Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:52

Heino schreef:
Hey wat leuk, een psychologielotgenoot :D Of nouja, leuk...
Welke regio zoek je iets?

Ah jij ook werkzoekend psycholoog? Wat heb jij precies gestudeerd en wat voor banen zoek je nu? :)
Ik zoek in de regio Groningen, d.w.z. maximaal een uur reisafstand, dus Zwolle, Leeuwarden schrijf ik ook nog op.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:55

Kriel schreef:
Je mag wel een tijdje bij mij komen wonen hoor :D

haha denk dat mijn man daar niet blij mee zal zijn :)
wel grote kans dat daar veel mensen op gaan reageren!

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:06

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:52

Het is weer maandag, het solliciteren kan weer beginnen!! :)

Vol frisse moed :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:54

Ik heb de laatste week nauwelijks leuke vacatures voorbij zien komen helaas.

Zo even een rondje cv knutselen met iemand die misschien vanaf juni een plaats voor me heeft (via via).

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:01

Inderdaad, het is maandag... Bleh! Nu wordt ik er aan herinnerd dat ik geen werk heb.. Heb net maar eventjes achter A.biant aangebeld. Heb sinds woensdag niks meer van ze gehoord.
En ik zou dolgraag gaan geitenverlossen! Dat is werk dat ik leuk vind, veel ervaring mee heb (verhoogt mijn werkplezier) en ik verdien er ook nog wat centen mee waardoor ik mijn kamer in Vleuten kan behouden.. De persoon die mij kan helpen is helaas niet aanwezig, maar iemand anders gaat het voor me nakijken..

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:03

Nieuwe week, nieuwe kansen zullen we maar zeggen!

Jullie gaan wel aardig hard in dit topic ;) Maar toch wel wat positieve en helaas ook weer genoeg negatieve berichten gezien.

Ik werd vorige week gebeld dat ik op tweede gesprek mag komen. Ik ben benieuwd. Ze belden na 2 dagen als terug, dus vond het vrij vlot, aangezien ze nog meer kandidaten moesten bellen en spreken. Helaas moet ik nog tot eind van de maand wachten voor het tweede gesprek. Maar er is gelukkig nog hoop :).

Iemand nog tips voor zo'n 2e gesprek? Of ervaringen? Ik weet zelf niet zo goed wat ik moet verwachten aangezien dit de eerste keer is voor zo'n 2e gesprek...

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:20

Mijn 2e gesprek is altijd meteen een arbeidsvoorwaardengesprek geweest.. niet zo spannend dus..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:28

Ik heb nooit een 2e gesprek gehad, het bleef altijd ben een 1e gesprek en dan werd ik aangenomen of niet.. :j

Eerste sollicitatie bij BrabantZorg is eruit :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:44

_Ilona schreef:
Mijn 2e gesprek is altijd meteen een arbeidsvoorwaardengesprek geweest.. niet zo spannend dus..

Ik ben na een 2de gesprek een keer afgewezen. 3de persoon vond dat ik toch niet geschikt was.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:49

Voor mijn huidige baan heb ik 3 gesprekken gehad voorafgaand aan het arbeidsvoorwaardengesprek. Bij mijn man op het werk doen ze er meestal 2 voorafgaand aan het arbeidsvoorwaardengesprek.
Tips zijn een beetje de algemene tips, zorg dat je goed ingelezen bent op het bedrijf en de functie. En gebruik de gesprekken om ook aan je gesprekspartners vragen te stellen, bijvoorbeeld over een kenmerkende werkwijze, hoe ze tegen bepaalde dingen aan kijken, etc.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:50

Ik heb nu een gesprek met 2 andere personen dan het eerste gesprek. De Directeur van het bedrijf en iemand van de afdeling. Eerste gesprek was met manager van de afdeling en iemand van HRM. Ik denk dat het nu dieper op de functie ingaat dan in het eerste gesprek, dus zal me daar maar op richten.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:16

_Ilona schreef:
Kriel schreef:
Je mag wel een tijdje bij mij komen wonen hoor :D

haha denk dat mijn man daar niet blij mee zal zijn :)
wel grote kans dat daar veel mensen op gaan reageren!

Die van mij wel hoor :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:19

_Nancy schreef:
Ik heb nooit een 2e gesprek gehad, het bleef altijd ben een 1e gesprek en dan werd ik aangenomen of niet.. :j

Eerste sollicitatie bij BrabantZorg is eruit :)

Voordat ik werd aangenomen in mijn huidige functie heb ik 5 gesprekken en een assessment gehad :roll:
Mijn tip is om altijd jezelf te blijven. Ik doe persoonlijk ook niet aan sociaal wenselijke antwoorden.
En cliché vragen zoals: 'waar zie je jezelf over 5 jaar' kap ik eigenlijk ook af :o
Vroegah wilde ik zelf ook nog wel eens vooruit kijken. Nou het is nog nooit uitgekomen :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:22

Zo! :oo Dat zijn nogal wat gesprekken.. En een assessment?? Hoezo dat dan?

Die vragen over '5-10 jaar' vind ik ook niet zo fijn. Ik kan wel een heel verhaal vertellen dan, maar euhh.. Meestal komt het toch niet uit.. Helaas :=

Ik wil eens een positief bericht; We willen je uitnodigen voor een persoonlijk gesprek.. oid. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:27

Hoe ik mijzelf over 5 jaar zie... Tjah... Dat zijn echt van die dingen die je - zeker nú - niet weet. :n Ik heb die vragen destijds ook afgekapt, wel wat algemeen over de vraag heen gepraat dat ik mijzelf over 5 jaar met meer ervaring wil zie op de gebieden waarin ik mij interesseer. Resultaat is dat ze dan al snel doorvragen wat ik interessant vond _O-

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:47

hahah kriel grapjas! Partner ruil hihi. Kom jij dan hier wonen..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:49

_Nancy schreef:
Zo! :oo Dat zijn nogal wat gesprekken.. En een assessment?? Hoezo dat dan?

Die vragen over '5-10 jaar' vind ik ook niet zo fijn. Ik kan wel een heel verhaal vertellen dan, maar euhh.. Meestal komt het toch niet uit.. Helaas :=

Ik wil eens een positief bericht; We willen je uitnodigen voor een persoonlijk gesprek.. oid. :')

Een assessment is heel normaal in dit soort functies.
Even kijken of je wel intelligent genoeg bent :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:50

_Ilona schreef:
hahah kriel grapjas! Partner ruil hihi. Kom jij dan hier wonen..

DAT zei ik niet :D
Ik zei alleen dat hij het wel gezellig zou vinden nog een vrouw in huis

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:52

Kriel: Ik denk dat ik een beetje dezelfde karaktereigenschappen heb als jij. Ik vind sociaal wenselijke antwoorden of sociaal wenselijk gedrag ook nooit fijn. Ik ben meer van 'what you see is what you get'.

En die vraag over de toekomst: Daar ben ik bij het vorige gesprek zelf over begonnen dat ik daar geen antwoord op kon geven en dat je gaandeweg wel ziet waar het heen gaat ;) Zo heb ik ook mijn studie doorlopen. Je komt gaandeweg te weten waar je interesses liggen en gaat die richting op.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:53

Ze hebben toch nog meerdere geschikte kandidaten gevonden (en mij bellen omdat ze in nood zaten?!). Nu is het aan de geitenhouder om te beslissen. Volgens de meneer die ik aan de telefoon had (die is de Cv's gaan langsbrengen) was ik vrijdag de op een na favoriet. Afwachten dus! Als ik dit alles van te voren geweten had, had ik mijn CV nog iets uitgebreider gemaakt.. Ik had me gefocust op een baan in de melkveehouderij ;-) Dus mijn schapenervaring staat niet in mijn CV. (ik heb heel veel invalklusjes etc. gedaan, dus als ik alle werkervaring erop zou zetten zou het 4 pagina's lang zijn met baantjes die een week tot een maand geduurd hebben..). Wel heel spannend! De veehouder geeft uiterlijk woensdag door welke kandidaten hij op gesprek wil hebben.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:53

haha misschien vindt hij mij wel vet irritant... (al kan ik me dat natuurlijk niet voorstellen)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:54

Kriel heb jij al besloten wat je doet? :D

Sociaal wenselijke antwoorden geef ik ook niet en ik ben misschien zelfs wel te eerlijk in gesprekken. Ik wil mezelf zijn en als dat niet kan dan wil ik ook niet bij een kantoor werken.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:55

EliseBrouwer schreef:
Ze hebben toch nog meerdere geschikte kandidaten gevonden (en mij bellen omdat ze in nood zaten?!). Nu is het aan de geitenhouder om te beslissen. Volgens de meneer die ik aan de telefoon had (die is de Cv's gaan langsbrengen) was ik vrijdag de op een na favoriet. Afwachten dus! Als ik dit alles van te voren geweten had, had ik mijn CV nog iets uitgebreider gemaakt.. Ik had me gefocust op een baan in de melkveehouderij ;-) Dus mijn schapenervaring staat niet in mijn CV. (ik heb heel veel invalklusjes etc. gedaan, dus als ik alle werkervaring erop zou zetten zou het 4 pagina's lang zijn met baantjes die een week tot een maand geduurd hebben..). Wel heel spannend! De veehouder geeft uiterlijk woensdag door welke kandidaten hij op gesprek wil hebben.

He dat is vervelend.. hopen dat de geitenhouder de juiste beslissing voor je neemt!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:56

EliseBrouwer schreef:

Wat balen! Maar we duimen gewoon verder :j