Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:41

Ik zie dat het niet nodig is om nog te reageren wbt het strooien, mijn vriendje is ook al opgeroepen om te komen sneeuw schuiven.

Ben zelf van mn werk naar huis gestuurd omdat het weer te slecht was (taxibedrijf).

Ben over de snelweg gegaan, omdat dat de veiligste weg was en daar reden constant 3 sneeuwschuivers/strooiers heen en weer, haalde echter niet veel uit en die mannen draaien overuren.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:42

Ibalia schreef:
In het Dagblad van het Noorden stond er ook een artikel over. Nederlander gedragen zich verwent als er sneeuw is gevallen. De wegen moeten a la minuut schoon en het openbaar vervoer moet gewoon door gaan.
Mensen moeten zich gewoon aanpassen bij een dergelijk weertype, dus thuisblijven als het mogelijk is en voor de rest rustig aan..Lekker onthaasten dus (:)

Zo verwend vind ik het niet hoor. Ik snap best dat er nu weinig aan te doen is als er zo'n 20 cm ligt, maar van de week was het een paar cm, daar kunnen ze best wat aan doen. Kwestie van voorbereiding noem ik dat.
En dan spreek ik met name over de NS/Prorail, de wegen waren toen naar mijn idee idd nog wel goed begaanbaar.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:51

joyce B schreef:
Abeltje77 schreef:
Ik wist anders gistermiddag al dat het vandaag erg bar zou worden met sneeuwen. Dat kon de gemeente dus ook best weten. Dat ze de wijken niet strooien, prima, dat doen ze nooit. Maar de randweg, dé toegangsweg die om de hele stad loopt, daar hadden we wel iets aan mogen doen. Maar wat dat betreft sta ik in deze gemeente nergens meer van te kijken....

en waar denk je dat ze het personeel vandaan halen dat al een paar dagen rond de klok aan het werk is om te proberen de wegen een beetje begaanbaar te krijgen 'en te houden?
Beetje meer begrip mag ook wel... Die mensen moeten ook kunnen slapen...
En inderdaad, hoeveel machines zijn er beschikbaar...

Hier helpen wel (hobby)boeren met trekkers met het schuiven van bepaalde wegen en toegangen en helpen mensen met trekkers om iemand die vast zit weer er uit te krijgen. Net hier bij huis in de bocht ook iemand die de bocht uitgegleden was en vast zat in de sneeuw.
Daar is ook een trekker bij gekomen om diegene weer los te krijgen.

Wij zouden naar zwager en vrouw in Sneek (45 minuten over snelweg normaal gesproken), maar zag het vanmorgen niet zitten, was maar goed ook achteraf, want uurtje later kwam het negatieve "reisadvies" Mijn man is toch nog even naar zijn ouders in Marum, maar ik blijft thuis. Er komt maar zeer weinig verkeer langs en denk dat het verstandig is dat men zo min mogelijk de weg op gaat met de auto.

Als de wegen eenmaal redelijk schoon zijn en het op is gehouden met sneeuwen kan iedereen snel weer gewoon het normale ritme oppakken, en van deze paar dagen aanpassen, zal Nederland vast niet vergaan. Petje af voor al die mensen met belangrijke beroepen als storingsdiensten van CV's, artsen, verpleegkundigen en verzorgers die het toch redden er te zijn waar mogelijk!
poIn plaats van klagen kunnen we ook gewoon waardering uitspreken van hoe men probeert mogelijke problemen op te lossen.

Dat paar dagen de klok rond werken zal hier wel meevallen, ik zit in het zuiden, en dit is de eerste sneeuwdag van dit jaar. Dat mensen hard werken, daar heb ik het helemaal niet over, en mensen DIE nu aan het werk zijn, daar heb ik niet anders dan respect voor.

Probleem is alleen dat hier gewoon helemaal NIETS gebeurd. Dat was vorige winter ook al. In omliggende gemeentes werd volop gestrooid en gewerkt, hier gewoon n i e t. Het is wat dat betreft gewoon een 'aparte' gemeente. En ik mag me daar best aan ergeren vind ik. Betaal gemeentebelasting genoeg.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:17

Ik ben net alsnog even weg geweest.
Wegen zijn hier prima begaanbaar! Tja, je moet even de wijk uit, en dat gaat in de eerste versnelling, maar zodra je op de grotere wegen zit, geen centje pijn....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:21

Misser schreef:
Ik snap best dat er nu weinig aan te doen is als er zo'n 20 cm ligt, maar van de week was het een paar cm, daar kunnen ze best wat aan doen. Kwestie van voorbereiding noem ik dat.
En dan spreek ik met name over de NS/Prorail, de wegen waren toen naar mijn idee idd nog wel goed begaanbaar.

Helemaal mee eens. Ik heb jarenlang in Duitsland gewoond, en de verhalen van vertragingen door bladeren op de rails, of van tevoren minder treinen laten rijden omdat er problemen worden verwacht, zijn daar in al die jaren nog niet de revue gepasseert.
Wat doen ze in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland anders dan in Nederland?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:27

Liezel1 schreef:
Ik ben net alsnog even weg geweest.
Wegen zijn hier prima begaanbaar! Tja, je moet even de wijk uit, en dat gaat in de eerste versnelling, maar zodra je op de grotere wegen zit, geen centje pijn....

Hier niet hoor :+, op de snelweg rijden ze niet harder dan 30 :+

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:31

Hier was het wel heel lastig om te rijden hoor. Ook de hoofdwegen. De snelweg hier weet ik niet, daar ben ik niet opgeweest.

Maar over werken. Ik zal wel moeten vrees ik. Ik werk in een supermarkt en ik denk niet dat mijn baas blij is als niemand komt.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:33

Ik heb morgen tentamen om 9u.
Zit nu in Hoofddorp en moet eigenlijk vandaag nog in Wageningen zien te komen! Treinverkeer die kant op rijst praktisch niet, busverkeer rijdt daar helemaal niet, en met de auto is geen doen... Heb dus echt een probleem!
Stress slaat dan ook ernstig toe :=

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:39

Hier is het drama op de weg, we zaten net bijna vast!! niet eens vanwege glad, maar gewoon vanwege de hoeveeljeid sneeuw. Drukke wegen zijn ook heel erg slecht momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:43

Hier rijd je op de snelweg toch echt maar 30 hoor. Heel erg glad

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:44

De wegen zijn nu wel weer aardig waar ze met sneeuwschuivers overheen zijn gegaan, maar de rest... :+
Nu ligt er zeker 20 cm sneeuw. :D
Voor het schuiven waren de wegen hier echt barslecht, en ze zijn pas rond 3 uur begonnen met schuiven hier.
Morgen met mijn werk weten we het nog niet.
Het ligt ergens aan het eind van de wereld en er word niet echt goed gestrooid.
Het laatste deel helemaal niet.
Ook moeten we een deel langs het water, diep water wel te verstaan... :=
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-12-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:45

Abeltje77 schreef:
Dat paar dagen de klok rond werken zal hier wel meevallen, ik zit in het zuiden, en dit is de eerste sneeuwdag van dit jaar. Dat mensen hard werken, daar heb ik het helemaal niet over, en mensen DIE nu aan het werk zijn, daar heb ik niet anders dan respect voor.

Probleem is alleen dat hier gewoon helemaal NIETS gebeurd. Dat was vorige winter ook al. In omliggende gemeentes werd volop gestrooid en gewerkt, hier gewoon n i e t. Het is wat dat betreft gewoon een 'aparte' gemeente. En ik mag me daar best aan ergeren vind ik. Betaal gemeentebelasting genoeg.

Ik denk dat dat heel hard tegenvalt hoor...
Als ik al kijk naar hoe groot de gemeente is waar ik woon, ze hebben er gewoon niet voldoende mankracht voor. Tsjah, so be it. Dit verwacht je niet in Nederland. Wat wilde je er tegen doen?
Die mensen werken echt het klokje rond hoor. Ik woon ook in een aparte gemeente, maar neem er gewoon genoegen mee.
Hoevaak hebben we nu zulke sneeuwpret? De laatste keer was in 1979, ik heb de boeken voor me liggen.
Hier moet je gewoon van genieten!

Ik heb net even een berg van een meter of 20 afgesleet, geweldig. Maar het is een hele klim als je hier en daar tot wel 80cm in de sneeuw zakt!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:46

Hier zijn ze vanacht rond 3 uur al wezen sneeuwschuiven/strooien :j en ze gaan de hele dag door...maakt geen verschil :P

HIer ligt denk ik al wel 30-40 cm sneeuw :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:47

Ik geloof dat ik morgenochtend maar vroeg begin met krantenlopen, weet ik zeker dat ik optijd ben :=

Hoop dat mn kranten er wel een beetje optijd zijn :').

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:48

Hier hetzelfde. Ben vandaag niet naar mijn paard geweest. Voel mij schuldig maar ja... Hij staat 35 km bij mijn huis vandaag, aan een boerenlandweg. De weg er heen is veel landweggetjes met een dijk waar je over heen moet.

Zijn net wel even naar een stad verderop geweest. Was echt niet normaal meer de hoeveelheid sneeuw. De weg er naar toe was redelijk maar wel heeeel zachtjes en voorzichtig rijden.
het sneeuwt hier ook flink al de hele dag (houten. Hier ligt ook zeker wel 20 cm.
Ben heeeel benieuwd hoe het morgen is. Hoop ik wel naar mijn werk te kunnen en mijn paard.
Mijn werk is gelukkig wel dichterbij dus dat scheelt.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:50

Bussen rijden hier niet, de wegen zijn slecht, ben net even met de auto naar stal geweest. Was ook weer blij dat ik weer thuis ben.
Auto moest ik ook nog de garage uit krijgen onder mijn appartement, dat was ook nog een hele klus. Vanavond maar even buiten laten staan.
@Nexthorse, sterkte met het naar Wageningen komen. Het is hier echt slecht.
Hopelijk kan je nog wel je tentamen maken en vooral niet in de stress schieten.
Ik kijk morgen we of ik naar mijn werk kan of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:51

Ik hoop maar dat morgen het OV weer een beetje normaal is. Moet morgen voor het eerst werken, heb geen rijbewijs/auto en mijn werkplek is ongeveer 30 kilometer verderop..

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:51

Sterkte Iddel met het reizen morgen.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:52

Nextdomino schreef:
Bussen rijden hier niet, de wegen zijn slecht, ben net even met de auto naar stal geweest. Was ook weer blij dat ik weer thuis ben.
Auto moest ik ook nog de garage uit krijgen onder mijn appartement, dat was ook nog een hele klus. Vanavond maar even buiten laten staan.
@Nexthorse, sterkte met het naar Wageningen komen. Het is hier echt slecht.
Hopelijk kan je nog wel je tentamen maken en vooral niet in de stress schieten.
Ik kijk morgen we of ik naar mijn werk kan of niet.

Dank je! Om half 6 wordt er een update verwacht voor wb het busvervoer. En verder de ns site maar in de gaten houden.
Ik zie het met de auto nog niet zo zitten!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:54

Groot gelijk dat je niet met de auto op pad gaat.
De weg vanaf de A12 naar Wageningen is echt slecht.
Glibberend de rotondes over. :o
En geen flauw idee hoe de snelwegen eruit zien.
Mijn ouders en broer zouden bij mij komen, maar heb die maar afgebeld. Geen onnodig risico nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:55

Nextdomino schreef:

Dankjewel.

Tot nu toe is er geen vervoer meer naar Zwolle.. Pff..goede eerste indruk als ik morgen gelijk af moet bellen, omdat ik er niet kan komen. Stel dat jullie mijn werkgevers waren, wat zouden jullie hiervan vinden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:57

Iddel schreef:
Nextdomino schreef:

Dankjewel.

Tot nu toe is er geen vervoer meer naar Zwolle.. Pff..goede eerste indruk als ik morgen gelijk af moet bellen, omdat ik er niet kan komen. Stel dat jullie mijn werkgevers waren, wat zouden jullie hiervan vinden?

Overmacht...
Het is natuurlijk banketstaaf, maar je zult dan vast niet de enige zijn!

Om even een rare vergelijking te trekken, hier in het Noorden hebben we sinds een week het OV via Qbuzz, die maken ook niet een beste indruk. Maar daar kunnen ze ook maar weinig aan doen...

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:59

Idd, overmacht. Je kunt er niets aan doen.
Ik wacht morgen maar even af of het mij gaat lukken om op tijd op mijn werk te komen.
Heb in de ochtend al gesprekken staan in mijn agenda, dan moeten ze die maar afzeggen.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:59

je kan er niks aan doen, jij bent afhankelijk van het vervoer en als dat niet rijdt kun jij gewoon niet komen.
zal een werkgever wel een beetje respect voor moeten hebben, alhoewel niet iedereen dat heeft natuurlijk.
ook ik wacht af hoe het morgen is met het weer,bij ons voor bij de flat wordt praktisch helemaal niks gedaan,dus auto zal wel weer vast staan

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:09

Citaat:
Zondag 14.30 uur: Geen Qbuzz bussen in Groningen, Drenthe, Zuidoost Friesland en Rotterdam
zondag, 20 december 2009
Wegens de extreme weersomstandigheden rijden op zondag 20 december in Groningen, Drenthe, Zuidoost Friesland en Rotterdam geen bussen meer. Maandagochtend bekijken we of het mogelijk is de dienstregeling op maandag te hervatten. Vanaf 04.30 verwachten we hierover uitsluitsel te kunnen geven. We houden u via de website, www.qbuzz.nl, op de hoogte. Excuses voor het ongemak.

Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat. Als het morgen nog zo'n dag wordt, voorzie ik dat mijn werk weer afbelt :=