Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinkex

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:08

nou ik weet mijn rooster ook voor in iedergeval volgende week, en ik blij :')

MA: 9:15-11:45
DI: 9:15-11:45
WO: vrij
DO: 8:30-12:30
VR: 8:30 -14:00

*\o/*

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:10

Ik weet mijn rooster nog niet en ik ben zo benieuwd! Ik begin volgende week maandag dus ik hoop dat we het snel te horen krijgen! :D

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:39

Ik heb het opeens echt superdruk, allemaal (teken)opdrachten en taken máár echt superleuk ook gewoon. Wel veel werk. Een project waar 224 uur voor staat (verdeeld over 16 weken dus 14 uur per week), mega veel zin in.
Ben nu net thuis ga zo gelijk oefenen!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:43

Zo, mijn introductie zit erop! Vandaag door Amsterdam gefietst, kan nou niet zeggen dat ik Amsterdam een geweldige stad vind :')

Heb me even ingelezen wat ik voor de eerste lessen per vak moet doen, schrok er een beetje van :+ Het is best veel, maar ik heb er zin in! Dus ga morgen beginnen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:47

Rinkex schreef:

*\o/*

Chill rooster zeg! Lekker de hele middag voor jezelf zo te zien! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:07

mijn rooster is wel oke, veel uren maar dat wist ik wel. we krijgen ook uren voor projectwerk dus dat hoef je er niet meer naast te plannen :) ben er alleen nog niet uit of dit de studie is die ik wil volgen _O-

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:08

Is er iemand hier die toevallig ook naar de HAN gaat?

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:12

badeendje schreef:
Rinkex schreef:

*\o/*

Chill rooster zeg! Lekker de hele middag voor jezelf zo te zien! :)
nu nog wel haha!

@hierboven ikzelf niet,maar mijn beste vriendin wel :o

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:29

LidyK97 schreef:
mijn rooster is wel oke, veel uren maar dat wist ik wel. we krijgen ook uren voor projectwerk dus dat hoef je er niet meer naast te plannen :) ben er alleen nog niet uit of dit de studie is die ik wil volgen _O-

Nu al niet leuk?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:37

Ik heb morgen mijn introductie, ben heel erg benieuwd en heb er zin in! Ben ook erg benieuwd naar mijn rooster. :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:51

LidyK97 schreef:

Ik hoef blijkbaar nog maar 3 dagen naar school, maandag woensdag en vrijdag :)
Hoezo weet je niet of je de opleiding wilt volgen? Heb je eigenlijk iets anders op t oog? Of lijkt de opleiding tegen te vallen ?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:52

Wat hebben sommige mensen hier ideale roosters! Ik heb helaas over het algemeen 5 dagen per week les. Soms maar voor 2 uurtjes, soms voor 5/6 uurtjes. Ik heb wel het geluk dat ik maar zo'n 2 dagen per week 'vroeg' op school moet zijn (08:30). De rest van de dagen zo rond half 11 of zelfs pas 1 uur 's middags.

Moeten jullie ook al flink aan de bak? Ik moet voor a.s. maandag al aardig wat dingetjes gedaan hebben. :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:06

GrumpyCat schreef:
Wat hebben sommige mensen hier ideale roosters! Ik heb helaas over het algemeen 5 dagen per week les. Soms maar voor 2 uurtjes, soms voor 5/6 uurtjes. Ik heb wel het geluk dat ik maar zo'n 2 dagen per week 'vroeg' op school moet zijn (08:30). De rest van de dagen zo rond half 11 of zelfs pas 1 uur 's middags.

Moeten jullie ook al flink aan de bak? Ik moet voor a.s. maandag al aardig wat dingetjes gedaan hebben. :D

Jup, hier nog 1! Wat moet jij doen? Ik moet voor inleiding recht een webcollege kijken, een toets maken en literatuur lezen. Voor de andere vakken geloof ik nog weinig, behalve studiehandleiding doornemen :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:58

Ik ben maandags vrij en vrijdag om 12.00 al. Dus als ik een weekend naar Groningen wil kan dat makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:38

succes allemaal!!

hier ook vanaf dag 1 al flink aan de bak. ik vind het wel leuk maar heb indd ook al een tijd iets anders op het oog waar ik tussen twijfelde. dus ik hoop dat ik er snel achter kom of ik nog ga switchen

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:50

Ik heb mijn introductieweek ook gehad. Of zoals het heet de bruisweek.
We sliepen in tentjes en het was zooo koud de eerste nacht dat ik gisteravond naar huis ben gegaan en thuis geslapen heb en vanmorgen terug gegaan ben. Nou gingen er een heleboel uit mijn klas en de rest wat nog over was zijn van die mensen die uit gaan tot 4 uur enzo en dat zag ik ook niet zitten dus dan maar naar huis. :') Mijn klas is wel heel leuk! Wel alleen maar meiden maar dat krijg je als je pedagogiek doet..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:59

Iselda schreef:
GrumpyCat schreef:

Jup, hier nog 1! Wat moet jij doen? Ik moet voor inleiding recht een webcollege kijken, een toets maken en literatuur lezen. Voor de andere vakken geloof ik nog weinig, behalve studiehandleiding doornemen :)

Grappig, jij moet echt hele andere dingen doen! :D Ik moet voor inleiding recht een hoofdstuk uit 3 verschillende boeken lezen en vervolgens wat opdracht opgaven maken. Voor de andere vakken weet ik het ook nog niet, moet ik nog even goed naar kijken.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:21

Klinkt gelukkig als allemaal redelijk positief!

Vandaag introductie dag deel 1 gehad en morgen deel 2. Viel mij wel wat tegen maargoed. Ben benieuwd wat we morgen gaan doen.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:23

Jammer dat het niet zo bevalt!

Zijn het echt de intro dingen die je niet bevallen of de studie?

Ik ben echt blij, met de uitleg die we vandaag kregen van de studie werd ik alleen maar enthousiaster!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:51

GrumpyCat, ik moet ook nog wat opdrachten maken kwam ik achter :+
Rest vd vakken tot nu toe weinig volgens mij voor de eerste week.

Melisssx, wij ook bijna alleen maar meiden bij sjd, en de jongens die we hebben zijn niet echt de mensen waar ik mee om zou gaan denk ik haha.

Paljaslaura, jammer dat het tegen viel. Alleen de intro hoop ik? Ik vond de intro ook niet heel bijzonder, maar studie nog wel zin in gelukkig.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:11

Wat balen dat de introductie tegen viel, paljaslaura! Ik hoop dat het vandaag beter bevalt. Vond je de intro niet bijzonder of de opleiding zelf? Onze intro was ook niet bepaald bijzonder.. wij kregen een circusworkshop (ik dacht toch echt dat ik mij in had geschreven voor SJD.. 8)7 )

Ik ben niet zo heel enthousiast over mijn leerteam. Wij zijn op basis van een vragenlijst in groepjes van 7 à 8 man verdeeld. Dit noemen ze ons 'leerteam' en hiermee moeten we gezamenlijke opdrachten etc. uitvoeren. Ik merkte bij de introductie dat de helft niet bepaald gemotiveerd over kwam, erg jammer! Ook merkte ik het leeftijdsverschil erg goed (oudste in mijn leerteam is 25, ik ook bijna en de jongste 17).

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:28

Dat is wel vervelend als je nu al merkt dat ze ongemotiveerd zijn GC..

De mensen met wie ik in de klas zit vallen een beetje tegen haha. Niet echt mijn types om het zo te noemen. Ik heb ook een projectgroep waar je alle groeps opdrachten mee moet gaan doen en ik kon er echt niet tussen komen. Dus zat op een gegeven moment maar op m'n telefoon te kijken tijdens de lunch :')

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:52

paljaslaura schreef:
Dat is wel vervelend als je nu al merkt dat ze ongemotiveerd zijn GC..

De mensen met wie ik in de klas zit vallen een beetje tegen haha. Niet echt mijn types om het zo te noemen. Ik heb ook een projectgroep waar je alle groeps opdrachten mee moet gaan doen en ik kon er echt niet tussen komen. Dus zat op een gegeven moment maar op m'n telefoon te kijken tijdens de lunch :')

Oh wat balen zeg. :(:) Is dat ook de reden dat je de opleiding wat vind tegen vallen?

Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn leerteam.. ik kon geen aansluiting vinden met de mensen in de groep, terwijl ik van mijzelf best wel sociaal aangelegd ben. Maar uiteindelijk moet je maar zo denken: je bent op school om je diploma te behalen, niet om anderen te pleasen of vriendinnen te maken. :D (Al is het wel fijn als je wat mensen hebt om mee op te trekken gedurende je opleiding...)

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:08

wauw, zit nu op de laatste dag van mijn introweek en ik ben zo bekaf! Heb wel onwijs leuke vriendinnen gemaakt al en mijn klas is zo geweldig en mijn 'mama en papa' oftewel de hosts zullen onze studentenbegeleiders blijven voor het hele eerste jaar, zo chill want ze zijn geweldig!
Ben wel een onwijs braaf studentje want ik lig tot nu toe steeds als ik ging stappen al om half 2
op bed en de dag erna zonder kater eruit en nog klaag ik over slaaptekort.

Heb mijn rooster alwel, maar hij veranderd per week weer dus dat is wel jammer aangezien ik nogal van routine houd, maar ach. Ben wel onwijs benieuwd naar de lessen, heb al wel een Problem Based Learning introductie gehad, maar dat was zo lastig dat ik er niks van snapte |(

Pff hoop echt dat jullie ook allemaal zo'n geweldige eerste ervaringen hebben, @paljaslaura, vind het echt jammer om te horen dat je je klasgenoten zo vind tegenvallen =/ Hopelijk verbeterd het nog?!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:30

Echt jammer dat sommige mensen een niet zo leuke ervaring hadden!
Ik ben juist echt blij met mijn klas/hele groep. Haast allemaal leuke mensen en zover ik nu kan zien is iedereen echt gemotiveerd.

Alleen een beetje weinig meiden xD In een groep van 115 studenten zijn we volgens mij met 30 :P