Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:05

jannie86 schreef:
ik kom hier even binnenvallen
met meteen een dringende vraag!
ik heb gesolliciteerd als functie van onderwijsassistent op een MBO en uitgenodigd voor een gesprek de 18e.
Nu staat er voor die zelfde school wéér een vacature als onderwijsassistent, alleen dan voor het VMBO, met meer uren.
de brieven moeten beide aan dezelfde persoon gestuurd worden (waarvan ik dus de eerste al gestuurd heb)
zal ik nu ook op die 2e reageren, of de 18e afwachten...?
op de tweede vacature kun je reageren tot de 20e namelijk.
Of is het iets om te noemen tijdens je sollicitatie??
Dilemma!

Ik zou op allebei solliciteren en in je tweede brief verwijzen naar je eerste. Dan laat je in ieder geval zien dat je oplettend bent en snel reageert. En dat je het graag wilt. Misschien vinden ze je makkelijk als je maar 1 brief stuurd. Succes! Ik heb het op het moment goed naar m'n zin als onderwijsassistente op het vmbo. Heb zelf op het MBO lesgegeven tijdens stage en vind het vmbo veel uitdagender!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:08

thanks, maar als je goed leest zie je dus dat ik op de eerste al gesolliciteerd heb en ook al op gesprek mag! neuzel nu wat rond op die site (hoezo nu al gespannen) en zie die andere vacature (met dubbel aantal uren)!!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 08:30

gamblerlover schreef:
Jeetje zeg... schrik toch wel een beetje van jullie verhalen allemaal... Besef nu dat ik toch echt een immense bofkont ben.

Ben nog niet afgestudeerd maar weinig te doen voor school. In september een brief gestuurd naar een school als onderwijsassistente (ben bezig met mn hbo dus niet mn droombaan maar werk is werk). De eerste sollicitatie in m'n leven voor een echte baan en aangenomen. 1 oktober aan het werk. 20 UUr in de week aan het werk, erg leuk en gezellig. Vorige week gesolliciteerd op een andere locatie van dezelfde school als docente biologie voor 4 uur in de week. Gister aangenomen voor 10 uur docente bij die locatie naast mijn huidige baantje met uitzicht op een opleiding. En ik heb niet eens een docentenopleiding....

Schaam me bijna voor mezelf dat alles me zo goed afgaat.. Het voelt zo gewoon maar dat is het absoluut niet. Hoop dat jullie ook allemaal een beetje het geluk krijgen dat ik heb.

Welke opleiding doe je zelf? :) En wat zijn de taken die je moet doen als onderwijsassistent?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:30

NonaWen schreef:
Ik kom niet eens tot een gesprek :')

Had ik de 1e maanden van het solliciteren ook. Begon de hoop al op te geven en toen in ene werd ik voor 3 gesprekken uitgenodigd in 1 week! Nu hoop ik dat daar wat uitrolt (morgen 3e gesprek) want anders gaan we straks december in. Dan gebeurd er niet veel denk ik met die feestdagen.

Horse_

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:33

Hoorde gister trouwens wel op de radio dat de crisis voor bij zou zijn. Hoop nu dat bedrijven dan ook meer mensen gaan aannemen!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:49

Had van de week een gesprek voor de opleiding verpleegkundige. Was mijn 3e gesprek in die branche dit jaar. Kreeg vragen die ik op mijn vorige gesprekken ook kreeg en toen vonden ze dat ik niet goed kon inschatten van wat het inhield en gaven ze hun versie van wat ze hadden willen horen. Ik dat dus goed onthouden en dacht bij de vragen van afgelopen week, oh dit willen ze horen en gaf dus dat antwoord. Nee, nou was het echt dat de antwoorden die ik voorheen gaf, wat ze eigenlijk hadden willen horen en wat ik zei was compleet niet wat ze nu wilde horen. Pff en maar doordrammen of ik er problemen mee zou hebben als een 19 jarige die misschien al 3e jaars zou zijn mij zou vertellen wat ik moet doen. Nou zou er niet eens bij nadenken dat iemand jonger is. Ik heb nu een leidinggevende funtie, maar dat wil niet zeggen dat ik niks aanneem van andere. Wilde na het gesprek er niet eens meer werken. Was zo onpersoonlijk en kill gesprek. Verbaasde me ook niet dat ze niet verder gingen met de procedure :Y)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:50

Hé Lisanka, heb jij al wat gevonden inmiddels ?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:29

NonaWen schreef:

Zie ik ineens mijn naam :+

Ik werk nu part-time (13 uur per week momenteel) als educatief begeleider en geef les aan basisschool kinderen, zowel op de kinderboerderij als in de klas, over dier, natuur en milieu. Om dat aan te vullen doe ik nu ook tijdelijk data-entry werk (gemiddeld 12 uur per week).

Niet ideaal, maar het is echt een ramp om op dit moment werk te vinden, zeker in mijn branche (dier). Dus ben al blij dat ik in ieder geval iets met mijn opleiding doe en iets wat ik ontzettend leuk vind (werken met kinderen) :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:26

Meld me ook!
Ben bezig met mijn hbo opleiding 1 dag in de week...

Ben al een tijdje opzoek naar een leuk parttime baantje naast mijn studie!
Omdat ik alleen een afgeronde havo diploma heb is dit erg moeilijk.
Een baantje in de administratie oid lijkt me erg leuk! Wil geen 20 uur in de week vakkenvullen oid, het moet wel een uitdaging blijven!

Erg lastig, al veel sollicitaties verstuurd maar struikel steeds over te weinig ervaring etc!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:33

Annabella schreef:
In de beveiliging staan ze nog te springen om mensen, als je bij een bijv een landelijk bedrijf of de overheid soliciteerd krijg je vaak je opleiding erbij.

nou ik kom zelf nert uit de beveiliging.. en no job to find..
behalve meot ik er bij zeggen als je op schiphol wilt werken is er genoeg!!!..
maar of dat leuk is??..
ik heb zelf tijden op vliegveld gewerkt.. kleine vliegveld dan.. dat was nog leuk..
maar schiphol zou ik niet heen willen.. mja heb bijna geen andere keus..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:29

x_spekkie_x schreef:
NonaWen schreef:

Zie ik ineens mijn naam :+

Ik werk nu part-time (13 uur per week momenteel) als educatief begeleider en geef les aan basisschool kinderen, zowel op de kinderboerderij als in de klas, over dier, natuur en milieu. Om dat aan te vullen doe ik nu ook tijdelijk data-entry werk (gemiddeld 12 uur per week).

Niet ideaal, maar het is echt een ramp om op dit moment werk te vinden, zeker in mijn branche (dier). Dus ben al blij dat ik in ieder geval iets met mijn opleiding doe en iets wat ik ontzettend leuk vind (werken met kinderen) :)

Ooh wat leuk joh ! :)

Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek aan de telefoon, waar ik me niet op kan voorbereiden.. :\ heel eng :')

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:20

Helaas gister was het nationale afwijzingendag voor mij. Bedrijf waar ik 2 gesprekken heb gehad heeft mij afgewezen, bedrijf waar ik 1 gesprek heb gehad ook en nog 2 per mail gehad en 1 per post pff. Moest gister ook voor het eerst naarn het UWV werkbedrijf die zeiden dat het niet aan mij ligt die afwzijzingen maar aan de werkgevers die gewoon heel veeleisend zijn op het moment omdat er teveel vissen in de vijver zijn wachten ze gewoon rustig af. Klinkt wel logisch maar heb toch echt moeite met die afwijzingen om het mij niet persoonlijk aan te trekken.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:21

NonaWen schreef:
Ooh wat leuk joh ! :)

Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek aan de telefoon, waar ik me niet op kan voorbereiden.. :\ heel eng :')

Poeh dat is ook apart. Veel succes. Is het een baan waarbij je moet telefoneren?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:24

Nee Grafisch Vormgever, maar het gaat via een jobhunter zeg maar..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:33

Ik meld me ook maar even....

Per 1 jan. 2010 loopt mijn contract af....

heb al wat sollicitaties gedaan, en wel reactie gehad...., pas niet in het profiel, bedankt voor de moeite etc.
In "mijn" branche is er werk genoeg (ouderenzorg) maar ivm fibromyalgie kan ik dan niet meer...
Ik volg momenteel een mbo opleiding medische administratie maar daar is weinig werk in (als je je diploma nog niet hebt)

Het is lastig.....

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:37

het uitzendbureau???

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:42

letsrhc36 schreef:
het uitzendbureau???

Ik weet niet of dat voor mij is bedoeld....
Ja ik heb regelmatig contact met het uitzendbureau....

Tuurlijk is er werk zat, maar ik heb wel rekening te houden met de aandoening die ik heb

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:45

Het UWV dan ? ..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:49

NonaWen schreef:
Het UWV dan ? ..

Dat traject zal ik inderdaad ingaan als ik niet snel op eigen houtje een baan kan vinden.

Ik heb nog een paar weken de tijd

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:57

Oke .. knap oliebol dus.. en ergens wel spannend .. hoop voor je dat je snel wat nieuws vind

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:33

NonaWen schreef:
Oke .. knap oliebol dus.. en ergens wel spannend .. hoop voor je dat je snel wat nieuws vind

Dank je wel...

Hoop ik ook

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:35

Pff ik heb net 't telefoontje gepleegd.. :) ik heb er wederom vertrouwen in.. zover zijn we nog niet gekomen dat iemand me voor gaat dragen.. etc ..
't Bedrijf klinkt fantastisch.. écht wat voor mij..

*houd dr hart vast*

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:59

NonaWen schreef:
Pff ik heb net 't telefoontje gepleegd.. :) ik heb er wederom vertrouwen in.. zover zijn we nog niet gekomen dat iemand me voor gaat dragen.. etc ..
't Bedrijf klinkt fantastisch.. écht wat voor mij..

*houd dr hart vast*

Succes!!!!

zal voor je duimen :Y)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:26

Zal ook voor je duimen dat het voorstellen gaat helpen!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:35

Ik ben weer online naar banen aan het zoeken.....

Denk dat het aan mij ligt, maar ik vind het heel erg lastig