Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:39

Dat is balen Relaxed. :(:)
Bij ons op kantoor hebben ze ook liever 'jongere' mensen, zodat ze die zelf nog kunnen 'vormen' en naar 'hun hand kunnen zetten'. Bijvoorkeur ook nog mensen die nog net hun studie niet klaar hebben ( laatste jaar zitten.)
Klinkt erg en dat is het ook. :=

Hoop voor je dat je echt snel ergens aan de bak kunt!

Kiwipitje

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:45

Belachelijk zeg! Wij zoeken juist mensen met ervaring :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:26

Ik snap het op zich wel.. Ik heb een carriereswitch gemaakt, heb al 3 jaar fulltime in een apotheek gewerkt, ben toen accountancy gaan doen.. Heb ook pas 1 jaar werkervaring door stage en bijbaan bij BDO. Maar ik had juist gehoopt dat het gewaardeerd werd dat ik de sprong in het diepe heb durven wagen toendertijd en dat ik naast mijn studie een huis, paard en auto zelf moest bekostigen, wijst wel op mijn doorzettingsvermogen. Maar toch is dat niet genoeg blijkbaar. Ik ben idd ook minder vormbaar, heb in de apotheek al veel gedaan, mensen ingewerkt, stagiaires begeleid, roosters maken, maar dat vinden ze blijkbaar ook geen voordeel :+ Alhoewel ik mezelf zo flexibel als wat vind.. Kan met iedereen goed opschieten en heb toch 4 jaar in een klas met jongere mensen gezeten en werd nooit ouder geschat dan hun :+

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:55

Zo heb ik ook een jongen in de klas die heeft vwo gedaan, daarna engels gestudeerd op de uni en gehaald, mbo administrateur gehaald en nu dus 2e jaar hbo accountancy, hij is inmiddels 24 of 25 en moet nog 2.5 jaar! Ik ben als ik klaar ben met hbo 21, bijna 22, toch wel een groot verschil :P

Wel hopen dat je nog iets anders vindt dat bij je part!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 12:14

Tja ik ben 23 en nog niet klaar met mijn HBO, maar krijg regelmatig aanbiedingen om te komen solliciteren. Papier is leuk, maar ervaring doet nog meer :). Als je je HBO accountancy hebt gehaald en je komt bij een kantoor werken dan kun je letterlijk niets. Er moet wel tijd zijn om jou alles te leren, etc. Wij hebben die tijd momenteel absoluut niet en zoeken dus echt mensen met ervaring.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:15

Ja dat hangt er per kantoor natuurlijk weer vanaf denk ik inderdaad. T is net wat ze zoeken! Maar denk, en hoop, dat er uiteindelijk voor iedereen een leuke baan te vinden is die AC heeft gedaan :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 14:42

Ik denk het ook wel. Hou er alleen rekening mee dat werkervaring eigenlijk overal een pré is.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:36

Hoe heb jij die ervaring opgedaan dan tijdens je studie en voor dat je kwam werken waar je nu werkt? Doe je deeltijd ofzo? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:38

Ik doe deeltijd en heb hiervoor bij een groot kantoor gewerkt. Daar ben ik begonnen toen ik 19 was en ben toen tegelijkertijd met mijn studie begonnen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:44

Ow okée, dat is niet heel gebruikelijk toch? Om na je havo? Deeltijd te doen. Wel lekker, had ik ook niet erg gevonden maar moet je net een kantoor vinden waar dat kan natuurlijk.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:45

Na vwo :). Het kan bij heel erg veel kantoren. Had toen erg veel keus waar ik kon gaan werken. Volgens mij is het in de accountancy juist wél heel erg gebruikelijk om deeltijd te studeren. Meestal niet direct na je vwo, maar bijna al mijn collega's studeren nog.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:52

Ja precies, ik hoor niet veel dat mensen deeltijd doen na vwo bedoelde ik. Ik wilde te ook, na de havo dan, maar dat kon niet. Was wel een andere opleiding.. Als je al vroeg weet wat je wilt scheelt t wel denk ik. Maar aan de andere kant is voltijd naar school ook niet erg, heb best veel vrij alleen kan je dus niet veel werken erbij.. Hoop dat als me stage bevalt daar te mogen blijven werken in mn afstudeer jaar :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:57

Na HAVO kun je ook deeltijd accountancy studeren bij bijvoorbeeld Markus Verbeek Praehep. http://www.mvp.nl/opleidingen/opleiding ... ccountancy Zij hebben zelfs opleidingslocaties door het hele land. Nou ben ik persoonlijk niet zó enthousiast over MVP ook al studeer ik er zelf, maar er zijn nog meer mogelijkheden voor behalve dit.

vooropleiding schreef:
HAVO diploma
VWO diploma
Diploma MBO niveau 4
HBO propedeuse
21+ toelatingsregeling

Bent u 21 jaar of ouder en beschikt u niet over de gewenste vooropleiding, dan kunt u toegelaten worden op grond van de 21+ toelatingsregeling.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:12

Kiwipitje schreef:
Ik denk het ook wel. Hou er alleen rekening mee dat werkervaring eigenlijk overal een pré is.

Mwah moet ook wel zeggen dat ze erg naar je CV kijken. Hier in de buurt zie ik dat ze in de RA-richting eigenlijk vanalles wel aannemen. Vrouw, man, ouder, jonger, zit niet echt een duidelijke lijn in.

Zelf heb ik een redelijke CV en kennen ze me bij de kantoren, dus dan bouw je ook genoeg credits op. Ondanks dat ik een lange studieweg al heb afgelegd. Ze streven juist imo meer naar diversiteit, maar geven leeftijd als ***smoes op om iemand niet aan te nemen.

Zelf zou ik wel lekker voltijd gaan studeren en van het studentenleven genieten. Ben ook blij dat ik nog voltijd mijn master kan doen met scriptie, zou daar echt geen zin aan hebben naast werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:27

Tja achteraf had ik deeltijd moeten gaan doen, heb ik ook geprobeerd, maar toen ik begon werd ik ook nergens aangenomen (kwam uit de apotheek, wat moet je dan in de accountancy was de opmerking) dus voltijd gedaan. Na het 2e jaar weer deeltijd aangemeld, aangenomen bij BDO, begonnen ze op school ineens moeilijk te doen dat ik vakken en een heel project over moest doen, want op de voltijd hadden we die anders gehad dan bij duaal :( Nou ik ga echt geen vakken over doen die ik al heb gehaald, dus ook toen voltijd blijven doen.. Had toen ook zoiets van ach, hoed nog maar 2 jaar.. Zoek dan wel werk :+ Maar ja, als je alles van tevoren weet.. :n

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:33

He meiden, ik ben na een tijdje afwezig geweest te zijn door drukte met werk en studie weer terug. Heb ondertussen mijn scriptie afgerond en verdedigd (YEAH *\o/* ) en ben nu bezig met EV voor accountants. Het is wel even wennen om weer terug in de schoolbanken te zitten zeg...

Relaxed, balen dat je niet bent aangenomen! Wat een kl*te smoes!! :(:)

Hoe is het verder met iedereen?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:19

@kiwipitje Ja als je accountancy wilt studeren kan dat wel in deeltijd na je havo of vwo maar Bedoelde dat ik een andere opleiding wilde doen, management en paardenhouderij, maar dat kon niet ;) blij dat ik toch voor de economie kant heb gekozen!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:35

Pfff nou daar ben ik ook blij voor. Kan m'n ouders nog wel elke dag bedanken dat ze de paardenhouderij verboden hebben.

Inmiddels alle tentamens gehaald en dus 30 punten, nu over de helft van m'n master. Op naar de scriptie, maar da's wel een pittige dobber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:18

Hihi, mijn ouders hebben het wel afgeraden, maar verboden het niet.. Gelukkig kwam ik er zelf net op tijd achter dat je de paarden beter als hobby kan houden :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:25

Ik heb volgende week tentamens dus ben flink aan het studeren :))

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:50

Verboden hebben ze het niet :P Wel zéér afgeraden en daar ben ik achteraf heel blij mee!

M'n luvvert en ik hebben alles gehaald :D Supermooi!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:52

Dat zeg je vanmiddag ook al :')
Maar goed hoor!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:56

Ik kom me hier ook melden alleen het duurt nog even voor mij :)

ik ben nu bezig met mijn mbo bedrijfs administratie
en duaal opleiding accountancy gaan doen ( werken en leren dus )

iemand hier ervaring mee ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:59

Lees eventjes in dit topic anders ;).

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:03

Kiwipitje schreef:
Dat zeg je vanmiddag ook al :')
Maar goed hoor!

M'n luvvert kreeg vanavond z'n cijfer terug, weer 100% score samen :+

@Mellanie; waarom duaal en niet nog lekker voltijd studeren?