Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibalia schreef:In het Dagblad van het Noorden stond er ook een artikel over. Nederlander gedragen zich verwent als er sneeuw is gevallen. De wegen moeten a la minuut schoon en het openbaar vervoer moet gewoon door gaan.
Mensen moeten zich gewoon aanpassen bij een dergelijk weertype, dus thuisblijven als het mogelijk is en voor de rest rustig aan..Lekker onthaasten dus
joyce B schreef:Abeltje77 schreef:Ik wist anders gistermiddag al dat het vandaag erg bar zou worden met sneeuwen. Dat kon de gemeente dus ook best weten. Dat ze de wijken niet strooien, prima, dat doen ze nooit. Maar de randweg, dé toegangsweg die om de hele stad loopt, daar hadden we wel iets aan mogen doen. Maar wat dat betreft sta ik in deze gemeente nergens meer van te kijken....
en waar denk je dat ze het personeel vandaan halen dat al een paar dagen rond de klok aan het werk is om te proberen de wegen een beetje begaanbaar te krijgen 'en te houden?
Beetje meer begrip mag ook wel... Die mensen moeten ook kunnen slapen...
En inderdaad, hoeveel machines zijn er beschikbaar...
Hier helpen wel (hobby)boeren met trekkers met het schuiven van bepaalde wegen en toegangen en helpen mensen met trekkers om iemand die vast zit weer er uit te krijgen. Net hier bij huis in de bocht ook iemand die de bocht uitgegleden was en vast zat in de sneeuw.
Daar is ook een trekker bij gekomen om diegene weer los te krijgen.
Wij zouden naar zwager en vrouw in Sneek (45 minuten over snelweg normaal gesproken), maar zag het vanmorgen niet zitten, was maar goed ook achteraf, want uurtje later kwam het negatieve "reisadvies" Mijn man is toch nog even naar zijn ouders in Marum, maar ik blijft thuis. Er komt maar zeer weinig verkeer langs en denk dat het verstandig is dat men zo min mogelijk de weg op gaat met de auto.
Als de wegen eenmaal redelijk schoon zijn en het op is gehouden met sneeuwen kan iedereen snel weer gewoon het normale ritme oppakken, en van deze paar dagen aanpassen, zal Nederland vast niet vergaan. Petje af voor al die mensen met belangrijke beroepen als storingsdiensten van CV's, artsen, verpleegkundigen en verzorgers die het toch redden er te zijn waar mogelijk!
poIn plaats van klagen kunnen we ook gewoon waardering uitspreken van hoe men probeert mogelijke problemen op te lossen.
Misser schreef:Ik snap best dat er nu weinig aan te doen is als er zo'n 20 cm ligt, maar van de week was het een paar cm, daar kunnen ze best wat aan doen. Kwestie van voorbereiding noem ik dat.
En dan spreek ik met name over de NS/Prorail, de wegen waren toen naar mijn idee idd nog wel goed begaanbaar.
Abeltje77 schreef:Dat paar dagen de klok rond werken zal hier wel meevallen, ik zit in het zuiden, en dit is de eerste sneeuwdag van dit jaar. Dat mensen hard werken, daar heb ik het helemaal niet over, en mensen DIE nu aan het werk zijn, daar heb ik niet anders dan respect voor.
Probleem is alleen dat hier gewoon helemaal NIETS gebeurd. Dat was vorige winter ook al. In omliggende gemeentes werd volop gestrooid en gewerkt, hier gewoon n i e t. Het is wat dat betreft gewoon een 'aparte' gemeente. En ik mag me daar best aan ergeren vind ik. Betaal gemeentebelasting genoeg.
Nextdomino schreef:Bussen rijden hier niet, de wegen zijn slecht, ben net even met de auto naar stal geweest. Was ook weer blij dat ik weer thuis ben.
Auto moest ik ook nog de garage uit krijgen onder mijn appartement, dat was ook nog een hele klus. Vanavond maar even buiten laten staan.
@Nexthorse, sterkte met het naar Wageningen komen. Het is hier echt slecht.
Hopelijk kan je nog wel je tentamen maken en vooral niet in de stress schieten.
Ik kijk morgen we of ik naar mijn werk kan of niet.
Iddel schreef:Nextdomino schreef:Sterkte Iddel met het reizen morgen.
Dankjewel.
Tot nu toe is er geen vervoer meer naar Zwolle.. Pff..goede eerste indruk als ik morgen gelijk af moet bellen, omdat ik er niet kan komen. Stel dat jullie mijn werkgevers waren, wat zouden jullie hiervan vinden?
Citaat:Zondag 14.30 uur: Geen Qbuzz bussen in Groningen, Drenthe, Zuidoost Friesland en Rotterdam
zondag, 20 december 2009
Wegens de extreme weersomstandigheden rijden op zondag 20 december in Groningen, Drenthe, Zuidoost Friesland en Rotterdam geen bussen meer. Maandagochtend bekijken we of het mogelijk is de dienstregeling op maandag te hervatten. Vanaf 04.30 verwachten we hierover uitsluitsel te kunnen geven. We houden u via de website, www.qbuzz.nl, op de hoogte. Excuses voor het ongemak.