Maartje1990 schreef:Ik denk dat dingen als pestproblemen echt los staan van de gymles. Vervelend voor de gepeste, maar daarom zou gym maar een keuzevak moeten worden? Dan schaffen we de pauzes ook maar af .... Dat pestprobleem moet dan aangepakt worden.
Overigens is mijn ervaring met gym daarin heel anders, maar dat terzijde.
Wbt wiskunde en Engels, op het vmbo is wiskunde een keuzevak en wiskunde is tijdelijk een keuzevak geweest op havo en vwo. Dit is echter weer veranderd. Ook al geef ik Engels, ik ben voor engels en wiskunde als keuzevak in ieder geval voor diegene met dyslexie of dyscalculie. Die gaan namelijk compleet onderuit. Ik heb havo diploma zonder wiskunde en ik heb dyscalculie, ik had havo nooit kunnen halen met wiskunde. Maar heb het absoluut niet nodig. Maar ik ben sowieso voorstander voor een ander schoolsysteem waarin je niet wordt ingedeeld daar waar je het slechts in bent, maar dat is weer een hele andere discussie
Natuurlijk zou een hele goed docent het anders aanpakken, maar het probleem is dat mensen die het niet hebben meegemaakt het probleem niet zien (of het aanstellerij vinden). En gymleraren waren per definitie niet slecht in gym nnatuurlijk. Hoe zou jij het hebben gevonden als je met rekenen en wiskunde telkens weer in een groepje ingedeeld zou worden waar jouw dyscalculie extra op zou vallen en anderen er een slechter cijfer door hadden gekregen? Als jij telkens met de nek aan zou zijn gekeken tijdens de wiskundeles om die reden had je er misschien ook wel een grondige hekel aan gekregen.
Pauzes kun je er daarom ook niet mee vergelijken. Niemand heeft een minder leuke pauze omdat één iemand niet goed is in pauze houden.
. Gelukkig vond mijn moeder toendertijd hetzelfde en die was dan ook gul met briefjes
.