Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:01

Je bent aardig bij de neus genomen!
Kappen met die handel en overstappen naar een ander (sommige hebben hun shop laten bouwen en zijn zeer tevreden, vraag ze eens naar hun bouwer)
Al moet je opnieuw laten bouwen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:04

pmarena schreef:
Dat is een berg geld, laat jij je site door een ander bouwen dan :?

Mijn host kost me elk jaar een paar honderd euro.... die biedt alleen maar de ruimte op zijn server eigenlijk, en dan wat diensten / hulp om de domeinen te re-directen enzo :)

De site heb ik altijd zelf gebouwd en onderhouden.

Deze nieuwe is nu gebaseerd op die van Barefoot zelf, daar heb ik de huls van gebruikt zeg maar maar die helemaal zelf verder ingevuld, met wat hulp van de website-man van Barefoot zelf omdat die dieper in het systeem kan dan ik zelf :)

(wel wat veel posts achter elkaar zo, maar goed, het is niet anders... ;-) ). Een paar honderd euro is nog wat veel. Ik geloof dat ik voor 5 of 10 sites met een in de praktijk bijna onbeperkte opslag en dataverkeer (Iets van 150 GB/maand en dermate veel schijfruimte dat ik mij daar niet eens druk om maak) iets van 8 euro per maand betaal ofzo.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:05

holly schreef:
Kappen met die handel en overstappen naar een ander (sommige hebben hun shop laten bouwen en zijn zeer tevreden, vraag ze eens naar hun bouwer)

Voor volledige bouw + hosting kan het een acceptabel bedrag zijn hoor, afhankelijk van de hoeveelheid werk die verzet wordt. Vergeet niet dat er zeker met support héél veel tijd in gaat zitten. Maar als het puur om hosting gaat is het een bedrag dat helemaal nergens over gaat ja.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:09

Ach, ik betaal een tientje per domein per jaar en heb een stuk of 20 domeinen....beetje uit de hand gelopen :P

Daarbij redde mijn oude site het ook niet met de standaard hoge ruimte voor opslag en dataverkeer enzo.
Had gemiddeld 2500 bezoekers per maand geloof ik, maar vooral enorm veel foto's.
Ik vond het wel okee qua prijs :)

Hoop dat de Duitsert ze in gaat stellen. Die kan dus toch inderdaad gewoon het beste alle re-directende domeinen ontvangen op de "echte" website zoals al gezegd werd ? :)

Over Rotterdam ben ik het niet geheel met je eens, hoe verder erbij vandaan hoe beter }:)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:10

Ik betaal 19€ per maand, maar dan heb ik een webshop die wat betreft functies compleet is (automatisch voorraadbeheer, facturen maken, integratie van iDeal en andere betaalmogelijkheden). De lay-out is een standaard 'mal', waar je zelf van alles aan kan wijzigen. Vormgeving heb ik zelf gedaan; van HTML snap ik niets, maar dat was hier gelukkig niet nodig. Alleen een hoop photoshopwerk, maar dan heb je wel precies wat je zelf wilt :) Alleen logo/huisstijl heb ik laten maken ;)

Overigens gaat het hier als een speer. Deze week zijn onze zakelijke telefoonabonnementen ingegaan, postbus is geactiveerd, website is qua vormgeving klaar (en qua inhoud ook bijna), voor het eerst aangifte omzetbelasting gedaan ( :D )...
Op 2 mei gaat onze webshop online is de planning. We hebben die avond wat openingsacties in samenwerking met een van onze leveranciers. Erg leuk dat ze daar aan mee willen werken :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:26

holly schreef:

Absoluut geen optie, er is reeds 14.000 betaald :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:28

LHO schreef:
2500 euro voor hosting? Of hosting + design?

Voor 2500 euro aan hosting kan je onderhand streaming video leveren aan duizenden bezoekers per dag! :oo

2500 euro voor extra aanpassingen aan de webwinkel, waar ik geen akkoord voor heb gegeven. Er was een offerte uitgebracht voor punten die ik wellicht in de toekomst wilde gaan invoegen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:32

pmarena schreef:
Ach, ik betaal een tientje per domein per jaar en heb een stuk of 20 domeinen....beetje uit de hand gelopen :P

Daarbij redde mijn oude site het ook niet met de standaard hoge ruimte voor opslag en dataverkeer enzo.
Had gemiddeld 2500 bezoekers per maand geloof ik, maar vooral enorm veel foto's.

Hoop dat de Duitsert ze in gaat stellen. Die kan dus toch inderdaad gewoon het beste alle re-directende domeinen ontvangen op de "echte" website zoals al gezegd werd ? :)

Correct :)
Citaat:
Over Rotterdam ben ik het niet geheel met je eens, hoe verder erbij vandaan hoe beter }:)

Incorrect 8-) :+

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:33

Lottie84 schreef:
holly schreef:

Voor Giddy up?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:34

Nou als je kijkt wat voor ellende ze er van heeft gekregen en wat ze er voor krijgt, vind ik dat ze aardig bij de neus is genomen LHO.

Als dingen zo uit de bocht vliegen en je hebt geen vertrouwen meer in elkaar, kun je niet meer lekker werken, dus imo is dat tijd om een andere weg in te slaan met iemand anders.

Pfff ik ben weer in facebook bezig.
Ik ben echt constant de weg kwijt. Ik heb ernaast maar enkele andere pagina's erbij geopend, om af en toe even daarop te spieken wat er allemaal ingevuld moet worden en waar ik dat moet doen.
Echt verschrikkelijk. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon de info in te vullen. Whaha blond denk ik.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:37

holly schreef:
Nou als je kijkt wat voor ellende ze er van heeft gekregen en wat ze er voor krijgt, vind ik dat ze aardig bij de neus is genomen LHO.

Als dingen zo uit de bocht vliegen en je hebt geen vertrouwen meer in elkaar, kun je niet meer lekker werken, dus imo is dat tijd om een andere weg in te slaan met iemand anders.

Ik ben echt constant de weg kwijt. Ik heb ernaast maar enkele andere pagina's erbij geopend, om af en toe even daarop te spieken wat er allemaal ingevuld moet worden en waar ik dat moet doen.
Echt verschrikkelijk. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon de info in te vullen. Whaha blond denk ik.

Ik wist niet dat dat bovenop 14.000 was. Ik had het voor 1400 gedaan. Had ik nog een jaar hosting via mijn host kado willen geven ook. Blijkbaar doe ik toch iets verkeerd :Y)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:38

Ja voor ondestaande site.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:38

Lottie84 schreef:
holly schreef:

Goe-jen-dag zeg.... pffffft...... dat is wel heel erg veel investering als het om de Giddy-up site gaat ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:40

Lottie84 schreef:
LHO schreef:
2500 euro voor hosting? Of hosting + design?

Voor 2500 euro aan hosting kan je onderhand streaming video leveren aan duizenden bezoekers per dag! :oo

2500 euro voor extra aanpassingen aan de webwinkel, waar ik geen akkoord voor heb gegeven. Er was een offerte uitgebracht voor punten die ik wellicht in de toekomst wilde gaan invoegen.

Da's ook balen :(:)

Je websitebouwer heeft het dus blijkbaar opgevat als een opdracht i.p.v. een vrijblijvende offerte ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:42

LHO schreef:
pmarena schreef:

Correct :)
Citaat:

Incorrect 8-) :+

Senks +:)+

Tja Rotjeknor...je moet er van houden. Ik ken er ook die er met geen stok weg te slaan zijn, die worden hier weer gek van het feit dat er op sommige plekken gras staat i.p.v. dat er gewoon asfalt of tegels liggen...en dat het donker is 's nachts enzo :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:42

Nee, hij heeft de tekst die betrekking had tot de punten die nog verbeterd zouden worden binnen de 14.000 euro opgevat als opdracht om ook de betaalde punten zoals vernoemd op de offerte door te voeren. Ik heb De offerte op de betaalde punten vervolgens nooit meer vernoemd, heb dus geen akkoord gegeven. Er was een duidelijke opsplitsing gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:43

holly schreef:

Het is gewoon een onduidelijk klöte interface.... ik word dan op een gegeven moment zo dwars daarvan dat ik niet eens meer WIL "deelnemen" aan zo'n klant-onvriendelijke soepzooi :o

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:45

pmarena schreef:
Senks +:)+

Tja Rotjeknor...je moet er van houden. Ik ken er ook die er met geen stok weg te slaan zijn, die worden hier weer gek van het feit dat er op sommige plekken gras staat i.p.v. dat er gewoon asfalt of tegels liggen...en dat het donker is 's nachts enzo :')

Oh natuur kan ik ook erg waarderen hoor :-)

LHO

Lottie84 schreef:
Nee, hij heeft de tekst die betrekking had tot de punten die nog verbeterd zouden worden binnen de 14.000 euro opgevat als opdracht om ook de betaalde punten zoals vernoemd op de offerte door te voeren. Ik heb De offerte op de betaalde punten vervolgens nooit meer vernoemd, heb dus geen akkoord gegeven. Er was een duidelijke opsplitsing gemaakt.

'poedersuiker' is een goede samenvatting denk ik, of niet?

Succes in elk geval...

edit:Daar stond dus geen poedersuiker, ik was even vergeten dat ik hier op een pennymeisjesforum zit 8-)
Laatst bijgewerkt door LHO op 06-04-12 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JolandaS

LHO schreef:
Het gaat niet over het 'jatten van foto's' maar over de (in mijn ogen) onzinnige pogingen dat te voorkomen. En zeker ook voor de gene met een webshop kan het ook nog nuttig zijn; iemand die een product ziet wat bevalt, daar over post op een forum, en een afbeelding er bij plakt; is toch een vorm van reclame. En voor mensen die je afbeeldingen van je site plukken om ze op hun eigen site te gebruiken; tsja, dat lukt ze toch wel. Die kan je beter aanpakken door dan achteraf het beeldmerk toe te eigenen dan wel te factureren voor het gebruik van bijv. intellectueel eigendom.

Deze opmerking schoot bij mij in het verkeerde keelgat:
Citaat:
Als ik foto's moet jatten en het is echt goed afgeschermd allemaal....gebruik ik altijd maar gewoon een printscreen.

Ik snap wel dat er geen waterdicht systeem is en ik zie ook de 'reclame'-kant van het gebruik van foto's. Ik heb geen enkele illusie dat je het helemaal kan voorkomen. Voor mij is er een groot verschil of iemand in een topic hier op Bokt een foto laat zien die ik op een evenement gemaakt heb of iemand met een bedrijf die gejatte portfoliofoto's gebruikt ter aankleding van zijn website.
Het feit dat je aan de foto's kunt komen, wil niet zeggen dat het normaal is om ze zonder toestemming/betaling te gebruiken.
Foto's met mijn naam er dwars doorheen zijn niet betaald, foto's die ik gratis lever, hebben mijn naam netjes aan de rand, foto's waarvoor betaald is, lever ik zonder mijn naam erop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:49

Jeetje Charlot....

Maar zoals de website er nu uitziet, dat was toch zeker niet die 14.000 euro mag ik hopen ?

Hij is best leuk hoor, maar dit bouwt een handige hobbyist inderdaad wel voor een nulletje minder volgens mij....of er moet nog vanalles achter hangen dat ik even mis. Ik vind het echt ene idioot bedrag in ieder geval voor een online ruitershoppie, eer dat je die investering er weer uit hebt joh :oo

LHO: O dan ben je gelukkig nog niet zo'n heel fanatiek stadsmens, er zijn er bij, oef... wel lachen hoor die gasten.
We hadden er hier een keer 1 op bezoek gehad die al bellend een paar keer langs gezoeft was over de dijk dat hij het niet kon vinden.....want hier kon het toch niet zijn ??

Toen stapte die uit, al gruwelend door de telefoon: Er staat hier GRAS, Leen (vriend), er staat hier Gras !! Er zitten BEESTEN in dit gras Leen !!! *ga weg.......mrrrrmbbl......BEEST*

Echt wij piesten in onze broek, die duidelijke gruwel ook in die stem :')

LHO

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:51

:D Ik ken mensen die niet op gras zitten vanwege beestjes ja.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:52

JolandaS schreef:
LHO schreef:
Het gaat niet over het 'jatten van foto's' maar over de (in mijn ogen) onzinnige pogingen dat te voorkomen. En zeker ook voor de gene met een webshop kan het ook nog nuttig zijn; iemand die een product ziet wat bevalt, daar over post op een forum, en een afbeelding er bij plakt; is toch een vorm van reclame. En voor mensen die je afbeeldingen van je site plukken om ze op hun eigen site te gebruiken; tsja, dat lukt ze toch wel. Die kan je beter aanpakken door dan achteraf het beeldmerk toe te eigenen dan wel te factureren voor het gebruik van bijv. intellectueel eigendom.

Deze opmerking schoot bij mij in het verkeerde keelgat:
Citaat:
Als ik foto's moet jatten en het is echt goed afgeschermd allemaal....gebruik ik altijd maar gewoon een printscreen.

Ik snap wel dat er geen waterdicht systeem is en ik zie ook de 'reclame'-kant van het gebruik van foto's. Ik heb geen enkele illusie dat je het helemaal kan voorkomen. Voor mij is er een groot verschil of iemand in een topic hier op Bokt een foto laat zien die ik op een evenement gemaakt heb of iemand met een bedrijf die gejatte portfoliofoto's gebruikt ter aankleding van zijn website.
Het feit dat je aan de foto's kunt komen, wil niet zeggen dat het normaal is om ze zonder toestemming/betaling te gebruiken.
Foto's met mijn naam er dwars doorheen zijn niet betaald, foto's die ik gratis lever, hebben mijn naam netjes aan de rand, foto's waarvoor betaald is, lever ik zonder mijn naam erop.

Eh, Jolandje, dat is een quote van mij :)

Heeft niks te maken met jouw foto's of die van andere fotografen, gaat gewoon over foto's die ik mag gebruiken maar even snel van een website af pluk omdat dat op dat moment het handigste is. In veel gevallen zelfs van mijn eigen website :+

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:52

dat was wel inclusief de koppeling met het boekhoudsysteem etc, ja dit is het, er worden nog wel verbeterpunten doorgevoerd binnen die 14.000 euro,
maar die wilt hij nu niet live zetten voordat er een overeenkomst is voor die 2.500 euro. Ik zei hem direct, haal die betaalde punten er dan maar weer uit.
Maar dat weigert hij ook, want dan moet hij er nog meer werk in steken.

LHO

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:55

Het klinkt mij als een partij waar je maar zo min mogelijk mee te maken moet hebben....