VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:41

Phylos schreef:
ik ga nog maar eens even aan mijn scheikunde..bokt is zo verslavend :P

ik las: ik ga nog even aan scheikunde, dat is zo verslavend :')
haha dacht al :P

ik moet zo engels boek gaan lezen, morgen toets over... geen idee wat voor toets... als je goed ben in essay krijg je een essay en anders vragen/mondeling
nou voor mijn oefen essay had ik een 2 :')
ja wie laat mij dan ook een essay schrijven van 600 woorden in nog geen anderhalf uur tijd, over wat mij insprireerd in het leven. juist :P

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:14

Phylos schreef:
Ik heb ook gekeken bij PW...sprak mij alleen niet zo aan door het onderzoeksgerichte en statistiek enzo..vandaar dat ik bij pedagogiek ben wezen kijken, meer praktijk..maar leek me dan weer wat 'makkelijk' qua theorie..mm lastig hoor.
Moet ik ook zeggen dat de presentatie toen in Utrecht bij PW ook dodelijk saai was..
Is orthopedagogiek een richting die je moet kiezen dan na een paar jaar ofzo bij PW?

Daarom twijfel ik ook nog, wil ook nog gesprek met mijn decaan doen. Ik twijfel echt enorm tussen HBO en WO. Anderzijds heb ik met studenten op 't studiefestival gesproken en toen sprak het me wel heel erg aan, ik zou dan in de vrije keuzeruimte van het 3e jaar wat keuzevakken met dieren willen doen, evt op een andere uni (wageningen?) omdat ik graag kinderen met dieren wil combineren, en dan moeilijke kinderen.
Het niveau van een uni kan ik wel aan denk ik, het enige waar ik echt aan zal moeten werken is mijn planvermogen en me daar ook aan houden. Ik wil ook helemaal niet het onderzoek in etc. maar anderzijds lijkt het me wel super om zo breed opgeleid te worden, ik ben wel echt enthousiast. Hoe dan ook wil ik nog wel naar de hogeschool van Rotterdam om toch daar ook nog op de open dag te kijken etc. (Al is dat qua reistijd wel alweer wat 'lastiger' en ik gok zo dat ik het ook nog niet ga kunnen betalen om op mezelf te gaan ;) ) en mocht uni toch te hoog gegrepen zijn, kan ik altijd nog stapje terug..

Orthopedagogiek is in Leiden idd 1 van de 5 studierichtingen binnen PW, halverwege het 2e jaar kies je die richting en je kunt er na die 3 jaar nog een master in doen.

Maargoed, ik wil dus wel kijken of het mogelijk is dat ik, desnoods zelf, nog een of twee extra stages doe en ik wil daarna ook nog wel wat cursussen of mss een (deeltijd)studie doen mbt dieren..

Grootse plannen, laat ik eerst mijn VWO maar halen ;)
Vind jullie meningen wel leuk om te horen overigens!

Nienke, welke HBO studie heb je op het oog?

_Denise_

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:24

Ik ga ook een HBO studie volgen, de grafische richting in. Een universitaire studie lijkt mij niks. :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 23:30

Ilsiie schreef:
Nienke, welke HBO studie heb je op het oog?

Iets in de richting van toerisme/evenementen/hotel lijkt me leuk! Maar de hotelschool is veel te veel op de horeca gericht, en dat vind ik niet zo leuk. En toen kwam ik bij hotel- en eventmanagement van de Tio, echt bijna mijn droomopleiding, maar gewoon niet te betalen omdat het een particuliere school is. En een opleiding die er op lijkt heb ik nog niet gevonden. Je kunt wel hotelschool met als master eventmanagement doen bijv. maar dat is toch niet hetzelfde als bij de Tio. Ik weet het gewoon nog niet...

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:06

Ik ga na mijn vwo ook hbo doen :j fysiotherapie! en daarna fysio voor paarden. Alleen een beetje jammer dat iedereen die niet weet wat hij wil gaan doen zich inschrijft voor deze studie :+ en aangezien het loting is..

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:22

Olympus_ schreef:
_Question schreef:
Heyyy ik doe ook eindexamen dit jaar! In de vakken Nederlands, Engels, Frans (blegh), Wiskunde B, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, ehmmm ik denk dat dat het was (?)
Heb ook vakantie, over twee weken SE - week. Succes voor degene die het nu al hebben! Zet hem op!

Waar staat het eindexamenrooster? Zag dat in de beginpost dat het ergens online stond dacht ik ..

http://www.examen.nl/
Tijdens je examen --> examenrooster --> eerste tijdvak.
:)

Jeetje als ik dat zie word ik er al bijna bang van, zo veel! Bijna alles ook vanaf half 2, vrees dat ik weinig concentratie heb van half 2 tot 5... Achja, we zien wel. Super bedankt in ieder geval! Weet ik ook weer waar ik aan toe ben

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:53

Wij hadden het examenrooster in het PTA zitten..wist het dus al een tijde..vind het ook wel een nadeel dat het steeds zo laat is... maja..na de eerste 2 toetsen NL en Bio heb ik tot vrijdag niks meer..die week daarna wordt het stressen :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:02

Gaan er nog meer mensen 27 nov naar Utrecht voor de opendag? ik ga waarschijnlijk weer naar diergeneeskunde

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:04

Ben ik nou echt zo dom dat ik het rooster van examens voor dit jaar niet kan vinden? :(:)
Zie namenlijk alleen het rooster voor 2009, met economie 1, 2 wiskunde b 1 en 2

lijkt mij niet dat het dit jaar zo is, door de nieuwe fase :Y)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:31

Haha, dat had ik dus ook maar ik hield m'n mond maar omdat ik dacht ik dat ik zo blond was... :=

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:41

Ja ach, was ik maar blond geweest had ik tenminste een mooi excuus gehad :+

Heb het rooster van 2010 overigens wel ergens anders op internet kunnen vinden dus heb hem inmiddels wel;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:09

nou eerste SE zit erop, Scheikunde...ging voor mijn gevoel wel redelijk..maar vind ik altijd eng om te zeggen want dan valt het misschien zo tegen. Maar als ik zeg..het ging bar slecht en ik heb een 6,5 ofzo das ook weer dom natuurlijk. Maar ik ging wel voor die 6,5 of hoger..hoop dat het erin zit..maar met een voldoende ben ik eigenlijk al wel blij

Ben nu hard aan het leren voor wiskunde..en na het eten ga ik verder met engels.
Wiskunde is niet heel moeilijk en veel qua stof..maar toen ging ik testbeeld maken, en vooral van H2 was hij errug moeilijk..pff hoop niet dat ik morgen dat soort sommen krijg..wil graag mijn gem. 8 houden..

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:33

Olympus_ schreef:
_Question schreef:
Heyyy ik doe ook eindexamen dit jaar! In de vakken Nederlands, Engels, Frans (blegh), Wiskunde B, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, ehmmm ik denk dat dat het was (?)
Heb ook vakantie, over twee weken SE - week. Succes voor degene die het nu al hebben! Zet hem op!

Waar staat het eindexamenrooster? Zag dat in de beginpost dat het ergens online stond dacht ik ..

http://www.examen.nl/
Tijdens je examen --> examenrooster --> eerste tijdvak.
:)

Jemig, ik moet echt verder kijken dan mijn neus lang is :') wij doen natuurlijk in 2010 examen..
*slaat zichzelf voor de kop*
http://www.havovwo.nl/vexro10i.pdf hier kun je het rooster vinden van 2010

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:44

Meld zich, (ook leuk om jou hier te zien Kim ;))
Maar gaat er iemand nog naar de Nijmeegse tweedaagse?

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:35

Poee, wat een stress zo'n toetsweek zeg..Vandaag economie gehad, was hoe ik verwacht had verschrikkelijk lastig! Zaten wat simpele theorie vragen tussen die ik goed moet hebben, maar uit sommige berekeningen kwam ik toch echt niet.. Duits daarentegen was 80% leerstof dus daar heb ik wel een voldoende voor. Morgen betoog NL, normaal behoorlijk stressvol maar nu niet vergeleken bij de rest van de vakken *D
En de stress begint al helemaal toe te slaan nu jullie het over al die open dagen hebben, maak het mezelf zo verschrikkelijk moeilijk door alles op het laatste moment te doen. :Z Mmm, volgende week maar even kijken voor de open dagen :+

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:37

Phylos schreef:
nou eerste SE zit erop, Scheikunde...ging voor mijn gevoel wel redelijk..maar vind ik altijd eng om te zeggen want dan valt het misschien zo tegen. Maar als ik zeg..het ging bar slecht en ik heb een 6,5 ofzo das ook weer dom natuurlijk. Maar ik ging wel voor die 6,5 of hoger..hoop dat het erin zit..maar met een voldoende ben ik eigenlijk al wel blij

Ben nu hard aan het leren voor wiskunde..en na het eten ga ik verder met engels.
Wiskunde is niet heel moeilijk en veel qua stof..maar toen ging ik testbeeld maken, en vooral van H2 was hij errug moeilijk..pff hoop niet dat ik morgen dat soort sommen krijg..wil graag mijn gem. 8 houden..

Denk dat dat voor iedereen wel bekend voor komt, durf gewoon niet te zeggen dat iets wel goed ging want voor ik het weet vliegen de onvoldoendes weer om mijn oren. Of juist andersom, maar dat is nooit zo'n probleem :Y)

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:38

Phylos schreef:
Gaan er nog meer mensen 27 nov naar Utrecht voor de opendag? ik ga waarschijnlijk weer naar diergeneeskunde

Ik denk dat ik dit jaar niet meer ga. Heb de Open Dag voor DGK nu al 3 keer bijgewoond en heb niet veel nieuws gehoord de laatste 2 keren, denk dat ik me bewust genoeg ben van mijn keuze voor diergeneeskunde, ik heb ook meerdere keren in de zomervakantie meegelopen bij de DA hier en pas bij hem op.

Had vandaag een tijdelijke 8.0 terug voor mijn SE Biologie, kan alleen nog maar hoger worden, dus ben dik tevreden. Nu de rest nog, ik heb zó'n hekel aan het terugkrijgen, flinke stressmomenten :=.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:43

Hihi, wat heeft iedereen hier een stress zeg! Rustig aan een beetje, te veel stress is niet goed voor je!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:43

Gefeliciteerd mooi cijfer!!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:45

Gittekit schreef:
Hihi, wat heeft iedereen hier een stress zeg! Rustig aan een beetje, te veel stress is niet goed voor je!

Het ergste is dat ik nooit zo stress heb gehad voorheen, 5 jaar nogal simpel gered maar toen ik vorige week mijn boeken open sloeg baalde ik daar toch wel even flink van. Stress tot vrijdag, dan voorlopig weer rustig haha *D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:50

Hahah ik heb eigenlijk nooit schoolstress, is ook niet helemaal positief hoor. Maar ik ben gewoon veels te lui om iets uit te voeren laat staan te gaan stressen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:51

men een 8 voor bio..onhaalbaar hier..wij krijgen echt eigenlijk nooit 'feitvragen' altijd met een verhaaltje en stomme grafiekjes..kom altijd dat lokaal uit met het gevoel: waarom heb ik eigenlijk geleerd..
waarover ging je duitse SE dan shakiejlaver?.. wij hebben dat vrijdag en bij ons gaat het over de hele grammatica..
Laatst bijgewerkt door Phylos op 27-10-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:52

wij hebben maandag ook nog toetsen, natuurkunde en economie..dus wordt voor mij ook een stress weekend..ben blij als het dinsdag is :P
Morgen dus wiskunde en engels..ben met wiskunde maar gestopt..zag het op een gegeven moment ook gewoon niet meer...nu nog ff engels woordjes stampen en grammatica doorlezen..en dan moet het maar morgen..
Kom gewoon niet toe aan de vakken voor vrijdag. Heb dan nederlands poezieanalyse en duits grammatica..echt hopeloos.. maja we houden de moed erin :P
Laatst bijgewerkt door Phylos op 27-10-09 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:57

Ik heb meestal stress de laatste dag voor m'n tentamen.. 'Sh*t, tis toch best veel wat ik nu allemaal nog moet gaan doen :oo *
Succes iedereen met z'n SE's!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:58

Ah succes, komt wel goed joh! Gewoon meeste aandacht besteden aan wat je moeilijk vind en de rest zoveel mogelijk laten zitten. ;) Ik heb maandag GStentamen geloof ik, maar aangezien ik morgen en overmorgen naar de meeloopdagen in Nijmegen ben zal daar in het weekend pas iets van komen.

Enne Kim, ik vind jou ook heel lief dat je ook ziet dat ik hier ook ben. |(