ik verzorg ze al 2 maanden, eerst een band opbouwen). Gisteren heb ik weer op een halster een rondje om het huis gestapt met beide, en met Lord zelfs los! Me is happy :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:49

Spannend Kim! Veel plezier.

Duits presentaties, ieeell vreselijk. Gelukkig heb ik geen duits.

De eerste toetsen en cijfers zijn hier ook al weer binnen.
Van het weekend show gehad met mijn mini, de Eusam world show. Super dag gehad en Eusam supreme world champhion youth geworden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:16

Ik zag het op insta, Lobke. Echt super!

Leuk, Kim. Hoe is het nu met Oreo? Ben benieuwd of het nieuwe paard leuk was!

Marlies, wat leuk dat je twee bijrijdpaardjes krijgt. Mooie namen ook!

Hier heel druk met school, sociale dingen en de paardjes. De eerste toetsen al weer gehad; nog geen cijfers binnen.
Wel al een week aan het balen. Een hardloopblessure opgelopen :( zo lastig met zoveel dingen...

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:18

wauw! gefeliciteerd Lobke!

ik heb lekker veel toetsen en verslagen volgende week...

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:13

Gefeliciteerd Lobke, dat is een hele titel! Leuk Marlies, best fijn om eerst een band op te bouwen :). Hoe is het gegaan Kim?

Mij zul je ook niet zo veel zien in het topic, druk met alles :Y)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:11

Helaas was het paardje het toch niet. Ik voelde geen klik bij het rijden, dus leek het me niet slim om te doen.
Ik dacht dat ik een heel mooi plekje voor Oreo gevonden had, maar nu gaat het toch niet door.
Ik vind het echt heel erg en ik ben nu zo verdrietig. Ik moet hem nu laten gaan, en ik kan het gewoon niet. Ik weet niet hoe ik dit moet doen. Tegen iedereen doe ik stoer en nuchter. Maar ik wil en kan het gewoon niet. Ik ben zo verdrietig. Verder gaat het nu op school door deze dingen ook niet zo lekker, dus mijn jaar is echt heel rot begonnen.

Verder nog iets anders. Als jullie ergens een leuk paard vinden die voldoet aan mijn vele eisen, namelijk:
Ruin, allrounder, tussen 8 en 12, braaf en koel in zijn kop, tussen 1.70 en 1.75, ongeveer dit geloof ik haha.
Zou je me dan een berichtje willen sturen? Ik ben nu echt actief op zoek, dus dat jullie het even weten haha

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:48

Kimmie25501 schreef:
Helaas was het paardje het toch niet. Ik voelde geen klik bij het rijden, dus leek het me niet slim om te doen.
Ik dacht dat ik een heel mooi plekje voor Oreo gevonden had, maar nu gaat het toch niet door.
Ik vind het echt heel erg en ik ben nu zo verdrietig. Ik moet hem nu laten gaan, en ik kan het gewoon niet. Ik weet niet hoe ik dit moet doen. Tegen iedereen doe ik stoer en nuchter. Maar ik wil en kan het gewoon niet. Ik ben zo verdrietig. Verder gaat het nu op school door deze dingen ook niet zo lekker, dus mijn jaar is echt heel rot begonnen.

Verder nog iets anders. Als jullie ergens een leuk paard vinden die voldoet aan mijn vele eisen, namelijk:
Ruin, allrounder, tussen 8 en 12, braaf en koel in zijn kop, tussen 1.70 en 1.75, ongeveer dit geloof ik haha.
Zou je me dan een berichtje willen sturen? Ik ben nu echt actief op zoek, dus dat jullie het even weten haha

Wat vervelend van Oreo! Waarom gaat het niet door? Bedenk wel wat het beste is voor hem, dat is het belangrijkste imo. Sterkte! :(:)
En wat je zoekt.... tja, dat zoekt iedereen. Een groot, gezond, braaf paard... denk eerlijk gezegd niet dat je dat onder de €4000 gaat vinden, maar ik weet verder niet wat je budget is.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:55

Vervelend Kim! Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte :(:)
Wat enamorada zegt is inderdaad wel waar, dat is zo ongeveer het type paard waar de meeste mensen naar op zoek zijn. Als ik iets weet zal ik iets laten weten

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 18:00

Wat jammer Kim! Van het nieuwe paardje en van het plekje van Oreo.. Heel veel sterkte! Ik zal je ook laten weten als ik iets voorbij zie komen.

Echt super goed gedaan Lobke! Ik had het ook al op insta gezien :D

Succes Isa!

Ah wat vervelend Femke! Is het een ernstige blessure? Ook succes in ieder geval!

Marlies, wat super leuk voor je! :D

Sorry dat ik zo weinig reageer, ik heb het op het moment erg druk! Nog bedankt voor de leuke reacties op dat ik nu eindelijk een bijrijdpony heb :) Ik zal t.z.t. wel een fototopic maken als alles nog steeds gaat zoals gehoopt :P . Maar nu is het vooral nog echt de basis, pony is helemaal scheef/onbespierd dus dat wordt nog een heel werk.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:19

Guusje (toch? Omg, wat slecht zeg haha), omdat hij in de winter niet de hele dag buiten kan staan. Dus durft de man van het weiland het niet aan. Mijn budget is tot 6000 euro. Dus ik denk dat ik daar wel een mooi paard van kan vinden.
Dankjewel roos en yael!
Leuk! Hou je ons op de hoogte? Ik vind het altijd erg interessant om dat te volgen. Je kan ook een volgtopic aanmaken <<)