Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:21

Super leuk! Veel plezier! Welk restaurant werk je als ik vragen mag? :) Groot restaurant?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:38

Dankje:)
Ik werk in Assen, niet heel erg groot maar volgens mij zijn we ook niet heel klein (ik heb maar een paar andere Mac's gezien)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:22

Daar zit wel een drive bij toch?

Dat vind ik leuk, raam 1. Lekker met de mensen kletsen, maar niet mijn benen eraf rennen voor een bestelling. :') Of dat gedoe met hold/nabrengen.

Hebben jullie eigenlijk naambordjes? Alle filialen in Groningen stad niet, maar in Winschoten weer wel hoorde ik en volgens mij in Appingedam ook.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:31

Ja wij hebben wel een drive:), Raam 1 vind ik ook chill maar raam 2 eigenlijk ook wel :')
Wij hebben wel naambordjes ja, hoewel ik dat best irritant vind want dan heb je van die enge mannetjes die je met je naam gaan aanspreken enzo :(

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:35

Zo, ik heb net ook gesolliciteerd. Werd enthousiast van jullie verhalen!
En nu afwachten of ik überhaupt op gesprek mag komen. :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:41

Super leuk om te horen, Mandarijn. Ga voor je duimen :)

Op raam 1 krijg ik altijd zere voeten van het stilstaan. Doe mij maar keihard werken in de keuken of raam 2 of kassa. :D Gaat de tijd ook lekker snel.

Hier geen naambordjes. Voordat ik er werkte hadden ze het wel, maar collega's werden inderdaad te veel met naam aangesproken door de gasten en dat gaf geen fijn gevoel. Moet ook eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook niet zou willen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:46

Na tijdje volgen toch maar eens berichtje posten!

Pas gesolliciteerd, op gesprek geweest en nu vrijdag oriëntatie dag.
In tussentijd een mooie baan en contract aangeboden gekregen bij Kruidvat wat top is, maar nu maar afwachten of o
parttime werken dan ook zou kunnen bij de Mac. Nog even duimen dus hoor deze week meer.
Waren wel enthousiast en zelf lijkt me ook wel wat zo erbij.

Wie weet!

Duim voor je Mandarijn!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:08

Een jongen sprak me laatst aan: "Zeg, waarom hebben jullie geen naambordjes op. Dat maakt het zo lastig voor me." :')
Ik duim voor jullie Mandarijn en MelanieB!

Hebben jullie daar geen kruk dan? Wij hebben een superfijne met wieltjes, waardoor je zo van het bestelscherm naar het betaalscherm/raam rolt. :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 01:51

Hebben we alleen als er een persoon zit die door omstandigheden niet veel kan staan en dus op raam 1 moet.. We hadden er eerst wel een maar er werd te veel misbruik van gemaakt door mensen die er gewoon even gingen zitten.. Die is dus verplaatst naar het telkantoor.
Vind zitten op raam 1 ook vervelend. Dan kan ik toch niet helemaal lekker opnemen en afrekenen tegelijk. Als ik sta gaat dat op een of andere manier veel makkelijker. :D

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:51

Ik werk inmiddels alweer een paar maandjes bij de mac en ik vind het nog steeds erg leuk! :)
Laatste tijd vind ik het alleen wel best zwaar.. Het is steeds zo druk bij de mcdonalds dat we het totaal niet kunnen bijhouden.. De klanten hebben in de rush vaak een wachttijd van een uur ofzo en zijn ontzettend boos.. Dus eenmaal klaar met werken ben ik echt doodop :z

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:15

jeeh, ik ben door mn proeftijd :D

Suzanne_J een uur?!!! jeetje, ik voel me al rot als het richting de 4 minuten gaat... wat helaas nog wel eens gebeurd aangezien ik nog niet zo snel ben. vooral met hele gezinnen met van alles.
vandaag ook, collega had al wat ingepakt voor meeneem, ik was op kiosk, kreeg het ja heb het al ik grote friet er nog bij wat nog moest was het niet de verkeerde zak :oo baalde zo niet als in b ipv c ofzo maar de verkeerde burgers en klant was al weg.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:26

Ik vind het vooral (of ja...vond want ik werk er niet meer) lastig dat als ik kassa stond en ik had lange wachttijden. Niet omdat ik niet snel genoeg was want daar lag het gelukkig vaak niet aan, maar je bent afhankelijk van hoe snel de keuken het kan bijhouden en of de voorraden goed zijn. Die afhankelijkheid was soms best lastig. Maar als het de spuigaten uitliep mocht ik wel altijd i.o. de manager de gast iets van een gratis ijsje/klein drankje aanbieden.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:59

Ik kreeg net een mailtje dat ik op gesprek mag komen. Ben benieuwd. :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:16

friendly schreef:
Ik vind het vooral (of ja...vond want ik werk er niet meer) lastig dat als ik kassa stond en ik had lange wachttijden. Niet omdat ik niet snel genoeg was want daar lag het gelukkig vaak niet aan, maar je bent afhankelijk van hoe snel de keuken het kan bijhouden en of de voorraden goed zijn. Die afhankelijkheid was soms best lastig. Maar als het de spuigaten uitliep mocht ik wel altijd i.o. de manager de gast iets van een gratis ijsje/klein drankje aanbieden.

daarvoor hebben we bordjes met nummers om na te brengen, ideaal. bij kiosk voel ik me wel banketstaaf als het er niet is ja.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:21

unihorses schreef:
jeeh, ik ben door mn proeftijd :D

Suzanne_J een uur?!!! jeetje, ik voel me al rot als het richting de 4 minuten gaat... wat helaas nog wel eens gebeurd aangezien ik nog niet zo snel ben. vooral met hele gezinnen met van alles.
vandaag ook, collega had al wat ingepakt voor meeneem, ik was op kiosk, kreeg het ja heb het al ik grote friet er nog bij wat nog moest was het niet de verkeerde zak :oo baalde zo niet als in b ipv c ofzo maar de verkeerde burgers en klant was al weg.

Ja het is ook echt heel vervelend op deze manier, maargoed we werken zo snel als we kunnen en meer kunnen we niet doen. Ik stond pas kiosk en er kwam een man boos naar mij toe wanneer hij eindelijk aan de beurt was. Ik vroeg welk nummertje heeft u? Hij had nummer 69, ik was bezig met nummer 51 :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:58

Vanmiddag gesprek gehad en ben aangenomen. :D
Word van de week gebeld over wanneer m'n eerste dag is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:01

Gefeliciteerd! :):)

Ik toch afgezegd voor het werk, mede omdat ik nu ook mooi uren contract aangeboden heb gekregen en dan word 2 banen combineren too much. Mede nu richting drukke tijd ed.
Keuzes keuzes

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:00

Leuk Mandarijn, gefeliciteerd!
En Melanie, wat jammer.. Maar ook heel begrijpelijk!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:43

Jammer Melanie! Inderdaad zeker begrijpelijk!
Mandarijn, gefeliciteerd! :D Spannend hoor.

Herkenbaar?
Afbeelding

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:13

Nope, nooit ergens last van :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:41

nou als je 3 uur lang sundea en shake low hebt en ze het te druk hebben voor bijvullen XD en al die patat piepjes... soms zou je er inderdaad gek van wroden :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:03

Hier redden we dat niet hoor, 3 uur lang zonder bijvullen, dan is 'ie helemaal leeg. Ben inmiddels zo aan al die piepjes gewend.. Sommige gasten vragen ook wel eens of ik niet gek word van al die piepjes, maar die hoor ik niet eens meer.. :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:21

Fee_ schreef:
Hier redden we dat niet hoor, 3 uur lang zonder bijvullen, dan is 'ie helemaal leeg. Ben inmiddels zo aan al die piepjes gewend.. Sommige gasten vragen ook wel eens of ik niet gek word van al die piepjes, maar die hoor ik niet eens meer.. :+

nou ben ik goed in overdrijven :') maar dat is dan niet tijdens de drukste tijd..
ik ben nog niet aan die piepjes gewend :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:26

Die ene bij de BOP (toch?) is wel echt hard. Die moet echt zo snel mogelijk uit. Die van de friet hoor ik amper meer, al helemaal die Pull niet meer. Duty soms nog wel omdat die wel irritant is.

Laatst belde ik naar de Mc om even wat qua beschikbaarheid te regelen en ik hoorde toch een kabaal. Vanalles maakt geluid, piept, doet weet ik veel. Ik kon m'n manager amper verstaan! Als je dan lekker in stilte thuis zit merk je het wel hoor.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:45

Leuk dit topic! Ik heb ook gesolliciteerd, volgende week een gesprek! Ben heel benieuwd!