Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Golan

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:09

Ik heb gelukkig nooit 2 examens op 1 dag :) de meesten zijn wel s'middags, dat vind ik dan wel weer jammer...

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:57

Overigens... als er nog mensen zijn die interesse hebben in samenvattingen, dan heb ik er hier behoorlijk wat van economie (lweo leesmappen) en van geschiedenis ben ik ze ook aan het maken. Als je interesse hebt, stuur dan even een pb'tje met je mail, dan mail ik wat dingen door ;)
(Enneh.. mensen met samenvattingen van Aardrijkskunde (de geo), iemand?? Daar ben ik niet zo standaard samenvatterig van geweest, alleen een paar geschreven (en de schriften weggegooid...) O:)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:36

Ik heb van aardrijkskunde hele goede samenvattingen. Horen bij de methode, volgens mij de geo idd. Heb jij ook boekjes die elk een apart thema behandelen?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:46

Gracezellaa schreef:
Ik heb van aardrijkskunde hele goede samenvattingen. Horen bij de methode, volgens mij de geo idd. Heb jij ook boekjes die elk een apart thema behandelen?

:j die ja. Op internet oid? Ik heb wel samengevat, maar ik vind 'm helemaaaaaal niet fijn, alleen maar handig om dingen in terug te zoeken, maar ik ben meer van de lopende samenvattingen. Echt vreselijk dat ding :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:09

Die heb ik van mijn leraar gekregen, maar ze schijnen ook op internet te staan. Ik wil je eventueel wel mailen?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:56

Voor de mensen met geschiedenis:
Hoe zit dat met die Arminius en Gomarus (blz 48), zijn de rekkelijken/remonstranten/Arminianen (volgers van Arminius' leer) hetzelfde als de vrijzinnigen(blz 46) en de preciezen/contraremonstranten (volgers van Gomarus' leer) hetzelfde als de orthodoxen?
(bladzijdes zijn van het boek van walburg pers, de republiek in een tijd van vorsten)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:53

Golan, het filmpje loopt steeds vast bij mij, maar ziet er gezellig uit! Zit jij op t gymnasium Nijmegen? Dan woon je niet zo ver van mij af, ik zit op OBC Bemmel.

Ik heb geen geschiedenis, sorry.
Mar_fay: Ik heb bijna alles van aardrijkskunde samengevat, maar ik heb een andere methode (buiteNLand).
Economie heb ik opzich wel interesse in (A) wij werken ook met lweo.

Nou ik heb net een examen nederlands gemaakt (2010-|). Dacht dat het wel goed ging, had ook ruim een uur tijd over. Maar ik heb helaas maar een 5,4. Samenvatten gaat best goed, maar tekstbegrip had ik maar 12 van de 26 punten. Met oefenen in de klas had ik nog het hoogste van iedereen, misschien toch iets te snel gewerkt nu.

Oh hier filmpje van onze stunt:
(intro:)
http://www.youtube.com/watch?v=GSiDPDWxuLI

En een van onze scheikunde leraren.. Gelukkig had ik hem alleen in de 4e :=
http://www.dumpert.nl/mediabase/2115671 ... hool_.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:06

De zenuwen slaan echt wel toe bij mij nu |(
Mijn proefexamens die ik maak zijn nog steeds allemaal onder de 6.. erg frusterend en ik kan me echt totaal niet concentreren |(
Iemand tips?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:34

TessaKaizoku schreef:
De zenuwen slaan echt wel toe bij mij nu |(
Mijn proefexamens die ik maak zijn nog steeds allemaal onder de 6.. erg frusterend en ik kan me echt totaal niet concentreren |(
Iemand tips?

Zelfde probleem, helaas geen tips..
Behalve dat je moet blijven oefenen, het is nog maar zo kort, we mogen nu de moed niet opgeven! Doorzetten! Kijk welke onderwerpen je lastig vindt, ga deze oefenen op internet/examenbundel. Als je wilt weten wat je lastig vindt, kun je de quickscans doen van examenbundel. http://examenbundel.nl/examenbundel2/pa ... key=100326

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:46

Ik kan me ook écht niet concentreren, vandaag al helemaal niks kunnen doen (ziek paard, werken, boodschappen doen enz.)
Aankomende week hebben wij facultatieve lessen. Ontzettend nuttig, maar dan moet je wel eerst alles geleerd hebben voordat je weet of je vragen heb en daardoor schiet ik nu al helemaal in de stress :')

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:53

Marloes schreef:
Ik kan me ook écht niet concentreren, vandaag al helemaal niks kunnen doen (ziek paard, werken, boodschappen doen enz.)
Aankomende week hebben wij facultatieve lessen. Ontzettend nuttig, maar dan moet je wel eerst alles geleerd hebben voordat je weet of je vragen heb en daardoor schiet ik nu al helemaal in de stress :')

Hier nog zo iemand die zich niet kan concentreren -O- Wat ik deze vakantie gedaan heb: 1 sommetje voor wiskunde, 1 blz voor latijn voorbereid en 25 oude bio examenvragen gemaakt.
Ik geef de schuld aan de proefwerkweek. Ik ben daarvan nog aan het herstellen. Er is gewoon nog geen ruimte in mijn hoofd om weer alle kennis voor de examens erin te stampen vrees is. :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:03

Gezellig, ik kan me ook niet concentreren helaas.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:20

Mooi filmpje Marloes, ziet er best professioneel uit, maar die leraar :7

Ik zit idd op t stedelijk gym Nijmegen :)

Ik moet zeggen dat het leren bij mij best goed gaat, heb in 3 dagen alle 5e klas stof van bio doorgenomen, al 5 boekjes natuurkunde en heb net een Nederlands examen gemaakt, had zonder de samenvatting iets van een 7,5.

Een tip voor mensen die examens oefenen; zorg dat je eerst alle stof hebt herhaald voor je eraan begint, anders is het alleen maar frustrerend lijkt me.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:21

En toen deden de quickscans het niet meer... -O-

Goed bezig Golan!

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:23

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:53

De Samengevat-boekjes zijn ook handig. :j Het enige "leer"vak wat ik heb is biologie en dat boekje vind ik heel fijn.

Mijn rooster:
Maandag: Nederlands
Dinsdag: -
Woensdag: -
Donderdag: -
Vrijdag: -

Maandag: Natuurkunde
Dinsdag: Wiskunde
Woensdag: Duits en biologie
Donderdag: Engels
Vrijdag: -

Maandag: -
Dinsdag: Scheikunde
Woensdag: -
Donderdag: Frans

In die 2e week kun je mij opvegen denk ik. :=

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:32

Mag ik me hier ook melden??

Ik al een tijdje in het algemene topic, en opzoek naar een topic over de loting van diergeneeskunde kwam ik deze tegen!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:41

Welkom xShanty! Wat voor profiel heb je en hoe sta je ervoor?

Wie o wie kan mij motiveren voor geschiedenis? Ik kan mezelf er echt niet toe aanzetten om te gaan leren, want voor mijn gevoel heeft dat toch geen nut, ik kan het toch niet. Voor de toets over Vietnam op school had ik (voor de herkansing) heel hard geleerd, haal ik een 3. Ik had echt niet veel beter kunnen leren daarvoor. Ik weet dus echt gewoon zo zeker dat ik voor geschiedenis een poedersuiker ga halen, en naar mijn idee kan ik er dan maar net zo goed helemaal niks aan doen, want als ik er veel tijd in stop dan heeft dat toch geen resultaat.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:08

Had je de bronnen geoefend? Ik had bij Vietnam oude examens geoefend en heb daardoor geleerd om met de bronnen om te gaan, Vietnam is echt grotendeels bronnen waarbij je alleen maar basiskennis hoeft te kennen om ze te beantwoorden.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:26

Ik had alle opdrachten in het boek gemaakt, dus ook bronnenopdrachten. Maar blijkbaar gaat er bij mij dan toch iets fout bij het combineren van basiskennis en bronnen.
Maar goed, ik ga gewoon heel hard leren, en heel veel opdrachten maken en dan komt het hopelijk goed.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:30

Ik heb NGNT als profiel, en heb geen 2e vreemde taal maar Filosofie, en M&O als keuzevak erbij.

Ik sta op Wiskunde na voor al mijn vakken een 6, 7 of 8 en heb overal wel vertrouwen in, behalve dus Wiskunde, dat is nu afgezakt naar een 4,3 en dat hoop ik gewoon heel hard met geluk naar een 4,5 te krijgen met mijn CE.

In heb toch last-minute ingeschreven voor Diergeneeskunde, maar omdat ik wss in lotingsklasse D terecht kom verwacht ik er niet veel van.
Dus als ik niet ingeloot word ga ik Bedrijfskunde studeren aan de VU.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:38

Heeft één van jullie ook kunst? Ik ben er net mee begonnen maar wát een werk! Dat examen gaat moeilijk worden! :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:51

Geen tweede vreemde taal? Dat is toch verplicht voor een vwo diploma?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:09

En, hoe gaat het dames? Hard aan het werk?
Ik heb gisteren zelfs voor 6 uur een boktban ingesteld, ik had totaaaaaaaaaal geen last van studie ontwijkend gedrag O:)
Vandaag bijles wiskunde gehad, eerst een (deel van een) examen gemaakt, dat nabesproken. Eigenlijk gaat het best goed, meestal snap ik zelfs wat de bedoeling is en 10 van de 14 had ik zelfs goed *\o/*
Nu druk bezig aan geschiedenis, maar het is wel een beetje op aan het raken - ik denk dat ik zo maar eens ga koken, eten en dan even een heerlijk ritje ga maken :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:12

Ik ben nu ook nog even aan het leren haha, geschiedenis.
Ben constant afgeleid, en heb trek! Maar hierna nog maar een vak en ik heb zondag vrij gekregen :D mag nu vrijdagavond werken en vrijdagavond mis je toch niet.