Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:27

Fijne reis, Desolate! Laat wat weten als je aankomt :D

En Hannah, geniet ervan!!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:01

Veel plezier!!!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:12

Thanks Lady's!!!! :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:24

Veel plezier en iedereen een fijne reis! :D

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:58

Ik ben veilig aangekomen! En heb een goede vlucht gehad. Ik heb ook een blog, die staat in mijn OS. :)
Ik begin nu al helemaal in het Engels te denken, zo grappig. En het is hier HEET. Pfff. Maar wel super leuk! :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 03:12

Ah goed dat je veilig bent aangekomen :) Ja mijn Nederlands is echt slecht op het moment :P Als ik op skype zit begint mijn zusje steeds te lachen en als ik dan vraag wat er zo grappig is zegt ze dat je dat helemaal niet zo zegt in het Nederlands lol
Wij hebben hier ook een waarschuwing voor extreme hitte :=

Afbeelding
at graduation with my hostparents :)

Afbeelding
with the grandparents

Afbeelding
walking up

Afbeelding
Getting my diploma -:)

Afbeelding
Our 4x800m relay

Afbeelding
At Disneyland in California

Afbeelding
At the capitol in Washington DC

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:14

Gave foto's!

Ik heb even een vraagje voor de mensen die high school gedaan hebben. Ik heb dit weekend het programma My life as Liz gezien, (als iemand dat kent?) en zijn er écht van die mensen zoals Cori en zo? Ik dacht altijd dat die typjes van High school musical zoals Sharpay en zo heeul erg overdreven waren, maar OMG toen ik dat zag (die Cori is echt precies hetzelfde als Sharpay) ging ik me echt afvragen of jullie daar ook wel eens mee te maken hebben gehad...

Rare mensen in Amerika xD

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:19

Ja die heb ik wel rond zien wandelen :P Zat niet op een high school maar ben er wel geregeld geweest hahaha

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:52

Nou ken ik 'My life as Liz' niet, maar iemand zoals Sharpay hebben wij inderdaad ook rondlopen :P

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:43

Sharpay zegt mij dan weer niks, maar wij hadden wel kliekjes ja. De middenmoot was veel groter dan films doen geloven (ech tniet iedereen heeft een stempel), maar de sport die je doet of club die je bijhoort, dat zijn ook de mensen waar je mee optrekt. Komt ook wel een beetje omdat je geen klassen hebt zoals wij in Nederland, mensen associeren zich dan toch met een adnere 'groep' waar ze wel bij horen denk ik.

Ik was een nerd. 8-) 8-) :D

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:17

Okee, maar als je ze niet erg lastig valt of zo en je bent vrienden met een andere groep heb je niet onwijs veel last van die mensen? :P
Ik al helemaal bang worden xD

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:41

Neeeee man, doe normaal.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:01

Pfoe gelukkig maar dan xD
En nog maar een vraag dan :D
Als je daar komt in het laatste jaar, is het dan niet zo dat iedereen al een vaste vrienden groep heeft en dat het moeilijk is om ertussen te komen?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:07

Ja dat is inderdaad zo. Maar je bent nieuw en interessant dus maak daar in het begin heel veel gebruik van en probeer letterlijk met iedereen aan te pappen, met een beetje geluk blijf je wel bij (een paar) groepje(s) hangen. :) En gewoon zorgen dat je een buitenschoolse activiteit gaat doen. Dat is ECHT een must.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:40

Oh ja! doe een sport/ga bij een club! Echt dat is het beste advies dat ik je kan geven! Verder als je muzikaal bent ga bij de band of bij het koor, daar zitten vaak veel mensen in en er is vaak socializing time in klas en een grote kans dat je daar aardige mensen zal vinden.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:44

Okee dankjullie :D
En nog maar een vraag dan xD
Zijn hier mensen die ook eerst hun VWO diploma hebben gehaald en daarna high school zijn gaan doen? Is het niveau dan echt zo bedroevend dat je er helemaal niets aan hebt? Is het dan niet al lastig genoeg in het engels en alles vreemd en zo? Mijn ouders vinden het namelijk een beetje zonde van het jaar en het geld omdat het niveau daar zo laag is zeg maar... En dat ze het wel erg duur vinden voor een ervaring en de taal en de cultuur en alles... Hebben ze gelijk? :\

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:46

over High school kan ik niet oordelen, maar is het dan geen idee om college te doen? dat niveau ligt vaak toch hoger.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:39

BlackDancer schreef:
Zijn hier mensen die ook eerst hun VWO diploma hebben gehaald en daarna high school zijn gaan doen? Is het niveau dan echt zo bedroevend dat je er helemaal niets aan hebt? Is het dan niet al lastig genoeg in het engels en alles vreemd en zo? Mijn ouders vinden het namelijk een beetje zonde van het jaar en het geld omdat het niveau daar zo laag is zeg maar... En dat ze het wel erg duur vinden voor een ervaring en de taal en de cultuur en alles... Hebben ze gelijk? :\

Nee. ik vind dat ze geen gelijk hebben.... ten eerste leer je natuurlijk een buitenlandse taal, die je vloeiend gaat spreken, je leert een nieuwe cultuur...maar er is zoveel meer......je leerst zelfstandig beslissingen te nemen,je leert je aan te passen, je leert jezelf te overwinnen...... het laat zien dat je "ballen" hebt..... een jaar alleen ergens naar toe is niet niks, onderschat dat niet.....
Mijn man heeft vroeger een jaar in de VS gezeten, dit heeft voor hem op zijn CV altijd super positief gewerkt... iemand die wat durfde, die verantwoording durft te nemen... iemand die avontuur zocht.. heeft vaak de doorslag gegeven bij sollicitaties ed. En ik zie het nu ook aan onze dochter in Nieuw Zeeland..... wat een stoere meid is dat geworden...... dingen die ze daar aanpakt, problemen die ze heeft opgelost....dat had ze hier nooit zo gedaan... ben dan ook super trots op haar en dat gaat zo ver dat ik gemengde gevoelens heb bij haar terugkomst hier over drie weken... vooral omdat ik weet hoe heerlijk ze het daar heeft, om wat ze moet achterlaten (tuurlijk kan ik niet wachten om haar terug te zien), maar ik weet hoe moeilijk het voor haar moet zijn om land en mensen (voorlopi) weer achter te moeten laten.. terwijl ik weet dat ze hier ook weer een super tijd tegemoet gaat....
Mochten er mensen of ouders zijn die meer willen weten, hoe wij het als ouders ervaren hebben, je mag me altijd pb-en.....

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:22

BlackDancer schreef:

Ik zou als ik jou was een highschool year achterwege laten en iets anders in het buitenland gaan doen.
Ik ga helemaal met het bericht hierboven mee, maar ik ben zelf na VWO high school gaan doen, maar ik zou het je niet aanraden!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:41

Lightielight schreef:
BlackDancer schreef:

Nee. ik vind dat ze geen gelijk hebben.... ten eerste leer je natuurlijk een buitenlandse taal, die je vloeiend gaat spreken, je leert een nieuwe cultuur...maar er is zoveel meer......je leerst zelfstandig beslissingen te nemen,je leert je aan te passen, je leert jezelf te overwinnen...... het laat zien dat je "ballen" hebt..... een jaar alleen ergens naar toe is niet niks, onderschat dat niet.....
Mijn man heeft vroeger een jaar in de VS gezeten, dit heeft voor hem op zijn CV altijd super positief gewerkt... iemand die wat durfde, die verantwoording durft te nemen... iemand die avontuur zocht.. heeft vaak de doorslag gegeven bij sollicitaties ed. En ik zie het nu ook aan onze dochter in Nieuw Zeeland..... wat een stoere meid is dat geworden...... dingen die ze daar aanpakt, problemen die ze heeft opgelost....dat had ze hier nooit zo gedaan... ben dan ook super trots op haar en dat gaat zo ver dat ik gemengde gevoelens heb bij haar terugkomst hier over drie weken... vooral omdat ik weet hoe heerlijk ze het daar heeft, om wat ze moet achterlaten (tuurlijk kan ik niet wachten om haar terug te zien), maar ik weet hoe moeilijk het voor haar moet zijn om land en mensen (voorlopi) weer achter te moeten laten.. terwijl ik weet dat ze hier ook weer een super tijd tegemoet gaat....
Mochten er mensen of ouders zijn die meer willen weten, hoe wij het als ouders ervaren hebben, je mag me altijd pb-en.....

Bedankt voor je reactie! Heeft uw dochter ook VWO gedaan? Want opzich lijkt het hele 'alles' zegmaar ook al genoeg om je druk over te maken en de hele tijd mee bezig te zijn zonder dat je je ook nog zorgen moet maken over dat school oid ook nog een behoorlijk hoog niveau heeft...

Aster_ schreef:
BlackDancer schreef:

Ik zou als ik jou was een highschool year achterwege laten en iets anders in het buitenland gaan doen.
Ik ga helemaal met het bericht hierboven mee, maar ik ben zelf na VWO high school gaan doen, maar ik zou het je niet aanraden!

Je zou het me niet aanraden omdat het niveau te laag is? Was het echt zo makkelijk allemaal? Of gewoon High school in het algemeen dat je afraadt?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:39

Ik heb op mijn 16e mijn VWO examens gemaakt en was dus ook jong genoeg om dus High Schoool te doen. Ik heb er bewust voor gekozen omdat ik echt de Amerikaanse lifestyle wilde meemaken en het idee had dat het op campus niet echt meer veer verschilt van het leven in Nederland (natuurlijk wel... maar dat leven zocht ik niet).

Elke school biedt andere vakken aan. Mijn High School was een 5A school, a 2200 leerlingen. Er waren dan ook zeker uitdagende vakken te volgen met interessante klassen. De zogenaamde AP klassen bijvoorbeeld. Bovendien zat ik bij het debatteam en heb ik bijvoorbeeld in Salt Lake City, Las Vegas en San Francisco op grote toernooien meegedraaid en daar heb je wel een zekere mate van intelligentie voor nodig. Zowel speeches als groepsdebatteren heb ik gedaan. Echt helemaal mijn ding. (Ik was 6e op de state championships tussen de Amerikanen)

Mijn ervaring is mijn ervaring. Elke school biedt andere vakken aan. Bovendien is de toetsing van de kennis altijd wat slapjes gebleken, ik had maar 1 consistente leraar. Op de gemiddelde school zul jew einig intellectuele uitdaging ondervinden als je van het VWO afkomt. Maar zoals de moeder van Lieneke al zegt, je leert zo veel andere dingen....

Bedenk voor jezelf wat jij uit je jaar wil halen. Wat wil je zien, wat wil je opsteken. Ga dan kijken naar welk land en wat voor ervaring bij jou past.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:53

Ik denk dat het niveau een stuk lager ligt dan in Nederland.....maar er zijn zoveel andere vakken die je in Nederland niet tegen komt..........kijk... je kunt natuurlijk het hele jaar gaan pottenbakken, koken etc... maar vakken als sterrenkunde ed zijn vast heel interessant....
Als je puur naar het buitenland gaat om keihard te studeren denk ik dat je beter geen Highschool kunt doen...
maar beter een studie kunt kiezen.........
Wil je het "leven: meemaken.....toch wat serieus met een studie bezig zijn, dan zijn er vlgs mij genoeg leuke vakken die je hier nooit en te nimmer zou kunnen doen....

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:05

Dankjullie, goede duidelijke antwoorden! :D
het is niet zo dat ik voor de intelectuele uitdaging naar High school wil, maar als ik het goed begrijp kun je het wel wat uitdagender maken door bijvoorbeeld aparte vakken te volgen (sterrenkunde :O als ze dat hebben kies ik dat sowieso! :) ) en in bepaalde teams te gaan en zo, en dat lijkt me echt superinteressant :)
Ik ga jullie antwoorden aan mijn ouders laten lezen! :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:33

Het niveau ligt inderdaad een stuk lager :j Maar ik was ook niet naar Amerika gekomen om zo veel (school)wijzer te worden. Ik heb nu niet constant op mijn huiswerk moeten concentreren, en dat was ook wel eens fijn. Ik zat op een 1A school (het kleinste) en dan heb je dus ook een heel beperkt aanbod aan vakken, wat ik wel echt heel erg jammer vond, maar daar kan je verder niks aan doen.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 06:57

BlackDancer schreef:
Dankjullie, goede duidelijke antwoorden! :D
het is niet zo dat ik voor de intelectuele uitdaging naar High school wil, maar als ik het goed begrijp kun je het wel wat uitdagender maken door bijvoorbeeld aparte vakken te volgen (sterrenkunde :O als ze dat hebben kies ik dat sowieso! :) ) en in bepaalde teams te gaan en zo, en dat lijkt me echt superinteressant :)
Ik ga jullie antwoorden aan mijn ouders laten lezen! :)

Zoals ik al zei.... als je ouders meer willen weten...pb me maar, dan kan ik mijn emailadres sturen......
En zoals Fleur-Laura zegt....je gaat eigenlijk niet naar Highschool om nog slimmer te worden...maar is het niet leuk om heel veel aparte vakken te volgen....mijn dochter heeft de eerste periode ontzettend veel aan sport gedaan bv....maar ik heb ook gehoord van iemand die zelfs twee maanden een vak kon volgen dat ging over paarden.. soort van "paardkunde" super toch? Ligt natuurlijk wel aan de school waar je terechtkomt....
Veel succes!