Polen lijken mij eigenlijk hele aardige mensen die ook goed Engels spreken. Klopt dat beeld een beetje? Lijkt me eigenlijk wel een ideaal volk om jou op je vakantie te helpen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
En anders kom je met handen en voeten ook ver. Maar mij lijkt het gewoon gaaf om daar te zijn en dan bordjes te kunnen lezen en misschien ook wel met mensen te kunnen praten (But then again, ik ga over een maand al. Dus dat lijkt me iets te hoog gegrepen nog)Piekosjj schreef:Nou zeg, kom ik er nu achter bij memrise dat de leaderboard alleen de punten opneemt van de courses die zijn toegevoegd.Dus een goede representation van wie onze beste memrisers (?
) zijn moet ik toch alle courses toevoegen!
't schijnt dat Pools idioot lastig is, dus ik wens je succes Felicxa!
Felicxa schreef:Over het algemeen spreken de mensen daar inderdaad niet zo goed engels, al verwacht ik wel dat er in de hotels etc wel gewoon mensen zijn die engels spreken.En anders kom je met handen en voeten ook ver. Maar mij lijkt het gewoon gaaf om daar te zijn en dan bordjes te kunnen lezen en misschien ook wel met mensen te kunnen praten (But then again, ik ga over een maand al. Dus dat lijkt me iets te hoog gegrepen nog)
Maar ik denk zeker wel dat de mensen daar het waarderen als ik probeer om Pools met ze te spreken, en ik vind het gewoon een leuke uitdaging.
Koper, leer jij nou Ijslands? Lijkt me een aparte taal!
En er zijn hier nog een hoop die Russisch leren. Volgens mij lijkt Pools wel op Russisch, al kan ik het Cyrillische alfabet voor geen meter lezen.
Nou ben ik zelf ook nog nooit in Polen geweest, als het goed is ga ik volgend jaar voor het eerst. En ik ga er geen Pools voor leren maar ik vind het wel handig om te weten dat ik in grotere plaatsen goed terecht kan
Koper schreef:Ik ben begonnen met IOL (icelandiconline.is) en een overzicht van tungumalatorg (tungumalatorg.is). En verder veel lezen en luisteren. Ook is het handig als je een aantal grammaticale basisbegrippen kent. Woorden als fallbeyging bij voorbeeld. Maar als je eerst met gewoon IOL begint dan ben je voorlopig wel even zoet.
Ik hoop voor je dat je van puzzelen houdt![]()
[ Afbeelding ]
Koper schreef:Ik ben begonnen met IOL (icelandiconline.is) en een overzicht van tungumálatorg (tungumalatorg.is). En verder veel lezen en luisteren. Ook is het handig als je een aantal grammaticale basisbegrippen kent. Woorden als fallbeyging bij voorbeeld. Maar als je eerst met gewoon IOL begint dan ben je voorlopig wel even zoet.
Ik hoop voor je dat je van puzzelen houdt![]()
[ Afbeelding ]