Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:34

Ik wil ook wat dingen verkopen via mijn website,het gaat om gezondheid en welzijn.Iemand een leuk idee?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 15:45

@Paan, thanks voor de waarschuwing, inderdaad heel belangrijk om daar goed naar te kijken!
@nanette1, ook al sta je niet geregistreerd, misschien groei je daar in de toekomst wel naar toe. (is dat de bedoeling?)
@marleen_usar, je wilt producten verkopen neem ik aan? Ik zou dan denken aan gewilde basisproducten en enkele opvallende producten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:51

Paan schreef:
Ik heb hier wat mee gelezen omdat ik een eigen webshop met sieraden en horloges heb. Maar ik wil iedereen waarschuwen voor het volgende:

Gisteren hebben wij een factuur op naam van ons bedrijf gehad van Officebusiness. Of we binnen 14 dagen een bedrag van 249,50 willen overmaken ivm software. Ik weet hier niks van. Mijn man ook niet. Ga je het allemaal goed lezen blijkt het om een aanbieding te gaan. Als je betaald zit je er dus aan vast. Even goed lezen dus. En natuurlijk niet betalen.

Dit soort spookfacturen komen heel veel voor. Ook voor zogenaamde telefoongids (lijkt op de echte) en allerlei internet-bedrijven-sites. Pas echt heel goed op met die dingen.
Ook als ze je zogenaamd bellen dat ze je handtekening nodig hebben als je er NIET op wilt..... vaak teken je voor andere dingen.

Heb op bedrijf stage gelopen die gedupeerden van dit soort fraude helpt en dat kan flink in de "cijfers" lopen.

jaggie

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:05

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:29

Kep geen idee Jaggie! ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:40

Jammer, had al bijna gehoopt dat jij daar toevallig iets vanaf zou weten. Maar jij bent meer van de vormgeving toch en niet direct van de achterliggende programma's?

Maakt niks uit hoor, ik hoop dat iemand anders het wel weet en anders ga ik straks sowieso zelf ook weer even zitten te vogelen, het gaat heus wel lukken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:55

Ik heb ook echt geen idee, haha.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:29

@ Jaggie, klopt inderdaad.. ;) Te veel technisch gebeuren moet ik me niet aan wagen ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:29

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:30

Ik heb ook de domeinnamen rijjasjes.nl / dressuurhoedjes.nl / :) :) :) En customridingjackets.com / juulsjackets.com / juulsjackets.nl ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:32

Dat ziet er veelbelovend uit! Leuk ook hoe je de naam hebt vormgegeven.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:35

Juul is van mijn voornaam Julien..(iedereen noemt me Juul hehe) en de S de beginletter mijn achternaam ;)
Ik heb mijn website klaar, alleen die moet nog even in elkaar worden gezet..

Vond het ongelooflijk trouwens dat die domeinnamen er nog niet waren.. :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:36

Je hebt een hoop domeinnamen zeg *wow* edit: idd heel raar dat die nog niet in gebruik waren, maar wat een geluk voor jou!

Maar het begin ziet er al veelbelovend uit, die hoedjes zijn echt leuk trouwens! En zoals Yucca al zegt, leuk vormgegeven je naam, heel simpel en toch apart. Ik moet trouwens wel steeds aan Joules denken als ik jou naam zie.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:42

Ja dat is ook wel een puntje inderdaad.. de uitspraak lijkt wat op die van Joules..
Maar denk dat dat wel los loopt..
De naam is iets van mij persoonlijks.. Dat wil ik eigenlijk niet veranderen.. Ik heb er goed over nagedacht.. Juuls Jackets.

Die hoedjes zijn inderdaad leuk geworden :) Ik kan ze in 70 kleuren leveren.. :) Ben er heel blij mee :) :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:43

Whaa die hoedjes! Om in te bijten hahaha!
Maareuh, coming schrijf je met 1 m

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:47

Ik vind Juuls eigenlijk meer richting 'jewels' gaan, en dat vind ik dan wel weer chique :D

Ben ook erg benieuwd naar je rijjasjes, jammer dat ik net eentje gekocht heb...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:51

Wordt tijd dat ik ook met een hoedje ga rijden _O- Gave hoedjes zeg!!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:54

Ohh begrijp me niet verkeerd ik vind je naam prima gekozen, leuk en het klinkt vlot! Vandaar dat ik ook gewoon mijn achternaam in mijn bedrijfsnaam heb.

Zo 70 verschillende kleuren hoedjes, dan moet ik eens na gaan denken over een andere kleur outfit in het Z :P, aan de andere kant dan moet daar ook weer een nieuw rijjasje bij en de mijne is net nieuw. *hmm moeilijk*

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:56

foxy80 schreef:
Whaa die hoedjes! Om in te bijten hahaha!
Maareuh, coming schrijf je met 1 m

Whaaa, kijk daar is dit topic dan weer handig voor ;)
Ik ben niet zo goed in Engels.. :D
Foeiii, ik zal het gelijk aanpassen hahaha

De hoedjes heb ik in Haarvilt, fluweel en zijde :)
Voobeeldjasjes heb ik over ongeveer 3 weken hoop ik :) (maar ja uiteindelijk bepaald de klant de stoffen etc., en die heb ik wel in 1000 kleuren :) )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:57

Ik kom me hier ook even melden *D

Momenteel is het wat stilletjes en benader ik bewust geen nieuwe klantenpotentielen, omdat ik te druk ben met mijn vaste baan in loondienst. Maar hopelijk kan mijn man onze 'webwinkel' binnenkort wat meer vorm gaan geven.

Wij leveren natuurlijke voeding voor honden en katten: zowel Naturis als Tinlo als vers vlees per kg. Daarnaast leveren we pakketjes met een volledig menu, zodat de diereigenaar niet zelf hoeft het menu hoeft te berekenen, niet groot hoeft in te kopen en niet groot hoeft op te slaan.

Ik ben vanaf februari gestart, heb een paar vaste klanten voor de pakketjes, een aantal vaste klanten die zelf samenstellen maar via mij minder groot hoeven inkopen en een paar klanten die sporadisch bij mij een product afnemen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:57

Mikkk schreef:
Wordt tijd dat ik ook met een hoedje ga rijden _O- Gave hoedjes zeg!!

Ik heb ook nog een lange weg te gaan voordat die op mag.. haha ben net weer in de B van start gegaan ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:58

Moet je je onderschrift trouwens ook ff aanpassen ;)

Ja ik nu M1, maar ben niet zo talentvol, zal nog wel ff duren ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:58

Leuk Chubby!
Maar geen klanten benaderen.. is dat wel een goede strategie? ;)
Je begint toch een shop om er wat aan te verdienen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:03

Nee, in wezen is dat dus geen goede benadering :D

We zijn wel vindbaar via google, diverse fora en bokt, wat dus wel -zij het klein- iets oplevert.
Maar puur door tijdgebrek ben ik dus niet aktiever op het moment.

Ik heb wel in de afgelopen week een aantal leveranciers benaderd, in de hoop dat daar wat meer ruimte vrijkomt, zodat we interessanter kunnen inkopen, meer producten en meer marge kunnen bedingen.

Onze start is overigens tweeledig: door de webwinkel te starten, is onze regio al 'bezet' en hoop ik dat er geen heuse winkel in dit segment start. Dat is namelijk mijn toekomstdroom, maar heb eerst op persoonlijk vlak nog wat zaken af te handelen voor ik daar verder mee kan.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:04

@Chubby, welkom hier. Kan me best voorstellen dat je hebt besloten geen klanten te benaderen, maar is het niet goed om dat toch te doen met het oog op de toekomst?

Ik rijd nu alweer 3 seizoen in het Z, en ik hoop volgend jaar de volgende in het Z te hebben lopen, maar eerst maar eens zien hoe het gaat lopen. Op dit moment wil het even niet zo allemaal.

Ik ben nu overigens ook aan het bedenken hoe ik nieuwe klanten kan gaan werven, opdrachtgevers die vertrouwen hebben in mij en in mijn dienst, maar ook mensen waar ik op kan vertrouwen en met een uitdagende opdracht waar ik zelf ook weer een stukje meer ervaring mee op kan doen.