En Hannah, geniet ervan!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ja mijn Nederlands is echt slecht op het moment
Als ik op skype zit begint mijn zusje steeds te lachen en als ik dan vraag wat er zo grappig is zegt ze dat je dat helemaal niet zo zegt in het Nederlands lol

Zat niet op een high school maar ben er wel geregeld geweest hahaha

En gewoon zorgen dat je een buitenschoolse activiteit gaat doen. Dat is ECHT een must. 
BlackDancer schreef:Okee dankjullie
En nog maar een vraag dan xD
Zijn hier mensen die ook eerst hun VWO diploma hebben gehaald en daarna high school zijn gaan doen? Is het niveau dan echt zo bedroevend dat je er helemaal niets aan hebt? Is het dan niet al lastig genoeg in het engels en alles vreemd en zo? Mijn ouders vinden het namelijk een beetje zonde van het jaar en het geld omdat het niveau daar zo laag is zeg maar... En dat ze het wel erg duur vinden voor een ervaring en de taal en de cultuur en alles... Hebben ze gelijk?
BlackDancer schreef:Okee dankjullie
Zijn hier mensen die ook eerst hun VWO diploma hebben gehaald en daarna high school zijn gaan doen? Is het niveau dan echt zo bedroevend dat je er helemaal niets aan hebt? Is het dan niet al lastig genoeg in het engels en alles vreemd en zo? Mijn ouders vinden het namelijk een beetje zonde van het jaar en het geld omdat het niveau daar zo laag is zeg maar... En dat ze het wel erg duur vinden voor een ervaring en de taal en de cultuur en alles... Hebben ze gelijk?
Lightielight schreef:BlackDancer schreef:Okee dankjullie
Nee. ik vind dat ze geen gelijk hebben.... ten eerste leer je natuurlijk een buitenlandse taal, die je vloeiend gaat spreken, je leert een nieuwe cultuur...maar er is zoveel meer......je leerst zelfstandig beslissingen te nemen,je leert je aan te passen, je leert jezelf te overwinnen...... het laat zien dat je "ballen" hebt..... een jaar alleen ergens naar toe is niet niks, onderschat dat niet.....
Mijn man heeft vroeger een jaar in de VS gezeten, dit heeft voor hem op zijn CV altijd super positief gewerkt... iemand die wat durfde, die verantwoording durft te nemen... iemand die avontuur zocht.. heeft vaak de doorslag gegeven bij sollicitaties ed. En ik zie het nu ook aan onze dochter in Nieuw Zeeland..... wat een stoere meid is dat geworden...... dingen die ze daar aanpakt, problemen die ze heeft opgelost....dat had ze hier nooit zo gedaan... ben dan ook super trots op haar en dat gaat zo ver dat ik gemengde gevoelens heb bij haar terugkomst hier over drie weken... vooral omdat ik weet hoe heerlijk ze het daar heeft, om wat ze moet achterlaten (tuurlijk kan ik niet wachten om haar terug te zien), maar ik weet hoe moeilijk het voor haar moet zijn om land en mensen (voorlopi) weer achter te moeten laten.. terwijl ik weet dat ze hier ook weer een super tijd tegemoet gaat....
Mochten er mensen of ouders zijn die meer willen weten, hoe wij het als ouders ervaren hebben, je mag me altijd pb-en.....
Aster_ schreef:BlackDancer schreef:Okee dankjullie
Ik zou als ik jou was een highschool year achterwege laten en iets anders in het buitenland gaan doen.
Ik ga helemaal met het bericht hierboven mee, maar ik ben zelf na VWO high school gaan doen, maar ik zou het je niet aanraden!

als ze dat hebben kies ik dat sowieso!
) en in bepaalde teams te gaan en zo, en dat lijkt me echt superinteressant 
Maar ik was ook niet naar Amerika gekomen om zo veel (school)wijzer te worden. Ik heb nu niet constant op mijn huiswerk moeten concentreren, en dat was ook wel eens fijn. Ik zat op een 1A school (het kleinste) en dan heb je dus ook een heel beperkt aanbod aan vakken, wat ik wel echt heel erg jammer vond, maar daar kan je verder niks aan doen. BlackDancer schreef:Dankjullie, goede duidelijke antwoorden!
het is niet zo dat ik voor de intelectuele uitdaging naar High school wil, maar als ik het goed begrijp kun je het wel wat uitdagender maken door bijvoorbeeld aparte vakken te volgen (sterrenkundeals ze dat hebben kies ik dat sowieso!
) en in bepaalde teams te gaan en zo, en dat lijkt me echt superinteressant
Ik ga jullie antwoorden aan mijn ouders laten lezen!