Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:51

purny schreef:
Voor een leuke werkplek heb ik het er echt voor over hoor.

Heb jij een relatie? Kook je ook? Heb je een paard?
Ik heb ook een leven naast mijn werk .. het gaat dan niet om over hebben voor, maar dat er meer is dan alleen reizen en werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:56

Ik heb het geluk om echt midden in de randstad te wonen. Den Haag is ongeveer 25 minuten, Zoetermeer ligt er aan welke kant, maar maximaal 20 (binnendoor), Utrecht is 45 minuten, Amsterdam een uur, Rotterdam Alexander 15 en andere kant van Rotterdam 25 :+ Alles zonder file dan he? Alleen hebben wij erg slecht openbaar vervoer, dus moet ik met de auto (vind ik niet erg) Alleen vanaf mijn huis naar Rotterdam is gunstig qua files.

Maar goed, ik ben laatst afgewezen vanwege de afstand, 25 km.

EDIT: Maar ik wil ook geen uur in de auto zitten liever, omdat dat met files zoveel langer wordt. Nog een huishouden te runnen, honden om mee te trainen en studie af te ronden.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-01-15 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:57

Ik kook, heb een vriend, woon alleen en doe minstens 2x per week 's avonds wat met vrienden. Ik vertrek om 7u naar het werk, ben dan rond 8u30 op kantoor en om 17.30 ben ik klaar. Rond 18.30-19.00 ben ik thuis en dat is tijd genoeg om te koken, wat in het huishouden te doen, tv te kijken of nog wat met vrienden te doen.

purny

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:00

@fargo: Ik heb geen vriend maar wel genoeg om te doen. Ik vind ook dat je gewoon wat verder van je huis moet kijken naar werk. Dat is ook wat het UWV zegt. Je moet na een half jaar tussen de 75 en 90 km van je postcode solliciteren. En als daar nou toevallig een leuke functie tussen zit dan ga je die toch aannemen...

Over het UWV gesproken, ik ben zomaar ineens 200 euro gekort op mijn uitkering....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:02

Yasmine schreef:
Ik kook, heb een vriend, woon alleen en doe minstens 2x per week 's avonds wat met vrienden. Ik vertrek om 7u naar het werk, ben dan rond 8u30 op kantoor en om 17.30 ben ik klaar. Rond 18.30-19.00 ben ik thuis en dat is tijd genoeg om te koken, wat in het huishouden te doen, tv te kijken of nog wat met vrienden te doen.

Ik heb 2 paarden en ga dagelijks tot 22.30 uur daar naar toe. Als ik om 7 uur thuis ben of later, dan gaat dat allemaal niet meer lukken :( :( dus dat ga ik ook niet opzoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:09

Ok, ik snap dat je 2 paarden hebt. En ik snap dat je daar graag naartoe wilt gaan. Maar dan kan je dingen toch wat beter plannen? Waar kies jij eerder voor. Voor een baan of voor je hobbys?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 13:10

Reistijd probeer ik zoveel mogelijk te beperken.
Vriendlief moet al 40 min in de auto naar kantoor. Als ik dan ook een mega lange reistijd heb gaan we het gewoon niet redden met de kinderen.

Ik wil graag met 25 min MAX op school kunnen zijn als er iets gebeurd. (zoontje heeft minder goede gezondheid) Amsterdam is in principe 20 min met de auto........behalve in de spits. Dan zit je nog met parkeren en ben ik zo 1,5 uur kwijt. Dat is geen optie met ons gezin. Maar laten we wel wezen........als ik een super leuke baan krijg, goed salaris en ín Amsterdam.....laat ik die op dit moment niet aan mijn neus voorbij gaan. ;)

De solli die ik nu heb lopen is 10/15 min met de auto. Ik kom langs stal dus ideaal!!! Ik denk er maar verder niet overna..........word ik ook niet teveel teleurgesteld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:13

Het zal wel afhankelijk zijn van waar je woont. Hier zou ik best 75+ km kunnen solliciteren, maar dan nemen ze je never nooit aan. Ik probeer onder de 30km te blijven, dan is het voor beide kanten te doen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:29

Ik moet gewoon mijn reiskosten zelf betalen, doet er niemand moeilijk om die 360 km per dag :+
Moet zo heen voor een uurtje verplicht onderwijs, lekker efficient, maar je moet natuurlijk wel wat over hebben voor die plek in de WW :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:42

Denk dat ik dan toch wel blij mag zijn dat ik na 1 maart werk houd, ook al is het niet de ideale baan. Geeft me wel de gelegenheid om zonder druk verder te kijken naar iets wat beter bij me past. Als je te maken krijgt met UWV is dat ook niet alles lees ik. Ik schrik daar eerlijk gezegd wel van, met een reistijd van 1,5 uur of meer zou dat inhouden dat je met een werkdag van 8 uur in het meest ideale geval 11 uur van huis bent. Dat zou met een baan met kantoortijden betekenen dat je, als je jonge kinderen hebt, ze hooguit een half uurtje per dag ziet.

Dimple: zo zit ik er ook in hoor, manlief heeft al een baan van meer dan 40 uur met soms lange reistijd. Dat houdt automatisch in dat ik dat niet kan gaan doen. Wanneer hoor je meer? Spannend hoor.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:46

Voor een leuke job valt reizen goed mee. Mijn vorige project was superleuk, daarvoor pendelde ik tussen Brussel, Zeebrugge, Utrecht, Broek op Langedijk, Rotterdam en Borgloon :+. Toen sliep ik veel op hotel en mocht ik de dagen dicht bij huis ook heel soepel plannen. Momenteel ben ik maar een kleine twee uur per dag onderweg en het is me gewoon teveel :+

Voordeel is wel dat ik geen "last" heb van kinderen of een relatie om rekening mee te houden. Dat maakt dit soort dingen ook wel simpeler :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:47

MyWishMax schreef:
Het zal wel afhankelijk zijn van waar je woont. Hier zou ik best 75+ km kunnen solliciteren, maar dan nemen ze je never nooit aan. Ik probeer onder de 30km te blijven, dan is het voor beide kanten te doen.

Maar dan doe je toch iets wat zij vragen. Dat je niet word uitgenodigd is een tweede... En heb je in ieder geval weer een sollicitatie gedaan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:53

Purny zo kun je het ook bekijken, maar dat is wel zonde van de tijd die het kost.
Het ligt er ook wel aan hoelang je zonder baan zit. Hoe wanhopiger hoe minder je dat in eerste instantie uitmaakt he :)

Mijn nieuwe baan is een half uur met de metro zonder overstap en ik stap voor de deur bij het bedrijf uit. Ideaal :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:56

purny schreef:
Ok, ik snap dat je 2 paarden hebt. En ik snap dat je daar graag naartoe wilt gaan. Maar dan kan je dingen toch wat beter plannen? Waar kies jij eerder voor. Voor een baan of voor je hobbys?

Sorry hoor, ik ben voor een baan van 36 uur op dit moment 50 uur onderweg omdat ik er 1,5 uur voor moet reizen.. Beter plannen?
En mijn hobbies heb ik al, dat zijn levende wezens en zij zijn mijn verantwoordelijkheid, daar heb ik dus voor te zorgen en rekening mee te houden.. En het is niet een kwestie van graag naar toe gaan, het is gewoon een verantwoordelijkheid om voor ze te zorgen. Maar ik had ook net zo goed 2 kinderen kunnen hebben op mijn leeftijd en dan had ik daar voor moeten zorgen.

Mijn man reist dagelijks vanuit Den Haag naar Brabant op en neer is vanaf 06:30 tot 19:00 uur bezet, de paarden zijn dus voor de avond en dat blijft zo. Wat voor baan ik ook krijg.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:58

Zetten jullie je sollicitatiebrief altijd in het mail bericht of in een aparte bijlage?
Twijfel daar een beetje over, maar zou niet weten wat ik anders in het gewone mailbericht moet zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:00

Ik zet hem altijd in het mailbericht zelf. Nog nooit commentaar op gehad :) mijn CV heb ik op het moment digitaal, niet als word of pdf, maar direct op mn site. :)

Vanavond ga ik wat brieven sturen.. := als er iemand nog een vacature voor een (senior) vormgever / webdesigner / visual designer vindt, liefst regio Utrecht, max 30 min vanaf Houten met de auto (ik ga niet met het OV) hoor ik het graag :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:04

kelliiee1993 schreef:
Zetten jullie je sollicitatiebrief altijd in het mail bericht of in een aparte bijlage?
Twijfel daar een beetje over, maar zou niet weten wat ik anders in het gewone mailbericht moet zetten.

Sinds kort doe ik het als bijlage en zet dan in de mail zoiets als hierbij solliciteer ik naar de functie van ... In de bijlage stuur ik mijn motivatiebrief en CV ofzo..
Voordeel is dat de opmaak van je brief niet verloren gaat als je hem in je mail plakt.

Jans - dat hoort ook meer bij jou achtergrond dat jij hem digitaal hebt, zo kun je jezelf presenteren. Ik zit in de secretaresse achtige hoek, dan moet een brief eigenlijk ook weer netjes zijn en een CV gewoon duidelijk en als pdf of word doc ;-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:11

Dat is inderdaad een half uurtje rijden, ik kan er altijd wat heen gooien idd! :j

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:13

Heeft er iemand tijd en zin om naar mijn brief te kijken? Mijn vriend heeft er al naar gekeken, maar ik word altijd een beetje onzeker van zijn manier van feedback.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:17

Ais, ik wil hem wel lezen. Maar of je daar veel aan hebt weet ik niet. Ik solliciteer nogal "afwijkend" heb ik de indruk :)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:19

Ik stuur je hem in een pb :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:13

Ik vind niet dat je over iemand anders kan oordelen of die wel of niet "genoeg over heeft" om werk te vinden. Ieder leven is anders. Als jij vrijgezel bent, zonder huisdieren en bij je ouders die alles voor je doen en 's avonds het eten opgewarmd voor je klaar hebben, of je bent een moeder van drie jonge kinderen waarvan de man al van 's morgensvroeg tot 's avondslaat werkt of misschien zelfs helemaal niet meer in beeld is...er kunnen zoveel dingen zijn die je situatie anders maken dan iemand anders.

Mijn vriend is ook anderhalfuur enkel tijd weg (en dan mag er geen vertraging zijn). Nu zou het voor mij nog wel gegaan hebben moest ik een verre reistijd hebben, maar stel dat we een kind of meerdere hadden, dan ging ik echt niet zoals hij van 's morgens kwart na zes tot 's avonds zeven uur de deur uit om mij blauw te betalen aan kinderopvang en mijn kind alleen in het weekend wakker te zien.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:18

kelliiee1993 schreef:

Brief en CV in een aparte pdf en beiden als bijlage. In mijn mail zet ik gewoon aanspreking (eerste paar zinnen van m'n sollicitatiebrief) + dat ze brief en cv in bijlage kunnen vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:31

Meld me ook weer. Eind van de week loopt mijn tijdelijke project af. Net me aangemeld op werk.nl, wat is dat toch een hopeloze site. Had gehoopt mijn oude cv weer actief te kunnen zetten, maar nee, moet alles opnieuw invullen |o .

Ben opzoek naar een leuke parttime job. Wat maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik ben niet zo moeilijk. Receptie/telefoniste/klantenservice is echt mijn ding, maar ga net zo makkelijk aan de lopende band staan, of schoonmaken, als er maar brood op de plank komt ;)

Regio Gorinchem/breda