Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:24

Oeh, ik had gemaild voor meer informatie over een vacature.. meestal wordt daar slecht op gereageerd.. deze HR medewerkster heeft wel de moeite genomen om te antwoorden +:)+ , en de antwoorden zijn best gunstig.. Vanavond maar even een brief bouwen dan :):)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:38

Nou klachtenmedewerker word ik ook niet, ze willen toch iemand met minimaal jaar werkervaring.
Maarja ik dacht dat uitzendbureau stuurt alleen zo'n mail naar de mensen die wel kunnen, dus ik reageren en moet ik toch werkervaring hebben :S

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:55

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:21

geloof dat UZB een beetje gek wordt van me :=
Vorige week woensdag daar geweest, ze zei toen dat ze dezelfde week nog reactie verwachtte en dat ik dan deze week op gesprek zou kunnen.
de eerste zelf gebelt of er al terug koppeling was geweest vanaf bedrijf, dat was er niet.
Net nog een keer gebelt, wederom nog geen reactie van bedrijf...
Nu gaan ze er nogeen keer achteraan. \Uiterlijk morgen krijg ik zoiezo een belletje/mailtje. Dan hebben ze bedrijf nog niet te pakken gehad, is het een afwijzing of mag ik op gesprek komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:22

Welke riching zocht jij nou ookalweer heen Mri?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:22

Mri schreef:
geloof dat UZB een beetje gek wordt van me :=
Vorige week woensdag daar geweest, ze zei toen dat ze dezelfde week nog reactie verwachtte en dat ik dan deze week op gesprek zou kunnen.
de eerste zelf gebelt of er al terug koppeling was geweest vanaf bedrijf, dat was er niet.
Net nog een keer gebelt, wederom nog geen reactie van bedrijf...
Nu gaan ze er nogeen keer achteraan. \Uiterlijk morgen krijg ik zoiezo een belletje/mailtje. Dan hebben ze bedrijf nog niet te pakken gehad, is het een afwijzing of mag ik op gesprek komen :+

Ik ben zo al 4 weken bezig. Nog steeds geen terugkoppeling van het bedrijf aan het UZB.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:20

Hm net achter een sollicitatie aan gebeld. Ik weet dat de eerste gesprekken morgen zijn en nog een ronde volgende week en had nog niks gehoord. Ze zei dat die van volgende week nog bericht moeten krijgen maar wist er verder niets over. Spannend, nu maar hopen dat ik bij die ronde zit dan. Ben wel weer fanatiek brieven aan het schrijven. Maar als je ziek bent werkt dat niet zo fantastisch, heb de ene fout na de andere.. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:39

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:41

Was inderdaad zeer geschikt geweest! :) bedankt voor de tip! :)
maar helaas is Amsterdam te ver weg voor mij (ik zoek werk in het noorden; Hele provincie Groningen en dan tot Leeuwarden en Emmen).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:50

Oh dan is dit wel wat uit de richting ja, sorry :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:58

Klein beetje maar uit de richting hoor haha :D
Je hebt mij iig wel op het idee gebracht om die site even in de gaten te houden :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:18

Zo weer op twee vacatures gereageerd, 1tje van Online Marketeer Social Media en 1tje iets over bijbaan in online marketing wereld. Allebei van Jobbirds en allebei ontzettend slordige en onduidelijke vacatures, maargoed probeer het maar gewoon.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:02

En weer op een vacature gereageerd. Staat dat het 3 weken kan duren voor een uitslag...

Ook een mail terug gehad van een bedrijf waar ik een open sollicitatie had gestuurd. Ze hadden helaas niets open staan, maar waren wel enthousiast en gaan een creatieve manier bedenken om mensen zoals ik opweg te helpen.
Een erg fijne reactie dus, dat je toch weer hoop geeft :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:56

http://www.jobbird.com/nl/vacature/8760 ... -castricum
Kijk deze vacature, erg onduidelijk... ik had dus gesolliciteerd, kreeg ik net een mail dat ze stagiaires zoeken en wat mijn motivatie is om bij hun stage te lopen.. (Alleen bij trefwoorden staat 'stagiair')

Dan hebben ze dus ten eerste niet mijn brief gelezen, aangezien daar in staat dat ik ben afgestudeerd en opzoek ben naar een baan. Heb ze dus ook maar even gemaild dat er waarschijnlijk een misverstand is ontstaan omdat hun vacature zo ontzettend onduidelijk is en dat ze misschien wat meer informatie over de werkzaamheden moeten vermelden ipv alleen beknopte info over het bedrijf.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:10

'Deze vacature is verlopen, vervuld of verwijderd' :Y)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:32

Jenkins schreef:
http://www.jobbird.com/nl/vacature/8760 ... -castricum
Kijk deze vacature, erg onduidelijk... ik had dus gesolliciteerd, kreeg ik net een mail dat ze stagiaires zoeken en wat mijn motivatie is om bij hun stage te lopen.. (Alleen bij trefwoorden staat 'stagiair')

Dan hebben ze dus ten eerste niet mijn brief gelezen, aangezien daar in staat dat ik ben afgestudeerd en opzoek ben naar een baan. Heb ze dus ook maar even gemaild dat er waarschijnlijk een misverstand is ontstaan omdat hun vacature zo ontzettend onduidelijk is en dat ze misschien wat meer informatie over de werkzaamheden moeten vermelden ipv alleen beknopte info over het bedrijf.

Links staat;
Citaat:
Dienstverband
Stage

;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:51

Ik ga zo een paar uur kijken bij de locatie van mijn evt. nieuwe baan en daarna bespreken of dat overeenkomt met het sollicitatie gesprek. Ben benieuwd naar de sfeer en de locatie!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:12

spannend Ruitje!! :):)

Ik ga zo een sollicitiatiebrief in elkaar bouwen voor bij een universiteit... :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:55

Oh, dan moet je wel slim over komen ja ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:00

>;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:06

Cer schreef:
>;)

?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:08

Universiteit sla ik over, wetenschap vind ik helemaal geweldig maar promoveren wil ik toch maar niet :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:16

Ik ben ook alweer sinds juni aan het zoeken naar ( financieel ) administratief werk of customer service.

Waar ik me vooral dood aan erger is uitzendbureau's die je zelf benaderen voor een vacature op basis van je CV, vervolgens je CV meenemen in een eerste selectie ronde en dan bepalen dat je niet geschikt genoeg bent :O

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:23

Nou ja het is een baan op de universiteit.. ik hoef er zelf niks voor te studeren gelukkig :D

@jolliegirl: zie post ruitje... :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:29

orienta schreef:
Ik ben ook alweer sinds juni aan het zoeken naar ( financieel ) administratief werk of customer service.

Waar ik me vooral dood aan erger is uitzendbureau's die je zelf benaderen voor een vacature op basis van je CV, vervolgens je CV meenemen in een eerste selectie ronde en dan bepalen dat je niet geschikt genoeg bent :O

Voor Hilversum: Misschien ook eens bij born4jobs.nl kijken. Zit soms ook administratief werk bij.