Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:35

Leffroi schreef:
En wonden met pus? Gelukkiger kun je mij niet maken. Vind het geweldig om te zien. Als de DA het niet meer trekt, maak ik het wel af :D Ik kan alleen heel slecht tegen ontlasting. Zeker op de vroege ochtend :x

Dat vind ik ook een van de ergste dingen, ontlasting bah!

Een keer gehad dat ik aan kwam en er tijdens het weekend toen onze dierenarts dienst had, er een hond met verstopping had gezeten.
Nou die was er overduidelijk weer vanaf, het zat werkelijk waar overal in een van de opname hokken. :r

Leffroi

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 13:12

Ja vreselijk niet? Wij hadden vorige week ook een kat met een flinke verstopping. Deed heel zeer, maar wel eerst een clysma geprobeerd. Er kwam wel wat uit, maar heel dun, diarree achtig en stinken.. pfff! Snel in de prullenbak en zak weg hahaha.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:32

Ben gister nog onder gesproeid door een hond die zijn anaalklieren zelf leegdrukte :') terwijl het alleen voor de hechtingen was maar het was zo'n vreselijke drukke/agressieve herder dat we haar moesten neerleggen en daar had ze stress van.. Tsja dan moet je je beesten opvoeden he.. :\

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:38

Bedankt voor jullie reacties :):)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:42

Iemand nog op zoek naar een baan voor gemiddeld 13 uur in Groningen? Liefst flexibel inzetbaar, passie voor t vak en hbo denkniveau. Pb voor details!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:07

Jammer dat het zo weinig uren zijn..

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:16

Nog tips voor het bloedprikken van een zeér angstig, klein hondje? Ik heb nog nooit zulke moeilijke honden gehad als die friemel van mij.. Ivm ziekte hebben we dit een aantal keer moeten doen met veel pijn en moeite.. In een handdoek wikkelen en met twee in de houdgreep houden en dan hopen dat de derde wat bloed krijgt. Dit gaat niet zonder piepen en het lozen van anaalklieren :+ . Buiten dat het vervelend is vind ik het ook gewoon zielig want hij is gewoon echt angstig. Gevolg dat handelingen zoals oogjes zalven nu ook paniek geeft. En hij zal toch vaker wat bloed moeten laten prikken..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:06

Ook geen trocoxil dus :(

Flink balen!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:10

Hallo! Mag ik me ook melden?
Hier al 1.5 jaar fulltime aan het werk op een paardenkliniek als paraveterinair :D

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:48

Ah Seni, Dordrecht dan denk ik? ;) Wij waren ook in Stockholm.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 06:59

Brechtje_A schreef:
Hallo! Mag ik me ook melden?
Hier al 1.5 jaar fulltime aan het werk op een paardenkliniek als paraveterinair :D

Vet leuk :D bij welke paarden kliniek :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:34

WillemYntjee: Klopt voor AniCura inderdaad. We zijn samen met de Tweedelijn gegaan! :)

MPH: inderdaad vanuit dordt! Wat vond je van 't weekend?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 12:06

WillemYntJee schreef:
Iemand nog op zoek naar een baan voor gemiddeld 13 uur in Groningen? Liefst flexibel inzetbaar, passie voor t vak en hbo denkniveau. Pb voor details!

Zag hem al voorbijkomen. Maar 13 uur is niet echt veel en de werktijden waren ook niet zo uitnodigend.

Tips voor een angstig hondje.. Hmm. In ieder geval niet de eigenaar er bij, dat als eerste. Dan valt het in 70% van de gevallen wel mee met de angstigheid. Snuitje om en verder niet teveel poespas.

Wij moesten maandag een kitten chippen. Fokster kwam met de nieuwe eigenaresse, waar de kitten ook al bij was en de eigenaresse wilde dr wel vast houden. Niet gelukt dus, kitten flipte helemaal en uiteindelijk vond ik de chip in de vacht terug. 'Maar chippen tijdens sterilisatie'. Prima. Eenmaal klaar (andere kittens waren gewoon gelukt) vroeg de vrouw of we niet nog een keer konden proberen. 'Maar dan zonder mij'. Dus ik vasthouden, DA chippen en de kitten heeft het nauwelijks gemerkt.

En... Vast is vast!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:35

Werktijden vallen wel mee toch? Volgens mij is t in eerste instantie voor de do middadg/avond en de vrijdagochtend. Lijkt me niet heel raar in ieder geval! Als je er nog iets anders naast hebt, is t denk ik wel mooi te combineren.

Chantal, klein roesje geen optie? Jammer dat t vaker moet zoals ik je begrijp, want iedere keer onder narcose is ook niet fijn natuurlijk. Maar als ie echt zo bang is, waarom dan met man en macht t gevecht aan gaan..

Leuk hoor weekendje buitenland met t werk, is t nu zo dat zij (anicura) echt praktijken opkopen of hoe werkt t precies? en wat is jullie voordeel om bij hen te horen?

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:57

annikeee19 schreef:

Wapenveld, onze gd locatie is in Hattem :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:46

Eigenaar ben ik zelf en ik ben de enigste assistente.. Dus dat is vaak niet mogelijk helaas. We hebben al een snuitje geprobeerd maar hij wurmd zich uit elke houding. Hij bijt verder overigens niet gelukkig :) .(Dierenartsen hebben al geprobeerd hem vast te houden en dat ik dan prik, dat lukt ook niet. Het ligt dus niet aan mijn fixeer kunsten :') ). Zelfs al op een geheel andere praktijk geweest en het daar over gelaten maar dat maakte het nog erger allemaal.

Roesje is weer niet mogelijk ivm de reden dat we prikken dat is weer te veel belastend voor zijn lichaam. Vandaag werd hij plots weer ziek, alsof we over de duivel praten.. Nu afwachten of hij gewoon opknapt en mocht hij blijven sukkelen kunnen we alsnog bloed afnemen proberen. Ik schuif t nu zoveel mogelijk vooruit en dan symptomatisch behandelen zonder de bloedwaarden.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:58

Ik wilde zeggen ook niet met een beetje propofol, maar dat is ook iv dus daar schiet je niets mee op. Combi van alfaxan en midazolam ook geen optie? Wat heeft hij waarom je bloed moet prikken?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:25

Chantal, prik je uit het pootje of uit zijn hals? Anders eens locatie wisselen?
Ik hield angsthaasjes altijd zo los mogelijk vast, vaak alleen kopje wegdraaien.
En als het jouw eigen hondje is, gewoon elke dag stuwbandje om, snoepje er in, etc. Dus dat de handelingen normaal worden (op het prikje na dan, maar dat wordt dan ook vanzelf minder erg).
Die van mij heeft het als jonge hond geleerd, dat er vaak beloning tegenover stond (en uh ja, dat was wel eens een lik slagroom ;) ), met als gevolg dat ze bij iedere dierenarts met plezier naar binnen gaat en iedereen zo een infuus kan prikken (of bloed), terwijl ik haar af laat liggen en haar koppie bij me hou (maar dat is dan omdat ze zich er anders mee gaat bemoeien).
Bij haar OK's hou ik haar dan ook zelf vast tot de tube er in zit ( mocht bij jullie ook MPH, erg fijn ;) ) en als ze waker wordt ben ik er ook weer. Dit heb ik tot nu toe altijd gedaan en geeft haar veel vertrouwen.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:35

Angstige hondjes pak ik vaak de achterpoot. Dan zien ze het niet, en dat scheelt vaak te helft :)

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:47

Brechtje_A schreef:
annikeee19 schreef:

Wapenveld, onze gd locatie is in Hattem :)

Dan kom ik jullie morgen een bezoekje brengen helaas, paard is al een tijdje wisselend kreupel..

Ik ben hier trouwens nog niet zo actief geweest, maar ik werk sinds 4.5 jaar als Paraveterinair in een gemengde praktijk. Direct na mn studie begonnen, en een vast contract voor 36 uur, dus helemaal blij! Bevalt erg goed!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:35

Ik zou ook eens een achterpootje proberen, als dat nog niet gebeurd is. Of heel even een kapje iso O:) Geen enkele hond is overigens bestand tegen een goede houdgreep. (Zeker niet als ze niet bijten)

Ja Fannetje, voor sommige honden is dat veel fijner, en voor ons uiteraard ook. Als het aan mij ligt prik ik bijna alle honden met eigenaar, maar is lang niet altijd haalbaar.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 07:25

Voorpoten en hals geprobeerd inderdaad, achterpoot is wel een goede! Losjes vasthouden hebben we ook geprobeerd maar dzijn bang dat de naald dan dingen raakt waar ie niet komen mag :+ .
Ik ga inderdaad beginnen met het oefenen van de handelingen en evt het fixeren!

Willemyntje ik stuur je even een pb :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:22

Eventueel xylocaine gel. Of met een naald een mini sneetje in de huid maken en daarna pas echt prikken via dat sneetje.
Of inderdaad buitenkant achterpoot (of binnenkant).

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:30

_E_ schreef:
Dan kom ik jullie morgen een bezoekje brengen helaas, paard is al een tijdje wisselend kreupel..

Ik ben hier trouwens nog niet zo actief geweest, maar ik werk sinds 4.5 jaar als Paraveterinair in een gemengde praktijk. Direct na mn studie begonnen, en een vast contract voor 36 uur, dus helemaal blij! Bevalt erg goed!

Wil eigenlijk niet ''gezellig!'' of ''leuk!'' zeggen, maar tot vanmiddag dan! :)

Hier ook direct begonnen na mijn studie, en nu mijn tweede jaarcontract voor 40 uur met een goede kans op vast contract :o

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:50

Ik heb morgen een meeloopdag bij een dierenziekenhuis bij mij in de buurt!
Vorige week gesprek gehad voor een zwangerschapswaarneming, en morgen dan de meeloopdag.
Zenuwen zijn toch inmiddels al aardig aanwezig...

Hoe gaan jullie met de spanning om op zo'n moment?