Dominique_96 schreef:Heb net m'n boeken gekregen voor blok 1.. Scheikunde van havo is niets in vergelijking met ditboek over chemistry van 1000 pagina's in het engels en procestechnologie a 400 pagina's
Gefeliciteerd Chantal!
Procestechnologie leer je maar 3 hoofdstukken uit, chemistry doe je 4 jaar over. Dus het valt wel mee hoor ^^
Let goed op, want de stof is heel pittig, zeker als de HAVO stof niet 10000% beheerst. Oja, je krijgt Cbin(Chemische bindingen), ik zou aanraden om van te voren de basisstof hiervan GOED door te nemen. Over elektronenbanen, schema's etc. etc.
Kan je ook vinden in het boek van Mastering Chemistry, hoofdstuk weet ik niet uit mijn hoofd helaas

Ik kende de HAVO stof niet 100% en had dus nog nooit iets geleerd over elektronenbanen, resultaat was dat ik de eerste paar lessen Cbin dramatisch achter lag(zoals het overgrote deel van de klas). Cbin wordt dan ook het slechtste gemaakt van alle vakken de eerste module. Daarna krijg je organische chemie(Orga1), wat hier weer verder op bouwt. Daarna krijg je Orga2, en nog andere gerelateerde vakken. Dus je moet Cbin 100% kunnen. Ik had overigens Molling als SLB'er
Hij was heel aardig en begaan!EDIT: Nog een tip, je kan het boek Mastering Chemistry downloaden via torrentz, dan hoef je niet iedere keer dat zware boek mee te nemen en heb je het digitaal op je Ipad/laptop/tablet etc. (:
boek over chemistry van 1000 pagina's in het engels en procestechnologie a 400 pagina's
dus boek a 70 euro voor maar 3 hoofdstukken gekocht 

En ja ik ben zo'n miep want mijn slaap is heilig