De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:18

SophieFT schreef:
Vannacht sliep een vriendin hier en net ff bezig geweest voor moederdag :'), zo even naar knollie en dan ga ik vanavond wel leren :D

Oeeh dat is gevaarlijk, want leren op zaterdagavond, dat kan eigenlijk ook niet. En dan komt er ook nog de finale van het songfestival. Allemaal redenen om ook zaterdagavond niet te leren haha.

MarlindeRooz

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:20

Ik ga die onzin niet kijken. :')

Er komt hier iemand onze pc fixen (oud buurmeisje) en met mij een engels tekst maken. Is niet helemaal nodig maar we werden gevraagd of we haar af konden lijden ivm haar surpriseparty die vanavond plaatsvind. (ze is morgen jarig) :P

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:24

DewiRox schreef:
SophieFT schreef:
Vannacht sliep een vriendin hier en net ff bezig geweest voor moederdag :'), zo even naar knollie en dan ga ik vanavond wel leren :D

Oeeh dat is gevaarlijk, want leren op zaterdagavond, dat kan eigenlijk ook niet. En dan komt er ook nog de finale van het songfestival. Allemaal redenen om ook zaterdagavond niet te leren haha.

oh oliebol daar had ik indd nog geen rekening mee gehouden :+

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:24

Ik vind het zo fijn om af en toe dit topic te openen en te lezen dat jullie ook met allerlei andere dingen bezig zijn. :')

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:26

DewiRox schreef:
Debbels schreef:
Zetten jullie formules etc. in jullie GR?

Ik zet ALLES in mijn gr, maak verschillende bestanden op de computer en die zet ik in notefolio :))

ik ga zo maar eens even kijken hoe ik dat moet doen haha :)

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:00

Ik kom mij hier ook maar even melden (al weet ik niet of het wel een heel goed idee is :P )
Ik zit nu in 6vwo en heb n&t met biologie, spaans en m&o. Is er nog iemand die zich doodstresst voor bio? Ik heb echt het gevoel dat er niet voor te leren is! :n

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:08

MaO wil gewoon NIET lukken. ;( ;( ;(

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 15:16

Veerle schreef:
Sunneva schreef:
Okee net met studieflow een 8.2 voor tekst nederlands. Niet slecht maar kan beter :o

Wat?!
Nog beter dan een 8,2 :oo

Ik ben normaal heel goed in nederlands dus ik zou graag hoger halen. Als ik bij scheikunde een 5 haal ben ik al tervreden ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:59

Ik wil alles boven een 7 halen graag, maar dan moet ik nog wel even flink leren zegmaar. :')

Pff ik moest mijn deur open doen ivm de warmte want de houtkachel staat aan dus dan slaat de verwarming niet aan en dan wordt het steenkoud. :+
Maar mijn slaapkamer is naast de woonkamer dus dan loopt mijn vader steeds mijn vader binnen en dan heeft hij weer wat te zeuren. _-:( _-:( _-:(

Nu de deur maar dicht. %)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:08

Net examen Duits gemaakt 2012-I, 7,6. Dat is hoger dan ik voor mijn examen op havo had.. Hopelijk haal ik ongeveer net zo'n cijfer aanstaande vrijdag, haha. Hopelijk heb ik dan meer concentratie dan tijdens het examen wat ik net gemaakt heb.

Zometeen nog een examen van Nederlands oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:49

Naomi; Ik stress hem totaal niet voor biologie, maar ik heb wel wat tips voor je :)

1. Zorg dat je alle centrale begrippen kent (bijvoorbeeld; centraal zenuwstelsel of mitochontriën) Deze kun je vinden in de Syllabus op examenblad.nl
2. Oefen met oude examens
3. Binas! De binas is het grootste spiekbriefje dat je hebt, soms is het handig om dingen na te checken of staat het antwoord er zelfs letterlijk in. Door de binas goed te gebruiken scheel je jezelf veel basisfoutjes (en leerwerk). Neem vantevoren goed door welke bladzijdes waar zitten zodat je alles goed kunt vinden.
4. Er zullen vrij veel meerkeuzevragen in zitten, deze bestaan altijd uit 2 foute, 1 goede en een 'afleider' zoals mijn docent dat noemt. Ook hier kun je je binas gebruiken en vooral goed de vragen lezen.
5. Schrijf op je toets. Onderstreep informatie die je nodig denkt te hebben en maak zo veel aantekeningen als je wilt, dat mag namelijk gewoon.
6. PB mij als je nog vragen hebt ^^ ik ben zelf erg goed in biologie en wil je graag helpen.

Iets teveel info maybe :') maar misschien dat de andere biologen er ook wat aan hebben :Y)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:49

Oooh handige tips! :D

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:59

Boself schreef:
Naomi; Ik stress hem totaal niet voor biologie, maar ik heb wel wat tips voor je :)

1. Zorg dat je alle centrale begrippen kent (bijvoorbeeld; centraal zenuwstelsel of mitochontriën) Deze kun je vinden in de Syllabus op examenblad.nl
3. Binas! De binas is het grootste spiekbriefje dat je hebt, soms is het handig om dingen na te checken of staat het antwoord er zelfs letterlijk in. Door de binas goed te gebruiken scheel je jezelf veel basisfoutjes (en leerwerk). Neem vantevoren goed door welke bladzijdes waar zitten zodat je alles goed kunt vinden.
4. Er zullen vrij veel meerkeuzevragen in zitten, deze bestaan altijd uit 2 foute, 1 goede en een 'afleider' zoals mijn docent dat noemt. Ook hier kun je je binas gebruiken en vooral goed de vragen lezen.
5. Schrijf op je toets. Onderstreep informatie die je nodig denkt te hebben en maak zo veel aantekeningen als je wilt, dat mag namelijk gewoon.
6. PB mij als je nog vragen hebt ^^ ik ben zelf erg goed in biologie en wil je graag helpen.

Iets teveel info maybe :') maar misschien dat de andere biologen er ook wat aan hebben :Y)

Bedankt voor de tips! Zijn altijd handig ;)
Biologie dit jaar heeft juist weinig open vragen vergeleken met vorige jaren; http://www2.cito.nl/vo/ex2014/VW-1018-a-14-1-s.pdf

Begint al met 6 open vragen, daarom juist ook zo gestrest

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:03

36 vragen in 3 uur, ik hoop dat het te doen is. Normaal heb ik met gewone toetsen voor biologie altijd tijd tekort := Ben benieuwd naar het examen, hopelijk niet te moeilijk. Ik moet minimaal een 5.4 halen.

Edit: Open vragen ben ik vaak goed in, meerkeuze heb ik bijna altijd fout :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:03

NaomixAline schreef:
Boself schreef:

Bedankt voor de tips! Zijn altijd handig ;)
Biologie dit jaar heeft juist weinig open vragen vergeleken met vorige jaren; http://www2.cito.nl/vo/ex2014/VW-1018-a-14-1-s.pdf

Begint al met 6 open vragen, daarom juist ook zo gestrest

Geen stress :) kijk naar het aantal punten die je met een vraag kunt krijgen, meestal zijn dat ook het aantal elementen die je erin moet verwerken :) Verder, binas binas binas. :') tijdens SE1 gebruikte ik de binas amper, zodra ik dat ging doen ging mijn cijfer gewoon een heel punt omhoog! :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:06

Binas is inderdaad bij heel veel vragen echt een redmiddel! Ook bij meerkeuze :) Gewoon bepaalde begrippen uit de vraag halen en die achterin opzoeken :j

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:06

Ik kijk ook wel in Binas maar ik vind nooit echt letterlijke antwoorden ofzo :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:09

Ik ging even de opbouw van het Grieks examen opzoeken. Ik ga dood :') 42 vragen! Ik wil niet :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:10

Ik heb dan filosofie, dat is dan 17 vragen.
Dan denk je, dat valt mee.

Vraag 1: Schrijf een betoog over blabla ten over staande van de fysiologische denkwijze van de blabla.

Dan ben ik zo 5 volgeschreven A4-tjes verder. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:11

Ghostattack schreef:
Ik ging even de opbouw van het Grieks examen opzoeken. Ik ga dood :') 42 vragen! Ik wil niet :=

Joh, laat je niet zo opnaaien :') bij talen is het vaak ook veel woordjes vertalen waar je meestal zo overheen bent. Nu heb ik geen grieks dus idunno of jullie teksten krijgen, maar het aantal vragen zegt verder niks over de zwaarte van een toets.

Onze wiskunde Se's bestonden uit 5 opgaven, ong 20 vragen en godsallemachtig die waren zwaar :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:12

_O- Bij Grieks kun je soms ook van dat soort vragen verwachten. Bij ons dan over Sokrates en Plato. Of van die bullshit vragen: "Pietje heeft deze zin op deze manier vertaalt: [zin]. Waarom heeft hij dat gedaan?"

Ja weet ik veel waarom Pietje dat doet! _O-

@Edit: Grieks is geen woordjes vertalen hoor, dat is hele teksten vertalen en tekst verklaren. Dat is niet zoiets als Frans of Duits :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:13

MarlindeRooz schreef:
Ik heb dan filosofie, dat is dan 17 vragen.
Dan denk je, dat valt mee.

Vraag 1: Schrijf een betoog over blabla ten over staande van de fysiologische denkwijze van de blabla.

Dan ben ik zo 5 volgeschreven A4-tjes verder. _O-

Ja filosofie is daar lekker mee :') vorig jaar had ik dat ook, de laatste vraag was 'schrijf een betoog en verwerk deze 10 elementen erin'

Denk je klaar te zijn -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:15

Ja, begint je hand al te krampen... -O-

Ik moest laatst filosofie en geschiedenis direct achter elkaar maken. (herkansen)

Ik dacht dat mijn hand afgestorven was, ik was in totaal 11 A4-tjes verder. :+

Ik heb dysgrafie dus schrijven kost me al zoveel moeite. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:21

Ghostattack schreef:
_O- Bij Grieks kun je soms ook van dat soort vragen verwachten. Bij ons dan over Sokrates en Plato. Of van die bullshit vragen: "Pietje heeft deze zin op deze manier vertaalt: [zin]. Waarom heeft hij dat gedaan?"

Ja weet ik veel waarom Pietje dat doet! _O-

@Edit: Grieks is geen woordjes vertalen hoor, dat is hele teksten vertalen en tekst verklaren. Dat is niet zoiets als Frans of Duits :=

Idfk. :') Ik heb geen Grieks. Anyway; je zult dus vragen hebben waar je minder tijd voor nodig hebt en waar je wat meer tijd voor nodig hebt. Ze zorgen er echt wel voor dat je dat ding af kan krijgen in 3 uur hoor. En anders hebben we altijd LAKS :D

Marlinde: oef, 11 A4tjes. :') Dan krijg je ook altijd het meest fantastische handschrift ooit. Al moet ik wel zeggen dat filosofie me makkelijk afgaat (op de primaire teksten na want w-t-f) :D Die van vorig jaar zien er ook niet al te moeilijk uit.

Ohja en verder is de Syllabus mijn nieuwe bijbel geworden. :') Thing is gonna save my life.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:23

Het feit dat ze Grieks al plannen op dezelfde dag als Wiskunde B zegt alweer hoeveel verstand de mensen daar hebben van een vak als Grieks. Niks dus := Iedereen denkt, oh Grieks. Lekker makkelijk, zijn toch maar weinig mensen enz. Ehm, nee gewoon niet :+

Ik ga 'even' een Nederlands examen maken, ik weet alleen nog niet welke. Ik denk 2013-1 of 2013-2.