Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:37

Dameblanche, misschien moet je even je onderschrift aanpassen, staat een beetje raar zo.

Ik ben bedrijfstechnisch bezig met mn nieuwe website en dat valt nog niet mee.... voorheen was het hobby en nu moet het een wat professionelere uitstraling krijgen. Ook moet ik mn 1e BTW aangifte gaan doen en ik heb inmiddels de bevestiging dat mn auto weer op grijs rijdt (maar dat had ik geloof ik al verteld).
Qua klanten is het nu rustig omdat het wedstrijdseizoen weer stopt en overgaat naar het binnenseizoen, kennelijk zijn er dan niet veel mensen met trailerproblemen, maar goed af en toe druppelt er wat binnen. Ik adverteer ook (nog) niet dus ik vind het wel prima zo.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 09:05

Oei DB dat is niet lekker. Ga je voor het één kom je thuis met het ander.

Zo ging het ook idd Winddancer. Ik ging in eerste instantie naar de dokter omdat ik al een paar dagen benauwd leek, met hartkloppingen, dooooodmoe en nog wat andere rare kwaaltjes en een paar dagen later kon ik niets meer dan van mijn bed naar mijn stoel zwalken en savonds heel vroeg weer terug naar mijn bed. Heb allerlei onderzoeken en testen gehad, maar niets...
En nu Hilda? Sinds vorige week gaat het weer wat beter dus ik doe alles weer. Ik moet alleen zorgen dat ik me nergens druk om ga zitten maken, of ergens mee bemoei, want dan ga ik lopen stressen en ben ik zo weer terug bij af.

Een hele waslijst aan dingen op de planning, waarbij sinterklaas/kerst/feestdagen voorop staan nu.

Pmarena klinkt allemaal heel gezellig wat je allemaal aan gaat pakken.

Cissy daar kun je toch juist gebruik van maken? Heb je vakantie, oefen het trailerladen.
Ik snap je, ik vind het wel prima zo, niet helemaal. Je wilt toch een goed lopend bedrijf hebben straks? Daar moet je je toch voor inzetten dan?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:11

ik heb gewoon een drukke kantoorbaan en doe dat bedrijfje 'erbij', heb het nu veel te druk om me volop in het bedrijf te storten, er zitten maar zoveel uur in een dag namelijk. .
Ben nog bezig met de opleiding die duurt nog 2 jaar, daarnaast heb ik ook nog gewoon een paard die nu weer op stal staat en dus meer tijd kost.
Kan gewoon niet alles tegelijk, moet ook om mezelf denken. Ik hoef er (nog) niet van te leven vandaar de "ik vind dit wel even prima zo"

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:21

Heel begrijpelijk :j

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel lekker als ik een rustig weekje heb met weinig bestellingen en gedoe , kan ik me tenminste beter op de langere-termijn-zaken concentreren en dan word je niet zo geleefd door klanten :=

Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat het rustig blijft , dat is ook weer niet goed :=

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:37

Gemiddeld door het jaar is mijn werk part-time, 25-30 uur per week, maar in de zomermaanden is 60-70 uur per week geen uitzondering. Zondag nog 1 evenement en dan is het seizoen voorbij.
Ik kijk er nu al naar uit dat ik dan weer tijd heb om alle dingen te doen waar ik de afgelopen tijd niet aan toe gekomen ben. Als alles weer een beetje bij is, dan krijg ik ook in mijn hoofd weer ruimte om over nieuwe dingen na te denken. Af en toe 'niks' vind ik heerlijk. :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:11

cissy schreef:
ik heb gewoon een drukke kantoorbaan en doe dat bedrijfje 'erbij', heb het nu veel te druk om me volop in het bedrijf te storten, er zitten maar zoveel uur in een dag namelijk. .
Ben nog bezig met de opleiding die duurt nog 2 jaar, daarnaast heb ik ook nog gewoon een paard die nu weer op stal staat en dus meer tijd kost.
Kan gewoon niet alles tegelijk, moet ook om mezelf denken. Ik hoef er (nog) niet van te leven vandaar de "ik vind dit wel even prima zo"

zouden mijn woorden kunnen zijn :+

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:14

Ik kan het wel begrijpen, zo ben ik ook begonnen. Als je een succes van je onderneming wilt maken moet je je 200% kunnen inzetten en als dat er even niet in zit, kun je het beter even op een laag pitje houden. Zeker als je al een baan in loondienst er naast hebt als basisinkomen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:29

Precies, ik deed dit werk altijd al als hobby en ben het in een bedrijfje gaan gieten om bijv voordelen te hebben zoals grijs kenteken... dat beetje belasting die ik dan betaal over mijn 'enorme' omzet weegt nu nog niet op tegen het voordeel van grijs rijden.
Mocht het straks wel aantrekken en drukker worden dan kan ik altijd in mijn vaste baan nog uurtjes minderen. Er helemaal mn beroep van maken zal niet meevallen omdat er al zoveel van zijn en dan zal ik me eerst dermate moeten onderscheiden dat ik daar bovenuit kan steken, dus moet eerst die opleiding klaar zijn. Voorlopig werkt dit voor mij zo goed.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:01

Jeej, heb goedkeuring van mijn ondernemingsplan! Morgen inschrijven en mijn bedrijf gaat a.s. maandag officieel van start :):) !!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:06

Super leuk!! Gefeliciteerd Rinske!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:18

Succes +:)+

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:10

Jeetje, er zitten een aantal van jullie in de lappenmand. Heel veel beterschap gewenst!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:50

Ik heb weer iets knulligs hoor; heb anderhalve maand geleden verzenddozen gekocht in twee maten. Vanavond pakte ik er eentje, omdat er een artikel was besteld waar ik die dozen speciaal voor had besteld, zijn die dozen te klein... Gevolg; klein artikel in een groooooote doos.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:40

Oops... Is dat even rot!! Kun je ze helemaal niet gebruiken?

Nog even een algemeen vraagje, die vrouw bij wie ik spullen had besteld heeft nog steeds niet op mijn mails gereageerd en heb ik telefonisch ook nog steeds niet te pakken gekregen. Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik heb al vaker bij haar besteld en dan ging de communicatie ook erg stroef, maar ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:41

Wanneer heb je voor het laatst contact gehad, was dat bij het bestellen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:02

Bij het bestellen heb ik voor het laatst contact gehad, op 27 september, in die mail zei ze "Ik verwacht de bestelling komende week binnen te krijgen" (dat was vorige week dus). Inmiddels heb ik haar maandag gemaild, dinsdag gemaild en 3x gebeld, gister even niets gedaan om te kijken of ik reactie zou krijgen en nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee... K heb nog steeds geen mail of telefoontje van haar terug gehad, maar mijn klanten blijven wel vragen waar de spullen blijven en ik moet ze dus steeds het antwoord schuldig blijven!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:54

een finale mail sturen waarin je de bestelling annuleerd vanwege te laat leveren en geen communicatie en dan bij die ander bestellen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:17

Het probleem is dat ik veel leveranciers vooruit moet betalen, omdat ik pas net kom kijken en ze willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Normaal ging ik mijn spullen altijd bij haar ophalen en dan betaalde ik ter plekke. Alleen nu had ik zoiets van, stuur het deze keer maar op, heb geen zin om het te komen halen (kost me meer geld aan benzine dan aan verzendkosten). Voorwaarde was dan wel dat ik het hele bedrag vooruit zou betalen, dat wou ik niet, ze had me immers al meerdere keren gezien en ik heb mijn zaken altijd netjes geregeld. Op haar factuur stond ook "Betaling binnen 7 dagen na ontvangst van de bestelling", dus uiteindelijk hebben we de gulden middenweg gekozen, dat ik de helft zou betalen en de andere helft na ontvangst van de bestelling. Dus als ik nu cancel, kan ik fluiten naar mn geld!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:23

Daar zou ik even niet van uit gaan hoor Joyce , en al is dat wel zo : dan kan ze dat mooi zelf tegen je zeggen , heb je meteen weer contact ;)

Ik zou het dus ook gewoon zo doen , mailtje opstellen waarin je simpelweg zegt dat je de order wilt annuleren vanwege dit gedoe. Ze kan moeilijk zomaar je geld houden , geld terug of spullen leveren , dat zullen jullie samen moeten bespreken.

Ik zou er gewoon heel brutaal de rekening er bij doen en je rekeningnummer en alles bij zetten , als je geluk hebt is ze je zo zat dat ze dan meteen de betaling terug over maakt zodat ze er vanaf is , en kun jij lekker verder :P

Is ze het er niet mee eens dan zal ze toch moeten reageren , dus je krijgt sowieso wat je wilt dan , je hoeft haar niet tevreden te houden ook gezien de situatie...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:29

En stel, in het ergste geval, dat ze ook daar niet op reageert? Dat ze het wel best vind zo? Ze verkoopt de spullen van dat merk zelf namelijk ook in een webshop aan particulieren en dan heeft ze toch al de helft van het geld. Dan heb ik alsnog een probleem!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:32

Wat is het verschil met nu dan...? Nu heb je dat geld ook al betaald...en hoor je niks ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:45

Ik hoop nu nog op een reactie, omdat we nog een afspraak hebben lopen. Op het moment dat ik de boel cancel, is er helemaal niets meer waar ze moeite voor hoeft te doen. Voor zover ze moeite doet dan he ;)

Ik heb in elk geval al een mail gestuurd naar dat andere bedrijf dat dezelfde artikelen kan leveren en ik ga eens even een balletje opgooien om te kijken of ze mij misschien verder kunnen helpen. Wellicht kunnen ze eens bij de leverancier informeren of de boel uberhaupt wel besteld is (als ze het hele verhaal uitleggen).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:50

Mwoah , ik zie het juist zo dat je haar nu maar haar gang laat gaan als het ware , ze reageert niet eens... juist door de bestelling af te zeggen zal ze wat moeten gaan doen omdat ze toch liever wil leveren en de rest van het geld wil krijgen , dan ermee blijven zitten , neem ik aan.

In beide gevallen is het afwachten wat ze doet , maar in het laatste geval laat je iig. wel blijken dat je dit niet accepteert.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:07

In de voorwaarden staat dat er uitgegaan moet worden van een gemiddelde levertijd van 4 weken en daar zit ze nog niet aan, dus ze staat nog in haar recht. Het is alleen gruwelijk slecht dat ze niets van zich laat horen nu ik als klant om informatie vraag, juist omdat ze had aangegeven dat de bestelling er sneller zou zijn dan gepland. De mails die ik gestuurd heb zijn ook erg duidelijk, het is op een vriendelijke maar dringende toon geschreven, dus een normaal mens zou dan wel actie ondernemen.

Ik heb bedacht dat ik maar contact op ga nemen met het merk zelf, wellicht dat die me verder kunnen helpen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:13

Aha , ja dan is het ook zo weer wat...

Ben benieuwd wat het merk zelf zegt , hoop dat ze tenminste even kunnen bevestigen dat er iets loopt en dat ze niet zo stug reageren :)