[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:40

Geloof dat uit onderzoeken is gebleken dat twee keer een uur (of nog beter 1,5 uur) het beste resultaat geeft. kan het helaas nu niet vinden...

BenteMaxime

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:46

Ik zie hier regelmatig lesauto's rijden in het weekend, inderdaad ook wel is op zondag. Ikzelf les bijna nooit in het weekend, dit is pas de 2e keer van mijn bijna 40 lessen, vind het niet fijn, maar het kan nu niet anders ivm met mijn stage. En na een lange dag school wil ik niet meer lessen, dan ben ik meestal niet meer geconcentreerd genoeg. Ik heb toen ik midden in het lessen zat vaak 2 uur achter elkaar gedaan. Eerst was dat nog 2x 50 minuten, maar nu is het 2x 60 minuten. Nu doe ik dat niet meer omdat 2 uur achter elkaar rijden nu vaak teveel is, niet meer nodig zegmaar. Want zoveel doen we niet meer nu, meer gewoon rijden, af en toe een parkeerplekje meenemen, stopopdracht of omkeer opdracht. En iedere les neem ik snelweg mee.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:14

saskiakefie schreef:
Batlow schreef:
Rond deze tijd gaat dat niet meer, dan moet je wel dokken...

Hangt van je instructeur af hoor :D

Als je vanavond wilt afzeggen voor morgen overdag dan moet je bij de meeste écht wel betalen. Maar ze had 24 uur vantevoren het gemeld dus dan no problemo.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:16

BenteMaxime schreef:
Ik zie hier regelmatig lesauto's rijden in het weekend, inderdaad ook wel is op zondag. Ikzelf les bijna nooit in het weekend, dit is pas de 2e keer van mijn bijna 40 lessen, vind het niet fijn, maar het kan nu niet anders ivm met mijn stage. En na een lange dag school wil ik niet meer lessen, dan ben ik meestal niet meer geconcentreerd genoeg. Ik heb toen ik midden in het lessen zat vaak 2 uur achter elkaar gedaan. Eerst was dat nog 2x 50 minuten, maar nu is het 2x 60 minuten. Nu doe ik dat niet meer omdat 2 uur achter elkaar rijden nu vaak teveel is, niet meer nodig zegmaar. Want zoveel doen we niet meer nu, meer gewoon rijden, af en toe een parkeerplekje meenemen, stopopdracht of omkeer opdracht. En iedere les neem ik snelweg mee.

Je zal straks ook op zaterdag moeten rijden :Y)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:18

Batlow schreef:
BenteMaxime schreef:

Je zal straks ook op zaterdag moeten kunnen rijden :Y)

Die opmerking over concentratie ging trouwens niet over het weekend, maar over na een lange dag stage ;)
Als je het zo bedoeld, ik weet inderdaad dat ik dan ook zou moeten rijden. Maar waarom zou ik het mezelf nu niet makkelijker maken? Waarom zou ik op een doordeweekse dag als ik moe ben van een dag stage, 's avonds nog moeten gaan lessen terwijl het dan ook op zaterdag ochtend kan als ik me fitter, beter voel en meer concentratie heb. Nou sorry, maar dan kies ik toch echt voor de zaterdag :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:20

Je zegt zelf dat je het niet fijn vind lessen op zaterdag.... En.ik zeg ja je zal straks ook op zaterdag rijden. Misverstandje? ;)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:22

Mij lijkt het ook niet fijn hoor in het weekend lessen.
Maar dat is meer omdat ik in het weekend alleen leuke dingen wil doen. En daar hoord rijles niet bij :P

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:24

Batlow schreef:
Je zegt zelf dat je het niet fijn vind lessen op zaterdag.... En.ik zeg ja je zal straks ook op zaterdag rijden. Misverstandje? ;)

O sorry, op die manier.
Nee dat weet ik inderdaad. Ik les liever doordeweeks, zoals ik al zei, dat bedoel ik ook. Maar aangezien ik stage dagen heb tot 7 uur vanaf aankomende week, vind ik het niet meer fijn om te lessen daarna. Dan ben ik moe, want ik begin vanaf 8 uur. Het lessen is iets waar ik toch altijd wel soort van zenuwachtig voor ben, dus zie dat ook als een soort "verplichting" wat voor mij thuishoort in de doordeweekse week. Maar nu in dit geval les ik liever op zaterdag, omdat ik anders er echt geen zin meer in heb. Dan ben ik ook niet meer te genieten en stiekem ben ik dan ook gewoon te lui hoor :Y)
En straks met mijn rijbewijs is het net weer een ander verhaal, auto rijden ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:25

Mij maakte het niet uit. Op allerlei dagen gelest, vroeg en laat. Je moet het toch allemaal kunnen en dat anderhalfuurtje lessen in het weekend maakt me ook niet uit.. Lekker rustig op de weg!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:26

Ieder z'n eigen mening toch? :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:27

Haha ja ik rij nu heel veel, ook naar stage, lekker naar stal, school en vergeet vooral niet de mcdrive :))

BenteMaxime

Oeh de macdrive inderdaad.. die ga ik ook vaak bezoeken denk ik. Sleeeeecht :Y)

Vera96Jarig

Ik slaap altijd slecht voor een autorijles, dus doordeweeks zijn ik denk ik wel fijner vinden want dan heb ik eerst nog school enzo. Nu heb ik voortaan woensdag ochtend voor school, dus dat helpt ook echt niet mee.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:29

@Vera, ben je zenuwachtig oid?

Ja mcdrive, dat heb ik (helaas) al wel vaak gedaan....

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:31

Ja vreselijk, ik durf niet eens te slapen omdat ik bang ben dat ik me verslaap ofzo. Ik vergeet altijd hoelaat ik moet lessen, of soms dat heb ik in me agenda 12 uur staan en dan zorg ik dat ik om 11 uur klaar sta voor het geval ik het misschien verkeerd heb opgeschreven. Echt gewoon puur omdat ik het zo eng iets vind, autorijlessen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:35

Misschien moet je daar eens goed met je rijinstructeur over praten. Als jij zo over een paar maanden je examen moet doen slaap je 3 weken van te voren niet. En misschien gelijk faalangst examen aanvragen? Want jij reageerd wel echt heel erg op autorijden zeg, t moet wel leuk blijven!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:40

Zo erg heb ik t gelukkig niet, maar ik ben ook altijd heel zenuwachtig voor lessen en al helemaal als ik ze sochtends heb. Dan droom ik er vaak snachts ook over dat ik me verslaap inderdaad, of dat er iets verkeerd gaat. Echt heel vervelend. Ik kan er erg over stressen en slecht slapen. Mijn rij instructeur weet dit. Misschien inderdaad ook even vertellen?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:54

Ik les ook liever ´s ochtends :j. Na school ben ik best gaar, en gaat het gewoon een stuk minder. Om nog maar te zwijgen als ik les heb in m'n tussenuren :x Dan is het altijd super rustig op de weg, vind dat juist lastig.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:36

Ik had op het begin wel toen ik begon met rijlessen dat ik zenuwachtig was. Maar gewoon omdat ik het toen heel leuk vond. Zenuwen zijn na een bepaalde tijd weggegaan... Hoe lang les je nou al vera? Of hoeveel lessen al gehad? Wel balen dat je zo zenuwachtig bent. Hoop dat het niet in het nadeel is tijdens je examen!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 10:01

Nabespreken na een les deden wij ook niet, wel na een oefen-examenrondje. Ging ze daarna even vertellen wat goed en wat minder ging. Verder van te voren ook niet echt bespreken wat we gingen doen maar meer op het moment. Later vroeg ze ook wel regelmatig of ik zelf nog iets had wat ik wilde oefenen, dat vond ik ook wel fijn. :)

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:56

Niet geslaagd, ik reed bij parkeren per ongeluk een klein stukje op de borduur :') ,
ik mocht geen tweede keer proberen en mocht direct terug naar het examencentrum _-:(
Volgende keer is woensdag om 7u30 :Z

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:06

Borduur?

Wel heel jammer!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:08

Zonde zazou, hoe kun je zo snel nog een keer :oo

Ik heb nog twee lessen voor mijn examen. .. vind het best spannend, heb namelijk niet het idee dat het echt goed gaat op het moment. Ik ben overal te langzaam (rij vaker te langzaam dan te hard) en volgens mijn rijinstructeur moet ik later beginnen met afremmen en dan harder remmen om toch nog weer op tijd klaar te zijn...

Moet verder vooruit kijken en weet ik wat niet, maar ik word vooral heel onoplettend als ik op het laatste moment te horen krijg dat ik ergens af moet bijvoorbeeld... Dan zegt hij weer dat ik dat straks ook heb als ik alleen mag rijden, maar dan denk ik weer dat ik er wel voorbij zou rijden en de volgende afslag zou pakken :')

Met een navigatie kan ik bijvoorbeeld wel heel goed rijden, dan weet ik al van te voren waar ik heen moet :') totaal geen stress dan... maar als ik het op het laatste moment weet :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 11:09

Zazoe_ schreef:
Niet geslaagd, ik reed bij parkeren per ongeluk een klein stukje op de borduur :') ,
ik mocht geen tweede keer proberen en mocht direct terug naar het examencentrum _-:(
Volgende keer is woensdag om 7u30 :Z

huh mocht je je halfuur niet eens afmaken ook?

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:11

NeverGiveUp: stoep, voetpad, trottoir,.. :D
Heel erg zonde, hij vertelde me wel dat ik een mooie, vlotte rijstijl heb en dat ik goed anticipeer
en participeer in het verkeer.